Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

„Psychologia edukacyjna”

float_intro: images/ZDJECIA/nowosci-wydawnicze/psychologia-edukacyjna.jpg

Specjalistki z obszaru psychologii poznawczej i rozwojowej, dr hab. Hanna Bednarek, prof. Uniwersytetu SWPS oraz dr Dorota Bednarek opracowały kompendium wiedzy dla psychologów pracujących w sektorze edukacji. Książka „Psychologia edukacyjna” ukazała się nakładem Wydawnictwa Naukowego PWN. Uniwersytet SWPS jest partnerem merytorycznym publikacji.

Podręcznik dla psychologów edukacji

Kompendium opracowane przez ekspertkę z zakresu neuropsychologii rozwojowej, dr Dorotę Bednarek, autorkę 9 rozdziałów monografii, we współpracy z dziekan Wydziału Psychologii w Warszawie Uniwersytetu SWPS, dr hab. Hanna Bednarek, prof. Uniwersytetu SWPS, ma służyć przede wszystkim psychologom zatrudnionym w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej. Skorzystają też z niego studenci, którzy przygotowują się do wykonywania tego zawodu.

Podręcznik omawia trzy obszary tematyczne:

  1. zagadnienia podstawowe związane z rolą psychologa w polskim systemie edukacji;
  2. wybrane specjalne potrzeby edukacyjne, w tym takie zagadnienia, jak zaburzenia rozwoju językowego, dysleksję i spektrum autyzmu;
  3. różnorodność zastosowań psychologii edukacyjnej, czyli m.in. metody współpracy z nauczycielami, tutoring i edukacja seksualna i międzykulturowa.

Psycholog edukacji zajmuje się psychologią edukacji, a nie edukacją. W związku z tym staraliśmy się kłaść nacisk na potrzeby roli zawodowej psychologa i nie mylić jej z rolą nauczyciela, edukatora czy trenera. Psycholog edukacyjny nie jest bowiem lepszym nauczycielem, edukatorem czy skuteczniejszym trenerem. Jest psychologiem wspierającym na różne sposoby ucznia, nauczyciela, społeczność szkoły, proces kształcenia. Nie wychowuje i nie naucza. Jego rola jest znacznie bardziej zniuansowana.

fragment wprowadzenia do książki „Psychologia edukacyjna”

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Naukowego PWN przy wsparciu i pod patronatem Uniwersytetu SWPS.

O autorkach

Dorota Bednarek, zdjęcie portretowe
dr
Dorota Bednarek

Psycholog dziecięcy, neuropsycholog rozwojowy. Specjalistka z zakresu etyki zawodu psychologa. Zajmuje się zastosowaniami psychologii rozwojowej, klinicznej i neuropsychologii w edukacji. Prowadzi prace badawcze z zakresu neuropsychologicznych mechanizmów dysleksji. Jest autorką opracowań programów diagnostycznych i interwencyjnych związanych z dysleksją dla podmiotów biznesowych. Publikuje prace i prowadzi szkolenia z zakresu współwystępowania zaburzeń, np. dysleksji u osób głuchych, dysleksji u osób z innymi zaburzeniami rozwoju układu nerwowego.

Hanna Bednarek, zdjęcie portretowe
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
Hanna Bednarek

Psycholog poznawczy. Dziekan Wydziału Psychologii w Warszawie Uniwersytetu SWPS. Naukowo zajmuje się psychologią procesów poznawczych, w tym percepcją, uwagą, pamięcią roboczą, orientacją i dezorientacją przestrzenną u pilotów. Interesuje się naukowo psychologią lotniczą i public relations. Prowadzi badania nad skutecznością treningów poznawczych, rolą złudzeń wzrokowych w reklamie, architekturze, modzie, sporcie i lotnictwie oraz kanałów przekazu informacji (wizualnych, akustycznych) w skutecznej komunikacji. Interesuje się media relations, procesami poznawczymi w reklamie, a także bezpieczeństwem lotów.

Zobacz inne aktualności