BLOGOSFERA

  • Pół sekundy naszej uwagi, czyli jak projektować reklamy

    Czy reklama – zamiast stanowić ciekawy i angażujący przekaz medialny – schlebia tanim gustom? Ile reklam rzeczywiście zapamiętujemy? Jak reklama ma nas przyciągnąć i zainteresować, skoro skupiamy na niej tylko pół sekundy naszej uwagi? Czy reklama to dla nas jedynie przerywnik podczas filmu? O tym, jak projektować przekaz reklamowy, by był ciekawy, angażujący i zaskakujący, pisze dr Mariusz Wszołek z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Jak to jest z reklamą? Ile reklam zobaczyłeś dzisiaj w drodze do pracy czy szkoły? Zapewne odpowiesz, że wiele.

  • Prawo autorskie dla projektantów graficznych – podcast

    Prawem autorskim i jego zasadami powinien zainteresować się każdy, nawet początkujący projektant. Znany jest kazus pracy Banksy'ego „Laugh Now”, który przegrał w sądzie sprawę o wykorzystanie i powielanie swojego dzieła, albo sprawa polskiego Hobbitowa, miejsca wprost jak z literatury Tolkiena.

  • Programowanie w pracy UX Designera – co warto wiedzieć?

    Wielu projektantów UX, zwłaszcza początkujących, ma wątpliwości, czy powinni umieć także programować. Niejasności jest więcej: jeśli programować, to w jakim języku? Czy można się tego nauczyć samodzielnie? A może nie warto? Programiści programują, UX Designerzy projektują – niech każdy zajmuje się swoją działką i robi to, co potrafi najlepiej.

  • Projektowanie graficzne materiałów edukacyjnych – podcast

    Rozwój technologii cyfrowych i technik drukarskich sprawiły, że wytwarzanie i rozpowszechnianie obrazów jest tak proste, jak nigdy dotąd. Kultura wizualna jest także obecna we współczesnych materiałach edukacyjnych.

  • Projektowanie komunikacji marek etycznych i odpowie­dzialnych społecznie – podcast

    Idealny świat to taki, gdzie produkty rozwiązują ludzkie problemy, usługi mają na celu ułatwiać codzienne życie, przedmioty nie szkodzą środowisku, a nasze pieniądze trafiają tam, gdzie są najbardziej potrzebne. Czy projektowanie komunikacji marki, która ma misję i działa na rzecz społeczeństwa, jest trudne? Jak opowiadać o wartości dodanej do produktu czy usługi? Czy komunikacja nastawiona na autentyczny przekaz może zniechęcić odbiorcę? Jak sprostać oczekiwaniom i stworzyć produkt, który jest przyjazny ergonomicznie i poprawny funkcjonalnie? O projektowaniu graficznym komunikacji marek etycznych i odpowiedzialnych społecznie rozmawiają Sylwia Bodnar, projektantka komunikacji z Grafiki Uniwersytetu SWPS, oraz Natalia Bienias (by Zebza).

  • Projektowanie produktów cyfrowych dla branży medycznej – podcast

    E-wizyty, e-recepty, teleporady terapeutyczne czy aplikacje do samodzielnego monitorowania stanu naszego zdrowia stały się niemalże codziennością współczesnych pacjentów. Skuteczność i poziom satysfakcji z cyfrowej opieki medycznej zaczęły zależeć od technologii i produktów cyfrowych, które są jej nośnikami.

  • Projektowanie zero waste. Czy jest możliwe?

    Zapal lampę z fusów po kawie. Usiądź na kanapie z plastikowych śmieci.

  • Przyszłość i wyzwania UX

    Jakie wyzwania stoją przed projektowaniem UX i jak zapowiada się jego przyszłość? Jakie perspektywy czekają UX designerów na przestrzeni kilkunastu najbliższych lat? Czy w przyszłości mogą ich zastąpić maszyny i sztuczna inteligencja? Jakie kompetencje będą szczególnie przydatne w pracy UX designera w najbliższych latach? O tym wszystkim rozmawiamy z Hubertem Anyżewskim, twórcą i kierownikiem studiów podyplomowych User Experience Design na Uniwersytecie SWPS. Spotkanie prowadzi Natalia Bienias (by Zebza).

  • Przyszłość to śmieci – A. Pięta

    Czy słyszeliście o firmie Ecoalf? Widzieliście ich produkty w wielkich modowych sieciówkach? Ecoalf to firma, która ze śmieci robi świetne jakościowo ubrania i jest jedną z nielicznych, które dbają o planetę. Do produkcji koszulki wykorzystuje się dwuletni zapas wody pitnej, a branża mody wytwarza co roku więcej CO2 niż wszystkie linie lotnicze świata.

  • Psychologia jako podstawa dobrego UX – Piotr Marszałkowski i Natalia Bienias (Zebza)

    Czy projektantowi UX potrzebna jest wiedza psychologiczna? Jak ją wykorzystywać w procesie projektowym – np. do poznania potrzeb odbiorców danego produktu, w pracy zespołowej czy rozmowach z klientem? W jaki sposób psychologia pomaga uniknąć uproszczeń i błędów poznawczych podczas projektowania? Między innymi na te pytania w rozmowie z Natalią Bienias (by Zebza) odpowiada Piotr Marszałkowski – Lead UX Designer & Product Designer.

  • Rzecz o złożoności projektowania komunikacji

    Charles Eames zapytany o to, jakie są granice projektowania, odpowiedział, że są one wyznaczane przez granice problemów, które w ramach praktyki designu stają się przedmiotem diagnozy i rozwiązywania. Dokładnie taka konstatacja jest dla autora artykułu punktem wyjścia w przypadku próby opisu communication design, które coraz powszechniej zaczyna być stosowane w formie agregatora różnych podejść i dyscyplin projektowania.

  • Rzemiosło. Przesyt i tęsknota – Agata Kiedrowicz

    Żyjemy w epoce przesytu i tęsknot. W czasach nadprodukcji na nowo definiujemy więzi z przedmiotami, ludźmi i otoczeniem, szukając jakości i piękna.

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia