hr award color

logo uswps nazwa 3

Uczelnia

 

Jak działa jeden z najlepszych systemów medialnych na świecie? W czym i dlaczego warto naśladować szwedzkie media? Czy skandynawski model mediów może sprawdzić się na polskim gruncie? Na te i inne pytania odpowie dr Dominika Wiśniewska, absolwentka filologii szwedzkiej na Uniwersytecie SWPS, podczas wykładu „Media w Szwecji – dylematy i nowe wyzwania” już 7 czerwca 2016 r. w Warszawie.

 

Szwedzka recepta na sukces

System medialny Szwecji jest jednym z modelowych systemów mediów, a mimo to wiedza na temat jego funkcjonowania jest w Polsce wciąż niewielka. To błąd, ponieważ szwedzkie media bardzo sprawnie i efektywnie wchodzą w erę cyfryzacji, łącząc nowe technologie z tradycyjnym podejściem do roli i znaczenia mediów w życiu całego społeczeństwa. Zmiany w sferze medialnej zachodzą błyskawicznie, dlatego warto czerpać inspirację ze sprawdzonych szwedzkich rozwiązań.

Podstawowym celem wykładu jest zaprezentowanie najważniejszych cech i elementów systemu medialnego Szwecji. Słuchacze dowiedzą się, kim są i jak funkcjonują główni aktorzy rynku medialnego, przede wszystkim państwowe instytucje, organizacje branżowe oraz koncerny medialne.

Duży nacisk zostanie położony na ustalenie zasad etycznych, które wyznaczają ramy działalności pracowników mediów. Omówieniu kolejnych segmentów rynku będzie towarzyszyło wskazanie najważniejszych dylematów i wyzwań związanych z wkraczaniem mediów w erę cyfrową.

 Organizator

  • Katedra Skandynawistyki, Uniwersytet SWPS

Termin i miejsce

  • 7 czerwca 2016 r., godz. 12.00
  • Uniwersytet SWPS, ul. Chodakowska 19/31, sala N226