O studiach
UX Manager to pierwszy tak kompleksowy kierunek, który pozwala praktykom UX zdobyć wiedzę z zarządzania zespołami, a doświadczonym managerom ułatwia współpracę z projektantami. Naszym celem jest praktyczne kształcenie managerów UX.
MasterClass to najwyższa ranga studiów menedżerskich z zakresu projektowania doświadczeń. Co je wyróżnia? Mistrzowska kadra nastawiona na kształcenie mentorów, którzy poprzez swoją wiedzę i doświadczenie będą zaangażowanymi osobami w społeczność i rynek UX w Polsce.
Inspirujące spotkania z gośćmi specjalnymi i przemyślany program, podzielony na branżowe bloki tematyczne, umożliwiają zgłębianie najważniejszych obszarów skutecznego zarządzania zespołami i projektami, a także poznanie najlepszych technik i narzędzi potrzebnych do bycia efektywnym managerem UX.

UX MasterClass jest kierunkiem z rodziny UXD, kierowanym do osób które często planują być managerami lub kierownikami działów projektowych
założyciel i dyrektor studiów


UX Manager MasterClass to pierwsze studia, które pozwolą wielu praktykom UX uporządkować swoją wiedzę z zarządzania zespołami, ale również otworzyć kolejny etap kariery wielu osobom zajmującym się UX. To również niepowtarzalna okazja spotkania wielu praktyków z innych branż i zapoznanie z wieloma wymiarami skutecznego zarządzania zespołem, jak również zrozumienia, czym powinna się charakteryzować rola współczesnego lidera, managera.
kierownik merytoryczny kierunku

Strategiczny partner kierunku
Adresaci
Zapraszamy osoby, które chcą skutecznie zarządzać zespołami i projektami UX, być mentorami dla projektantów w swoich zespołach, ale również angażować się w społeczność i rynek UX w Polsce.
To kierunek dla:
- liderów zespołów projektowych
- managerów wyższego szczebla
- managerów projektów
- mentorów designerów
- projektantów UX
Dlaczego warto?

- Pierwsze w Polsce studia, które obejmują całą tematykę zarządzania w obszarze UX
- Słuchacze poznają różne wymiary i perspektywy zarządzania zespołem i projektami UX
- Studia realizowane z partnerami biznesowymi, którzy podzielą się swoim doświadczeniem rynkowym
- Prezentujemy skuteczne techniki i narzędzia efektywnego managera UX
- Zajęcia prowadzą wysokiej klasy eksperci i praktycy, na podstawie najlepszych i najnowszych światowych technik
- Program studiów podzielony na 6 bloków tematycznych, które tworzą 6 wymiarów skutecznego zarządzania zespołem UX
- Inspirujące spotkania z gośćmi specjalnymi

Program studiów
Blok tematyczny
Biznes i finanse
Modele biznesowe
Finanse i rentowność zespołu
Marka 4.0 – sukces w czasach zarządzania doświadczeniem klientów
Ofertowanie
Customer success – KPI satysfakcji klienta
Podstawy prawa dla UX managera
Przywództwo UX – perspektywa finanse
Test wiedzy z bloku Biznes i finanse
Blok tematyczny
Zarządzanie zespołem i przywództwo
Zespół – modele i struktury
Budowanie zespołu – case study
Podstawy HR dla managera w dużych organizacjach
Zarządzanie zespołem UX
Rola i miejsce UX managera w obrębie organizacji i transformacji cyfrowej
Przywództwo UX – perspektywa eCommerce
Test wiedzy z bloku Zarządzanie zespołem i przywództwo
Blok tematyczny
Zarządzanie projektami i kontrola jakości
Metodyki zarządzania projektami IT
Produkt vs. projekt
Zarządzanie procesami projektowymi
Mierzenie doświadczeń klienta jako element transformacji
Service design leadership
Przywództwo UX – perspektywa Media
Test wiedzy z bloku Zarządzanie projektami i kontrola jakości
Blok tematyczny
Strategia produktu
Design principles – projektowanie informacji
Budowanie kultury badawczej oraz zarządzanie badaniami w organizacji
Dane w procesach podejmowania decyzji
Backlog produktu
Koncepcja produktu – ideacja
Design system
Psychologia nowych technologii
User experience – biznes vs. trendy
Współczesny lider – perspektywa Gość Specjalny
Test wiedzy z bloku Strategia produktu
Blok tematyczny
Podstawy technologii
Współczesne IT w organizacji – stack technologiczny
Analiza biznesowa i consulting w digitalu
Współpraca między zespołem UX a programistami
Wprowadzenie do cyberbezpieczeństwa
Przywództwo w UX – perspektywa HealthCare
Test wiedzy z bloku Podstawy technologii
Blok tematyczny
Komunikacja, PR i marketing
Komunikacja interpersonalna
Przyciągnąć historią – storytelling w dobie cyfrowej
PR & marketing
Zarządzanie interesariuszami produktu
Techniki prezentacji
Test wiedzy z bloku Komunikacja, PR i marketing
Blok tematyczny
Egzamin
Brief do egzaminu
Obrona
Zakończenie studiów
Blok tematyczny
Trzy wykłady Gości Specjalnych na temat bycia współczesnym liderem
Program
Program składa się z 6 bloków tematycznych, które tworzą 6 wymiarów skutecznego zarządzania zespołem UX.
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 191 godzin dydaktycznych zajęć oraz kilkanaście godzin inspirujących spotkań z gośćmi specjalnymi. Zjazdy odbywają się co 2-3 tygodnie w weekendy.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są w formule stacjonarnej, a inne w formule online. Nie ma możliwości łączenia tych form.
Na zajęciach słuchacze pracują w grupach oraz indywidualnie. Większość zajęć odbywa się w trybie seminaryjnym, z nastawieniem na zdobywanie wiedzy praktycznej.
Zajęcia stacjonarne odbywają się w siedzibie Uniwersytetu SWPS lub w innym budynku wynajmowanym przez uczelnię.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Minimum 80% frekwencji na zajęciach
- Zaliczenie wszystkich testów wiedzy z poszczególnych bloków (minimum 60% dobrych odpowiedzi)
- Wykonanie zadania z briefu (zostanie przedstawiony słuchaczom miesiąc przed obroną)
- Obrona zadania przed komisją ekspertów
Egzamin opiera się na pracy nad realnymi briefami przesłanymi przez partnerów biznesowych studiów. Obrona projektów odbywa się przed zespołem managerów z tych firm.
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.

Kadra
Zajęcia prowadzą cenieni eksperci i branżowi praktycy. Program studiów realizujemy wraz z partnerami biznesowymi, którzy dzielą się swoim doświadczeniem rynkowym. Słuchacze uczestniczą również w inspirujących spotkaniach z gośćmi specjalnymi.
kierownik merytoryczny kierunku






Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz dotychczasowe wykształcenie i doświadczenie zawodowe kandydata. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek. Zastrzegamy sobie możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych
- CV ze szczególnym uwzględnieniem minimum 5-letniego doświadczenia zawodowego w obszarze UX na stanowiskach innych niż junior (lub ukończone studia podyplomowe User Experience Design/Product Design)
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz CV ze szczególnym uwzględnieniem minimum 5-letniego doświadczenia zawodowego w obszarze UX na stanowiskach innych niż junior (lub ukończone studia podyplomowe User Experience Design/Product Design).
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń i pozytywna ocena CV.

Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 PLN
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2023-2024)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 580 PLN | 15 800 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 7 650 PLN | 15 300 PLN |
Zapłać w 1 racie | 14 900 PLN | 14 900 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 lutego dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na 7 dni przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.