Jak projektować mądrze, by wyjść naprzeciw wyzwaniom stawianym firmom przez rynek, klientów, technologie i wciąż zmieniające się otoczenie? Jak wykorzystać design w myśleniu strategicznym, nie tylko na poziomie produktów, lecz także wartości i doświadczeń? Te pytania zadaliśmy Henrykowi Stawickiemu, projektantowi i strategowi, wykładowcy w School of Form Uniwersytetu SWPS.. Tematem przewodnim rozmowy było projektowanie z myślą o ludzkich potrzebach.

Jak projektować to, czego ludzie potrzebują

Żyjemy w czasach nasycenia. Współcześnie człowiek ma zaspokojone, nawet z nadwyżką, podstawowe potrzeby. Coraz częściej jednak tęsknimy za tym, co dawniej było proste i nieskomplikowane: potrzeba spokoju, ciszy, kontaktu z naturą, czystego powietrza, zdrowego jedzenia, wolności, poczucia sensu, niezależności są efektem ekonomii przesytu. Dzięki odpowiedzialnemu designowi, zorientowanemu na człowieka, możemy odmitologizować pogląd, że projektant to jeden z najbardziej destrukcyjnych zawodów świata. Mądre, odpowiedzialne projektowanie upraszcza nasz świat, porządkuje i humanizuje sferę produktów, usług i organizacji.

 

Gość

258 Henryk StawickiHenryk
Stawicki

strateg i projektant, oferuje unikalny punkt widzenia pozwalający tworzyć mierzalne, nowatorskie rozwiązania. Prowadząc Change Pilots firmę doradztwa wzorniczego, pomaga organizacjom tworzyć strategie produktów, usług i brandów w oparciu o design. W zespole dostarcza multikulturową perspektywę dzięki wieloletniej praktyce m.in. w Nowym Jorku i Londynie w takich organizacjach jak Parsons School of Design czy IDEO. Członek zespołu Service Design Polska oraz Fundacji Cohabitat. Wykłada Projektowanie skoncentrowane na człowieku, Design Thinking oraz Design Management w School of Form.

Artykuły

images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/kilka-publikacji-nie-o-projektowaniu.jpg

~5 (!=) książek o nieprojekto­wa­­niu, lecz wciąż o rozwiązywaniu problemów

Projektanci stają obecnie przed wyzwaniem szybko zmieniających się potrzeb społecznych i projektów z nimi związanych.…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/wplyw-projektowania-na-zmysly_1175.jpg

Wpływ projektowania na zmysły człowieka

Pandemia koronawirusa spowodowała, że wszelkie interakcje społeczne ograniczyliśmy do minimum. Są jednak projektanci, którzy starają…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/projektowanie-przyszlosci-skalska-kolodziej02.jpg

Projektowanie przyszłości – na czym polega i dlaczego warto to robić?

W dzisiejszym świecie często musimy podejmować decyzje na podstawie bardzo skąpych informacji lub spekulatywnych scenariuszy.…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/projektowanie-zmian-spolecznych_cover1175.jpg

Jak projektowanie może wpływać na zmiany społeczne?

Wyrwanie się z wiru codziennych obowiązków, przełamywanie stereotypów i trwała praca z wybraną społecznością przynoszą…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/5-ksiazek-o-projektowaniu-dla-dzieci.jpg

5 książek o projektowaniu – dla dzieci i nie tylko

Jakie książki o projektowaniu dla dzieci z zainteresowaniem przeczytają również dorośli? Czy z publikacji przeznaczonych…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/pitching-w-ux_cover_1175.jpg

Pitching w UX – jak dobrze zaprezentować swój produkt?

Opowiadać o swojej pracy i projektach można na różne sposoby, sztuką jest jednak zrobić to…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/od_grafika_do_ux_designera.jpg

Od grafika do UX designera

Jak wykorzystać umiejętności graficzne w projektowaniu UX? Czy da się pracować jako UX designer, nie…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/5-ksiazek-o-typografii.jpg

5 książek o typografii, które warto przeczytać ze względu na treść i formę

Subiektywny wybór książek dotyczących typografii przedstawia Katarzyna Sowa z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS. To pozycje…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/polski-design_cover.jpg

Polski design – jak go wypromować na świecie?

Polski design staje się coraz bardziej ceniony i rozpoznawalny na świecie. Nie bez przyczyny –…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia

 
Zapraszamy na webinar „Projektowanie wrażliwości. Jak połączyć grafikę z edukacją?”