Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Szukasz studiów? Wybierz tematykę:

Szukasz studiów?

„Tygiel rozwojowy” w Poznaniu

float_intro: images-old/tygiel1.jpg

Przez cały miesiąc w poznańskim wydziale Uniwersytetu SWPS będą organizowane bezpłatne warsztaty i wykłady dla osób zainteresowanych rozwojem osobistym. Inicjatywę zorganizowali studenci Koła Naukowego Psychoterapii i Treningu w ramach obchodów Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego. 

Aby wziąć udział w wydarzeniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego »

Rozwój osobisty to pojęcie, które dla każdego z nas może mieć inne znaczenie, inny cel, dotyczyć innego obszaru życia. Podejmując próbę znalezienia wspólnego mianownika trafiamy na myśl „chcieć czegoś więcej” i stawiamy pytanie „ale po co?”.

Czym jest rozwój osobisty? Czy to przejściowa moda, czy nieodłączny element naszego życia? Czy jest potrzebny? Czy to droga do szczęścia? Czy oznacza zmiany? Jakie są jego formy? Czy warto go podejmować? Czy wymaga wiele trudu, czasu i poświęcenia? Czy niesie za sobą tylko korzyści, czy również ryzyko? Czy ja także mogę się rozwijać? Jak mam to zrobić?

Harmonogram

Inauguracja projektu

8 październik 2016 r., sala 001

10.00-10.20 – Otwarcie konferencji, przywitanie słuchaczy, przedstawienie członków Komitetu Naukowego oraz planu i misji konferencji

10.20-10.50 – wykład 1

10.55-11.25 – wykład 2

11.30-12.00– wykład 3

12.00-12.30 – PRZERWA

12.35-13.05 – wykład 4

13.10-14.30 – wykład 5

Warsztaty

11 października, godz 17.00, sala 202
ROZWÓJ to nie wszystko – czyli jak budować swoje szczęśliwe życie
Małgorzata Maruszczak, Nicol Sobieraj

12 października, godz 17.00, sala 306
Odyseja umysłu - Człowiek jako istota z natury twórcza
Barbara Ostrowska, Wioletta Zdobylak

13 października, godz 17.00, sala 306
Motywacja jak to działa. Warsztat oparty na metodzie komunikacji empatycznej M. Rosenberga
Anna Fitzgerald

17 października, godz 17.00, sala 406
Dobre wyniki - siła psychiki (warsztat z treningu mentalnego w sporcie dla dzieci klas 4-6)
Karolina Jenczylik, Karolina Chlebosz

18 października, godz 17.00, sala 406
Terapia akceptacji i zaangażowania odpowiedzią na trudne sytuacje życiowe – sprint przez ACT
Magdalena Krzesińska, Tomasz Zięciak

19 października, godz 17.00, sala 406
Gimnastyka umysłu dla seniorów – warsztat wprowadzający do mnemotechnik
Katarzyna Konieczna, Nicol Sobieraj

20 października, godz 17.00, sala 406
Twórcza rozgrzewka
Paulina Borowska, Karolina Jenczylik

24 października, godz 17.00, sala 406
Świadomość ciała
Żaneta Sala, Mikołaj Karpiewski

24 października, godz 17.00, sala 303
„Czas na relaks” – warsztat relaksacyjny
dr Agnieszka Mościcka–Teske 

25 października, godz 17.00, sala 406
„Dziękuję – czuję wdzięczność za wszystko i za nic” - warsztat dla dzieci klasy 4-6
Kesja Ziarniewicz, Paulina Spychaj

26 października, godz 17.00, sala 312
Odkrywam siebie od najmłodszych lat - warsztat dla dzieci
Paulina Spychaj

26 października, godz 17.00, sala 311
Coaching – zobacz, doświadcz, poczuj
Zbigniew Goździcki, Beata Majowska 

27 października, godz 17.00, sala 406
Uważność dla dzieci – skarby które mam, czy ja o tym wiem?
Barbara Ostrowska, Wioletta Zdobylak

 

Rozwój osobisty to pojęcie, które dla każdego z nas może mieć inne znaczenie, inny cel, dotyczyć innego obszaru życia. Podejmując próbę znalezienia wspólnego mianownika trafiamy na myśl „chcieć czegoś więcej” i stawiamy pytanie „ale po co?”.

 

Wykłady


Perła w plecaku

Współczesna psychologia coraz częściej zaczyna skupiać się na pozytywnej stronie funkcjonowania człowieka. Wskazuje na cechy, które wspierają rozwój i radzenie sobie z przeciwnościami i wyzwaniami codziennego życia. Cechy te nazywane są "zasobami odpornościowymi" ponieważ, jak wykazują badania, rzeczywiście wzmacniają zdrowie i podnoszą jakość życia. Podczas wykładu przedstawione zostaną cechy takie jak np. poczucie koherencji, optymizm, poczucie własnej wartości, poczucie skuteczności, czy prężność psychiczna. Ważnym odkryciem psychologii pozytywnej jest również to, że każdy z nas ma potencjał do tego by zasoby te w sobie odnajdywać i rozwijać. 

Dr Agnieszka Mościcka–Teske   psycholożka, psychoterapeutka, trenerka umiejętności psychologicznych i biegła sądowa, powoływana jako ekspert w sprawach o mobbing i molestowanie seksualne w miejscu pracy. Zajmuje się problematyką stresu i sposobów radzenia sobie z nim, z uwzględnieniem czynników indywidualnych i środowiskowych, które chronią człowieka przed negatywnymi skutkami stresu. Tworzy, współtworzy i realizuje programy szkoleniowe i edukacyjne z zakresu rozwijania umiejętności społecznych (komunikowania się, asertywności, funkcjonowania w grupie), sposobów radzenia sobie ze stresem, oraz radzenia sobie z agresją, mobbingiem, molestowaniem seksualnym i dyskryminacją w miejscu pracy. Interesuje się czynnikami pozwalającymi zachować zdrowie i możliwości rozwoju, pomimo doświadczania trudnych sytuacji (silnego stresu, stresu chronicznego, zdarzeń traumatycznych), oraz podejściem do zdrowia psychicznego i dbałości o to zdrowie w populacji ogólnej.


Co nas kręci, co nas podnieca... dlaczego czasem przestaje i co z tym zrobić?

Pragniemy pożądać i być pożądanym przez wyjątkowe, wybrane przez nas osoby. Gdy zależy nam na ich uczuciu, podejmujemy się różnych działań, których skutki dla nas samych i dla relacji mogą być różne, od destrukcyjnych po niezwykle wzbogacające i popychające do rozwoju. Na wykładzie przyjrzymy się mniej i bardziej dojrzałym sposobom utrzymania cudzej uwagi, uczucia, zaangażowania i pożądania. Omówimy, jakie psychologiczne bariery wynikłe z zaburzeń osobowości mogą pojawić się na drodze do pożądania. Na bazie tej wiedzy przypatrzymy się relacjom między pożądaniem a wolnością, autonomią, bliskością, akceptacją, zależnością i odmiennością partnerów. 

Dr Katarzyna Grunt – Mejer - doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii, adiunktka na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu, wykładowczyni na Uniwersytecie Warszawskim. Trenerka z zakresu umiejętności psychologicznych w obszarze pomocy psychologicznej, bliskich związków, seksualności i samorozwoju. Autorka i recenzent publikacji naukowych z obszaru psychologii społecznej, pomocy psychologicznej, etyki i seksuologii.

 


Czy wystarczy wysokie poczucie własnej wartości?

Jakie efekty przynosi walka z niską samooceną/niskim poczuciem własnej wartości? Jaką alternatywę daje model elastyczności psychologicznej, uważność czy zaawansowana troska (self compassion). Zapoznanie z prostymi narzędziami, które ułatwiają nam trudną pracę nad rozwijaniem się w kierunku naszych wartości. 

mgr Hubert Czupała – psycholog. Obecnie pracuje w zespole psychoterapeutów prywatnego Ośrodka Terapii Poznawczo Behawioralnej w Poznaniu. W pracy klinicznej specjalizuje się w nowych formach psychoterapii zwanych trzecią falą terapii poznawczo behawioralnej, takich jak: terapia schematu (ST), terapia akceptacji i zaangażowania (ACT), terapia  oparta na współczuciu (CFT) oraz terapia oparta na analizie funkcjonalnej (FAP). Pracuje z rodzicami i nauczycielami prowadząc warsztaty dotyczące wspierania umiejętności wychowawczych, prowadzi rehabilitację psychologiczną, grupy wsparcia dla osób przewlekle chorych oraz realizuje projekty edukacyjne z zakresu profilaktyki zdrowia psychicznego.


Czy praca jest dobry miejscem do rozwoju?

Czy zastanawialiście się ile czasu spędzamy w pracy? Myśląc o tym, pewnie byś odpowiedziała/odpowiedział, że dużo; będąc zmęczonym Twoja odpowiedź z pewnością brzmiałaby, że za dużo. Ciężko jest jednoznacznie szybko i precyzyjnie odpowiedzieć na to pytanie. W pracy natomiast spędzamy średnio 2 000 godzin rocznie...

2 000 tysiące godzin rocznie! 2 000 godzin rocznie bez dojazdów, bez nadgodzin, mając wolne wszystkie soboty i niedziele. Warto więc aby ten czas był dobrze wykorzystany i żeby dawał nam wszystkim satysfakcję.

mgr Szymon Ziemiński - praktyk biznesu w obszarze działań ekonomicznych, coach i trener biznesu, doktorant na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Specjalizuje się w doradztwie psychospołecznym oraz psychologii ekonomicznej. Interesuje się tematyką umiejętności podejmowania decyzji oraz psychologią pracy i organizacji, a także przenikaniem się tych dziedzin w praktyce. Szczególną uwagę przywiązuje do określonych postaw kształtujących rozwój osobisty oraz do planowania i osiągania celów przez klientów.

 


Motywacja mistrzowska -  jak skorzystać z doświadczeń sportowych mistrzów?

Wiele osób ma marzenia, niektórzy nawet przeformułowana na cele, inni plan ich realizacji. Jednak prawdziwą istotną motywacji jest nie tylko rozpoczęcia działania, ale także jej podtrzymanie gdy pojawiają się czynności alternatywne. Dobre doświadczenia, sposoby czy systemy motywacyjne możemy zaczerpnąć od sportowców, zwłaszcza  od tych którzy są mistrzami. A następnie przełożyć je na swoje codzienne życie i rozwój. 

dr  Marcin Kochanowski  -  psycholog sportowy, doktor Uniwersytetu Gdańskiego, wykładowca Uniwersytetu SWPS w Poznaniu; Praktyk -  wraz z kadrami narodowymi uczestnik Mistrzostw Świata, Europy, a także Igrzysk Paraolimpijskich w Londynie. Szkoleniowiec z obszarów budowania zespołu i komunikacji. Certyfikowany Psycholog Sportu Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Pasjonat wyzwań i wędrowania po górach.

Warsztaty


ROZWÓJ to nie wszystko – czyli jak budować swoje szczęśliwe życie

11 października, godz 17.00, sala 406, obowiązują ZAPISY »

Decydując się na rozwój osobisty zakładamy, że to olbrzymi krok do szczęścia. Rozwijamy się zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Uprawiamy rozmaitą aktywność fizyczną nie tylko, by poprawić wygląd zewnętrzny, ale również wzmocnić siłę wewnętrzną, motywację. Dbamy także o rozwój duchowy i artystyczny. Rozwój jest wszędzie – w każdym obszarze naszego życia. Bywa jednak, że to nie wystarczy, aby osiągnąć szczęście. Dlaczego tak jest? Czym zatem jest szczęście? Jak do niego dążyć? Jak dobrze przeżyć życie?

Uczestnicząc w spotkaniu:

  • będziesz mógł podjąć próbę spojrzenia na rozwój z perspektywy całego życia,
  • dokonasz analizy własnego życia poprzez pryzmat omawianych obszarów,
  • zrobisz swój własny wykres szczęśliwego życia,
  • poznasz ludzi poszukujących odpowiedzi na te same pytania,
  • poznasz bardzo ciekawą koncepcję dobrostanu psychologicznego.

Małgorzata Maruszczak - trener rozwoju osobistego i zawodowego, coach, doradca biznesowy. Posiada wieloletnie doświadczenie menadżerskie i biznesowe. Od 2008 roku prowadzi z sukcesem własną działalność gospodarczą. Obecnie studiuje psychologię na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Jest członkiem międzynarodowej organizacji na rzecz nauki kontekstualno-behawioralnej ACBS i jej polskiego oddziału ACBS Polska (promującej terapię Akceptacji i Zaangażowania ACT).

Nicol Sobieraj – dietetyk, psychodietetyk, studentka V-ego roku psychologii na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu, przewodnicząca Koła Naukowego Psychoterapii  i Treningu, główna organizatorka akcji Tygiel rozwojowy. Jets autorką bloga o nazwie Wilk i Owca, na którym dzieli się przepisami na zdrowe i smaczne posiłki,  swoją wiedzą oraz pasją związaną z racjonalnym odżywianiem. Odbyła szkolenie z psychoterapii systemowej oraz terapii akceptacji i zaangażowania (ACT), a praktyki odbywała w szkoleniowym Centrum Fitzgerald, a także w Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Międzyrzeczu.


Odyseja umysłu - Człowiek jako istota z natury twórcza

12 października, godz 17.00, sala 406, obowiązują ZAPISY »

Trenowanie kreatywności można uznać za możliwe pod warunkiem, iż myślenie i działanie twórcze potraktujemy w taki sam sposób jak każdy inny rodzaj aktywności człowieka. Dajmy na przykład pamięć. Jak wiemy ćwiczenie pamięci jest możliwe, dlaczego zatem nie mielibyśmy ćwiczyć myślenia twórczego- kreatywności??

Już w połowie XX w. stwierdzono, że człowiek jest istotą z natury twórczą (Maslow, 1967; May, 1959), a szereg badań wykazał ZWYCZAJNOŚĆ operacji intelektualnych biorących udział w akcie twórczym (Finke, Ward, Smith, 1992; Perkins, 1981; Weisberg, 1986).

W związku z tym zapraszamy na półtoragodzinną podróż do świata nieskończonych możliwości i przezwyciężonych przeszkód. Będziemy tworzyć niestworzone historie, budować niezbudowane i łamać schematy a to wszystko w atmosferze dobrej zabawy.

Wioletta Zdobylak – psycholog, absolwentka Uniwersytetu SWPS, członkini Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej, współzałożycielka i członkini zarządu Koła Naukowego „Tu i Teraz” oraz Koła Naukowego Psychoterapii i Treningu. Doświadczenie zdobywała będąc wolontariuszem w Wielkopolskim Centrum Onkologii w Pracowni Psychologii Klinicznej, gdzie organizowała i współprowadziła zajęcia grupowe dla pacjentów przebywających w szpitalu. Dodatkowo uczestniczyła w projekcie „Design w Domu Dziecka – warsztaty projektowania partycypacyjnego”, realizowanego przez Katedrę Wzornictwa SWPS we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Swoje zainteresowania skupia wokół uważności i medytacji. Uczestniczyła miedzy innymi w mentoringu uważności z wykorzystaniem elementów MBSR (Minfullness-Based Stress Reduction) i metodą MBB (Mind-Body Bridging).

Barbara Ostrowska – studentka V roku psychologii na ponzańskim wydziale Uniwersytetu SWPS w Poznaniu,  członkini Koła Naukowego „Tu i Teraz” oraz Koła Naukowego Psychoterapii i Treningu. Członkini międzynarodowej organizacji na rzecz nauki kontekstualno-behawioralnej Association for Contextual Behavioral Science ACBS  i jej polskiego oddziału ACBS Polska. Ukończyła 8-tygodniowy kurs MBSR (Minfullness-Based Stress Reduction)  oraz Mentoring uważności metodą MBSR (Minfullness-Based Stress Reduction)  i MBB (Mind-Body Bridging).

 
Motywacja jak to działa. Warsztat oparty na metodzie komunikacji empatycznej M. Rosenberga

13 października, godz 17.00, sala 406, obowiązują ZAPISY »

Komunikacja empatyczna (NVC) to metoda opracowana przez dr. Marshalla Rosenberga, która pomaga kształtować relacje ze światem bez wykorzystania przemocy i pozwala każdemu nawiązać kontakt z samym sobą i z innymi tak, by mogło rozkwitnąć wrodzone ludziom współodczuwanie.

Podstawowym założeniem metody jest przekonanie, że nikogo nie można do niczego zmusić, bo wszelkie ludzkie działanie jest dążeniem do zaspokojenia określonych potrzeb. 

W NVC przyjmuje się, że wszystkie nasze działania mają na celu zaspokojenie naszych potrzeb. Potrzeby są uniwersalne, na ich poziomie wszyscy jesteśmy równi, różnimy się tylko sposobami ich zaspokajania (strategiami) Każdą potrzebę można zaspokoić na wiele różnych sposobów. Brak motywacji powstaje wtedy, gdy nie widzimy alternatywnych strategii. Porozumienie na poziomie potrzeb nie wymaga kompromisów, pozwala znaleźć takie rozwiązania, które uwzględnią potrzeby wszystkich. Jedną z naszych ważniejszych potrzeb jest przyczynianie się do dobra innych, wzbogacania ich życia. Możemy ją zaspokoić tylko wtedy, gdy kierujemy się własną wolą, a nie poczuciem obowiązku, winy, strachu.

Anna Fitzgerald trener rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, coach, konsultant merytoryczny i wykładowca kierunku „Etyka dla nauczycieli” WSB w Poznaniu, wykładowca na kierunkach: „Przygotowanie pedagogiczne” oraz „Organizacja i zarządzanie oświatą”. 

Prowadzi działalność szkoleniowo-coachingową; szkolenia kompetencji zawodowych i rozwoju osobistego w duchu komunikacji Porozumienia bez Przemocy M. Rosenberga.

Na co dzień zajmuje się szkoleniem nauczycieli i dyrektorów szkół i instytucji oświatowych i edukacyjnych . Jest Prezeską Zarządu Centrum Fitzgerald Sp. Z o.o. w Poznaniu fitzgerald.pl Jej spektrum zainteresowań jest rozwój i edukacja bez względu na wiek, płeć, status materialny. Problematyka motywacji jest obszarem codziennej pracy praktycznej i edukacyjnej


Dobre wyniki - siła psychiki (warsztat z treningu mentalnego w sporcie dla dzieci klas 4-6)

17 października, godz 17.00, sala 406, obowiązują ZAPISY »

Wychowanie dziecka niesie ze sobą wiele wyzwań. W przypadku wsparcia małego sportowca siła owego wyzwania rośnie podwójnie.  Jeśli chcesz zapewnić mu najlepsze warunki rozwoju oraz wskazać jak samodzielnie może osiągać wyznaczone cele – ten warsztat jest właśnie dla niego.  Podczas warsztatu treningu mentalnego skupimy się na praktycznych sposobach koncentracji, motywacji i relaksacji.  Poprzez ciekawe ćwiczenia Twoje dziecko pozna skuteczne sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresu bądź utraty koncentracji.  Zabawa jest bowiem najskuteczniejszą formą nauki praktycznych umiejętności!

Karolina Chlebosz psycholog sportu, doktorantka AWF im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu. Uczestniczka projektu Health as a Lifelong Learning Process w Berlinie, Madrycie oraz Wiedniu. Uczestniczka w projekcie Future Leaders promujacego młodych naukowców z całego swiata. Ambasadorka w projekcie Katrin Switzer mającym na celu promocję biegania wśród kobiet (261 Fearless Ambassadors). Specjalizuje się w rozwijaniu umiejętności koncentracji uwagi, wzrostu poczucia pewności siebie, rozwoju strategii radzenia sobie ze stresem, wyznaczaniem realnych celów, pomocą w odnalezieniu i utrzymaniu motywacji oraz kształtowaniu prawidłowej postawy życiowej. Autorka bloga o tematyce psychologii sportu, rozwoju osobistego oraz treningu mentalnego.

Karolina Jenczylik – pedagog, doradca zawodowy i personalny, studentka psychologii. Certyfikowany adept psychologii sportu oraz animator czasu wolnego dzieci i dorosłych. Prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży, młodych sportowców, rodziców i trenerów. Współorganizowała Festiwal Preogressteron 2015 w Poznaniu. 


Terapia akceptacji i zaangażowania odpowiedzią na trudne sytuacje życiowe – sprint przez ACT

18 października, godz 17.00, sala 406, obowiązują ZAPISY »

Warsztat kierowany jest do studentów psychologii, którzy planują rozwój swojej kariery zawodowej w kierunku psychoterapii. Podczas półtoragodzinnego spotkania poświeconego Terapi ACT zostanie prezdstawiony uczestnikom zarys podstaw teoretycznych i to, co najważniejsze, czyli doświadczenie na samym sobie działania różnych technik terapeutycznych. To także doskonała okazja do dowiedzenie się czegoś nowego o sobie.

Magdalena Krzesińska psycholog, pedagog, absolwentka Uniwersytetu SWPS w Poznaniu i Uniwersytetu Szczecińskiego. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku „Psychosomatyka i somatopsychologia”. Doświadczenie zawodowe zdobywała w licznych placówkach szkolnych i wychowawczych, Wojewódzkim Szpitalu Neuropsychiatrycznym w Kościanie, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla Dzieci i Młodzieży ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi, Poznańskim Ośrodku Zdrowia Psychicznego i Szpitalu Miejskim im. Franciszka Raszei. Prowadziła warsztaty psychoedukacyjne z dziećmi i młodzieżą w ramach programu profilaktycznego „Rozumiem, co czuję” oraz cyklu spotkań psychologicznych „Tygiel emocjonalny”.

Tomasz Zięciakpsycholog, członek międzynarodowej organizacji na rzecz nauki kontekstualno behawioralnej ACBS i jej polskiego oddziału ACBS Polska. Ukończył studia podyplomowe na kierunku „Psychosomatyka i somatopsychologia”. Doświadczenie praktyczne zdobywał podczas licznych staży, praktyk i szkoleń. 


Gimnastyka umysłu dla seniorów – warsztat wprowadzający do mnemotechnik

19 października, godz 17.00, sala 406, obowiązują ZAPISY »

Warsztat adresowany jest do seniorów w wieku 60+. Uczestnicy dowiedzą się jakie są rodzaje pamięci, mechanizm jej działania i dlaczego wraz z wiekiem ulega on zmianom. To również okazja do zaprojektowania własnego treningu pamięci oraz uzyskania wiedzy na temat racjonalnej diety wspomagającej pracę mózgu.

Cele warsztatu:

  • poznanie metod ćwiczenia pamięci,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się technikami, które poprawiają codzienne funkcjonowanie umysłu,
  • zapoznanie się z podstawowymi zaleceniami dietetycznymi, które mają korzystny wpływ na funkcjonowanie mózgu.

Katarzyna Konieczna – studentka V-ego roku psychologii na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu, członkini Zarządu Koła Naukowego Psychoterapii i Treningu; do tej pory praktyki odbywała w Ośrodku Terapii Uzależnień a od semestru zimowego w Polskim Instytucie Ericksonowskim.

Nicol Sobieraj – dietetyk, psychodietetyk, studentka V-ego roku psychologii na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu, przewodnicząca Koła Naukowego Psychoterapii  i Treningu, główna organizatorka akcji Tygiel rozwojowy. Jets autorką bloga o nazwie Wilk i Owca, na którym dzieli się przepisami na zdrowe i smaczne posiłki,  swoją wiedzą oraz pasją związaną z racjonalnym odżywianiem. Odbyła szkolenie z psychoterapii systemowej oraz terapii akceptacji i zaangażowania (ACT), a praktyki odbywała w szkoleniowym Centrum Fitzgerald, a także w Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Międzyrzeczu.


Twórcza rozgrzewka

20 października, godz 17.00, sala 406, obowiązują ZAPISY »

Według Teresy Amabile każdy człowiek o normalnie funkcjonującym intelekcie jest w stanie stworzyć coś, co może zyskać miano dzieła w pewnym stopniu twórczego. Myślenie twórcze jest zdolnością nad którą można ,a nawet należy pracować. Nie jest to jednak zadanie łatwe, gdyż wielu z nas nie dopuszcza do siebie myśli  typu: „ Mogę działać w sposób niekonwencjonalny.” lub „ Potrafię wymyśleć coś oryginalnego”. Na warsztacie poznamy zdolności, które wspierają twórcze działanie. Razem będziemy odkrywać je w sobie. Pomogą nam w tym różnego rodzaju zabawy i ćwiczenia. Na kilkadziesiąt minut porzucimy staniemy się grupą, której zadaniem będzie spojrzenie w niestandardowy sposób na standardowe problemy.

Paulina Borowska – nauczyciel języka niemieckiego, posiada uprawnienia do nauczania języka francuskiego, absolwentka politologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Dwukrotnie wyróżniona przez swoich pracodawców tytułem Nauczyciela Roku (2012, 2015). Obecnie studentka psychologii w poznańskim wydziale Uniwersytetu SWPS.

Karolina Jenczylik – pedagog, doradca zawodowy i personalny, studentka psychologii. Certyfikowany adept psychologii sportu oraz animator czasu wolnego dzieci i dorosłych. Prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży, młodych sportowców, rodziców i trenerów. Współorganizowała Festiwal Preogressteron 2015 w Poznaniu. 


Świadomość ciała

24 października, godz 17.00, sala 406, obowiązują ZAPISY »

Wyobraź sobie, że udajesz się na koncert symfoniczny i słyszysz partię tylko jednego instrumentu - nie usłyszysz wtedy całego piękna, jakie zawarł w utworze kompozytor. Podobnie jest z ciałem. Gdy przyjrzymy się mu wyłącznie z zewnątrz, oderwanemu od wszystkich pozostałych poziomów - emocji, umysłowości, sensoryki - nie jesteśmy w stanie poznać i odczuć naszego ciała w pełni. W celu osiągnięcia świadomości własnej seksualności powinniśmy przyjrzeć się wszystkim tym aspektom z osobna i razem jednocześnie. Poznanie i zrozumienie jak ważną rolę pełni tak naprawdę nasze ciało prowadzi do zaakceptowania go takim jakim jest, utrzymania w zdrowiu oraz nauczeniu się odczytywać sygnały jakie nam ono przekazuje. Jak dotrzeć do pełnych i autentycznych możliwości tkwiących w nas samych? Podczas warsztatu przybliżymy temat seksualności w szerokim tego słowa znaczeniu oraz kontaktu z własnym ciałem w celu uzyskania harmonii w życiu.

Żaneta Sala studentka psychologii klinicznej w poznańskim wydziale Uniwersytetu SWPS, członek Studenckiego Koła Naukowego Psychoterapii i Treningu, wolontariuszka w szpitalu neuropsychiatrycznym w Kościanie. Uczestniczka wielu konferencji psychologicznych w całej Polsce. Ukończyła szkolenie z terapii systemowej organizowane przez KNPiT. 

Mikołaj Karpiewski - student psychologii klinicznej w poznańskim wydziale Uniwersytetu SWPS, członek Studenckiego Koła Naukowego Psychoterapii i Treningu, wolontariusz w szpitalu neuropsychiatrycznym w Kościanie. Uczestnik wielu konferencji psychologicznych w całej Polsce. Ukończył szkolenie z terapii systemowej organizowane przez KNPiT. 


„Czas na relaks” – warsztat relaksacyjny

24 października, godz 17.00, sala 303, obowiązują ZAPISY »

Jednym z efektów działania stresu na człowieka jest podwyższony poziom napięcia mięśniowego, nie bez przyczyny w odniesieniu do sytuacji stresowych często posługujemy się słowami „jestem spięta/spięty”, „ale napięcie”, „muszę się sprężyć”. Napięte mięśnie pomagają nam w mobilizacji do działania, ale równocześnie ograniczają płynność ruchów, możliwość spokojnego oddychania, co przekłada się na sprawność myślenia i swobodę działania. Sposobem na pozbycie się tego przykrego napięcia są tak zwane „techniki relaksacyjne”. Należą do nich np.: pogłębione oddychanie, wizualizacja, trening autogenny Schultza, czy trening Jacobsona. Podczas warsztatu uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z kilkoma z ww technik i doświadczenia na sobie ich relaksującego działania.

Dr Agnieszka Mościcka–Teske psycholożka, psychoterapeutka, trenerka umiejętności psychologicznych i biegła sądowa, powoływana jako ekspert w sprawach o mobbing i molestowanie seksualne w miejscu pracy. Zajmuje się problematyką stresu i sposobów radzenia sobie z nim, z uwzględnieniem czynników indywidualnych i środowiskowych, które chronią człowieka przed negatywnymi skutkami stresu. Tworzy, współtworzy i realizuje programy szkoleniowe i edukacyjne z zakresu rozwijania umiejętności społecznych (komunikowania się, asertywności, funkcjonowania w grupie), sposobów radzenia sobie ze stresem, oraz radzenia sobie z agresją, mobbingiem, molestowaniem seksualnym i dyskryminacją w miejscu pracy. Interesuje się czynnikami pozwalającymi zachować zdrowie i możliwości rozwoju, pomimo doświadczania trudnych sytuacji (silnego stresu, stresu chronicznego, zdarzeń traumatycznych), oraz podejściem do zdrowia psychicznego i dbałości o to zdrowie w populacji ogólnej.


„Dziękuję – czuję wdzięczność za wszystko i za nic” - warsztat dla dzieci

25 października, godz 17.00, sala 406, obowiązują ZAPISY »

Warsztaty będą prowadzone w różnorodnej formie: od pracy indywidualnej przez pracę w parach do pracy grupowej. Podczas warsztatów dzieci będą wykonywały różnorodne ćwiczenia, których celem będzierozwijanie zdolności do wyrażania wdzięczności u dzieci.

Trenowanie wdzięczności już w wieku szkolnym niesie za sobą wiele korzyści, ponieważ zmniejsza ryzyko depresji u nastolatków, gdyż wyrażanie wdzięczności może wpływać na:

  • samoocenę oraz poczucie dobrostanu w życiu
  • pomaga w redukcji napięcia u dzieci więc poprawia zdrowie somatyczne
  • sprzyja wzmocnieniu relacji interpersonalnych poprzez chęć okazywania pomocy
  • wpływa na wzrost skłonności do altruizmu co z kolei może oddziaływać na spadek materializmu u dzieci

Po ukończeniu warsztatów dziecko będzie rozumiało znaczenie słowa wdzięczność, będzie świadome wartości rzeczy niematerialnych, zapozna się z sytuacjami, w których ludzie mogą odczuwać wdzięczność oraz będzie świadome jak ludzie mogą wyrażać swoją wdzięczność ( achowanie, słowa, gesty).

W proponowanych warsztatach najważniejsze będzie pokazanie dziecku, że może być wdzięczne również za rzeczy niematerialne oraz, że nawet z pozoru negatywne dla nich doświadczenia również mogą być źródłem wdzięczności.

Prowadzący unika sytuacji, w których dzieci mogą odczuwać smutek czy poczucie winy, gdyż ich koledzy odczuwają wdzięczność w danej sytuacji a oni nie. 

Paulina Spychaj - studentka V roku psychologii klinicznej. W trakcie odbywania studium pedagogicznego na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Podczas studiów odbyła praktyki m.in. w Przedszkolu nr 10 z oddziałami integracyjnymi w Gnieźnie, w I Liceum Ogólnokształcącym im. Bolesława Chrobrego w Gnieźnie, w Domu Opieki Społecznej im. Małżonków Terakowskich w Gnieźnie. Stażystka w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej dla Dzieci i Młodzieży ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi w Poznaniu. Uczestniczka szkoleń m.in. „Zaburzenia seksualne dzieci i młodzieży” „terapia systemowa”. Ukończyła także kursy: „Wychowawca wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej” oraz „Animator zabaw dla dzieci”.

Kesja Ziarniewicz studentka ostatniego roku psychologii klinicznej na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu, trener dziecięcy kompetencji społecznych, animator czasu wolnego, aktywny członek Koła Naukowego Psychoterapii i Treningu, wcześniej vice przewodnicząca oraz sekretarz Studenckiego Koła Diagnozy Psychologicznej. Prowadziła warsztaty psychologiczne dla dzieci w wieku od przedszkola do gimnazjum. Interesuje się oraz pisze prace magisterską dotyczącą alternatywnych metod uczenia się. W trakcie realizacji kursu kwalifikacyjnego „Przygotowanie Pedagogiczne”.


Odkrywam siebie od najmłodszych lat - warsztat dla dzieci

26 października, godz 17.00, sala 312, obowiązują ZAPISY »

Kto powiedział, że planować swój sukces mogą tylko dorośli? Tylko oni potrafią marzyć i osiągać cele? Na warsztatach chcemy pokazać dzieciom możliwość zaplanowania swojej drogi do celu oraz podpowiedzieć jak zmierzyć się ze stresem i strachem, który często pojawia się przy nowych wyzwaniach.

Porozmawiamy także o tym, co daje nam pokonywanie własnych słabości oraz kogo poprosić o pomoc w sytuacji, gdy nie wiemy jak to zrobić.

Warsztat kierowany jest do dzieci w wieku od 10 do 13 lat!

Paulina Spychaj - studentka V roku psychologii klinicznej. W trakcie odbywania studium pedagogicznego na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Podczas studiów odbyła praktyki m.in. w Przedszkolu nr 10 z oddziałami integracyjnymi w Gnieźnie, w I Liceum Ogólnokształcącym im. Bolesława Chrobrego w Gnieźnie, w Domu Opieki Społecznej im. Małżonków Terakowskich w Gnieźnie. Stażystka w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej dla Dzieci i Młodzieży ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi w Poznaniu. Uczestniczka szkoleń m.in. „Zaburzenia seksualne dzieci i młodzieży” „terapia systemowa”. Ukończyła także kursy: „Wychowawca wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej” oraz „Animator zabaw dla dzieci”.

Kesja Ziarniewicz studentka ostatniego roku psychologii klinicznej na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu, trener dziecięcy kompetencji społecznych, animator czasu wolnego, aktywny członek Koła Naukowego Psychoterapii i Treningu, wcześniej vice przewodnicząca oraz sekretarz Studenckiego Koła Diagnozy Psychologicznej. Prowadziła warsztaty psychologiczne dla dzieci w wieku od przedszkola do gimnazjum. Interesuje się oraz pisze prace magisterską dotyczącą alternatywnych metod uczenia się. W trakcie realizacji kursu kwalifikacyjnego „Przygotowanie Pedagogiczne”.


Coaching – zobacz, doświadcz, poczuj

26 października, godz 17.00, sala 311, obowiązują ZAPISY »

„Coaching to proces uczenia się, trwający całe życie” (Patty McManus)

Podczas warsztatu uczestnicy zapoznają się z kilkoma narzędziami coachingowymi. Prowadzący w prosty sposób przedstawi proces coachingowy, a za sprawą wykorzystanych narzędzi pokaże na czym polega poszerzanie samoświadomości.

Spotkanie zainspirowane warsztatem Coacha ICF Agnieszki Deja prowadzącej cykliczne warsztaty w ramach akcji Progesteron.

Beata Majowska – studentka kierunku Doradztwo i Coaching (Collegium Da Vinci). Ukończyła akredytowany kurs Coachingu ICF ACSTH z egzaminacją VCC. Zawodowo związana z biznesem.

Zbigniew Goździcki – studentk kierunku Doradztwo i Coaching (Collegium Da Vinci). Ukończył akredytowany kurs Coachingu ICF ACSTH z egzaminacją VCC. Instruktor Pierwszej Pomocy IFACC.

 


Uważność dla dzieci – skarby które mam, czy ja o tym wiem?

27 października, godz 17.00, sala 406, obowiązują ZAPISY »

Uważność (mindfulness) jest praktycznym sposobem utrzymywania kontaktu ze sobą poprzez samoobserwację i świadome działanie. Oznacza charakterystyczny rodzaj uwagi, która rozwija świadomość, jasność i akceptację bieżącej chwili, co pozwala poznawać własne doświadczenia, myśli i doznania. Zauważyć wartość uczuć, a także dotrzeć do ukrytych zasobów osobistych. Uważność również jest bardzo dobrą metodą na ćwiczenie wdzięczności. 

Jak wykazały badania naukowe, systematyczne wyrażanie wdzięczności i uznania dla innych mogą dostarczać dzieciom wielorakich korzyści m.in.:

  • pomaga żyć pełniej i efektywniej,
  • obniża poziom stresu i łagodzi dolegliwości związanego ze stresem.
  • zwiększa optymizm,
  • dodaje energii,
  • poprawia relacje z innymi osobami,
  • zwiększa zainteresowanie szkołą i rodziną,
  • pomaga zwiększyć postępy w osiąganiu celów osobistych.

Warsztat adresowany jest do dzieci do 12 roku życia.

Wioletta Zdobylak – psycholog, absolwentka Uniwersytetu SWPS, członkini Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej, współzałożycielka i członkini zarządu Koła Naukowego „Tu i Teraz” oraz Koła Naukowego Psychoterapii i Treningu. Doświadczenie zdobywała będąc wolontariuszem w Wielkopolskim Centrum Onkologii w Pracowni Psychologii Klinicznej, gdzie organizowała i współprowadziła zajęcia grupowe dla pacjentów przebywających w szpitalu.

Dodatkowo uczestniczyła w projekcie „Design w Domu Dziecka – warsztaty projektowania partycypacyjnego”, realizowanego przez Katedrę Wzornictwa SWPS we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Swoje zainteresowania skupia wokół uważności i medytacji. Uczestniczyła miedzy innymi w mentoringu uważności z wykorzystaniem elementów MBSR (Minfullness-Based Stress Reduction) i metodą MBB (Mind-Body Bridging).

Barbara Ostrowska – studentka V roku psychologii na ponzańskim wydziale Uniwersytetu SWPS w Poznaniu,  członkini Koła Naukowego „Tu i Teraz” oraz Koła Naukowego Psychoterapii i Treningu. Członkini międzynarodowej organizacji na rzecz nauki kontekstualno-behawioralnej Association for Contextual Behavioral Science ACBS  i jej polskiego oddziału ACBS Polska. Ukończyła 8-tygodniowy kurs MBSR (Minfullness-Based Stress Reduction)  oraz Mentoring uważności metodą MBSR (Minfullness-Based Stress Reduction)  i MBB (Mind-Body Bridging).


Pozytywna strona trudnych emocji - czyli druga strona medalu w sporcie mojego dziecka

31 października, godz 17.00, sala 406, obowiązują ZAPISY »

 

W sporcie poza chwilami radości i poczucia dumy czy satysfakcji przychodzą też chwile smutku, złości czy zwątpienia. Najczęściej te drugie towarzyszą człowiekowi w momencie popełnienia znaczącego błędu decydującego o przegranej w zawodach. U dzieci intensywność tych emocji i sposoby radzenia sobie z nimi w dużej mierze zależą od tego jak dorosły – rodzic, opiekun, trener postrzegają przegraną i jak sobie z nią radzą. Na warsztacie przyjrzymy się porażce z różnych perspektyw. W praktyczny sposób spróbujemy odnaleźć pozytywne strony trudnych sytuacji, dostrzec ich wpływ na nasze relacje z otoczeniem a także nauczymy się jak uczyć małych sportowców odnajdować sens w przegranej i budować wiarę w siebie bez względu na wynik.

Karolina Jenczylik – magister pedagogiki, doradca zawodowy i personalny, studentka psychologii Uniwersytetu SWPS, specjalności klinicznej. Certyfikowany adept psychologii sportu oraz animator czasu wolnego dzieci i dorosłych. Prowadzi warsztaty dla dzieci młodzieży, młodych sportowców, rodziców i trenerów.
Ponadto współorganizowała Festiwal Preogressteron 2015 w Poznaniu. Prowadziła warsztaty dla dzieci i młodzieży w ramach projektu „Tygiel Emocjonalny”. Główne obszary zainteresowań: doradztwo kariery, motywacja, zjawisko flow, emocje w sporcie dzieci i młodzieży, treningi mentalne.

 

Lokalizacja

Uniwersytet SWPS
Wydział Zamiejscowy w Poznaniu
ul. Kutrzeby 10, 61-719 Poznań