sz logo

logo uswps nazwa 3

Rozmowa z CEO: Piotr Voelkel (Vox, Uniwersytet SWPS)

Zarządzać, ale jak? Na te pytanie szukamy odpowiedzi w naszym najnowszym cyklu podcastów „Rozmowa z CEO”, do którego zaprosiliśmy przedsiębiorców kształtujących świat polskiego biznesu, ekspertów i ekonomistów. Dlaczego celem prowadzenia firmy nie powinien być tylko zysk? Jak wspólne cele i pasje budują zespół i wzmacniają jego motywację? Jak sprostać marzeniom swoich klientów i wspierać ich rozwój? Na podstawie własnych doświadczeń w aż 40-letniej działalności biznesowej w rozmowie z dr. Adamem Kowalikiem mówi o tym współwłaściciel Grupy Kapitałowej Vox, współtwórca Uniwersytetu SWPS, mentor na kierunku Zarządzanie i przywództwo Uniwersytetu SWPS, Piotr Voelkel.

Ile mogę dać innym? Firma w służbie idei i wartości

Budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o proponowanie niskiej ceny okazuje się krótkowzroczne. Dlaczego opłaca się postawić na rozwój pracowników, produkty dobrej jakości, poznawanie potrzeb klienta i na innowacyjne rozwiązania? – Lepiej być kimś pożytecznym. Kimś, kto myśli o klientach w ten sposób, by dać im wartościowe produkty. Badając potrzeby swoich klientów, doszedłem do wniosku, że mogę sprostać ich marzeniom i wspierać ich rozwój – mówi Piotr Voelkel.

Ważna jest gra uczciwa, prowadząca zarówno do rozwoju firmy, jak i do rozwoju pracownika. – Nie chcę uchodzić za człowieka, który wszystkie swoje wysiłki podporządkował temu, by mieć tylko jeszcze więcej. Rozumiem coraz lepiej pracowników, którzy nie chcą się angażować w firmę, tylko dlatego, że ich i naszym wspólnym celem miałoby być to, że ja będę bogatszy. Cieszę się, że mogłem pójść drogą, w której poznawanie potrzeb klientów, szukanie z nimi partnerstwa, wspólne projektowanie produktów, otworzyło naszą firmę na bardzo bliską relację z klientami. Robimy wszystko, żeby dać im produkty, które zmienią ich życie na lepsze – wskazuje Piotr Voelkel.

Istotna jest w tym procesie postawa lidera, który kształtuje zespół, jego motywacje, wyznacza cele i strategię. Ma on przede wszystkim dawać, a nie brać, czy przyjmować postawę autorytarną. – Dobry lider ma wewnętrzny spokój mistrza, przekonanie, że stać go na bardzo wiele. Że pokona nadchodzące rozmaite niespodzianki i komplikacje – bo życie codziennie przynosi rzeczy i piękne, i trudne. Podziwiam liderów, którzy swoje poczucie wartości budują na tym, ile mogą dać innym. I to jest ideał, do którego próbuję zmierzać.

 

  • https://podcasts.apple.com/us/podcast/rozmowa-z-ceo-piotr-voelkel/id1460686479?i=1000439067830
  • https://open.spotify.com/episode/3X2tNXb19hrpPv8HDqkSl1
  • https://soundcloud.com/user-509252963/zarzadzac-ale-jak-podcast-3-piotr-voelkel?in=user-509252963/sets/rozmowa-z-ceo-zarz-dza-ale-jak
  • https://lectonapp.com/audiobook/da37ddfc-2952-47c4-8e49-6ad9113a6394?_lst&catalog=e9425407-77fe-43bc-ab68-1aaeb3ec6033

 

258 piotr voelkel new photo

 

Piotr Voelkel – przedsiębiorca, znawca sztuki i promotor polskiego designu, mecenas projektów kulturalnych i edukacyjnych. We współpracy z Lidewij Edelkoort, wieloletnią szefową Design Academy w Eindhoven, stworzył na Uniwersytecie SWPS nowatorską koncepcję programową School of Form – unikatowe studia na kierunku wzornictwo, łączące elementy edukacji projektowej i humanistycznej. Jest założycielem Grupy Kapitałowej Vox – firm z branży budownictwa, wykończenia i aranżacji wnętrz, współtwórcą Concordia Design – centrum designu i kreatywności w Poznaniu, założycielem Fundacji Vox-Artis Promocji Polskiej Sztuki Współczesnej oraz prezesem Wielkopolskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. W 2014 r. został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi dla rozwoju i promocji polskiej przedsiębiorczości oraz za osiągnięcia w działalności społecznej.

258 Adam Kowalik

 

dr Adam Kowalik – doradca, trener, menedżer, analityk. Specjalizuje się w strategii konkurowania firm, wywiadzie konkurencyjnym i rynkowym, symulacjach strategicznych (strategy wargame), zarządzaniu wiedzą. Pracował dla kadry zarządzającej kilkudziesięciu największych polskich firm z różnych branż. Swoją wiedzą dzieli się w trakcie praktycznych szkoleń i warsztatów. Prowadzi zajęcia na studiach MBA. Stosuje metody tzw. „active learning”, prowokuje uczestników zajęć do krytycznego myślenia. Tworzy programy rozwojowe dla menedżerów (executive education).

 

Najnowsze artykuły

Kanały

Zobacz także

strefa psyche strefa designu strefa prawa strefa kultur logo
Zapraszamy na webinar „Psychologia cen – jak wpływać na decyzje zakupowe?”