sz logo

logo uswps nazwa 3

Jak zmotywować do pracy siebie i innych? – dr Ewa Jarczewska-Gerc

Szefowie motywują pracowników poprzez gratyfikacje finansowe, lecz – jak wiemy – przyznanie premii czy podwyżki działa na krótką metę. Kiedy nasza praca ma wzniosły cel i jest użyteczna społecznie, czerpiemy z niej przyjemność i jesteśmy gotowi na większe poświęcenie – ale przecież nie samą ideą człowiek żyje (i pracuje). Co wpływa na nasze podejście do powierzonych zadań? Jakie wewnętrzne i zewnętrzne czynniki sprawiają, że angażujemy się w pracę? Jak ją polubić, nie zmieniając jej? Dyskutują o tym w Strefie Zarządzania wykładowcy Uniwersytetu SWPS – psycholog i trener biznesu dr Ewa Jarczewska-Gerc oraz menedżer i analityk dr Adam Kowalik.

Pieniądze to nie wszystko?

Dobry poziom zarobków oznacza zaledwie tyle, że nie jesteśmy z pracy niezadowoleni. Dzieje się tak, ponieważ to nie pieniądze czy inne benefity przynoszą nam prawdziwą satysfakcję, tylko praca sama w sobie: doceniamy to, że możemy dostać awans, że mamy poczucie, że się rozwijamy lub to, że zwyczajnie lubimy wykonywać swoje obowiązki. Chętniej pracujemy, jeśli realizujemy ważne dla nas wartości, którymi chcemy się kierować. Jeśli te wszystkie czynniki są obecne w naszym życiu zawodowym, możemy powiedzieć, że jesteśmy w swojej pracy szczęśliwi. Można jednak osiągać wyznaczone cele, niekoniecznie kochając to, co się robi...

 

258 ewa jarczewska grec

dr Ewa Jarczewska-Gerc

Psycholog społeczny, trener biznesu. Zajmuje się psychologią motywacji, efektywnością i wytrwałością w działaniu oraz symulacjami mentalnymi. Interesuje się związkami między różnymi formami myślenia i wyobrażania sobie a efektywnością i wytrwałością w działaniu, a także stresem i jego korelatami.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi seminarium magisterskie oraz zajęcia z zakresu psychologii emocji i motywacji, psychologii różnic indywidualnych oraz wywiadu psychologicznego. W pracy wykładowcy akademickiego najbardziej ceni możliwość przekazywania wiedzy, która jest ważnym czynnikiem lepszego rozumienia świata.

258 Adam Kowalik

dr Adam Kowalik

Doradca, trener, menedżer, analityk. Specjalizuje się w strategii konkurowania firm, wywiadzie konkurencyjnym i rynkowym, symulacjach strategicznych (strategy wargame), zarządzaniu wiedzą. Pracował dla kadry zarządzającej kilkudziesięciu największych polskich firm z różnych branż. Realizował także zlecenia dla jednostek administracji publicznej.

Swoją wiedzą dzieli się w trakcie praktycznych szkoleń, warsztatów. Prowadzi zajęcia na studiach MBA. Stosuje metody tzw. „active learning” oraz prowokuje uczestników zajęć do krytycznego myślenia. Tworzy programy rozwojowe dla menedżerów (executive education).

Najnowsze artykuły

Kanały

Zobacz także

strefa psyche strefa designu strefa prawa strefa kultur logo
Zapraszamy na webinar „Psychologia cen – jak wpływać na decyzje zakupowe?”