Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Szukasz studiów? Wybierz tematykę:

Szukasz studiów?

Spotkania z nauką - seminarium dla nauczycieli w Katowicach

float_intro: images-old/Strefa-Mlodziezy/images/nauczycielka1.jpg

Jak media wpływają na seksualizację młodzieży? Jak reagować na agresję i autoagrsję młodych ludzi? Jak rozmawiać z nastolatkiem o dojrzewaniu? Jakie zagrożenia czyhają na młodzież w cyberprzestrzeni? To tylko niektóre z problemów jakie omówią eksperci z Uniwersytetu SWPS podczas seminarium, które odbędzie się 25 września 2017 r. w katowickiej siedzibie naszej uczelni.

Wydarzenie adresowane jest do szeroko rozumianej społeczności szkolnej, a w szczególności dyrektorów placówek oświatowych, pedagogów szkolnych, psychologów, nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz rodziców.

„Naszym celem jest dostarczenie wiedzy oraz konkretnych umiejętności nauczycielom oraz pedagogom, aby mogli lepiej radzić sobie z napotykanymi problemami wychowawczymi” - zapewniają organizatorzy.

Projekt „Spotkania z nauką” jest dofinansowany ze  środków MNiSW. Seminarium jest bezpłatne, obowiązują zapisy poprzez formularz zgłoszeniowy.

„Spotkania z nauką” Uniwersytetu SWPS

„Spotkania z nauką” to cykl całodniowych, otwartych wydarzeń o charakterze popularnonaukowym, organizowanych w siedzibach Uniwersytetu SWPS: Wrocławiu, Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Katowicach.

Inicjatywa adresowana jest do wszystkich uczniów i nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych, którzy interesują się nauką i sztuką. Głównym założeniem spotkań jest umożliwienie dostępu do nauki szerokiej publiczności, skorzystanie z kilku form i zakresów tematycznych realizowanych działań.

W ramach „Spotkań z nauką” organizujemy seminaria dla nauczycieli oraz tzw. „Dni z nauką”, podczas których nasi eksperci wprowadzają uczestników w problematykę psychologii, prawa, psychokryminalistyki, psychoseksuologii, komunikacji, grafiki oraz innych dyscyplin naukowych.

Zainteresowani mogą wziąć udział w bezpłatnych wykładach, warsztatach, prezentacjach czy wystawach. Mają również możliwość uczestniczenia w zajęciach laboratoryjnych, a także skorzystania z nowoczesnego sprzętu i oprogramowania komputerowego.

logo mnisw

„Spotkania z nauką” - zadanie finansowane w ramach umowy 846/P-DUN/2017 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Harmonogram

Opisy spotkań

Problemy młodych ofiar i sprawców w Internecie – stalking, groźby, przestępstwa seksualne.
Perspektywa kryminologiczna i kryminalistyczna

Współcześni młodzi ludzie prócz „prawdziwego” życia prowadzą często jeszcze jedno – w Internecie. Zdarza się, że popełniają tam czyny zabronione – nie zawsze to sobie uświadamiając – czasami dla źle pojętego „żartu”, czasami sądzą, że w Internecie są anonimowi, czasami „dla zabawy”. Zwykle nie są świadomi konsekwencji prawnych swoich zachowań, czasami działają jednak celowo.

Popełniają czyny przestępne, które mogą mieć nieoczekiwane skutki – jak zorganizowanie imprezy masowej przez fb, znęcanie psychiczne, czy nakłanianie koleżanki do samobójstwa. Podczas wykładu poruszone zostaną aspekty kryminologiczne – związane z motywacją sprawcy i ofiary oraz ich relacją w Internecie. Omówione będą także aspekty kryminalistyczne – związane z wykryciem sprawcy i ustaleniem ofiary.

Znalezione obrazy dla zapytania joanna stojer polańska

Dr Joanna Stojer-Polańska

Kryminalistyk, specjalistka i wykładowca z zakresu kryminalistyki oraz zwalczania przestępczości. Bada ciemną liczbę przestępstw - wykroczeń, które nie są objęte przez statystyki kryminalne wskutek nieujawnienia ich przez organy ścigania. Zajmuje się analizą przypadków zgonów, przy których możliwe są rożne wersje śledcze: zabójstwo, samobójstwo lub nieszczęśliwy wypadek. Jest współautorką interdyscyplinarnej publikacji „Samobójstwa. Stare problemy. Nowe rozwiązania”. W ramach konkursu eNgage Fundacji na rzecz Nauki Polskiej realizowała projekt „Kryminalistyka, czyli rzecz o szukaniu śladów oraz zwierzętach na służbie”. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z kryminalistycznych i kryminologicznych aspektów ciemnej liczby przestępstw i patologii społecznych.

Autoagresja i agresja jako problem współczesnej młodzieży

Samobójstwa są narastającym problemem społecznym. Problem ten dotyczy także osób młodych. W statystykach samobójstw młodzież nie stanowi dominującej grupy, jednak zachowania autoagresywne podejmowane przez młode osoby są bardzo medialne, nagłaśniane.

Ma to swoje konsekwencje. Nie każde zachowanie autoagresywne ma na celu spowodowanie śmierci – często z innych powodów młode osoby się okaleczają. Chęć zwrócenia na siebie uwagi? Problemy w rodzinie? Przyczyny mogą być różne. Jak działać? Jak prawo reguluje powyższe kwestie? Kwestie te zostaną przedyskutowane podczas warsztatu.

Znalezione obrazy dla zapytania joanna stojer polańska

Dr Joanna Stojer-Polańska

Psychokryminalistyk, specjalistka i wykładowca z zakresu kryminalistyki oraz zwalczania przestępczości. Bada ciemną liczbę przestępstw - wykroczeń, które nie są objęte przez statystyki kryminalne wskutek nieujawnienia ich przez organy ścigania. Zajmuje się analizą przypadków zgonów, przy których możliwe są rożne wersje śledcze: zabójstwo, samobójstwo lub nieszczęśliwy wypadek. Jest współautorką interdyscyplinarnej publikacji „Samobójstwa. Stare problemy. Nowe rozwiązania”. W ramach konkursu eNgage Fundacji na rzecz Nauki Polskiej realizowała projekt „Kryminalistyka, czyli rzecz o szukaniu śladów oraz zwierzętach na służbie”. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z kryminalistycznych i kryminologicznych aspektów ciemnej liczby przestępstw i patologii społecznych.

Przyszłość edukacji w rękach młodych. Jak zaangażować uczniów do wprowadzania zmian 

Badania partycypacyjne z udziałem uczniów to szansa na rozwiązanie szkolnych problemów, które w inny sposób trudno rozwiązać. Uczniowie są specjalistami szkolnej rzeczywistości - widzą i wiedzą o sprawach o których my nauczyciele nie mamy pojęcia.

Podczas warsztatów pokaże w jaki sposób oddać uczniom cześć odpowiedzialności za kreowanie pozytywnego klimatu szkoły, zachęcić ich do partycypacji i włączyć w proces decyzyjny. Wspólnie zaprojektujemy badania partycypacyjne krok po kroku i zapoznamy się z przykładami z polskich i zagranicznych szkół.

Znalezione obrazy dla zapytania Dr Małgorzata Wójcik swps

Dr Małgorzata Wójcik

Psycholog, adiunkt na Uniwersytecie SWPS w Katowicach, przez wiele lat pracowała jako nauczyciel języka angielskiego oraz wychowawca w szkole podstawowej oraz gimnazjum. Obecnie w swojej pracy zajmuje się badaniem powodów i przejawów przemocy szkolnej oraz dynamiki grup rówieśniczych. Wraz z zespołem opracowuje i wdraża innowacyjne programy edukacyjne zapobiegające przemocy, stygmatyzacji i dyskryminacji w grupach rówieśniczych. Zrealizowała finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju projekt innowacji społecznych: Interwencja edukacyjna „Bliżej" (www.blizej.org), który miał na celu opracowanie programu eliminującego zachowania wykluczające i marginalizujące wśród uczniów gimnazjum. Laureatka konkursu eNgage Fundacji na rzecz Nauki Polskiej – dzięki grantowi przeprowadziła projekt „INKLA – Promocja Badań Partycypacyjnych” (www.inkla.pl) w którym stworzyła młodzieżowe zespoły badawcze i wraz z nimi zrealizowała badania jakościowe dotyczące relacji rówieśniczych w klasach szkolnych. Obecnie wdraża program „Drużyny anty-przemocowe” bazujący na aktywizowaniu biernych świadków prześladowania rówieśniczego.

Profilaktyka niebezpiecznych zachowań dzieci i młodzieży w internecie - BRAK MIEJSC

Młodzi ludzie znaczną część swojego życia spędzają w cyberprzestrzeni. Tam komunikują się i spotykają, tam również poszukują informacji o otaczającym ich świecie. Granica realnego i wirtualnego świata, doskonale widoczna dla dorosłych, dla dzieci i młodzieży niemal nie istnieje. Nauczyciele, jako osoby znaczące w życiu dzieci i młodzieży, powinni być wyposażeni w wiedzę na temat zagrożeń, z jakimi można spotkać się w internecie, znać podstawowe sposoby profilaktyki niebezpiecznych zachowań dzieci i młodzieży w internecie oraz potrafić wdrażać w życie programy pomocy dla ofiar niebezpiecznych zachowań w internecie.

Podczas spotkania porozmawiamy o statystykach dotyczących używania internetu przez dzieci i młodzież, uzależnieniu od internetu i treści internetowych, rodzajach niebezpiecznych zachowań (np. hejt, cybebullying, seksting) i roli nauczyciela w profilaktyce wyżej wymienionych zagrożeń.

258 kamil zieliński

Mgr Kamil Zielński

Psycholog, socjoterapeuta i certyfikowany trener. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Recenzent portalu Mała Psychologia. Od kilku lat współpracuje z Uniwersytetem SWPS, szkołami i przedszkolami w całej Polsce, organizacjami pozarządowymi oraz sektorem biznesowym. Prowadzi konsultacje, wykłady i szkolenia psychologiczne. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Interesuje się psychologią edukacji i komunikacji, wpływem społecznym i autoprezentacją.

Seksualizacja - jak środki masowego przekazu wpływają na młodzież?

Kto jest przedmiotem seksualizacji? Kiedy seksualizacja ma miejsce? Jak media wpływają na proces seksualizacji? Czy takie słowo jak „przyzwoitość” jeszcze istnieje? Przedmiotem seksualizacji mogą być wszyscy – dzieci, mężczyźni i kobiety. Seksualizacja zaczyna być problemem społecznym i może stanowić szczególną trudność, gdy dotyka młodych ludzi.

Seksualizacja i uprzedmiotowienie sprawiają, że osoba gorzej czuje się we własnym ciele i mniej wierzy w siebie, co prowadzi do bardzo wielu negatywnych konsekwencji w sferze emocjonalnej, takich jak poczucie wstydu, niepokoju i wstrętu do siebie. Prowadząca opowie jakie jeszcze trudności sprawia seksualizacja dla osób wchodzących w okres dojrzewania, a także jak się przejawia i jak można jej zapobiegać.

258 ola zylkowska

Mgr Aleksandra Żyłkowska

Psycholog, edukatorka seksualna, absolwentka psychologii ze specjalnością psychologia kliniczna na Uniwersytecie SWPS w Katowicach. Ukończyła certyfikowane szkolenie z edukacji seksualnej w poradni psychologiczno-seksuologicznej Bliżej Siebie w Gdyni. Jest w trakcie czteroletniego Kursu Systemowej Terapii Rodzin w Ośrodku Psychoterapii w Krakowie. Kurs posiada rekomendację Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Obecnie jest w trakcie specjalizacji z seksuologii klinicznej na podyplomowych studiach Seksuologia Kliniczna na Uniwersytecie SWPS w Katowicach.
Pracuje w Zagłębiowskim Centrum Onkologii im. Sz. Starkiewicza w Dąbrowie Górniczej na oddziale ogólno psychiatrycznym, a także na Uniwersytecie SWPS w ramach projektu Strefa Młodzieży. Jest w trakcie stażu w Instytucie Psychoterapii i Seksuologii w Katowicach.

Jak z trudnych rozmów wychodzić bez szwanku czyli garść praktycznych metod do zastosowania w pracy nauczyciela - BRAK MIEJSC

Podczas pracy w szkole trudne spotkania i rozmowy to codzienność. Niezadowoleni rodzice, trudni uczniowie, sfrustrowani współpracownicy mogą odebrać radość z wykonywania zawodu nauczyciela. Jak rozmawiać, żeby budować platformę porozumienia? Jak reagować na zastrzeżenia, ataki i krytykę? Jak prowadzić rozmowę, gdy emocje utrudniają współpracę?

Podczas seminarium zajmiemy się odpowiedzią na te pytania. Zaprezentowane zostaną praktyczne sposoby na skuteczniejsze radzenie sobie z trudnymi rozmowami zarówno z uczniami i ich rodzicami jak i współpracownikami. Uczestnicy poznają kilka prostych i użytecznych sposobów reagowania na zastrzeżenia i krytykę oraz wykorzystania dobrodziejstw efektywnej komunikacji w swojej codziennej pracy.

dorota gdowska

Mgr Dorota Gdowska-Żółtowska

Pedagog, trener, konsultant HR. Specjalizuje się w rozwijaniu kompetencji interpersonalnych i menedżerskich. Prowadzi szkolenia i warsztaty, sesje indywidualne, superwizje zespołów. Od 2004 roku zrealizowała ponad 4000 godzin szkoleń i warsztatów z zakresu rozwoju osobistego, skutecznej komunikacji, przywództwa i budowania zespołów oraz zarządzania czasem, kreatywności i efektywnego uczenia. Jest autorką programów e-learningowych z zakresu komunikacji, rozwoju osobistego i zarządzania czasem. Stale współpracuje z firmami, organizacjami i instytucjami na terenie całego kraju, a także ze szkołami na terenie województwa śląskiego superwizując pracę nauczycieli oraz wspierając innowacyjne rozwiązania edukacyjne, m.in. w Klasach Aktywności Twórczej.

Termin i miejsce

25 września 2017 r.
Uniwersytet SWPS
Wydział Zamiejscowy w Katowicach
ul. Techników 9

Kontakt

Patrycja Paczyńska-Jasińska
Koordynator Projektu  Strefa Młodzieży w Katowicach
tel. 785 202 511
e-mail: [email protected]