Współczesne projektowanie ma niezwykle szerokie zastosowanie. Polega na rozwiązywaniu problemów przez ich diagnozowanie i dostarczanie prostych do zastosowania rozwiązań. Projektanci ponoszą odpowiedzialność za konsekwencje stosowania rozwiązań, jakie stworzyli. Czym jest communication design? Jakie narzędzia można wykorzystać w projektowaniu komunikacji? Między innymi o tym będą rozmawiać dr Mariusz Wszołek z Katedry Grafiki na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu i Natalia Bienias (by Zebza), wykładowczyni na podyplomowych studiach UX Design Uniwersytetu SWPS.

Spotkanie jest realizowane na żywo – każda osoba uczestnicząca może zadawać pytania! Udział jest bezpłatny.

12 kwietnia 2021 r.
17.00–18.00
online

Dlaczego warto?

Charles Eames zapytany o granice projektowania odpowiedział, że są one wyznaczane przez granice problemów, które w ramach praktyki designu stają się przedmiotem diagnozy i rozwiązywania. Dokładnie taki wniosek jest punktem wyjścia w przypadku zajmowania się communication design, które coraz powszechniej zaczyna być stosowane w formie agregatora różnych podejść i dyscyplin projektowania.

Communication design jest doktryną, która zarówno w sposób dyskretny i otwarty znajduje swoje zastosowania w każdym obszarze życia społecznego, którego mechanizmem dającym podstawę funkcjonowania jest komunikacja społeczna. Projektowanie komunikacji to stałe podejmowanie prób budowania relacji społecznych przy pomocy użytkowych form graficznych. Wreszcie – to rozwiązywanie problemów społecznych, biznesowych i kreatywnych oraz dostarczanie rozwiązań prostych w użyciu. Chodzi o to, by wykorzystywać zróżnicowane narzędzia i nośniki w celu uzyskiwania uwagi – ta bowiem jest podstawową walutą przemysłu kreatywnego.

Z jednej strony potrzebna jest kompetencja komunikacyjna, która pozwala posługiwać się rzeczywistością społeczną i ją rozumieć. Z drugiej – niezbędne są narzędzia, które pozwolą na projektowanie zorientowane na końcowego użytkownika w dowolnej roli społecznej: gościa w restauracji, dla którego wystrój wnętrza, dobrze zaprojektowane menu pozwoli przyjemnie spędzić czas z drugą osobą lub w gronie przyjaciół; pacjenta w szpitalu, który poszukuje jasnego i klarownego systemu orientacji wizualnej w celu znalezienia właściwego gabinetu; przechodnia, którego wyróżnialna kreacja reklamowa może skłonić do kupna produktu lub polecenia go swoim bliskim; internauty, który potrzebuje w szybki i efektywny sposób dotrzeć do właściwej informacji na stronie internetowej czy za pomocą aplikacji mobilnej; właściciela firmy, który potrzebuje wsparcia graficznego w postaci logo, systemu identyfikacji wizualnej czy wyróżnialnej reklamy w przestrzeni publicznej lub w Internecie; producenta, który potrzebuje zapakować swój produkt w taki sposób, żeby ten wyróżniał się na półce sklepowej.

Wszystko widać – ktoś to musiał zaprojektować. Z reguły stoją za tym projektanci.

Gość

258 Mariusz WszołekMariusz
Wszołek

komunikolog. Zajmuje się głównie algorytmizacją procesów projektowych, ze szczególnym uwzględnieniem communication design i design thinking. Na co dzień pracuje w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS i w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Redaktor serii wydawniczej Communication Design oraz autor książek i artykułów z zakresu reklamy, pracy projektowej i zrównoważonego projektowania. Jego zainteresowania naukowe w głównej mierze dotyczą zrównoważonego projektowania (transformation design), designu opakowań i communication design. Ostatnio poświęca się zagadnieniom związanym z legal design.

Prowadząca

258 Natalia BieniasNatalia
Bienias (Zebza)

Head of Design w firmie projektowo-badawczej Mobee Dick, specjalizującej się w budowaniu produktów i usług cyfrowych. Zajmuje się w projektowaniem interfejsów i architektury informacji. Wykłada na podyplomowych studiach UX Design na Uniwersytecie SWPS. W wolnym czasie prowadzi bloga oraz kanał na YouTube poświęcony nauce projektowania i grafice – by Zebza.

Organizator

grafika

Kontakt

Adrianna Mołdysz
e-mail: [email protected]

Archiwum wydarzeń

05. 02. 2024
images/ST_Budowanie_unikalnej_marki_czyli_jak_zdobyc_serca_odbiorcow_webinar.jpg

Budowanie unikalnej marki, czyli jak zdobyć serca odbiorców (webinar)

08. 01. 2024
images/SD_Jak_planowac_prace_i_zarzadzac_swoimi_projektami_webinar.jpg

Jak planować pracę i zarządzać swoimi projektami? (webinar)

08. 12. 2023
images/SD_Kreatywnosc_na_zakrecie__zarzadzanie_czasem_i_intuicja_w_projektowaniu_webinar.jpg

Kreatywność na zakręcie – zarządzanie czasem i intuicją w projektowaniu (webinar)

05. 12. 2023
images/SD_Swiateczne_reklamy_czyli_jakie_marki_znajdziemy_pod_choinka_webinar.jpg

Świąteczne reklamy, czyli jakie marki znajdziemy pod choinką? (webinar)

04. 12. 2023
images/SD_Encyklopedia_Tytusa_w_innowacyjnej_formie_-_oczami_projektantow_webinar.jpg

Encyklopedia Tytusa w innowacyjnej formie - oczami projektantów (webinar)

22. 11. 2023
images/SD_Badania_w_projektowaniu_i_wdrazaniu_innowacji__o_czym_pamietac_webinar.jpg

Badania w projektowaniu i wdrażaniu innowacji – o czym pamiętać? (webinar)

20. 11. 2023
images/SD_Etyka_w_projektowaniu__gdzie_sie_konczy_odpowiedzialnosc_projektantow_webinar.jpg

Etyka w projektowaniu – gdzie się kończy odpowiedzialność projektantów? (webinar)

13. 11. 2023
images/SD_Portfolio_projektanta_-_jak_zaciekawic_i_zdobyc_klienta_webinar.jpg

Portfolio projektanta - jak zaciekawić i zdobyć klienta (webinar)

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia