Psychologia biznesu to nauka, która koncentruje się na rozumieniu kluczowych mechanizmów ludzkich zachowań w kontekście organizacyjnym oraz zachowań zakupowych. Łączy wiedzę z obszaru psychologii ogólnej (motywacji, emocji, uczenia się itp.) z wiedzą na temat komunikacji w biznesie, rekrutacji, doradztwa zawodowego, motywowania i oceny pracowników, kształtowania ich ścieżek kariery i rozwoju odpowiednich kompetencji.
Program specjalności dostarcza wielu praktycznych treści z szeroko rozumianej psychologii konsumenta i marketingu dotyczących np. mechanizmów zachowań ludzi w różnych formach działalności biznesowej czy procesów zachodzących u człowieka pod wpływem oddziaływań marketingowych.
Adresaci studiów
Psychologia dla magistrów i licencjatów to specjalna propozycja dla osób z dyplomem studiów wyższych w dyscyplinie innej niż psychologia, które chcą zdobyć tytuł magistra psychologii w czasie znacznie krótszym niż 5 lat. Wybór specjalności umożliwia uzupełnienie dotychczasowego wykształcenia o specjalistyczną wiedzę i kompetencje z tej dziedziny psychologii, która najbardziej odpowiada zainteresowaniom i planom zawodowym studenta.
Specjalność Psychologia biznesu adresowana jest do osób, które chcą zrozumieć, w jaki sposób ludzie funkcjonują w świecie organizacji i reklamy, przyszłych menedżerów, przedsiębiorców, pracowników działów marketingu i zarządzania zasobami ludzkimi oraz analityków rynku.