Proces projektowy

  • Jak uczyć (się) projektowania? – podcast

    Design jest dyscypliną z gruntu dynamiczną, nieusatannie zmieniającą się. Odpowiada na potrzeby oraz problemy, jakie stanowią przedmiot zainteresowania projektantów w myśl idei problem oriented design.

  • Jak zoptymalizować biznes. Analityka w e-commerce

    Kapryśni i wybredni. Szybko zboczą ze ścieżki zakupowej, gdy będzie zbyt kręta.

  • Jakie będzie projektowanie w 2050 roku (jeśli przetrwamy)? Czy tylko technologia?

    W wizjach przyszłości zanika granica między życiem wirtualnym a realnym. Ludzie wchodzą w bliskie relacje z robotami, z którymi muszą też konkurować o miejsca pracy.

  • Język jako narzędzie projektanta

    Sprawność w posługiwaniu się słowami jest w designie ważna. Prawie tak ważna, jak rysowanie, szkicowanie, robienie modeli.

  • Kariera UX Designera. Jak wygląda praca projektanta doświadczeń? – P. Walencik (Orange Polska)

    Jak wygląda praca UX Designera? Co powinien umieć? Ile zarabia? Jak zacząć pracę jako projektant UX? Jakie predyspozycje i kompetencje trzeba mieć, by być dobrym UX-owcem? Czy można przebranżowić się na projektanta doświadczeń? Czy język angielski jest w tej pracy ważny? Jaka jest różnica między UX a UI Designerem? Tajniki profesji projektanta UX przybliża nam Patrycja Walencik – team liderka zespołu UX/UI w Orange Flex oraz współtwórczyni społeczności Tipi UX. Rozmowę prowadzi Natalia Bienias (by Zebza).

  • Ludzie i medycyna: badania z udziałem osób z doświadczeniem choroby

    Projektowanie to proces, który polega między innymi na diagnozowaniu problemów oraz dostarczaniu najlepszych rozwiązań. Bardzo dobrze o tym wiedzą Anna Charko, Luiza Pianka i Robert Statkiewicz - członkowie zespołu fundacji Ludzie i Medycyna, którzy od dwóch lat współpracują ze School of Form Uniwersytetu SWPS.

  • Narzędzia współczesnego projektanta. Rola technologii w designie (podcast)

    Czasy, w których do zajmowania się rzemiosłem stolarskim oraz ślusarskim wystarczał młotek, pilniki i długie godziny obróbki metalu, dawno już minęły. Warsztat współczesnego ślusarza funkcjonuje dzięki szeregowi zaawansowanych technologii, które wspierają jego pracę.

  • Nowe rzemiosło – Itemprojekt: Ewa Dulcet i Martyna Świerczyńska

    Polscy projektanci, również ci początkujący, coraz częściej tworzą przedmioty tradycyjnymi metodami rzemieślniczymi. W dobie nachalnego konsumpcjonizmu i półek z niczym nieróżniącymi się od siebie produktami konsument zaczyna zwracać uwagę na przedmioty unikatowe.

  • Od grafika do UX designera

    Jak wykorzystać umiejętności graficzne w projektowaniu UX? Czy da się pracować jako UX designer, nie znając podstaw projektowania graficznego? Czy sukces zawodowy UX designera nieposiadającego umiejętności w tym zakresie jest możliwy? Czy projektowania graficznego można się nauczyć? O tym wszystkim będą rozmawiać: Natalia Bienias (by Zebza) – wykładowca na podyplomowych studiach UX Design na Uniwersytecie SWPS, oraz Łukasz Tyrała – ekspert zajmujący się projektowaniem. https://podcasts.

  • Od procesu tworzenia do powstania dzieła – projektowanie ceramiki

    Podczas rozmowy z Arkadiuszem Szwedem, kierownikiem Pracowni Ceramiki na School of Form Uniwersytetu SWPS, poruszamy takie tematy, jak wychowanie przez sztukę czy rola mistrza w życiu twórcy i projektanta. Zastanawiamy się, czym jest eksperyment podczas procesu projektowania oraz jak działa na twórcę i jego kreatywność, co jest pomocne w życiu artysty, a także po co rzucać spalonymi jajkami.

  • Od projektowania do zazieleniania świata, czyli jak zbudować własną markę

    Czy da się stworzyć markę podczas jednego spaceru? Jakie etapy trzeba przejść od wizji do jej realizacji? Weronika Muszkieta i Aleksandra Sieńko w czasie swojego wystąpienia opowiedziały o wspólnej pasji, projekcie, przyjaźni w pracy.   Wystąpienie odbyło się w ramach wydarzenia Main Event: Oblicza projektowania zorganizowanego przez Katedrę Grafiki i Strefę Designu Uniwersytetu SWPS.

  • Od projektowania reklam do własnego konceptu kulinarnego – Igor Dąbrowski

    Co może łączyć projektowanie reklam z gotowaniem? Co wspólnego mają Wojciech Cejrowski, napoje energetyczne i czysta wódka? Zapraszamy do obejrzenia prelekcji Igora Dąbrowskiego, podczas której dowiemy się, jak wygląda praca w agencji i dlaczego najlepiej realizujemy się w projektach autorskich. .

  • Pitching w UX – jak dobrze zaprezentować swój produkt?

    Opowiadać o swojej pracy i projektach można na różne sposoby, sztuką jest jednak zrobić to na tyle atrakcyjnie, by dobrze się „sprzedać”. Czym charakteryzuje się dobry pitching? Co jest ważne w prezentacji produktu bądź usługi UX? Jak zaprezentować klientowi wyniki badań? Na czym się skupić, prezentując swój projekt? Rozmawiają o tym Wojtek Kutyła – trener UX i service design, oraz Natalia Bienias (by Zebza) z Uniwersytetu SWPS.

  • Projektanci dla ekosystemu – D. Kabała

    Czym jest ekonomia cyrkularna? Co mieści się pod pojęciem „human centered design”, a co „ecosystem centered design”? Jak się okazuje podstawą do projektowania powinno być traktowanie człowieka jako części ekosystemu.  Zapraszamy do obejrzenia prelekcji Doroty Kabały ze School of Form Uniwersytetu SWPS, podczas której dowiemy się, jak projektować użytkowo i z myślą o ekosystemie.

  • Projektant musi (w pewnym sensie) znać się na wszystkim

    Na czym polega praca projektanta i jakie elementy się na nią składają? Jak szerokie muszą być jego kompetencje? Na te i inne pytania odpowiedział podczas swojego wystąpienia Przemysław Antas, absolwent Grafiki na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu.   Projektant musi (w pewnym sensie) znać się na wszystkim Przemysław Antas podczas wykładu opowiedział o procesie projektowym, którego finalny, wizualny efekt jest efektem wiedzy jaką projektant musiał pozyskać i filtrowania jej względem własnych spostrzeżeń i przemyśleń w danym obszarze.

  • Projektowanie a przetwarzanie – czy design może uratować świat – M. Szczelina

    Azja nie chce śmieci od dawna, Afryka zaczyna się przed nimi buntować. A gdyby tak ludzkość chciała je wysłać w kosmos? Niestety zrobiła to już dawno temu! Śmieci dryfują tam po różnych misjach, towarzyszą w spacerach kosmicznych i, podobnie jak te na Ziemi, stanowią spore zagrożenie.

  • Projektowanie jako tworzenie świata

    Projektować to tworzyć świat dla innych. Czy będzie on dla nas przyjazny, czy wrogi? Będziemy się w nim czuć zadomowieni, a może jak intruzi – zbędni i niechciani? Tu głos mają projektanci, których praca choć niewidzialna, wpływa na nasz sposób funkcjonowania w świecie.

  • Projektowanie. Koniec profesji czy zasadnicza zmiana?

    Zmiana w projektowaniu to główny punkt zainteresowania designerów – pytają o nią, planują ją lub wprost projektują. Zmiana to dziś przede wszystkim postulat, rzecz trudna do wdrożenia, a jeszcze trudniejsza do zaakceptowania (np.

  • Przyszłość to śmieci – A. Pięta

    Czy słyszeliście o firmie Ecoalf? Widzieliście ich produkty w wielkich modowych sieciówkach? Ecoalf to firma, która ze śmieci robi świetne jakościowo ubrania i jest jedną z nielicznych, które dbają o planetę. Do produkcji koszulki wykorzystuje się dwuletni zapas wody pitnej, a branża mody wytwarza co roku więcej CO2 niż wszystkie linie lotnicze świata.

  • Rzemiosło. Przesyt i tęsknota – Agata Kiedrowicz

    Żyjemy w epoce przesytu i tęsknot. W czasach nadprodukcji na nowo definiujemy więzi z przedmiotami, ludźmi i otoczeniem, szukając jakości i piękna.

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia