Projekt

  •  Jak nowe technologie wspomagają tradycyjne rzemiosło

    Kiedyś babcie i mamy robiły swetry na drutach i przenosiły wykroje z „Burdy” na papier, szewcy naprawiali buty, garncarze toczyli miski, wazony i talerze. Dziś roboty na podstawie algorytmu dziergają z drutu miedzianego skomplikowane struktury, a drukarki 3D drukują meble z recyclingowanych materiałów.

  •  Pożegnanie z cepelią, czas na nowe rzemiosło?

    Wydawało się, że rzemiosło w Polsce jest w zapaści. Wielu kojarzyło się z cepeliowskimi wyrobami oferowanymi przez kolorowe jarmarki w turystycznych miejscowościach.

  • 5 książek o nie­­projektowaniu – dla poszerzenia perspektywy

    Charles Eames, zapytany o granice projektowania, odpowiedział w dość przewrotny sposób – granice projektowania wyznaczane są przez problemy do rozwiązania. Pokazuje to, jak szerokie zastosowanie ma współczesne projektowanie.

  • 5 książek o projektowaniu, które warto przeczytać

    Projektowanie to fach, który czerpie z bogactwa interdyscyplinarności i dynamiki aktualności. Projektant graficzny, który swój warsztat ogranicza tylko do ekranu komputera czy analogowych narzędzi projektowych, szybko zostanie negatywnie zweryfikowany ze względu na dynamikę aktualności.

  • Badania neuronaukowe w projektowa­niu nowych technologii – Anna Kovbasiuk i Leon Ciechanowski

    Czy będzie można utworzyć technologię dostosowaną do użytkowników, uwzględniającą różnice indywidualne i demograficzne? Możemy aktywnie brać udział w tworzeniu i projektowaniu przyszłości. Zapraszamy do wysłuchania wykładu naszych perelegentów Anny Kovbasiuk i Leona Ciechanowskiego.

  • Badanie potrzeb w procesie projektowania UX

    Dlaczego poznanie potrzeb jest kluczowe w procesie projektowania? Jaka jest specyfika badań UX? Jakie metody badań najlepiej się sprawdzają i jak się ich nauczyć? Jakie narzędzia pomagają w przeprowadzeniu analizy wyników? Kto najlepiej sprawdzi się w roli badacza i czy będą to humaniści? Czy badania w UX można przeprowadzać zdalnie? Między innymi o tym rozmawiają Łukasz Tyrała – ekspert zajmujący się projektowaniem, a także wdrażaniem produktów i usług cyfrowych, oraz Łukasz Ogrodniczak – Research Leader w Allegro. https://podcasts.

  • Biznes a UX. Jak stworzyć produkt, który pokochają użytkownicy

    Jak tworzyć innowacyjne produkty, które podbiją rynek i serca użytkowników? Czy kluczem do sukcesu jest umiejętne połączenie strategii biznesowej z projektowaniem UX? – Biznes coraz częściej dostrzega realne korzyści, jakie przynosi UX: zwiększenie obrotów firmy, zmniejszenie obciążenia pracowników poprzez cyfryzację i upraszczanie wielu procesów – mówi Tomasz Skórski, Digital Products and Architecture Manager w firmie Inter Cars S. A.

  • Biznes, UX i technologia – Hubert Anyżewski

    Ten związek ma już około 20 lat. Początki wcale nie były sielankowe.

  • Concept art: jak stworzyć świat gier od podstaw? – M. Antczak i A. Domino

    Nowy cykl Strefy Designu Uniwersytetu SWPS Dobry Design Działa rozpoczynamy od bardzo ciekawego tematu, jakim jest concept art. Tam, gdzie zaczyna się projekt, pojawia się potrzeba przekazywania idei lub koncepcji.

  • Czego możemy nauczyć się od robota, a czego od własnej babci – dr Agnieszka Jacobson-Cielecka

    Czy technologie zastąpią rzemiosło, a roboty zabiorą pracę ludziom? A może na odwrót, rzemiosło, niskoemisyjne, powolne i zrównoważone jest jedyną słuszną receptą na zatrzymanie postępującej dewastacji środowiska? Zapewne nie zdarzy się ani jedno, ani drugie. Rzemiosło i technologie będą egzystować w symbiozie i nawzajem uczyć się od siebie.

  • Czy projektowanie (np. graficzne) można sprowadzić do prostej instrukcji?

    Projektowanie to aktywność, której celem jest rozwiązywanie problemów i dostarczanie prostych w użyciu rozwiązań. Wydawałoby się, że nie ma w tym nic trudnego, jednak praktyka projektowania dowodzi, że dominującą charakterystyką procesu są intuicja i chaos, co można łączyć z kreatywnym napięciem (creative tension).

  • Design i moda a ochrona środowiska – A. Szpura i M. Bachowski

    Moda jest drugim co do wielkości przemysłem zanieczyszczającym naszą planetę. Jej przeciętni użytkownicy mogą być tego bardziej lub mniej świadomi i sprowadzać tę informację do wniosku „Co zrobić? Taki jest świat“.

  • Design to projekt – to więcej niż design thinking! – dr D. Płuchowska i K. Jezierska-Krupa

    Co to jest design, a czym jest designerstwo? Jak się ma design do spraw społecznych? Co rozumiemy przez human centered design? Odpowiedzi na te pytania udzielała dr Dorota Płuchowska, wykładowca na kierunku Grafika Uniwersytetu SWPS. Spotkanie poprowadziła Katarzyna Jezierska-Krupa, projektantka z wieloletnim doświadczeniem.

  • Design w cieniu katastrofy – K. Andrzejczyk-Briks

    Czy uda się nam, jako społeczeństwu, zmienić swoje nawyki konsumenckie i porzucić przyzwyczajenia do wygodnego, szybkiego życia, w którym JA dominuje nad MY? Czy design sprosta wyzwaniu, jakim jest projektowanie dla gospodarki zamkniętego obiegu? Zapraszamy do obejrzenia prelekcji Katarzyny Andrzejczyk-Briks, podczas której dowiemy się, jak projektować, by mieć pozytywny wpływ na świat, a przede wszystkim na przetrwanie gatunku ludzkiego. Design w cieniu katastrofy Katarzyna Andrzejczyk-Briks podzieliła się refleksją na temat współczesnego człowieka, który funkcjonuje w ogromnym napięciu pomiędzy akceptacją świata automatyzacji i technologii a byciem ciągle częścią natury.

  • Design w służbie natury – jak projektować z myślą o środowisku – dr K. Murlak i M. Bachowski

    Matka natura najlepszym designerem? Tak! Jeśli jednak o nią nie zadbamy, odbije się to na nas wszystkich – takie przesłanie mogliśmy usłyszeć podczas spotkania online z dr. Karolem Murlakiem ze School of Form Uniwersytetu SWPS.

  • Design: jak się zmienia i jakie wyzwania przed nim stoją? – Zebza, M. Wszołek, K. Moszczyński

    Czym jest design? Z pewnością to nie tylko dostarczanie ładnych obrazków, użytecznych przedmiotów czy wygodnych samochodów. To również odpowiedzialność projektantów za konsekwencje stosowania rozwiązań, jakie stworzyli.

  • Edukacja przez działanie – Ł. Pawlik

    Miejsca spotkań, ogólnodostępne, przyjazne ludziom i miłe oku – oto lakoniczny opis parków kieszonkowych, będących dziś ważnym elmentem życia mieszkańców Krakowa. W każdej z tej przestrzeni dodatkowo dawka edukacji, dzięki której wychodzimy ze skwerku bogatsi o wiedzę na temat środowiska.

  • Grafika projektowa i sztuka plakatu w Polsce – prof. Jacek Joostberens i Natalia Bienias (Zebza)

    Dlaczego grafika użytkowa nie powinna być definiowana tylko przez pryzmat użytkowości? Jak współcześnie można zdefiniować przestrzeń takiej grafiki? Kim jest artysta-rzemieślnik? Zapraszamy na spotkanie z prof. Jackiem Joostberensem z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS, który opowiada o sztukach pięknych, użytkowych oraz sztuce plakatu.

  • Identyfikacja wizualna wydarzenia: jak ją zaprojektować? – M. Antczak

    Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy. Organziacja potrzebuje wyróżnienia się oraz identyfikacji – siebie, danego produktu czy wydarzenia.

  • Jak zoptymalizować biznes. Analityka w e-commerce

    Kapryśni i wybredni. Szybko zboczą ze ścieżki zakupowej, gdy będzie zbyt kręta.

  • Jakiej przyszłości chcemy? A kim jesteśmy, by o tym decydować? –  Marcin Piotrowski

    Funkcjonujemy w świecie, który nie my tworzyliśmy, ale w którym działamy i za który jesteśmy odpowiedzialni. Jak możemy projektować przyszłość? Marcin Piotrowski odpowiada: nie zastanawiajmy się, jaka będzie przyszłość, ale jak uratować to, co jeszcze się da uratować.

  • Nowe rzemiosło – Itemprojekt: Ewa Dulcet i Martyna Świerczyńska

    Polscy projektanci, również ci początkujący, coraz częściej tworzą przedmioty tradycyjnymi metodami rzemieślniczymi. W dobie nachalnego konsumpcjonizmu i półek z niczym nieróżniącymi się od siebie produktami konsument zaczyna zwracać uwagę na przedmioty unikatowe.

  • Od projektowania do zazieleniania świata, czyli jak zbudować własną markę

    Czy da się stworzyć markę podczas jednego spaceru? Jakie etapy trzeba przejść od wizji do jej realizacji? Weronika Muszkieta i Aleksandra Sieńko w czasie swojego wystąpienia opowiedziały o wspólnej pasji, projekcie, przyjaźni w pracy.   Wystąpienie odbyło się w ramach wydarzenia Main Event: Oblicza projektowania zorganizowanego przez Katedrę Grafiki i Strefę Designu Uniwersytetu SWPS.

  • Od projektowania reklam do własnego konceptu kulinarnego – Igor Dąbrowski

    Co może łączyć projektowanie reklam z gotowaniem? Co wspólnego mają Wojciech Cejrowski, napoje energetyczne i czysta wódka? Zapraszamy do obejrzenia prelekcji Igora Dąbrowskiego, podczas której dowiemy się, jak wygląda praca w agencji i dlaczego najlepiej realizujemy się w projektach autorskich. .

  • Paradoks miasta – miejskie pszczoły – K. Baj

    Pszczoły giną. W zastraszającym tempie zmniejsza się ich liczebność.

  • Plakat – jak go dobrze zaprojektować? – W. Bielawska i M. Antczak

    O plakacie, szczególnie w kontekście polskiej szkoły plakatu, powiedziano już bardzo dużo. Zazwyczaj rozmowy na jego temat skupione są na perspektywie historycznej i odnoszą się do tego, „co było”.

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia

Zapraszamy na webinar „Strategia w UX. Jak połączyć biznes z projektowaniem UX?”