sp logo new white

logo uswps nazwa 3

Co jest obecnie najcenniejszą umiejętnością projektanta stron internetowych? Znajomość user experience design! Pod tą nazwą kryje się projektowanie doświadczeń użytkownika, tak aby korzystanie z produktu wzbudzało w nim pozytywne odczucia oraz dawało satysfakcję. W majowej Strefie Psyche Extra Monika Mikowska, specjalistka ds. mobile UX design, opowie o znaczeniu user experience w projektowaniu produktów i usług internetowych.

17 maja
18.00 – 19.30
Katowice

Wstęp do user experience design

To wykład, który pozwoli zrozumieć, czym jest user experience w projektowaniu produktów i usług internetowych. Prelegentka omówi kilkanaście aplikacji mobilnych w kontekście UX. Wraz z uczestnikami poszuka odpowiedzi na pytanie o rolę innowacyjności w tworzeniu nowych produktów.

Wykład jest znakomitą okazją, aby przekonać się, jak interdyscyplinarną dziedziną jest projektowanie doświadczeń użytkowników. Spotkanie jest adresowane do osób rozważających podjęcie studiów podyplomowych na kierunku user experience design oraz wszystkim zainteresowanych projektowaniem doświadczeń użytkowników.

258 monika mikowska

mgr Monika Mikowska – CEO agencji Mobee Dick, zajmującej się budową produktów i usług cyfrowych, w portfolio której znajduje się ponad 100 projektów, m.in. dla TUiR Warta, Żabka Polska, Agora, Edipresse, Getin Noble Bank, Raiffeisen Bank Polska, ING Bank Polska, Wirtualna Polska, Rainbow Tours, TUI, Play, Empik, PKP Intercity. Wiodąca w Polsce specjalistka ds. mobile UX design. Autorka popularnego bloga jestem.mobi, nagrodzonego Wyróżnieniem Specjalnym w konkursie Blog Roku 2013. Autorka cenionych raportów branżowych: „POLSKA.JEST.MOBI”, „BANK.JEST.MOBI”, „Marketing mobilny w Polsce”, „Mobile Commerce w Polsce” i „Raport użyteczności mobilnych aplikacji bankowych”. 

Jurorka czterech edycji prestiżowego konkursu Mobile Trends Awards. Współautorka książki „E-marketing”, wydanej przez PWN oraz „Biblia e-biznesu 2”, wydanej przez Helion. Wykładowca na AGH i WSE w Krakowie i Collegium Da Vinci w Poznaniu. Prelegentka na największych konferencjach branżowych (np. Mobile Trends Conference, infoShare, Internet Beta, I <3 Marketing, UX Poland).

W branży internetowej pracuje już 13 lat. Zafascynowana trendem mobile od 10 lat. Jedna ze stu kobiet w Polsce wyróżnionych w 2014 roku tytułem Ambasadorki Przedsiębiorczości Kobiet. Absolwentka poznańskiej Akademii Ekonomicznej, na której ukończyła publicystykę ekonomiczną i public relations. Związana ze studiami podyplomowymi UXD w Katowicach od pierwszej edycji – przez 3 lata jako wykładowca i mentorka, teraz jako kierownik lokalny.

{ BreezingForms : StrefaPsyche_17052018_Katowice }

Termin i lokalizacja

17 maja 2018 r., godz. 18.00-19.30
Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
ul. Techników 9, aula

Kontakt

Monika Bazan
Specjalista ds. rekrutacji
Koordynator projektu Strefa Psyche - sekcja dla rodziców

tel. 32 750 60 84
e-mail: strefapsyche.katowice@swps.edu.pl

Drukuj

Istnieje dużo mitów na temat funkcjonowania gangów oraz przynależności do nich. W filmach i książkach przedstawiane są więc obrazy, które nie zawsze są zgodne z rzeczywistością. Podczas wykładu profesor Daniel Boduszek z katowickiego wydziału Uniwersytetu SWPS przedstawi temat przynależności do gangów od strony psychologicznej, zakwestionuje koncepcje obecne w mediach i zaprezentuje wyniki badań naukowych, które przeprowadził z udziałem młodocianych członków gangów ze Stanów Zjednoczonych.

Limit miejsc na wykład został wyczerpany!

8 maja
17.30 – 19.00
Katowice

Psychologia gangów

W filmach prezentowane są obrazy gangów, które nie są zgodne z rzeczywistością. To sprawia, że istnieje wiele mitów na temat ich funkcjonowania, a ludzie mają błędny obraz działania. 

Podczas wykładu profesor Daniel Boduszek zakwestionuje koncepcje obecne we współczesnych mediach. Przedstawi również kompleksową definicję przynależności do gangu i współczesne psychologiczne teorie przynależności do gangów.

Podczas wykładu profesor zaprezentuje wyniki badań naukowych, które przeprowadził z udziałem młodocianych członków gangów ze Stanów Zjednoczonych.

Prelegent

258 daniel boduszek

Prof. Daniel Boduszek – jest psychologiem kryminalnym specjalizującym się w obszarze psychopatii kryminalnej. Doktorat uzyskał na University of Ulster (Wielka Brytania), habilitację na Uniwersytecie SWPS (Polska) i profesurę z psychologii kryminalnej na University of Huddersfield (Wielka Brytania). Jest założycielem recenzowanego międzynarodowego czasopisma naukowego Journal of Criminal Psychology oraz członkiem rad redakcyjnych Journal of Criminal Justice, Deviant Behavior, Polish Psychological Bulletin, Current Issues in Personality Psychology i Frontiers in Psychology (Legal and Forensic). Posiada szerokie doświadczenie w pracy w więzieniach w różnych krajach. Prowadzi badania naukowe wśród więźniów w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Pakistanie, Tanzanii, na Karaibach i w Polsce. Jego zainteresowania naukowe obejmują zagadnienia psychopatii kryminalnej, kryminalnych struktur poznawczych, samobójstw i zdrowia psychicznego w więzieniach, a także problematykę zabójstw, recydywy oraz prizonizacji. Jego badania były finansowane przez Unię Europejską, Economic and Social Research Council, UNICEF, RCUK Global Challenges Research Fund i zostały opublikowane w międzynarodowych czasopismach recenzowanych. Związany jest z University of Huddersfield, gdzie zajmuje dwa stanowiska: profesora zwyczajnego psychologii kryminalnej oraz dyrektora Centrum Szkoleniowego Metod Badawczych. Na katowickim wydziale Uniwersytetu SWPS prowadzi zajęcia z psychologii zachowań przestępczych i metodologii psychologii kryminalnej. 


Limit miejsc wyczerpany.

Termin i lokalizacja

8 maja 2018 r.
Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
ul. Techników 9, aula

Kontakt

Patrycja Paczyńska-Jasińska
Specjalista ds. marketingu i PR
tel. 32 721 26 55, tel. kom. +48 785 202 511

e-mail: strefapsyche.katowice@swps.edu.pl

Drukuj

Jak sprowokować kobietę do milczenia a faceta do rozmowy? W lutowej Strefie Psyche dr Karolina Zalewska-Łunkiewicz opowie genezie damsko-męskich spięć w komunikacji, o mitach i rzeczywistych różnicach oraz przećwiczy z uczestnikami umiejętność radzenia sobie z agresywnym komunikatem w relacji partnerskiej.

1 lutego
17.00-18.30
Katowice

Co chcą powiedzieć kobiety, a o czym mężczyźni nie chcą słuchać | warsztat

Warsztat poświęcony będzie tematyce kobiecości i męskości w relacjach partnerskich. Społeczne oczekiwania dotyczące ról płciowych, czasem sprzeczne przekonania na temat cech i zachowań mężczyzn i kobiet mogą rodzić wzajemne nieporozumienia. Historie par przychodzących na konsultacje terapeutyczne ukazują, że jednym z najczęściej zgłaszanych problemów jest zablokowanie skutecznej, satysfakcjonującej komunikacji. Dylemat w wielu przypadkach brzmi: jak sprowokować kobietę do milczenia a faceta do rozmowy? Czy da się pogodzić te - być może pozornie - sprzeczne ze sobą cele? Podczas zajęć zmierzymy się z genezą damsko-męskich spięć w rozmawianiu oraz słuchaniu i możliwe, że obalimy kilka mitów na ten temat. Spróbujemy zapanować nad stereotypowym przekazem, który zaiskrza zamiast łagodzić i zastanowimy się nad tym, co jest przestrzenią do rozwijania więzi. Zapraszam.

Znalezione obrazy dla zapytania dr Karolina Zalewska-Łunkiewicz

dr Karolina Zalewska-Łunkiewicz  − psycholog, zajmuje się psychologią kliniczną dorosłych i młodzieży, psychoterapią oraz psychologią zjawisk społecznych, w tym związanych z płcią. Powoływana jako biegły psycholog w sprawach karnych osób dorosłych i młodzieży. Interesuje się psychospołecznymi uwarunkowaniami zaburzeń psychicznych, kliniczną diagnozą psychologiczną i jej zastosowaniem w sądownictwie oraz psychoterapią psychodynamiczną.
W katowickim wydziale Uniwersytetu SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii klinicznej: diagnozy, psychopatologii i terapii jednostki, problematyki rodziny a także z zakresu psychologii płci i psychologii społecznej.

Limit miejsc wyczerpany.

Kontakt

Monika Bazan
Koordynator projektu Strefa Rodzica

tel. 32 750 60 84
e-mail: strefarodzica.katowice@swps.edu.pl

Miejsce

Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Katowicach, ul. Techników 9

Drukuj

Mimo że w mediach pojawia się coraz więcej doniesień o gwałtach i przestępstwach na tle seksualnym, to wyroków w tych sprawach zapada mniej niż niemal we wszystkich innych przypadkach. Podczas wykładu dr Dominic Willmott z University of Huddersfield opowie dlaczego ofiary gwałtów nie otrzymują zadośćuczynienia, chociaż na to zasługują.

Limit miejsc na wykład został wyczerpany!

10 maja
17.30 – 19.00
Katowice

Psychologia sali sądowej – winny czy niewinny?

Na całym świecie pojawia się coraz więcej doniesień o gwałtach i przestępstwach na tle seksualnym. Niemniej jednak, wyroków w tych sprawach zapada mniej niż niemal we wszystkich innych przypadkach. Jedną z przyczyn może być fakt, że w przeciwieństwie do innych spraw, przy oskarżeniu o gwałt nie używa się tradycyjnych metod śledczych. Często te przestępstwa dzieją się za zamkniętymi drzwiami, więc zapis z monitoringu czy zeznania naocznych świadków są niedostępne.

Ślady DNA również nie są wystarczającym dowodem, ponieważ pokazują, że faktycznie domniemany czyn się wydarzył, jednak nie wiadomo czy za zgodą czy nie. Czy jest to prawdziwy powód, dla którego wskaźnik wyroków w tych sprawach jest tak niski? Czy jednak istnieje psychologiczne wytłumaczenie tego zjawiska?

Bazując na badaniach naukowych przeprowadzonych w angielskich sądach z udziałem prawników i sędziów, dr Dominic Willmott wyjaśnia dlaczego ofiary gwałtów nie otrzymują zadośćuczynienia, chociaż na to zasługują.

Prelegent

dom willmott

dr Domimnic Willmott– jest pracownikiem naukowym na University of Huddersfield w Anglii. Specjalizuje się w psychologii sądowej i kryminalnej. W pracy badawczej skupia się na zastosowaniu zasad psychologii w sądownictwie, przede wszystkim podejmowania decyzji na sali sądowej. Jego badania dotyczące wpływu nastawienia na bezstronność wyroków w procesach dotyczących gwałtów wzbudziły zainteresowanie międzynarodowych mediów, ludzi ze świata nauki i prawników. Badania prowadzi na całym świecie – w Chinach, Indiach, Ugandzie, Jamajce, na Barbadosie, na Grenadzie i w Wielkiej Brytanii. Przeprowadził badania i szkolenia związane z przemocą na tle płciowym dla brytyjskiej policji, agencji rządowych i organizacji charytatywnych oraz dla personelu Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych.


Limit miejsc wyczerpany!

Termin i lokalizacja

10 maja 2018 r.
Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
ul. Techników 9, aula

Kontakt

Patrycja Paczyńska-Jasińska
Specjalista ds. marketingu i PR
tel. 32 721 26 55, tel. kom. +48 785 202 511

e-mail: strefapsyche.katowice@swps.edu.pl

Drukuj

Z twórczości artystycznej dziecka można wiele się dowiedzieć: o jego wewnętrznych przeżyciach, odbiorze rzeczywistości, relacjach z najbliższymi. Kontekst psychologiczny dziecięcych prac plastycznych może być więc doskonałym materiałem diagnostycznym dla psychologów i pedagogów, a dla rodziców źródłem informacji o stanie emocjonalnym ich pociechy. Psychologiczny kontekst twórczości artystycznej dziecka przybliży podczas wykładu psycholog dr Patrycja Stawiarska. W tym samym czasie dzieci (4 – 8 lat) wezmą udział w warsztacie rysunkowym, który poprowadzi Agnieszka Kołodziej-Adamczuk, historyk sztuki, kustosz Muzeum Śląskiego.

Wstęp bezpłatny na warsztat i wykład. W ramach spotkania można także bezpłatnie zwiedzić wystawę. Uwaga – limit miejsc na wykład wyczerpany. 

30 stycznia
18.00-19.30
Katowice
muzeum slaskie 5

W styczniowej Strefie Psyche zapraszamy wykład dla osób dorosłych i warsztat plastyczny dla dzieci, należące do cyklu wydarzeń organizowanych przez Muzeum Śląskie w Katowicach towarzyszących wystawie „Zwrotnica. Początki neoawangardy na Górnym Śląsku”.

Bazgroty i linie. Twórczość artystyczna dziecka – kontekst psychologiczny | wykład – brak miejsc 

Idea wykładu poświęconego rozwojowi twórczości artystycznej dziecka jest konsekwencją refleksji nad dziełami prezentowanymi na wystawie Zwrotnica. Początki neoawangardy na Górnym Śląsku. Obrazy, rysunki, fotografie manifestują wolność artystów, którzy poprzez sztukę wyrażali emocje oraz wiedzę o świecie. Wyobraźnia daje człowiekowi poczucie bezpieczeństwa, jego atelier to laboratorium gdzie artysta stawia diagnozę światu.

W historii sztuki XX wieku powrót do linii przywołanej ze wspomnienia dziecięcych rysunków umożliwiał młodym plastykom bezpieczny komentarz rzeczywistości. Uznani mistrzowie, wykorzystujący syntetyczne formy, stworzyli dzieła manifestujące wielkie idee. Wielu dojrzałych artystów, w chwili osiągnięcia indywidualnego stylu, również wracało do uniwersalnej formy kresek na papierze. Przywołanie tego problemu jest wstępem do analizy zaplanowanej w kolejnym wykładzie poświęconym Awangardzie XX wieku, a także stanowi cenną wskazówkę dla rodziców.

Prace plastyczne oraz inne formy twórczości odzwierciedlają świat przeżyć dzieci, pozwalają na zrozumienie ich stanów emocjonalnych, sposobu myślenia o otaczającym świecie i bliskich osobach. Mają także dużą wartość diagnostyczną dla psychologów i pedagogów. W rysunkach dzieci, mając na uwadze ich duże znaczenie w obszarze diagnostycznych metod projekcyjnych, można zaobserwować problemy związane z codziennym funkcjonowaniem, trudności emocjonalne, ale także pozytywne emocje oraz specyfikę relacji z najbliższymi osobami. Dzięki analizie poszczególnych etapów rozwoju plastycznego dzieci można ocenić poziom ich funkcjonowania w aspekcie poznawczym i emocjonalnym.

Twórczość artystyczna dzieci może stanowić istotny element w relacji pomiędzy rodzicami i dzieckiem. Wspólnie podejmowana aktywność jest źródłem poczucia bliskości, a rodzicom pozwala lepiej zrozumieć sposób, w jaki dziecko spostrzega otaczającą go rzeczywistość.

258 stawiarska

dr Patrycja Stawiarska

Psycholog, specjalizuje się w psychologii zdrowia i jakości życia. Jest wykładowcą na Uniwersytecie Śląskim, adiunktem w Zakładzie Psychologii Zdrowia i Jakości Życia. Interesuje się problematyką funkcjonowania człowieka w sytuacji stresu zawodowego, wypalenia zawodowego, zagrożenia utratą zdrowia i w sytuacji doświadczania choroby, a także poszukiwaniem czynników zdrowia w nurcie salutogenetycznym.

Szczególnym przedmiotem jej zainteresowań pozostaje problematyka wypalenia zawodowego we współczesnym świecie w kontekście jego uwarunkowań, skutków dla zdrowia i funkcjonowania jednostki oraz możliwości profilaktyki w tym obszarze. Opublikowała kilkanaście artykułów naukowych oraz dwie monografii: „Wolontariat społeczny. Perspektywa interdyscyplinarna”, „Wypalenie zawodowe w perspektywie wyzwań współczesnego świata”. Jest laureatką Stypendium Ministra Edukacji Narodowej.

Świat dziecka | warsztat

Kompozycje obrazów prezentowanych na wystawie ukazują rytm zmiennych form, niektóre dzieła są wynikiem studiów relacji przestrzennych. Artystów zawsze interesowała konstrukcja świata, analogicznie do kreatywnej postawy dziecka, przekraczali konwencje. Jednym z nich był Władysław Strzemiński, którego rysunki można porównać z układem poziomic wyznaczonych na mapie. Omawiając kompozycję obrazów wielkich awangardystów XX wieku moglibyśmy w analogiczny sposób opisać prace naszych dzieci.

Istnieją w dziecięcej inwencji plastycznej możliwości obrazowania tajemnic, które są jednocześnie przedmiotem badań naukowców marzących o świecie bez granic i podziałów. Celem warsztatu jest stworzenie wizerunku bogactwa form w obrazie świata. Gdy przyszli kartografowie liniami będą wyznaczać kształty krain geograficznych, młodzi botanicy i zoologowie przygotują własne kolorowanki zwierząt lub roślin i dopasują je do kontynentów. Wspólnie stworzymy wielką mapę dwóch półkul Globu i być może odkryjemy nowe lądy.

Propozycję uczestnictwa w warsztacie rysunkowym, zaplanowanym w czasie trwania wykładu, kierujemy do młodszej publiczności w wieku 4-8 lat.

258 agnieszka koloodziej adamczuk

Agnieszka Kołodziej-Adamczuk

Absolwentka historii sztuki na Wydziale Nauk Humanistycznych KUL. Ukończyła Podyplomowe Studium Filologii Polskiej KUL, Podyplomowe Studium Teatrologiczne przy Instytucie Filologii Polskiej KUL oraz studia podyplomowe w Katedrze Scenografii na Wydziale Malarstwa ASP w Krakowie. Kustosz Muzeum Śląskiego w Katowicach, autorka artykułów poświęconych przestrzeni teatru i polskiej awangardzie XX wieku.

Zwrotnica. Początki neoawangardy na Górnym Śląsku | wystawa 

Wystawa przedstawia fascynujący obraz śląskiego środowiska artystycznego, który pozwala spojrzeć na region z nowej, mało znanej perspektywy. Widz wyrusza w podróż do lat 40. i 50. ubiegłego wieku. Jego oczom ukazuje się Górny Śląsk – prężnie działający ośrodek kultury i sztuki, z którego nowatorskie idee promieniują na sąsiednie regiony. W tamtym czasie środowisko artystyczne za punkt honoru przyjęło tworzenie w opozycji do panującego ustroju. Nie po drodze im było z modelem sztuki lansowanym przez władzę, inaczej widzieli rolę artysty, nie w smak był im propagandowy wizerunek regionu. Im partyjny nacisk był silniejszy, tym mocniej neoawangardowi artyści umacniali się w swoim sprzeciwie.

Na wystawie zostanie zaprezentowane Gliwickie Towarzystwo Fotograficzne, które skupiało wielu znakomitych fotografików, m.in. Tadeusza Maciejkę, Adam Scheybala, Piotra Janika, Jerzego Lewczyńskiego i Zofię Rydet. Ważną część narracji stanowią dzieła malarzy z ST-53 w Katowicach, którzy zasłynęli z samodzielnej interpretacji „Teorii widzenia” Władysława Strzemińskiego. Część wystawy przybliża zjawiska artystyczne, prawdopodobnie słabo znane szerokiemu gronu odbiorców. Mowa między innymi o Oneiron, grupie artystów-ezoteryków, którzy w głębokim PRL eksplorowali tajemnicze rejony mistyki, nie uciekając przy tym od rodzimej, śląskiej tradycji.

Więcej informacji na stronie Muzeum Śląskiego w Katowicach: www.muzeumslaskie.pl

 

Limit miejsc wyczerapny.

Kontakt

Patrycja Paczyńska-Jasińska
Specjalista ds. marketingu i PR

tel. 32 721 26 55 | tel. kom. +48 785 202 511
e-mail: ppaczynska-jasinska@swps.edu.pl

Miejsce

Muzeum Śląskie w Katowicach, al. W. Korfantego 3

Wykład i warsztat oraz wystawa – wstęp bezpłatny, rezerwacje: informacja/kasy – 32 213 08 70 lub recepcja – 32 779 93 90.

Współpraca

muzeum slaskie logo

Drukuj

Wydarzenia

Archiwum wydarzeń

Image not available

Projekt jest współfinansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Slider
Image not available
Image not available
Image not available

Patronat medialny

Slider

Kanały

Zobacz też: