Skuteczność w pracy wymaga autentycznego zaangażowania. Jak sprawić, by słowo klucz  „motywacja” nie stało się jedynie pustym frazesem rodem z tanich poradników? Jak być prawdziwie skutecznym i realizować własne cele? Jak zachęcać do tego współpracowników i pracowników oraz przeciwdziałać kontrproduktywności? Jak zarządzać zespołem, by budować zaufanie i osiągać realne wyniki? O tym wszystkim porozmawiamy w majowej Strefie Psyche w Olivia Business Center.

19 maja
11.00 – 16.00
Gdańsk

Wykłady

Dookoła Annapurny, czyli po co wchodzić na 5 416 m n.p.m…

Jak rozwijać w sobie chęć działania i motywować się do kolejnych kroków, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym? Czy można w łatwy sposób podtrzymać poziom zaangażowania i nie poddawać się

Porozmawiamy na temat teorii motywacji i realizacji celów, a także podtrzymywania pozytywnych nawyków w pracy zawodowej. Na przykładach zastanowimy się, jak wykorzystać teorię błyskawicznej motywacji, której autorem jest Michael Pantalon. Zdefiniujemy narzędzia i mechanizmy, które mogą pomóc, a także zapoznamy się z wynikami najnowszych badań na temat motywacji.

poplawska boruc

dr Agnieszka Popławska-Boruc

Psycholog organizacji i zarządzania, kieruje Zakładem Psychologii Organizacji i Marketingu w sopockim wydziale Uniwersytetu SWPS. Jej zaintersowania badawcze obejmują psychologię marketingu (zwłaszcza różnice indywidualne w przetwarzaniu treści reklamowych – na przykład zjawisko wielozadaniowości medialnej) oraz psychologię poznawczą (prowadzi badania nad uczeniem utajonym). 

Oprócz wykształcenia psychologicznego ukończyła także studia magisterskie z ekonomii, specjalność marketing. Uczestniczyła w różnych projektach doradczych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i marketingu dla trójmiejskich firm. Współpracowała również z Politechniką Gdańską w ramach projektu Centrum Doskonałości NIWA oraz Most Wiedzy jako ekspert z dziedziny promocji i komunikacji. Kierowała także projektem realizowanym wraz z Wojewódzkim Urzędem Pracy, w ramach którego powstał Pomorski Ośrodek Kompetencji w Gdańsku, które diagnozuje kompetencje osób bezrobotnych. 

 

Skąd się biorą zachowania kontrproduktywne w organizacji?

Działania pracowników skierowane przeciwko zatrudniającej ich firmie (organizacji) stanowią duże wyzwanie dla kadry kierowniczej. Dzięki badaniom prowadzonym przez psychologów pracy i organizacji można dosyć precyzyjnie określić jakie są przyczyny tego typu zachowań.

Podczas wykładu zaprezentowane zostaną teorie wyjaśniające pojawienie się zachowań kontrproduktywnych oraz najnowsze wyniki badań prowadzonych na ten temat.

retowski sylwiusz

dr hab. Sylwiusz Retowski, prof. Uniwersytetu SWPS

Psycholog, zajmuje się badaniami i doradztwem z zakresu psychologii pracy i organizacji. Jego zainteresowania badawcze dotyczą postaw pracowników wobec organizacji ze szczególnym uwzględnieniem postaw niejawnych, psychologicznych kosztów pracy zawodowej oraz modeli radzenia sobie w sytuacji niepewności pracy i bezrobocia. Jest autorem monografii „Bezrobocie i odpowiedzialność” (2012) oraz współautorem książki „Metodyka badania kompetencji zawodowych na podstawie próbek pracy” (2014). W dorobku ma szereg artykułów naukowych dotyczących zachowań organizacyjnych pracowników.
Pełni funkcję Prodziekana ds. dydaktyki Uniwrsytetu SWPS oraz zastępcy kierownika Zakładu Psychologii Organizacji i Marketingu w sopockim wydziale Uniwersytetu SWPS.

Prowadzić organizację inaczej. Wprowadzenie do turkusowego zarządzania

Ekonomiści coraz częściej i głośniej ostrzegają przed zgubnymi skutkami działań systemu opartego na założeniu stałego wzrostu gospodarczego w świecie o ograniczonych zasobach. O tym samym mówią ekolodzy. Psycholodzy wskazują na kryzys relacji międzyludzkich. Te wszystkie elementy są też widoczne i odczuwalne przez ludzi w firmach.

Nieustanne zmiany priorytetów, struktur i właścicieli; rosnąca ilość informacji do przetworzenia i osób do konsultacji przed podjęciem ostatecznej decyzji. Osoby zarządzające firmami i działami wyraźnie widzą, że dotychczasowe metody pracy nie sprawdzają się w świecie, w którym żyjemy. Ostatnie kilkanaście lat można podsumować jako poszukiwanie alternatyw: narzędzi i metod pracy, ale też innego sposobu myślenia o świecie i ludziach, także w biznesie i ekonomii.

Turkusowe podejście do zarządzania nie jest zestawem konkretnych procedur, czy praktyk biznesowych gotowych do wdrożenia. Polega ono raczej na zmianie myślenia o biznesie, ludziach i świecie, z której to zmiany wywodzi się inny sposób podejmowania decyzji i rozwijania firmy.

Zmiany te można opisać w trzech punktach:

  • Zaufanie do ludzi, czerpanie z posiadanych przez nich zasobów i zgoda na to, by pracowali i pracowały w wybrany przez siebie sposób jest lepsze od ścisłego kontrolowania ich działań i odgórnego organizowania ich pracy.
  • Współpraca jest lepsza od rywalizacji, zrozumienie innych jest lepsze od ich osądzania, a decyzje podejmowane z uwzględnieniem emocji i intuicji są lepsze niż te oparte tylko na racjonalnych przesłankach.
  • Reagowanie na bieżącą sytuację i elastyczne dostosowanie swoich działań do aktualnych warunków jest lepsze od skrupulatnego planowania przyszłości i sztywnego trzymania się tych planów.

Frederic Laloux w książce „Pracować inaczej” nazwał te 3 punkty filarami turkusowych organizacji:

  • Samoorganizacja
  • Pełnia
  • Ewolucyjny cel

Podczas interaktywnego wykładu prelegentka przedstawi kilka narzędzi, które mogą wspierać turkusowe zarządzanie, i na bazie jednego z nich omówi pogłębiony sposób zarządzania projektem.

agnieszka kasprzyk

Agnieszka Kasprzyk

Prezeska Zarządu Teal Action Learning Global Sp. z o.o., właścicielka marek JobHunter oraz Business Coach Agnieszka Kasprzyk oraz twórczyni i wiceprezeska SCAL Stowarzyszenia Coachów Action Learningu. Certyfikowana konsultantka Extended DISC od 2008 roku. Coach certyfikowany w 2007 w International Coaching Community (ICC) z ponad 2000 godzinną praktyką, głównie w coachingu przedsiębiorczości i coachingu kariery. Wykładowczyni psychologii zarządzania na Uniwersytecie SWPS w Sopocie i Katowicach, Członkini Rady Pracodawców w sopockim wydziale Uniwersytetu SWPS. Psycholożka organizacji i zarządzania UG, po studiach podyplomowych Manager Personalny Politechniki Gdańskiej, oraz MBA PAR.

Była superwizorka grupy mentorów przedsiębiorczości w Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości/ Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER w Gdańsku. Managerka personalna z kilkunastoletnia praktyką tworzenia miękkich i twardych procesów HR, najczęściej w firmach produkcyjnych. Tworzyła i z sukcesem wdrażała procesy od kadrowo/prawnych po Zarządzanie Przez Wartości. Członkini – założycielka  Izby Coachingu, Vice-Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej w latach 2009-2011. Inspiratorka wielu inicjatyw mających na celu rozwój kompetencji coachingowych, przywódczych czy przedsiębiorczych. Pasjonatka edukacji przez całe życie. Członkini grupy inicjatywnej Szkoły Demokratycznej Kalejdoskop, coach Action Learningowy Liderek i Liderów Kreatywnej Pedagogiki. 


[Form StrefaPsyche_19052018_Gdansk not found!]

Kontakt

Agnieszka Żebrowska
Koordynator projektu

tel. 58 721 46 00 | tel. kom. 782 200 552
e-mail: [email protected]

Miejsce

Olivia Business Centre
Budynek Olivia Tower, Olivia Sky Club
al. Grunwaldzka 472A, Gdańsk

 

Wydarzenia

Archiwum wydarzeń

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia logo white kopia