Empatia to elementarna kompetencja społeczna, filar dobrego funkcjonowania człowieka w świecie. Dzięki niej rozumiemy sytuację drugiej osoby i jej perspektywę widzenia. Dlaczego bez empatii nie ma współpracy? Czy empatia jest formą komunikacji? Czym skutkuje brak rozmowy i nieumiejętność korzystania z tego, że ktoś nas słucha? Dlaczego empatia rozwija zespół i otwiera na pomysły? Jak może ją niszczyć autorytarny szef? Jak wykorzystać empatię w pracy i jak ją ćwiczyć? Na te i inne pytania odpowiada działacz społeczny z wieloletnim doświadczeniem, psycholog i coach Jacek Jakubowski.

Empatia a budowanie wspólnoty i biznesu

Nie ma osób nieempatycznych. Empatia jest nieodłączną cechą każdego człowieka. Dzięki niej rozwinęliśmy się jako gatunek i możemy ze sobą współistnieć, działać i się rozwijać. Empatia kształtuje się w każdym z nas stopniowo od momentu narodzin, dzięki wsparciu dorosłych. To kompetencja społeczna, która poddaje się jednak treningowi. Możemy ją rozwijać i uczynić z niej niezwykle skuteczne narzędzie pracy. Dowiedziono na przykład, że im większa empatia, tym mniejsza rywalizacja w zespole. W pracy każdy z nas skoncentrowany jest przede wszystkim na sobie i swoich zadaniach, jeśli jednak świadomie skupimy uwagę na doświadczeniach innych osób, zyskamy z nimi lepsze relacje. A to będzie krok w stronę budowania odpowiedzialnej, zrównoważonej organizacji. Prezesi, działy HR, menedżerowie coraz częściej zaczynają rozumieć, że prawdziwe współdziałanie, które staje się dziś ważnym czynnikiem sukcesu firmy, opiera się na procesach zakorzenionych właśnie w empatii.

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/wsp%C3%B3%C5%82praca-oparta-na-empatii-nowy-trend-w-zarz%C4%85dzaniu/id1460686479?i=1000445554061
  • https://open.spotify.com/episode/74luSw5vfG6lunyQbqJvGr
  • https://soundcloud.com/user-509252963/wspolpraca-oparta-na-empatii-nowy-trend-w-zarzadzaniu-jacek-jakubowski/s-2hWhG
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/3b5be802-00f6-4781-bf21-db3ba13812ef?_lst&catalog=e9425407-77fe-43bc-ab68-1aaeb3ec6033

 

Prelegent

banaszkiewiucz

Jacek Jakubowski

Współwłaściciel i superwizor Grupy TROP, psycholog, przewodniczący Rady Trenerów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, członek założyciel Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych. Superwizor treningu psychologicznego rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, superwizor warsztatów szkoleniowych rekomendowany przez Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych, superwizor coachingu rekomendowany przez Izbę Coachingu, członek Ashoki. Prowadzi projekty rozwoju kultury organizacyjnej w korporacjach, a także w małych i średnich firmach, specjalizuje się we wsparciu firm rodzinnych. Jest uznanym ekspertem w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Założył Ogólnopolską Społeczną Koalicję na rzecz Współpracy Opartej Na Empatii.

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa psyche logo 05 logo white kopia

Zapraszamy na webinar „Kultura organizacyjna: czy można ją zaprojektować?”