O plakacie, szczególnie w kontekście polskiej szkoły plakatu, powiedziano już bardzo dużo. Zazwyczaj rozmowy na jego temat skupione są na perspektywie historycznej i odnoszą się do tego, „co było”. Niewątpliwie od czasu formowania się polskiej szkoły plakatu, czyli lat 60., zaszło wiele zmian związanych z kontekstem polityczno-społecznym czy technologicznym. Warto więc zastanowić się, jak dziś wygląda projektowanie plakatu i co sprawia, że jest on dobrze zaprojektowany.

Podczas trzeciego spotkania w ramach cyklu Dobry Design Działa Mateusz Antczak z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS wraz z projektantką grafiki użytkowej Weroniką Bielawską poszukają odpowiedzi na pytania, czym dzisiaj jest plakat i jakie pełni funkcje, jak wyglądają różne procesy kreowania plakatu, jak może on funkcjonować w rzeczywistości online, co stanowi o tym, że plakat jest dobry oraz jak taki plakat zaprojektować.

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/plakat-jak-go-dobrze-zaprojektowa%C4%87-weronika-bielawska/id1460690724
  • https://open.spotify.com/episode/4ZWbqljmCz2Yco9dBSwvtl
  • https://soundcloud.com/user-181745606/bielecka-sd-webinar-2020
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/ab36dcc6-32f8-429f-bf7e-912cc31cae75?_lst

Ekspertka

258 BielawskaWeronika
Bielawska

projektantka grafiki użytkowej, ilustratorka. Absolwentka Grafiki na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Zajmuje się projektowaniem grafiki użytkowej; najczęściej tworzy ilustracje, plakaty, wlepki i identyfikacje wizualne. W swoich realizacjach porusza tematy kulturalne, społeczne oraz polityczne.

Prowadzący

258 mateusz antczakMateusz
Antczak

projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.

Artykuły

images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/typografia.jpg

Typografia – jak ją wykorzystać w projektowaniu?

Jednym z najgłośniej wybrzmiewających pytań w kontekście typografii jest to odnoszące się do prawidłowej nomenklatury…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/od_grafika_do_ux_designera.jpg

Od grafika do UX designera

Jak wykorzystać umiejętności graficzne w projektowaniu UX? Czy da się pracować jako UX designer, nie…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/5-ksiazek-o-typografii.jpg

5 książek o typografii, które warto przeczytać ze względu na treść i formę

Subiektywny wybór książek dotyczących typografii przedstawia Katarzyna Sowa z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS. To pozycje…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/polski-design_cover.jpg

Polski design – jak go wypromować na świecie?

Polski design staje się coraz bardziej ceniony i rozpoznawalny na świecie. Nie bez przyczyny –…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/young_woman_modern_office_flip.jpg

Moja droga: od projektantki grafiki do projektantki doświadczeń

Jesteś projektantem graficznym, ale czujesz, że najwyższy czas na zawodowe zmiany? Chcesz sprawdzić się w…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/strategia_cover.jpg

Strategia w UX. Jak połączyć biznes z projektowaniem UX?

Kluczowym etapem w procesie projektowym jest połączenie strategii biznesowej z projektowaniem UX. Dlaczego jest to…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/planowanie.jpg

Biznes a UX. Jak stworzyć produkt, który pokochają użytkownicy

Jak tworzyć innowacyjne produkty, które podbiją rynek i serca użytkowników? Czy kluczem do sukcesu jest…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/5-ksiazek-o-komunikacji.jpg

5 książek o projektowaniu komunikacji – dla zrozumienia użytkownika

Projektowanie komunikacji to modne ostatnio hasło określające wszystko to, co jest związane z projektowaniem, ale…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/badanie-potrzeb-w-ux1175.jpg

Badanie potrzeb w procesie projektowania UX

Dlaczego poznanie potrzeb jest kluczowe w procesie projektowania? Jaka jest specyfika badań UX? Jakie metody…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia

 
Zapraszamy na webinar „Projektowanie przyszłości – na czym polega i dlaczego warto to robić?”