Spotkanie
Praca psychologa w oświacie na przykładzie Spark Academy
A001, 11 kwietnia, 12:00-13:30Zapraszamy na spotkanie m.in. o roli psychologa jako współkreatora środowiska i procesu edukacyjno-wychowawczego w szkole. Zastanowimy się, co można robić, aby interwencje kryzysowe nie były kluczowym elementem pracy psychologa szkolnego, a profilaktyka i rozwój społeczno-emocjonalny stały się fundamentem wsparcia uczniów.
Omówimy także, w jaki sposób sprawiedliwość naprawcza wzmacnia społeczność szkolną, budując kulturę współpracy, odpowiedzialności i wzajemnego szacunku. Spark Academy to jedna z nielicznych szkół restoratywnych w Polsce, dbająca o proces grupowy, atmosferę sprzyjającą nauce i relacjom oraz rozwój kompetencji społecznych. Tworzy przestrzeń, w której uczniowie uczą się rozumieć świat, współdziałać i świadomie wpływać na swoje życie.
Prowadzące:
Paulina Rydz – psycholożka szkolna w Sparka Academy, gdzie wspiera rozwój i dobrostan uczniów klas 4-8. Absolwentka Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, specjalizująca się w psychologii klinicznej. W swojej pracy koncentruje się na wsparciu młodzieży w procesie dojrzewania, ze szczególnym uwzględnieniem psychologii edukacji. Specjalizuje się w działaniach opartych na terapii akceptacji i zaangażowania (ACT), sprawiedliwości naprawczej oraz komunikacji bez przemocy (NVC). Członkini zespołu psychologiczno-pedagogicznego w szkole realizującej program rozwoju społeczno-emocjonalnego. Na konferencji podzieli się wiedzą i doświadczeniem w zakresie rozumienia i kreowania roli psychologa w szkole oraz budowania bezpiecznego i wspierającego środowiska szkolnego.
Marta Prech – psycholożka i pedagożka, na co dzień wspierająca uczniów klas 4-8 w Sparka Academy w Poznaniu. Ukończyła pedagogikę specjalną na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza ze specjalnością edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, a także psychologię na Uniwersytecie SWPS, specjalizując się w psychologii klinicznej oraz psychodietetyce. W swojej pracy łączy wiedzę z obu dziedzin, pomagając młodzieży w budowaniu dobrostanu psychicznego i rozwijaniu ich potencjału. Szczególnie interesuje się terapią akceptacji i zaangażowania (ACT), Porozumieniem bez Przemocy (NVC) oraz wsparciem uczniów ze szczególnymi potrzebami. Codziennie zastanawia się, jak tworzyć szkołę inaczej – tak, by skutecznie wspierać uczniów i pomagać im rozwijać się w codziennych wyzwaniach. Pełni również rolę wychowawczyni klasy 7, towarzysząc młodzieży na ich drodze edukacyjnej i osobistej.