Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

10. Edycja kampanii Twarze depresji

float_intro: images-old/depresja-facet3.jpg

W ostatnich pięciu latach życie odebrało sobie prawie tysiąc osób mniej w porównaniu z poprzednimi latami, prawie cztery razy więcej Polaków leczy się na depresję, a sprzedaż leków antydepresyjnych wzrosła o 4 mln opakowań rocznie. Jest lepiej, ale niestety wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Z okazji Ogólnopolskiego Dnia Walki z Depresją 21 lutego rozpoczyna się 10. jubileuszowa kampania społeczna „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”, którą organizują Fundacja „Twarze depresji” i Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Wydarzenie zainauguruje konferencja na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, w której wezmą udział gwiazdy kampanii i wybitni eksperci. Zapraszamy!

Konferencja jest bezpłatna. Wstęp wolny.

21 lutego
12.00
Warszawa
Wstęp wolny

Twarze depresji już po raz dziesiąty

Jak co roku w ramach kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” przygotowaliśmy spoty telewizyjne i radiowe, których głównym bohaterem jest nasz ambasador – Marek Plawgo. Ambasadorami w kampanii billboardowej są również: Bożena Dykiel, Krystyna Czubówna, Marta Kielczyk, Krzysztof Cugowski i Piotr Zelt. Będziemy mogli pokazać billboardy na dwóch stacjach warszawskiego metra, a także na ulicach Warszawy, Wrocławia, Łodzi czy Lublina. Wszystko to dzięki naszemu partnerowi medycznemu Vertimed+ oraz patronom honorowym: prof. Piotrowi Gałeckiemu – Krajowemu Konsultantowi w Dziedzinie Psychiatrii – i Polskiemu Towarzystwu Psychiatrycznemu. Oprócz tego reklama z naszym ambasadorem Markiem Plawgo pojawi się na pojazdach warszawskiej komunikacji miejskiej.

Ambasadorzy kampanii

Ambasadorzy kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” przypominają, że depresja jest chorobą i połączenie farmakoterapii i psychoterapii to najskuteczniejsza droga, by z nią wygrać. Twarzami 10. edycji kampanii są:

  • Marek Plawgo – lekkoatleta,
  • Bożena Dykiel – aktorka,
  • Krystyna Czubówna – dziennikarka,
  • Marta Kielczyk – dziennikarka,
  • Krzysztof Cugowski – wokalista,
  • Piotr Zelt – aktor.

Dwumiesięcznik „Twarze depresji”

W ramach kampanii w marcu ukaże się dwumiesięcznik „Twarze depresji”. Jego wydawcą jest Fundacja „Twarze depresji”. Premierowego wywiadu udzielił multimedalista Marek Plawgo, który po raz pierwszy niezwykle szczerze postanowił opowiedzieć o tym, co takiego wydarzyło się w jego życiu, że załamanie przerodziło się w depresję.

– Przestałem radzić sobie ze stresem – mówi Marek Plawgo. – Zaczęła pojawiać się obojętność, brak zaangażowania, apatia. Do tego wszystkiego doszły poważne problemy w życiu osobistym. Zdałem sobie sprawę, że stoję przed drzwiami z napisem „czterdziestka” i muszę je przekroczyć zupełnie sam. To wszystko spowodowało, że coś we mnie pękło, ulało się, wybuchło. Dręczyły mnie myśli, że w najbliższym czasie nie będę mieć rodziny ani dzieci, bo żeby tak się stało, wiadomo, że trzeba kogoś poznać, zaufać, poświęcić czas. Kwestia posiadania potomka odkładała się na grubo po czterdziestce. Myślałem o tym, że moje dzieci będą mówiły do mnie „dziadku”, bo pełnoletniość osiągną, gdy będę miał sześćdziesiąt lat. Radości z ich wychowywania nie będę już miał takiej, jaką miałbym szansę mieć jako młody tata. Kumulacja wszystkich czarnych myśli spowodowała, że nie wytrzymałem tego ciężaru.

Ponadto w dwumiesięczniku planowanych jest wiele tekstów na temat depresji i zdrowia psychicznego pisanych przez dziennikarzy, psychologów i lekarzy psychiatrów. Felietony do pierwszego numeru pisma napisali wybitni specjaliści, m.in.: prof. Piotr Gałecki – Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii, dr Sławomir Murawiec – rzecznik Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, a także nasi ambasadorzy, np. red. Andrzej Bober.

Szczególne podziękowania należą się Lasom Państwowym – głównemu partnerowi pierwszego wydania pisma.

Redaktor naczelną i pomysłodawczynią dwumiesięcznika jest Anna Morawska-Borowiec – dziennikarka telewizyjna, psycholog, prezes Fundacji „Twarze depresji”. Funkcję wicenaczelnej pełni Joanna Gabis-Słodownik – dziennikarka i psycholog.

Magazyn będzie darmowy, rozdawany przez wolontariuszy fundacji – osoby dotknięte chorobami psychicznymi – każdemu, kto podczas zbiórki w ramach kampanii wrzuci do puszki datek. Wszystko, co wolontariusz zbierze do puszki, będzie mu wypłacane przez Fundację „Twarze depresji” jako pomoc finansowa. Dzięki temu otrzyma wsparcie na kosztowną psychoterapię i leczenie.

Wolontariuszami będą również uczniowie z warszawskich szkół oraz pracownicy warszawskich firm. Każdy może dołączyć i pomóc!

Dołącz do nas!

Egzemplarze pisma będą też dostępne w prestiżowych lokalizacjach w Warszawie, m.in. w księgarni Psyche na Uniwersytecie SWPS w Warszawie czy Big Book Cafe.

Więcej informacji o naszych działaniach na www.twarzedepresji.pl oraz na www.facebook.com/twarzedepresj. Nasze działania polubiło na Facebooku już ponad 12 tys. osób, a prawie 14 tys. nas obserwuje. Dołącz do nas!

billboard twarze depresji 9 edycja

Organizatorzy

  • Fundacja Twarze Depresji
  • Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych

Patron

  • Uniwersytet SWPS

Termin i miejsce konferencji 

21 lutego 2020 r., godz. 12.00

Uniwersytet SWPS w Warszawie
ul. Chodakowska 19/31
sala N317