Dlaczego poznanie potrzeb jest kluczowe w procesie projektowania? Jaka jest specyfika badań UX? Jakie metody badań najlepiej się sprawdzają i jak się ich nauczyć? Jakie narzędzia pomagają w przeprowadzeniu analizy wyników? Kto najlepiej sprawdzi się w roli badacza i czy będą to humaniści? Czy badania w UX można przeprowadzać zdalnie? Między innymi o tym rozmawiają Łukasz Tyrała – ekspert zajmujący się projektowaniem, a także wdrażaniem produktów i usług cyfrowych, oraz Łukasz Ogrodniczak – Research Leader w Allegro.

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/badanie-potrzeb-w-procesie-projektowania-ux-%C5%82-ogrodniczak/id1460690724?i=1000495255403
  • https://open.spotify.com/episode/5qPPVFlYNd6bczkq6M89kR
  • https://soundcloud.com/user-181745606/ogrodniczak-sd-webinar-2020/s-ks61cRe5iR0
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/5eadc3e9-c091-4a39-83c1-05be3dd26ecf?_lst

Gość

258 Piotr MarszałkowskiŁukasz
Ogrodniczak

Senior UX Researcher i Research Leader w Allegro. Po godzinach wykłada na Uniwersytecie SWPS i realizuje interdyscyplinarne studia doktoranckie ICT & Psychology. Dzieli się doświadczeniami na różnych konferencjach, m.in. Element Talks czy UX India. Pasja do poznawania nowych rzeczy zaprowadziła go do Indonezji, gdzie przez rok poznawał kulturę tego kraju i uczył się języka indonezyjskiego. Dzięki pracy w dużej organizacji może wykorzystywać różne metody badawcze do rozwijania produktów cyfrowych.

Prowadzący

258 Łukasz TyrałaŁukasz
Tyrała

Od ponad dekady zajmuje się projektowaniem oraz wdrażaniem produktów i usług cyfrowych. Wykładowca i mentor na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, a także na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Obecnie starszy projektant i badacz w Grafana Labs. Wcześniej odpowiadał za zespół UX i projektowanie produktów cyfrowych w Grupie TVN Discovery, pracował jako starszy projektant usług, zarządzał wdrożeniem produktów cyfrowych w Miastologii oraz budował zespół UX w VML Poland. Pracował z wieloma markami i instytucjami w Polsce oraz Europie.

 

Artykuły

images/Naming_StrefaDesignu_1175x950.jpg

Naming – jak zaprojektować nazwę marki? (podcast)

Projektowanie, o ile nie jest projektowaniem wnętrz, nierzadko kojarzy się z projektowaniem graficznym. Tymczasem okazuje…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/Inkluzywny_i_dostepny_UX_Design-intro.jpg

Inkluzywny i dostępny UX Design

Czym są inkluzywność i dostępność? Jak przejawiają się w UX Designie? Dlaczego są ważne? Jak…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/przyszlosc-i-wyzwania-ux.jpeg

Przyszłość i wyzwania UX

Jakie wyzwania stoją przed projektowaniem UX i jak zapowiada się jego przyszłość? Jakie perspektywy czekają…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/SD_Prawo_autorskie_dla_projektantow_graficznych_cover.jpg

Prawo autorskie dla projektantów graficznych – podcast

Prawem autorskim i jego zasadami powinien zainteresować się każdy, nawet początkujący projektant. Znany jest kazus…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/z-pasji-do-kaletnictwa-hugbag.jpg

Z pasji do kaletnictwa – historia o przyjaźni, pracy i sukcesie (podcast)

Z czego rodzi się pasja do działania? Czym jest prawdziwy sukces w pracy i jak…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/SD_Fotografia_intermedialna_cover_ok.jpg

Fotografia intermedialna – czym jest otwarty system wizualny? (podcast)

Fotograficzna neoawangarda, badania wizulane i projekty artystyczne, w których fotografia działa na zasadach określanych przez…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/SD_projektowanie_komunikacji_marek_etycznych_cover.jpg

Projektowanie komunikacji marek etycznych i odpowie­dzialnych społecznie – podcast

Idealny świat to taki, gdzie produkty rozwiązują ludzkie problemy, usługi mają na celu ułatwiać codzienne…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/wspolpraca-z-winnicami-grafika-swps-cover.jpg

Studenci Grafiki wspierają rodzimych przedsiębiorców – współpraca z polskimi winnicami

Młodzi projektanci z Grafiki na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu w ramach projektu realizowanego z firmą Ars Vini…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia