W jaki sposób projektować strony internetowe by były one intuicyjne i użyteczne? Jakie stosować podpowiedzi percepcyjne by kierować uwagę użytkowników na odpowiednie elementy strony internetowej? Na te i inne pytania z obszaru User Experience Design podczas wykładu odpowie Rafał Węgrzyn, psycholog, specjalista z zakresu Interakcji Człowiek-Technologia oraz User Experience Design. Z kolei podczas warsztatu opowie o fenomenie popularności gier komputerowych i atrakcyjności świata wirtualnego. Pokaże na jakich poziomach rzeczywistość konkuruje ze światem wirtualnym i gdzie ten ostatni święci największe triumfy.

26 kwietnia
17.00 – 20.15
Wrocław

Projektowanie doświadczeń użytkowników. Jak kierować ludzkim zachowaniem w Internecie? | wykład

Żyjemy w czasach postępującego konsumpcjonizmu, w których zabiega się nie tylko o zasobność naszych portfeli, ale także coraz częściej o nasz czas i uwagę. Rewolucja cyfrowa jaka dokonuje się na naszych oczach wydaje się być najbardziej doniosłą przemianą od czasów rewolucji francuskiej. Jak każdy okres w dziejach historii i ten obecny (cyfrowy) wytworzył charakterystyczny dla siebie sposób kreowania zachowań człowieka. W przestrzeni wirtualnej zajmuje się tym przede wszystkim dziedzina zwana User Experience Design, czyli projektowanie pozytywnych doświadczeń użytkowników w taki sposób, by każdy mógł z łatwością wykonać zadanie jakie stawia przed nim strona internetowa. Próba wytworzenia konkretnych przeżyć na stronie jest dyktowana chęcią wzbogacenia się nie tylko o zadowolonego klienta, ale także finansowo. Istnieją doniesienia, że 1$ wydany na UX może przynieść, aż 10$ zwrotu.

W trakcie wykładu słuchacze zapoznają się z dziedziną UX design z perspektywy psychologicznej i projektowej. Będą mogli poznać 10 podstawowych zasad konstruowania stron w taki sposób by były one intuicyjne i użyteczne (heurystyki Nielsena). Wykład będzie okazją by dowiedzieć się w jaki sposób, za pomocą podpowiedzi percepcyjnych kierować uwagę użytkownika na odpowiednie elementy strony internetowej.

Utopia gier komputerowych, czyli o tym jak wciągają nas gry? | warsztat

Branża gier komputerowych to jeden z największych i najszybciej rozwijających się światowych przemysłów. W ostatnim czasie na polskim rynku rekordy popularności bije Wiedźmin III. Jaki jest sekret tak wysokiej pozycji gier komputerowych w popkulturze. Co sprawie, że tak chętnie sięgamy po to cyfrowe doświadczenie? Dlaczego niektórzy uważają, ze świat gier jest lepszy niż rzeczywistość?

Niektórych odpowiedzi na powyższe pytania można szukać w psychologii behawioralnej oraz w koncepcjach analizy zachowania. Prawa uczenia się, systemy punktowe, różne kategorie wzmocnień i podpowiedzi to tylko nieliczne czynniki sprawiające, że gry komputerowe tak bardzo nas nęcą i wciągają na długie godziny. Sposób budowania świata wirtualnego, przekłada się na konstruowanie jednostki, poprzez stawienie przed nią odpowiednich wymagań. Chcąc zrozumieć dlaczego przestrzeń gry komputerowej jest tak pociągająca, należy zrozumieć jak pewne jej elementy wpływają na zachowania człowieka. 

Uczestnicy warsztatu będą mogli zapoznać się z koncepcjami psychologii behawioralnej w odniesieniu do gier komputerowych. Będą mogli doświadczyć na czym polega zjawisko flow w przestrzeni wirtualnej. Porozmawiamy o tym, na jakich poziomach rzeczywistość konkuruje ze światem wirtualnym i gdzie ten ostatni święci największe triumfy. Zastanowimy się również jak konkurować ze światem wirtualnym tak, by dziecko nie uległo złudzeniu, że rzeczywistością najlepszą z możliwych jest rzeczywistość środowiska wirtualnego.

Prowadzący

258 rafal wegrzyn

Rafał Węgrzyn – psycholog, specjalista z zakresu Interakcji Człowiek-Technologia oraz User Experience Design. Zajmuje się wpływem nowych technologii na funkcjonowanie człowieka, komunikacją z innymi ludźmi w Internecie oraz projektowaniem rozwiązań cyfrowych wygodnych i łatwych dla użytkownika. W pracy naukowej skupia się na wpływie ideologii na technologię i funkcjonowanie społeczne człowieka. Bada koncepcje budowania idealnych środowisk oraz „nowego wspaniałego” człowieka. Współpracuje z Usability Lab. Należy do Centrum Badań Nad Śmiercią i Umieraniem, jest także członkiem Rady Naukowej Polskiego Stowarzyszenia Studentów i Absolwentów Psychologii. Brał udział w kilkudziesięciu konferencjach naukowych, zarówno ogólnopolskich jak i międzynarodowych.

 

Zapisy

Obowiązują zapisy poprzez formularz zgłoszeniowy. Pierwszeństwo udziału w spotkaniu mają studenci i pracownicy Uniwersytetu SWPS. Przy wypełnianiu formularzu prosimy o używaniem adresów e-mail w domenie uczelni. Osoby spoza społeczności akademickiej Uniwersytetu SWPS będą miały możliwość udziału w spotkaniu w przypadku pozostania wolnych miejsc.

[Form StrefaPsyche_26042018_Wroclaw not found!]

Miejsce

Uniwersytet SWPS we Wrocławiu, ul. Ostrowskiego 30 b

Kontakt

Dorota Wróbel 
tel. 71 750 72 72
[email protected]

Wydarzenia

Archiwum wydarzeń

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia logo white kopia