Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
zajęcia realizowane:
forma zajęć:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Mikroświaty – wystawa materiałów wspierających uczenie się

udostępnij artykuł
Mikroświaty – wystawa materiałów wspierających uczenie się

Pomoce dydaktyczne i rozwojowe, gry, zabawki przeznaczone dla dzieci, w tym dla uczniów niesłyszących i niedosłyszących. Zaprojektowali je w ramach swoich zajęć studenci Grafiki Uniwersytetu SWPS i prezentują je teraz na specjalnej wystawie Mikroświaty. Ten tytuł odnosi do cech, zjawisk i relacji zachodzących w sferze doświadczeń ucznia poznającego złożoność świata poprzez różne formy przedmiotów, które jednocześnie uczą i bawią. Przyczyniają się one do lepszego postrzegania przez dzieci bogactwa świata i jego sprawniejszego rozumienia. Materiały będące elementem kreacji są rozumiane jako odpowiednio przetworzony surowiec pozwalający na samodzielne kształtowanie wiedzy przez ucznia. 

Na wystawie zobaczymy efekty pracy studentów w ramach zajęć z teorii i praktyki designu 2 w latach 2019 i 2020. Te projekty realizowane na ostatnim semestrze studiów wykorzystują zdobyte wcześniej umiejętności oraz są wstępem do samodzielnej pracy projektowej i prowadzenia kontaktów z klientami, użytkownikami i wykonawcami.

Wstęp wolny. Zapraszamy na oprowadzanie kuratorskie, które odbędzie 2 czerwca o godz. 17.00obowiązują zapisy przez formularz zgłoszeniowy

19 maja – 10 czerwca 2021 r.
8.00–21.00
Wrocław

Pomoce rozwojowe dla uczniów – projekty

Świat bez słów
W 2019 r. skupiliśmy się na stworzeniu specjalistycznych pomocy dla uczniów niesłyszących i niedosłyszących, którzy ze względu na ograniczony kontakt ze światem potrzebują wsparcia w sferze poznawczej, społecznej i komunikacyjnej. W ramach tego projektu studenci spotykali się z dziećmi i nauczycielami w szkole i przedszkolu, co pomogło im zrozumieć problemy edukacyjne tej grupy uczniów. Wszystkie projekty były merytorycznie konsultowane z pedagogami, dzięki czemu odpowiadają szczególnym potrzebom edukacyjnym uczniów z wadą słuchu. Wszystkie zrealizowane projekty zostały przekazane nauczycielom i wzbogacają ich codzienną pracę dydaktyczną.

Świat Montessori
W kolejnym roku wyzwaniem projektowym było stworzenie dla przedszkolaków pomocy rozwojowych inspirowanych pedagogiką Montessori. Nie mając wcześniejszych doświadczeń w tym zakresie, zrealizowaliśmy projekt całkowicie zdalnie. Studentki i studenci konsultując się z nauczycielami przedszkolnymi posiadającymi przygotowanie w zakresie metody Montessori, stworzyli pomoce rozwojowe, które zaspokajają naturalną dziecięcą potrzebę odkrywania i doświadczania, zapewniając samodzielność podczas nauki. Zadbaliśmy także o to, żeby pomoce były estetyczne, wykonane z naturalnych materiałów oraz koncentrowały się wyłącznie na jednym temacie i nie miały zbędnych elementów. Wszystkie pomoce powstałe w ramach projektu zostały przekazane do przedszkola i stały się stałym wyposażeniem sal, do których dzieci mają swobodny dostęp.

Świat rzemiosła
Część projektów była wykonywana w ramach współpracy z fabryką zabawek PILCH z Ustronia. Firma specjalizuje się w produkcji ekologicznych zabawek i pomocy edukacyjnych z drewna. Wszystkie techniczne kwestie związane z wykonaniem, wyborem materiałów i przygotowaniem do realizacji były konsultowane z panem Jerzym Wojtasem. Firma PILCH wypożyczyła także na wystawę prototypy pomocy, które przygotowano na potrzeby realizacji projektu.

1

p

2

p

3

p

4

p

Opisy prac studentów

1, 2 Ułóżmy to zdanie – pomoc dla uczniów niesłyszących wspierająca naukę składni i gramatyki języka polskiego
Autorzy: Marcin Bęben, Krzysztof Bogacz, Zuzanna Gałczyńska, Maciej Raczycki, Nataliia Tykhun

Mapa Polski – mapa-układanka z pasmami ukształtowania terenu i wybranymi mikroregionami wraz z zestawem symboli charakterystycznych dla danych obszarów Pomoc dydaktyczna dla uczniów niesłyszących
Autorzy: Justyna Olczak, Hanna Moczulska, Adrian Melka, Konrad Paradowski

Liczymy do 1000 – pomoc wspierająca uczniów niesłyszących w zapamiętaniu nazw setek oraz wspierająca tworzenie obrazów umysłowych liczb w zakresie od 100 do 1000
Autorzy: Hanna Bogusławska, Daria Cebula, Paweł Janik, Lidiya Lukashuk

Liczymy do 10 – gra edukacyjna wspierająca naukę liczenia do 10 dla niesłyszących dzieci przedszkolnych
Autorzy: Daria Trofimowa, Piotr Siwko, Liubov Melnyk, Szymon Nowotarski

Proste zdania – pomoc dydaktyczna wspierająca naukę podstawowej budowy zdania dla uczniów z dysfunkcją słuchu i wzroku
Autorzy: Magdalena Olszyńska, Marzena Szlachetka, Paulina Szpikowska, Urszula Szwajlik

Stozik – pomoc dydaktyczna w formie układanki, która ułatwia uczniom niesłyszącym poznawanie podstawowych brył geometrycznych
Autorzy: Magda Bilińska, Natalia Chwirot, Patryk Sowa, Miłosz Zimnik, Andrzej Żurakowski

Różowe czytanie – pomoc rozwojowa inspirowana metodą Marii Montessori, która wspiera dzieci przedszkolne w początkowej nauce czytania
Autorki: Oliwia Tamborska, Marta Brylak

zdjęcie główne Ukształtowanie terenu – pulpit służący do odwzorowywania form ukształtowania terenu. Projekt przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym, inspirowany pedagogiką Marii Montessori
Autorzy: Zuzanna Okrutna, Aleksandra Pawłowska, Artur Potyrała

4 Dzieci świata – pomoc rozwojowa, która zapoznaje dzieci w wieku przedszkolnym z różnorodnością kultur i narodowości. Projekt inspirowany pedagogiką Marii Montessori
Autorzy: Justyna Janus, Julia Gorlicka, Nikola Kowalska, Rafał Czuchryta

Słoneczko urodzinowe – pomoc rozwojowa inspirowana pedagogiką Marii Montessori używana podczas celebracji urodzin i pomagająca dzieciom w wieku przedszkolnym zrozumieć koncepcję upływu czasu
Autorzy: Jakub Smoleń, Daniel Olszowski, Michał Sobieraj, Julia Lorenz

Modułowy kalendarz – kalendarz inspirowany pedagogiką Marii Montessori służący do zawieszenia karteczek z imieniem lub zdjęciem dziecka obchodzącego w danym miesiącu urodziny
Autorzy: Monika Kmiecińska, Emilia Świątek, Radosław Gruszczyński, Filip Niżankowski

Układ Słoneczny – manipulacyjna pomoc rozwojowa dla dzieci w wieku przedszkolnym inspirowana pedagogiką Marii Montessori ukazująca prosty schemat Układu Słonecznego
Autorzy: Bartek Biegański, Natalia Demska, Yana Malunova, Filip Musiał, Artur Potyrała i Martyna Sojka

Zegar tik-tak – pomoc rozwojowa dla dzieci w wieku przedszkolnym inspirowana pedagogiką Marii Montessori przeznaczona do uczenia się odczytywania zegara
Autorki: Klaudia Sziler, Joanna Smołka, Katarzyna Zielińska, Alicja Zimoląg, Karolina Zych

Cztery pory roku – pomoc rozwojowa dla dzieci w wieku przedszkolnym inspirowana pedagogiką Marii Montessori wspierająca uczenie się pór roku oraz zrozumienie ich cykliczności Autorzy: Paweł Bogdanik, Mariusz Jochymczak, Katarzyna Dudziak, Marek Wolak, Katarzyna Ostaszewska, Mateusz Hapka

Autorzy prac

Marcin Bęben, Bartek Biegański, Magda Bilińska, Krzysztof Bogacz, Paweł Bogdanik, Hanna Bogusławska, Marta Brylak, Daria Cebula, Natalia Chwirot, Rafał Czuchryta, Natalia Demska, Katarzyna Dudziak, Zuzanna Gałczyńska, Julia Gorlicka, Radosław Gruszczyński, Mateusz Hapka, Paweł Janik, Justyna Janus, Mariusz Jochymczak, Monika Kmiecińska, Nikola Kowalska, Julia Lorenz, Lidiya Lukashuk, Yana Malunova, Adrian Melka, Liubov Melnyk, Hanna Moczulska, Filip Musiał, Filip Niżankowski, Szymon Nowotarski, Zuzanna Okrutna, Justyna Olczak, Daniel Olszowski, Magdalena Olszyńska, Katarzyna Ostaszewska, Konrad Paradowski, Aleksandra Pawłowska, Artur Potyrała, Maciej Raczycki, Piotr Siwko, Jakub Smoleń, Joanna Smołka, Michał Sobieraj, Martyna Sojka, Patryk Sowa, Klaudia Sziler, Marzena Szlachetka, Paulina Szpikowska, Urszula Szwajlik, Emilia Świątek, Oliwia Tamborska, Daria Trofimowa, Nataliia Tykhun, Marek Wolak, Katarzyna Zielińska, Miłosz Zimnik, Alicja Zimoląg, Karolina Zych, Andrzej Żurakowski

Kuratorka wystawy, prowadząca zajęcia, koordynatorka i konsultantka projektu

Małgorzata Ciesielska (Uniwersytet SWPS)

Organizator

Galeria Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu

Partnerzy

  • Dolnośląski Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczym nr 12 dla Niesłyszących i Słabosłyszących oraz z innymi niepełnosprawnościami we Wrocławiu
    Koordynatorki współpracy – Marta Tokar, Mariola Kłos
  • Przedszkole Sowia Akademia we Wrocławiu
    Nauczyciele konsultujący projekt – Kamila Dujin, Maciej Senderowski

258 Małgorzata Ciesielska

Małgorzata Ciesielska – projektant, badacz, pedagog, tutor. Zawodowo współpracowała z organizacjami pozarządowymi zajmującymi się m.in. rozwojem edukacji. Absolwentka Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Obecnie prowadzi zajęcia z teorii i praktyki designu oraz projektowania systemów orientacji wizualnej na kierunku Grafika na Uniwersytecie SWPS. Naukowo zajmuje się badaniem wpływu graficznej formy materiałów edukacyjnych na efektywność uczenia się. Jej pasją są wszelkie graficzne formy pisma.

Termin i miejsce

19 maja – 10 czerwca 2021 r., poniedziałek–niedziela godz. 8.00–21.00
Galeria Grafiki Uniwersytetu SWPS – foyer Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu
ul. Ostrowskiego 30b