Rozwój technologii cyfrowych i technik drukarskich sprawiły, że wytwarzanie i rozpowszechnianie obrazów jest tak proste, jak nigdy dotąd. Kultura wizualna jest także obecna we współczesnych materiałach edukacyjnych. Obraz (ruchomy i statyczny) jest niezbędnym medium pozwalającym na realizację zasady poglądowości w kształceniu, szczególnie w tych sytuacjach, kiedy nie mamy bezpośredniego dostępu do poznawanej rzeczywistości. Ilustracja edukacyjna niejednokrotnie jest czymś więcej, niż tylko odbiciem poznawanej rzeczy czy zjawiska, ujawnia również to, co wiemy, a nie tylko to, co widać. Jednak teorie poznawcze i badania empiryczne dowodzą, że z wykorzystaniem obrazów i innych elementów wizualnych w materiałach edukacyjnych należy być ostrożnym – nasze zasoby poznawcze, szczególnie podczas uczenia się nowych treści, są ograniczone, zarówno w zakresie ilości przetwarzanych elementów, jak i czasu ich przechowywania. W takiej sytuacji nadmiar zbędnych elementów wizualnych czy brak odpowiedniej kompozycji może zmniejszyć efektywności uczenia się. Dlatego warto, by każdy grafik i nauczyciel, który zajmuje się tworzeniem graficznych materiałów edukacyjnych, znał podstawowe zasady projektowania formułowane w ramach poznawczych teorii uczenia się.

O projektowaniu graficznym materiałów edukacyjnych będą rozmawiać Małgorzata Ciesielska, projektant, badacz i pedagog z Grafiki Uniwersytetu SWPS, oraz Natalia Bienias (by Zebza).

Spotkanie jest realizowane na żywo – każda osoba uczestnicząca może zadawać pytania! Udział jest bezpłatny.

24 maja 2021 r.
17.00
online

Interesujesz się designem? Dołącz do innych w grupie Strefa Designu Uniwersytetu SWPS na Facebooku.

Gość

malgorzata ciesielskaMałgorzata
Ciesielska

projektant, badacz, pedagog, tutor. Zawodowo współpracowała z organizacjami pozarządowymi zajmującymi się m.in. rozwojem edukacji. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego i wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Obecnie prowadzi zajęcia na kierunku Grafika Uniwersytetu SWPS z teorii i praktyki designu oraz projektowania systemów orientacji wizualnej. Naukowo zajmuje się badaniem wpływu graficznej formy materiałów edukacyjnych na obciążenie poznawcze.

Prowadząca

258 Natalia BieniasNatalia
Bienias (Zebza)

Head of Design w firmie projektowo-badawczej Mobee Dick, specjalizującej się w budowaniu produktów i usług cyfrowych. Zajmuje się w projektowaniem interfejsów i architektury informacji. Wykłada na podyplomowych studiach UX Design na Uniwersytecie SWPS. W wolnym czasie prowadzi bloga oraz kanał na YouTube poświęcony nauce projektowania i grafice – by zebza.

Wydarzenia

28. 06. 2021
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/SD_projektowanie_komunikacji_marek_etycznych_cover.jpg

Projektowanie komunikacji marek etycznych i odpowiedzialnych społecznie

Archiwum wydarzeń

07. 06. 2021
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/projektowanie-produktow-cyfrowych-dla-branzy-medycznej.jpg

Projektowanie produktów cyfrowych dla branży medycznej

24. 05. 2021
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/Projektowanie-graficzne-materialow-edukacyjnych-intro.jpg

Projektowanie graficzne materiałów edukacyjnych

10. 05. 2021
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/Ekologia-cyfrowa-intro.jpg

Ekologia cyfrowa – jak korzystanie z technologii wpływa na planetę

05. 05. 2021
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/Jak-uczyc-projektowania-intro.jpg

Jak uczyć (się) projektowania?

12. 04. 2021
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/teoria-i-praktyka-projektowania-komunikacji.jpg

Teoria i praktyka projektowania komunikacji

24. 03. 2021
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/grafika_portfolio.jpg

Grafika: Portfolio 2021. Design widziany oczami studentów grafiki

04. 03. 2021
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/grafika_portfolio.jpg

Grafika: Portfolio 2021. Design widziany oczami studentów grafiki

06. 02. 2021
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/Wystawa_gragfki_uzytkowej_2021.jpg

27. Wystawa Wrocławskiej Grafiki Użytkowej

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia

Zapraszamy na webinar „Projektowanie komunikacji marek etycznych i odpowiedzialnych społecznie”