sp logo new white

logo uswps nazwa 3

Dziecko spędza długie godziny przed komputerem, jego najlepszym przyjacielem jest smartfon, a największym zagrożeniem – bycie offline. A zaniepokojeni rodzice pytają: czy to jeszcze hobby, czy już uzależnienie? Interweniować? Tylko jak zrobić umiejętnie? O e-uzależnieniach wśród dzieci i młodzieży oraz sposobach przeciwdziałania im opowiedzą w Strefie Psyche eksperci z Kliniki Uniwersytetu SWPS: Dominika Kolasińska-Szkutnik oraz Marek Goworek. 

Uwaga – limit miejsc na warsztat wyczerpany. 

6 marca
17.00 – 20.15
Poznań

E-uzależnienia wśród dzieci i młodzieży – wykład

Dziecko spędza sporo czasu przed komputerem. Gra w gry, rozmawia z rówieśnikami w mediach społecznościowych, ogląda filmiki na YouTube. „Teraz wszystkie dzieci siedzą w sieci. To nic złego” – czasem bagatelizują rodzice. Bywa jednak, że wkrada się cień wątpliwości: „Może powinniśmy ograniczyć mu dostęp do komputera? Ile można przesiadywać na Facebooku?”. Wykład ma rozwiać te wątpliwości – poprzez solidną porcję wiedzy na temat e-uzależnień. Uczestnicy poznają podstawowe definicje oraz rodzaje uzależnień, sposoby ich diagnozowania oraz rodzaje terapii. Dowiedzą się także, jakie zagrożenia płyną z uzależnienia od wirtualnego świata oraz z jakich dostępnych form pomocy mogą skorzystać rodzice.

E-uzależnienia wśród dzieci i młodzieży – warsztat, limit miejsc na warsztat wyczerpany

Skłonność dziecka do e-uzależnień może częściowo wynikać z relacji z rodzicem. Zresztą dorośli nie zawsze świecą przykładem: po powrocie z pracy chętnie i na długo zanurzają się w wirtualny świat zamiast spędzać czas ze swoimi pociechami. Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się, jak zapobiegać uzależnieniom w środowisku domowym oraz jak rozpoznać ich pierwsze symptomy. Spotkanie ma pomóc zrozumieć genezę zjawiska oraz skutki, które mu towarzyszą.

258 kolasinska

Dominika Kolasińska-Szkutnik – psycholog, certyfikowany psychoterapeuta Gestalt, trener. Od 7 lat prowadzi prywatną praktykę psychoterapeutyczną. Doświadczenie zawodowe zdobywała w ośrodku leczenia uzależnień, na oddziałach psychiatrycznych dla osób dorosłych oraz prowadząc zajęcia dydaktyczne i szkolenia z zakresu psychologii klinicznej oraz psychologii społecznej. Jej zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół problematyki uzależnień, psychologii w medycynie (w szczególności psychodermatologii) oraz psychologii stresu.

258 marek goworek

Marek Goworek – pedagog, profilaktyk, certyfikowany specjalista terapii uzależnień (Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii), wykładowca Uniwersytetu SWPS oraz ekspert w Klinice Uniwersytetu SWPS. Od ponad 10 lat zajmuje się profilaktyką osób zagrożonych społecznie, współpracując w tym obszarze m.in. z gminami na terenie Wielkopolski, uczniami, sądami, kuratorami oraz nauczycielami. Od 8 lat jest kierownikiem ds. merytorycznych ośrodka terapii uzależnień w Wielkopolsce, gdzie odpowiada za program placówki oraz nadzór kadry terapeutycznej.

Kontakt

Anna Szulczewska
Koordynator Strefy Psyche w Poznaniu

tel. 61 271 12 22
e-mail: strefarodzica.poznan@swps.edu.pl

Miejsce

Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Poznaniu, ul. Kutrzeby 10

{ BreezingForms : StrefaPsyche_06032018_Poznan }

Drukuj

Dzień Kobiet to doskonały dzień na mówienie nie tylko o tym co przyjemnie, ale także o tym co ważne i niełatwe, a niezwykle ważne dla kobiet. Takim tematem jest przemoc seksualna wobec kobiet. Na fali akcji #metoo rozpoczęła się dyskusja o nie tylko o granicach i ich przekraczaniu, ale także asertywności, kobiecej solidarności, przełamywaniu  strachu i tabu. O tym wszystkim opowie w Strefie Psyche, w wyjątkowy dzień 8 marca, Michał Pozdał – psychoterapeuta i seksuolog.

8 marca
18.00– 19.00
Poznań

Prawdziwy Dzień Kobiet, bezpieczeństwo i intymność w dobie #metoo

Czym jest przemoc? Gdzie leżą jej źródła w naszej kulturze? Czy umiemy ją rozpoznać? Czy jesteśmy świadome momentu, kiedy przekraczane są nasze granice i potrafimy odpowiednio reagować? Jak być czujną wobec własnej integralności oraz bezpieczeństwa psychicznego i  fizycznego – w pracy, w sytuacjach towarzyskich i intymnych związkach? Jak przełamywać towarzyszące nadużyciom lęk, wstyd i poczucie izolacji? A przede wszystkim zaś - jak wynieść z akcji #metoo nie tylko odwagę do zwierzeń i głośnego mówienia o problemie, ale także wewnętrzną siłę do aktywnego przeciwdziałania sytuacjom, na jakie nie wyrażamy zgody?

258 michal pozdal2

Michał Pozdał

Psychoterapeuta, seksuolog, wykładowca Uniwersytetu SWPS, między innymi na podyplomowych studiach Seksuologia Kliniczna. Autor książki „Męskie sprawy. Życie, seks i cała reszta”. Założyciel i szef Instytutu Psychoterapii i Seksuologii w Katowicach. Prowadzi terapię osób indywidualnych, par i rodzin.

Kontakt

Joanna Szumowska
tel. 61 271 12 11
e-mail: strefapsyche.poznan@swps.edu.pl

Miejsce

Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Poznaniu, ul. Kutrzeby 10

{ BreezingForms : StrefaPsyche_08032018_Poznan }

Drukuj

Czy można przygotować młodego człowieka na śmierć bliskiej osoby? Jak rozmawiać z dzieckiem i nastolatkiem w żałobie? Jak dzieci rozumieją śmierć i odczuwają brak bliskiej osoby? Jak pomagać osieroconym dzieciom? Dlaczego dzieci osierocone to zapomniani żałobnicy, których uczucia często się bagatelizuje? To tylko niektóre z pytań, które będą poruszane w czasie spotkania podczas Strefy Psyche na poznańskim wydziale Uniwersytetu SWPS, które poprowadzi Agnieszka Paczkowska.

26 marca
18.00 – 19.30
Poznań

Dzieci radzą sobie same tylko w bajkach. O żałobie dzieci i młodzieży

Czy można przygotować się na śmierć bliskiej osoby? Jak rozmawiać o odchodzeniu i stracie? Dlaczego dzieci osierocone to zapomniani żałobnicy? Jakie są czynniki ryzyka powikłania procesu żałoby? Jak wspierać dzieci w procesie przeżywania straty? Spotkanie adresujemy do osób dorosłych, które chcą „oswajać w sobie” temat śmierci, uczyć się rozmawiać o przemijaniu i mądrze towarzyszyć dzieciom i młodzieży w ich drodze przez trudne emocje.

Agnieszka Paczkowska – specjalista psychologii klinicznej, psycholog w Hospicjum ks. E. Dutkiewicza SAC w Gdańsku, współtwórczyni i koordynatorka programu wsparcia w żałobie pt. „Tumbo Pomaga” realizowanego przez Fundację Hospicyjną (www.tumbopomaga.pl) W ramach programu zarówno dzieci i młodzież, jak i ich rodzice, opiekunowie i nauczyciele mogą otrzymać wsparcie i potrzebne informacje – w jaki sposób świadomie i do końca przeżyć żałobę, by móc na nowo odbudować swoje życie. Prowadzi szkolenia w zakresie komunikacji z chorym w trójmiejskich uczelniach oraz warsztaty dla osób w żałobie, dla chorych i ich rodzin. Współautorka kilkunastu publikacji poświęconych komunikacji z chorym przewlekle i wsparciu w żałobie.

{ BreezingForms : StrefaPsyche_26032018_Poznan }

Kontakt

Anna Szulczewska
Koordynator Strefy Psyche w Poznaniu

tel. 61 271 12 22
e-mail: strefapsyche.poznan@swps.edu.pl

Miejsce

Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Poznaniu, ul. Kutrzeby 10

Drukuj

Małe dziecko ma wiele wspólnego z pociskiem rakietowym sterowanym na podczerwień oraz z niedźwiedziem polarnym. Ale co? Czy wczesnodziecięce relacje, jakie posiada dziecko, mają znaczenie dla jego późniejszego rozwoju? Jak możemy sprawić, by przeżywane emocje, sposób spędzania czasu z dzieckiem, przekazywane mu wartości i wspólne rozmowy procentowały w przyszłości? O tym wszystkim opowie dr Konrad Piotrowski w marcowej Strefie Psyche, odbywającej się w ramach Światowego Dnia Mózgu. Gościem spotkania będzie Bogusław Janiszewski, autor książki edukacyjnej dla dzieci pt. „Mózg. To, o czym dorośli Ci nie mówią”.

19 marca
17.00 – 18.30
Poznań

Co dzieci mają wspólnego z białym niedźwiedziem i z pociskiem rakietowym?
O znaczeniu wczesnodziecięcych relacji

Wzorców „prawidłowych metod wychowawczych” jest wiele. Czy można wśród nich znaleźć ten prawidłowy? A jeśli tak, to na jakiej podstawie możemy stwierdzić, że określony sposób wychowania jest dobry?

Dzieci nie przychodzą na świat jako czyste tablice. Rodzą się wyposażone w niezwykłe kompetencje, pozwalające im na budowanie relacji. Już od najwcześniejszego dzieciństwa, jakość tworzonych relacji ma znaczenie dla przyszłego rozwoju małego człowieka. Czy w tym kontekście możemy w wychowaniu wspierać się dowodami naukowymi? A może powinniśmy kierować się intuicją? W jaki sposób spędzać z małym człowiekiem czas, o czym rozmawiać, na co zwrócić uwagę, do jakich przyszłych sytuacji go przygotować, by w pełni wykorzystać rozwojowy potencjał wczesnodziecięcych relacji?

Plan wydarzenia

  • 17.00-18.00 – wykład dr. Konrada Piotrowskiego
  • 18.00-18.30 – spotkanie interaktywne z udziałem dr. Konrada Piotrowskiego i Bogusława Janiszewskiego

Podczas wydarzenia na stanowisku wydawnictwa Publicat możliwy będzie zakup książki „Mózg” oraz poprzednich pozycji Bogusława Janiszewskiego.

258 konrad piotrowski

Dr Konrad Piotrowski - psycholog rozwoju, zainteresowany przede wszystkim okresem dorastania i wczesnej dorosłości. W swojej pracy naukowej zajmuje się rozwojem tożsamości, czyli procesem poszukiwania odpowiedzi na jedno z najważniejszych pytań jakie w trakcie swojego życia zadaje sobie człowiek: Kim jestem? W ostatnich latach badał jaki związek z budowaniem tożsamości ma niepełnosprawność oraz rodzaj szkoły, do której chodzi nastolatek. Aktualnie interesuje się tym, od czego zależy to, czy rodzice silnie identyfikują się z rolą rodzica, czy też nie. Zgłębia również problematykę perfekcjonizmu. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Rozwoju Człowieka oraz European Association for Developmental Psychology, uczestnikiem wielu konferencji naukowych i popularnonaukowych oraz autorem prac naukowych z zakresu psychologii rozwoju człowieka w okresie dorastania i dorosłości, publikowanych w polskich i zagranicznych czasopismach naukowych.
Na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu prowadzi takie zajęcia jak: wprowadzenie do psychologii, psychologia rozwoju człowieka w cyklu życia oraz zajęcia poświęcone perfekcjonizmowi i przywiązaniu w okresie dzieciństwa. Pełni rolę mentora w module naukowym, przygotowującym studentów do pracy naukowej oraz opiekuje się Badawczym Kołem Naukowym Uniwersytetu SWPS. Kieruje również specjalnością Psychologia dziecka, przygotowującą przyszłych psychologów do udzielania wsparcia dzieciom i nastolatkom.

258 boguslaw janiszewski

Bogusław Janiszewski (ten po prawej) - z wykształcenia polonista, trener. Absolwent studiów MBA. Całe swoje zawodowe życie poświęcił rozwijaniu niepublicznej edukacji. Jest przekonany, że świat da się zmienić na lepsze i należy to robić poprzez zmienianie szkoły. Obecnie intensywnie zaangażowany w rozwój Spark Academy - progresywnej, niepublicznej szkoły podstawowej i średniej w Poznaniu. Wierzy w edukację spersonalizowaną, dlatego w Sparku zajmuje się wdrażaniem narzędzi związanych z tutoringiem oraz metod projektowych. Autor popularnonaukowych książek dla młodzieży, poświęconych ekonomii i polityce. Właśnie na rynku pojawia się kolejny jego tytuł: “Mózg. To o czym dorośli Ci nie mówią”. Raport FRIS określa go jako Wizjonera Entuzjastę, który jest: “...kreatywny, wrażliwy i ciekawy świata, łatwo go zainspirować. Potrafi łatwo korzystać z wyobraźni i tworzyć nowe pomysły lub idee.” Prywatnie mąż i trudny ojciec dwójki wyjątkowych dzieci.

{ BreezingForms : StrefaPsyche_19032018_Poznan }

Kontakt

Joanna Szumowska
tel. 61 271 12 22
e-mail: strefapsyche.poznan@swps.edu.pl

Miejsce

Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Poznaniu, ul. Kutrzeby 10

Drukuj

Czy jesteśmy w stanie funkcjonować bez posłuszeństwa? Czy jest ono niezbędne w relacji rodzic-dziecko? Czy stanowi narzędzie czy cel wychowania? Czy posłuszny rodzic wychowa posłuszne dziecko? Kiedy należy oddać najmłodszym prawo do decydowania o sobie? To tylko niektóre z pytań, które będą poruszane w czasie spotkania w Strefie Psyche na poznańskim wydziale Uniwersytetu SWPS. Wykład poprowadzi Anna Olczak-Stawicka, psycholog, pedagog, mediator rodzinny. 

17 kwietnia
17.00 – 18.30
Poznań

Słuchanie czy posłuszeństwo – o co naprawdę chodzi w wychowaniu

Posłuszeństwo – jakie myśli, uczucia pojawiają się, kiedy słyszymy to pojęcie? Dla większości osób kojarzy się negatywnie. Odpowiedzi jest wiele... Dla jednych z Dekalogiem, władzą, matriarchatem, patriarchatem, upokorzeniem, zniewoleniem, przemocą, filozofią, „gęsią skórką”...  Posłuszeństwo w odniesieniu do dzieci wydaje się oczywiste, bo przecież to normalne, każdy musi znać swoje miejsce: są dzieci i są rodzice. Do czego prowadzi posłuszeństwo, czy jesteśmy w stanie funkcjonować bez posłuszeństwa? Może posłuszeństwo to drugi kraniec odpowiedzialności i wolności czasów współczesnych?

Anna Olczak-Stawicka

Psycholog, pedagog, mediator rodzinny, nauczyciel dyplomowany, członek PTS oraz WTTS. W pracy zawodowej zajmuje się  diagnozą i terapią dzieci i młodzieży, par i rodzin, prowadzi edukację i poradnictwo w zakresie seksuologii, warsztaty dla nauczycieli i rodziców. Ukończyła  kurs podstawowy i zaawansowany terapii systemowej, szkolenie w zakresie Gestalt, mediacji rodzinnych, a także szkolenia z zakresu diagnozy i terapii dzieci z zespołem ADHD. Posiada certyfikat trenerski ART (Trening Zastępowania Agresji), od 12 lat poddaje swoją pracę superwizji.

{ BreezingForms : StrefaPsyche_15042018_Poznan }

Kontakt

Anna Szulczewska
Koordynator Strefy Psyche sekcja Rodzica w Poznaniu
tel. 61 271 12 22
e-mail: strefapsyche.poznan@swps.edu.pl

Miejsce

Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Poznaniu, ul. Kutrzeby 10

Drukuj

Wydarzenia

Archiwum wydarzeń

Image not available

Projekt jest współfinansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Slider
Image not available
Image not available
Image not available

Patronat medialny

Slider

Kanały

Zobacz też: