Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Zakodowani

konkurs dla przyszłych informatyków

Interesuje cię informatyka i nowe technologie? Jeśli masz na koncie stworzenie strony internetowej, bloga, aplikacji czy innej pracy z zakresu informatyki, koniecznie weź udział w naszym konkursie! Podziel się z nami swoim doświadczeniem lub ciekawym pomysłem i zdobądź nagrodę pokrywającą czesne za pierwszy rok nauki na informatyce w Warszawie.

Jeśli w kolejnych latach osiągniesz odpowiednio wysoką średnią ocen (wyższą co najmniej o 0,1 od średniej roku), otrzymasz dofinansowanie za cały okres nauki. Wykorzystaj swoją szansę na darmowe studia na naszym Uniwersytecie!

Pobierz regulamin

Studentka informatyki na USWPS, laureatka konkursu Zakodowani

O konkursie

Co zyskujesz?

Zakodowani to dwuetapowy konkurs, którego ideą jest wsparcie kandydatów na studia informatyczne. Trzech studentów otrzyma stypendia pokrywające czesne za pierwszy rok nauki na kierunku informatyka w Warszawie. Przy zachowaniu wysokiej średniej ocen finansowanie czesnego można utrzymać również w kolejnych latach nauki.

Kto może wziąć udział?

Możesz wziąć udział w konkursie, jeśli masz na koncie samodzielne, pozaszkolne działania związane z szeroko pojętą informatyką. Pamiętaj, że zaawansowanych umiejętności nauczymy cię na studiach. Teraz docenimy twoją kreatywność i zaangażowanie – nie wahaj się pokazać nam swoje projekty!

Wyłonienie laureatów

W pierwszym etapie komisja bierze pod uwagę opis doświadczeń i osiągnięć kandydatów. Jeśli zakwalifikujesz do drugiego etapu, zaprosimy cię na rozmowę kwalifikacyjną.

Etap I
Zgłoszenie krok po kroku

Aby wziąć udział w konkursie, najpóźniej do 15 lipca 2024 r. wykonaj następujące czynności:

  1. Przez formularz rekrutacyjny aplikuj na kierunek informatyka.
  2. Wypełnij, a następnie zapisz w formacie PDF formularz zgłoszeniowy podsumowujący twoje dotychczasowe osiągnięcia i doświadczenia z zakresu ogólnie pojętej informatyki i/lub jej zastosowań. Mogą to być:
    • własne udokumentowane projekty programistyczne i pokrewne, np. elektroniczne (Arduino i podobne)
    • projekty zespołowe lub/i udział w projektach open-source: np. zbieranie danych, pisanie kodu czy dokumentacji, udział w tłumaczeniu dokumentacji itd.
  3. Podczas składania aplikacji prześlij ww. dokument za pomocą formularza rekrutacyjnego.

Aplikuj teraz!

Jak przygotować formularz zgłoszeniowy

Przygotuj maksymalnie dwie strony A4 (rozmiar czcionki 11, interlinia 1,5), zawierające zwięzły opis i aktywne linki do twoich projektów. W przypadku wykazywania projektów o charakterze zespołowym możesz dodatkowo załączyć oświadczenie kierownika projektu potwierdzające twój udział.

Jak oceniamy projekt

Na podstawie przesłanych dokumentów komisja wybierze 10 osób, które zaprosimy do kolejnego etapu konkursu. Komisja oceni przedstawione w zgłoszeniach osiągnięcia, zwracając szczególną uwagę na samodzielność i kreatywność prezentowanych rozwiązań oraz ich poziom techniczny.

Etap II
Wyłonienie zwycięzców

Każdą z wybranych 10 osób zaprosimy na 10-minutową rozmowę dotyczącą przesłanego opisu osiągnięć czy doświadczeń, a także zainteresowań i motywacji do podjęcia studiów informatycznych. Po przesłuchaniu kandydatów komisja wyłoni 3 zwycięzców, którym przyznamy stypendia.

Kryteria oceny

Laureatów wyłonimy na podstawie decyzji komisji konkursowej. Ocenie podlegają następujące kompetencje:

  • wiedza praktyczna – 25 pkt
  • samodzielność – 25 pkt
  • umiejętności techniczne – 25 pkt
  • zaangażowanie/motywacja – 25 pkt

Wyniki konkursu

Wyniki konkursu ogłosimy do 2 sierpnia 2024 r. za pośrednictwem poczty elektronicznej. Zostaną one także opublikowane na stronie internetowej Uniwersytetu SWPS.

Informatyka
przejdź na stronę kierunku

 

Kierunek

Informatyka

stacjonarne
Warszawa I stopnia poznaj szczegóły

Laureaci
Programu Zakodowani 2023

  • Milena Mrugała – absolwentka Coders Lab – Szkoły IT. Ukończyła kurs Java Developer. Na swoim koncie ma trzy projekty napisane za pomocą frameworka Spring Boot. Jest również autorką kilku programów konsolowych.
  • Piotr Sowa – aktualnie skupia się na rozwijaniu własnych projektów, w tym gry typu roguelike. Opracowuje poszczególne jej elementy, począwszy od fabuły i postaci, po różne mechaniki. Kod gry jest obiektowy. Piotr pisze go w języku Python w środowisku Pycharm/Visual Studio Code.
  • Yurii Vorotnyy – jego doświadczenia to m.in. dwa małe projekty Arduino: sterownik do lodów z pilotem oraz mały robot umożliwiający nalewanie cieczy do kieliszków lub kubeczków. Robot nalewa wyznaczoną przez użytkownika w mililitrach ilość cieczy, samodzielnie wykrywa, czy w danym miejscu jest pojemnik. Pracuje w trubue auto (od razu po wykryciu nowego pojemnika nalewa ustaloną ilość cieczy) oraz manual (po naciśnięciu przycisku zaczyna rozlewanie do pojemników).