Dzień bez zakupów
W ostatnią sobotę listopada obchodzimy Dzień bez Zakupów. To dobra okazja do zastanowienia się nad tym, ile i w jaki sposób kupujemy. Czy nasze zakupy powodowane są rzeczywistą potrzebą, czy może wszechobecnym konsumpcjonizmem? Kim jest świadomy konsument? Jak nie ulec sztuczkom marketingowców? O tym, jak dobrze robić zakupy w okresie przedświątecznym opowiada prof. Alicja Grochowska, psycholog biznesu z Uniwersytetu SWPS.
Świadomy konsument to osoba, która nie tylko czyta etykiety. To osoba, która wie co kupuje zarówno jeśli chodzi o produkty spożywcze, kosmetyki czy środki chemiczne. Świadomy konsument zdaje sobie sprawę z funkcjonowania różnych mechanizmów marketingowych.
prof. Alicja Grochowska, psycholog biznesu, Uniwersytet SWPS
Materiały Audio
Kim jest świadomy konsument?
Sztuczki marketingowe w sklepach
Jak wpływa na nas robienie zakupów?
O przyczynach ograniczania zakupów
Zalety ograniczania zakupów
Dlaczego sklepy rozpoczynają tak wcześnie kampanie świąteczne?
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
Alicja Grochowska