Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
zajęcia realizowane:
forma zajęć:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Covid 19 - Najczęściej zadawane pytania

Zmiana organizacji zajęć spowodowana pandemią COVID-19 budzi wiele wątpliwości. Zachęcamy do zapoznania się z odpowiedziami na najczęściej pojawiające się pytania w dotyczące z funkcjonowaniem uczelni czasie zagrożenia epidemiologicznego.

Organizacja zajęć

Nie ma jeszcze decyzji w sprawie organizacji zajęć w przyszłym roku akademickim. Forma zajęć będzie zależała od sytuacji epidemiologicznej w kraju.

Decyzje o organizacji zajęć podejmują dziekani. Biorą przy tym pod uwagę aktualne wymagania dotyczące bezpieczeństwa sanitarnego oraz potrzeby wynikające z efektów uczenia się określonych dla danych zajęć.

Zajęcia online możesz realizować, nie wychodząc z domu. Co do zasady prowadzone są w sposób wymagający udziału w nich w czasie rzeczywistym, ale komunikujemy się przez komputer, spotykamy się na Google Meet i korzystamy z materiałów elektronicznych. Zapewnij sobie wygodne miejsce, w którym będzie jak najmniej rzeczy rozpraszających uwagę. Przygotuj się na to, że zajęcia online są tak samo wymagające merytorycznie jak zajęcia w klasie./p>

W planie zajęć zajęcia online staramy się umieścić tak, aby nie było konieczności przebywania w ich czasie na terenie uczelni. Jeśli chcesz mimo to być na terenie uczelni w tym czasie, to pamiętaj, że nie ma pewności, że będzie możliwe komfortowe uczestnictwo w zajęciach - zajęcia online nie mają przewidzianej sali dla studentów, zaś w przestrzeniach wspólnych obowiązują Cię ograniczenia wynikające z zasad sanitarnych, także dotyczące odpowiedniego dystansu i dopuszczalnej liczby osób.

Zaplanuj udział w zajęciach zgodnie z planem zajęć i informacjami z Wirtualnej Uczelni. Zadbaj o możliwości techniczne uczestniczenia w zajęciach, przede wszystkim o dostęp do internetu. Przygotuj sobie sprzęt komputerowy, ważne są słuchawki, najlepiej z mikrofonem (np. takie jak do telefonu). Do niektórych aktywności, np. słuchania wykładów, wystarczy smartfon z dostępem do internetu. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy, a jeśli zajęcia przewidują twój udział - zobacz, jak wygląda ono w kamerze internetowej.

Wszystkie zajęcia odbywają się zgodnie z planem zajęć widocznym w Wirtualnej Uczelni. Jeśli zajęcia nie odbędą się w tym terminie, zostaną odwołane i przesunięte. Jeśli zajęcia odbywają się online, to w czasie, w którym są zaplanowane, wejdź na Wirtualną Uczelnię i kliknij “Classroom” przy tych zajęciach. W Classroom znajdziesz adres spotkania Meet, do którego należy dołączyć.

Prosimy Cię o wyrozumiałość - naprawdę dużo się dzieje i my też pierwszy raz organizujemy zajęcia online w całej uczelni, więc jeśli coś pójdzie nie tak, np. dołączysz do zajęć, a one się nie będą odbywać, po prostu zgłoś to przez Strefę Kontaktu/Pytania.

Jeśli po zaktualizowaniu się Twojego planu zajęć nie masz dostępu do Classroom, skontaktuj się z prowadzącym. Prowadzący może udostępnić Ci Classroom ręcznie. Kontakt do osoby prowadzącej zajęcia znajdziesz w Wirtualnej Uczelni lub w sylabusie. Warto również sprawdzać, czy jest się zalogowanym (-ą) na uczelniane konto.

Nie, nie zawsze. Classroomy mogą na przykład służyć jako pierwsze miejsce kontaktu, który dalej będzie prowadzony inną metodą. Najczęściej jednak, jeśli Classroom pojawia się w planie zajęć, to należy wejść do niego w terminie zajęć, a następnie kliknąć link do spotkania Google Meet i dołączyć do niego w terminie zajęć.

Obecność na zajęciach zdalnych jest traktowana podobnie jak obecność na zajęciach w sali. Twoja obecność i uwaga może być też sprawdzana w trakcie zajęć: wiemy, o ile trudniej jest utrzymać uwagę w trakcie pracy zdalnej, więc prowadzący mogą zadawać pytania i zadania w trakcie, aby ułatwić uczestniczenie w zajęciach.

Warunki zaliczenia przedmiotu są określone w sylabusie. Jeśli w sprawie jakiegoś zadania są wątpliwości, czy jest ono obowiązkowe czy nie, to należy wyjaśnić to z prowadzącym zajęcia.

Poznaj Google Meet - to będzie Twoje główne nowe narzędzie do uczestniczenia w spotkaniach na żywo. Prowadzący mogą wykorzystywać także inne narzędzia Google, takie jak Dokumenty, Arkusze czy Prezentacje - wszystkie są dla Ciebie dostępne w ramach uczelnianego konta @st.swps.edu.pl. Prowadzący może też prowadzić zajęcia na uczelnianej platformie Learn Online. Do niej także masz dostęp przy pomocy kont @st.swps.edu.pl. Poświęć wcześniej trochę czasu, żeby poznać te narzędzia.

>Nie, wystarczy dostęp do internetu z poziomu telefonu, komputera czy tabletu. Po zalogowaniu w Google z adresem e-mail w domenie st.swps.edu.pl masz dostęp do wszystkich narzędzi Google i to wystarczy do pracy na zajęciach online.

Zajęcia online odbywają się wyłącznie za pomocą narzędzi Google, w tym Classroom i Meet, lub platformy Learn Online.

Nie, Uczelnia nie udostępnia pakietu Office dla studentów. Jednak wszyscy studenci mają dostęp do zestawu narzędzi Google, w tym Dokumentów, Arkuszy czy Prezentacji, które mają podobne funkcjonalności do odpowiednich aplikacji Microsoft Office.

Przy nauczaniu online wszystko działa jak zwykle, tj. obowiązuje nas wszystkich plan zajęć widoczny w Wirtualnej Uczelni. Jeśli masz zajęcia z kolizją to wybierz zajęcia, w których weźmiesz udział a sposób odrobienia zajęć, na których Cię nie będzie, ustal z osobą prowadzącą je.

Uwagi powinny trafić do koordynatora kierunku, dlatego prosimy złóż podanie na Wirtualnej Uczelni w Strefie Kontaktu. Zostanie ono przekazane do koordynatora. Nie przyjmujemy takich uwag anonimowo.

Korzystanie
z Clasroomów

Najprościej będzie zrobić to przez plan zajęć w Wirtualnej Uczelni. Jeśli zajęcia odbywają się online, to w czasie, w którym są zaplanowane, wejdź na Wirtualną Uczelnię i kliknij “Classroom” przy tych zajęciach. W Classroom znajdziesz adres spotkania Meet, do którego należy dołączyć.

Powtarzane seminarium dyplomowe odbywa się w trybie indywidualnym i nie jest prezentowane w planie zajęć. Skontaktuj się bezpośrednio z promotorem w sprawie ustalenia terminu i metody kontaktu w czasie konsultacji.

Zacznij od sprawdzenia, czy zajęcia nie odbywają się jednak w sali - jeśli tak jest, to przy zajęciach na planie zajęć będzie zaprezentowany numer sali, zaś Classroom może być niedostępny. Jeśli te zajęcia są jednak online, to weź pod uwagę, że aktualizacja dostępu może trwać do około godziny. Jeśli dłuższy czas po zaktualizowaniu się Twojego planu zajęć nadal nie masz dostępu do Classroom, skontaktuj się z prowadzącym. Prowadzący może udostępnić Ci Classroom ręcznie.

Sprawdź, czy jesteś zalogowany w Google adresem z domeną st.swps.edu.pl. Jeśli Twoje logowanie jest poprawne, to przejście do Google Classroom będzie działać płynnie. Jeśli Twoje logowanie jest poprawne, to zacznij od sprawdzenia, czy zajęcia nie odbywają się jednak w sali - jeśli tak jest, to przy zajęciach na planie zajęć będzie zaprezentowany numer sali, zaś Classroom może być niedostępny. Jeśli te zajęcia są jednak online, to weź jeszcze pod uwagę, że aktualizacja dostępu może trwać do około godziny. Dopiero Jeśli dłuższy czas po zaktualizowaniu się Twojego planu zajęć nadal nie masz dostępu do Classroom, skontaktuj się z prowadzącym. Prowadzący może udostępnić Ci Classroom ręcznie.

Sprawdź, czy jesteś zalogowany(-a) w Google adresem z domeną st.swps.edu.pl. Jeśli Twoje logowanie jest poprawne, to przejście do Google Classroom będzie działać płynnie. W sprawie problemów technicznych należy kontaktować się z prowadzącym zajęcia, on w razie potrzeby przekaże to zgłoszenie dalej, do wyjaśnienia. Warto sprawdzić też pozostałe pytania i odpowiedzi w niniejszym zestawie. Baza Q&A jest na bieżąco aktualizowana.

Twoje uprawnienia będą wystarczające do uczestnictwa w zajęciach, nie musisz nic robić.

Spotkania online

W przypadku problemów technicznych należy niezwłocznie powiadomić prowadzącego o zaistniałych trudnościach i omówić kwestie odrobienia zajęć.

Nie, stanowczo odradzamy korzystanie z tej opcji. Polega ona na łączeniu się z numerem telefonu w Stanach Zjednoczonych i korzystanie z niej w Polsce może spowodować naliczenie wysokich opłat. Osobom, które korzystają z zajęć z innych krajów, zalecamy wcześniejsze sprawdzenie warunków tej usługi na stronach pomocy Google.

Tak.

  • Otwórz przeglądarkę - najlepiej Chrome ze względu na zgodność z aplikacjami Google.
  • Wejdź na stronę meet.google.com i zaloguj się za pomocą konta uczelnianego.
  • Kliknij „+ Rozpocznij spotkanie lub dołącz do spotkania”.
  • Postępuj zgodnie z instrukcjami, udziel przeglądarce zgody na korzystanie z kamery i mikrofonu, kontynuuj aż pojawi się mały ekran i przycisk „Dołącz” - wtedy dołącz do spotkania.
  • Możesz zaprosić na nie inne osoby i wspólnie poćwiczyć korzystanie z aplikacji.

Jest 10 czysto technicznych rzeczy, które warto przećwiczyć:

  • Wyjdź i wejdź z powrotem: każdemu zdarza się czasem niechcący “wyjść” w trakcie spotkania online, więc przećwicz to.
  • Wyłącz i włącz mikrofon: to konieczne do uczestnictwa w spotkaniach powyżej 5 osób, gdy należy zostawić włączony mikrofon tylko jednej osoby.
  • Powiedz coś i posłuchaj kogoś, sprawdź jak to słychać; wyjmij i włącz z powrotem słuchawki, zobacz jak zmienia się to co słyszysz i jak słychać Ciebie.
  • Zobacz jak wyglądasz, sprawdź różne ustawienia, wybierz takie, które będzie dla Ciebie najwygodniejsze.
  • Wyłącz i włącz kamerę: jeśli chcesz zrobić coś co może zakłócać odbiór innym, to możesz na chwilę wyłączyć kamerę i włączyć ją ponownie gdy uznasz, że nie będzie to już przeszkodą dla innych.
  • Wybierz sposób prezentacji osób na ekranie; google automatycznie wybiera najlepszy sposób prezentacji przy danej liczbie osób, ale zobacz na spokojnie czym one się różnią.
  • Chcesz widzieć cały czas tylko prowadzącego? przypnij i odepnij jednego z uczestników, choćby siebie: przypinając okienko sprawiasz, że jest ono cały czas widoczne i nie widać nic innego; łatwo to zrobić przypadkiem, więc przećwicz to wcześniej, będzie Ci łatwo szybko przywrócić właściwy obraz.
  • Włącz prezentację i zakończ prezentację: to na pewno się przyda, możesz pokazywać innym przez Meet cały swój ekran lub wybrane okno, zawsze musisz coś wybrać; naucz się to robić.
  • Rozwiń listę uczestników w panelu bocznym i schowaj ją z powrotem, zobacz czym się różni prezentacja osób na ekranie i na liście.
  • Otwórz czat i zamknij czat, napisz coś na czacie: czat może służyć do zgłaszania się w czasie zajęć, szczególnie gdy jest dużo uczestników.

To wszystko. Jeśli potrenujesz te rzeczy, to będziesz korzystać z Meet ze swobodą mistrza.

Nie, studenci nie mogą nagrywać zajęć. Takie działanie stanowiłoby to naruszenie praw uczestniczących w nim osób, w tym dóbr osobistych wykładowcy, studentów, jak i regulacji dotyczących ochrony danych osobowych. Ponadto korzystanie z takiego nagrania stanowiłoby naruszenie praw autorskich Uniwersytetu SWPS albo wykładowcy. Działanie studenta w postaci nagrywania zajęć lub korzystania z takiego nagrania może stanowić przyczynę wszczęcia postępowania dyscyplinarnego wobec studenta.

Zajęcia mogą być nagrywane przez wykładowcę wyłącznie w wybranych sytuacjach, np. w celu udostępnienia ich do podglądu studentom, którzy nie mogą uczestniczyć w nich w pełni, np. studentom z niepełnosprawnościami lub ich asystentom. Jeśli studenci z niepełnosprawnością lub ich asystenci potrzebują nagrać dane zajęcia na własny użytek obowiązują ich określone zasady. Muszą poinformować wykładowcę o nagrywaniu zajęć oraz stosować się do zalecenia, aby ograniczyć nagrywanie do minimum. Np. jeśli celem jest transkrypcja, to należy nagrać wyłącznie audio. Więcej informacji o zasadach obowiązujących studentów, którzy korzystają ze wsparcia w celu zapewnienia pełnego udziału w procesie kształcenia, może udzielić sekcja ds. zdrowia i osób z niepełnosprawnościami Centrum Pomocy i Aktywności, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Nawet w takim przypadku studenci nie są upoważnieni do dalszego udostępniania nagrań innym osobom.

Nie, jest to niezgodne z zasadami obowiązującymi w uczelni. Zgodnie z regulaminem studiów do zaliczenia przedmiotu dopuszczani są wyłącznie studenci zapisani na ten przedmiot, zaś używanie nicka uniemożliwia sprawdzenie, czy dana osoba spełnia ten warunek. Prowadzący może odmówić osobie, która ukrywa się za nickiem, dalszego udziału w zajęciach.

Niezgodne z zasadami jest także wpuszczanie użytkowników spoza uczelni na zajęcia online. Prawo do korzystania z zajęć mają wyłącznie użytkownicy zalogowani kontem swps.

Wykłady prowadzone są najczęściej przez usługę Google Meet. Na podstawie dotychczasowych doświadczeń transfer w tej usłudze szacujemy na do 300 MB na godzinę przy pobieraniu wideo oraz 3 MB na godzinę przy pobieraniu samego dźwięku. Jednak prosimy o traktowanie tych szacunków z ostrożnością, gdyż dopiero poznajemy warunki związane z prowadzeniem dużej ilości spotkań Meet w krótkim czasie. Także w przypadku, gdy na zajęciach wykorzystywane są inne rozwiązania lub równoległe spotkania, rozmiar transferu może być inny.

„Ciężar” transmisji zależy głównie od jakości przesyłanego wideo. Zazwyczaj sieć przesyłowa automatyczne dostosowuje jakość transmisji do przepustowości, co umożliwia sprawne korzystanie ze spotkań, nawet przy słabszym łączu. W przypadku usługi Google Meet można także ręcznie zmienić rozdzielczość przesyłanego wideo lub przestawić pobieranie na tylko dźwięk. Służy do tego opcja Ustawienia w menu po prawej stronie na dole ekranu spotkania, dostępna po otwarciu okna dołączania do spotkania oraz w trakcie spotkania.

Jeśli w trakcie zajęć nagle stracisz połączenie, po prostu połącz się ponownie. Sprawdź, czy możesz zapewnić sobie inne, stabilniejsze łącze na kolejne zajęcia - wiele firm wyszło naprzeciw konieczności aktywnego korzystania z internetu.

Tak, Meet pozwala na komunikację dwustronną. Można zadawać pytania w trakcie zajęć online, można też korzystać z czatu do danego spotkania Meet. Zasady komunikacji na zajęciach określa prowadzący.

W zajęciach online można uczestniczyć za pomocą dowolnego urządzenia mobilnego (smartfona, tabletu), a także komputera.

Co do zasady oczekujemy, że wszyscy uczestniczą w zajęciach osobiście, mogą się w pełni komunikować i pokazać innym. Dlatego prosimy, abyś zabezpieczył(a) sobie możliwość korzystania z kamery internetowej lub kamery smartfona. Jednak w wyjątkowych przypadkach możesz uczestniczyć w zajęciach bez kamery, jeśli będziesz mieć możliwość kontaktu audio (głośnik i mikrofon).

Inne pytania
związane z zajęciami online

Zajęcia online z WF są prowadzone w nowej formule - ćwiczeń we własnym domu pod nadzorem trenera. Zapis jest wykonany automatycznie -- nie trzeba samodzielnie zapisywać się na te zajęcia. Informacje na temat organizacji tych zajęć są podane w sylabusie.

Oprócz tego osoby, które zgodnie z obowiązującym regulaminem mają prawo zastąpienia zajęć WF kursem teoretycznym w e-learningu, mogą uczestniczyć w kursie e-learningowym, w tym celu należy złożyć podanie za pośrednictwem Wirtualnej Uczelni.

Prosimy o kontakt z Centrum e-Learningu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..