Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Robot nauczy programowania i pomoże zrozumieć emocje

float_intro: images-old/photon.jpg

Kiedy leciałem na Ziemię, niefortunnie zderzyłem się z asteroidą. Części statku rozpadły się po całym świecie, a dzieci pomagają mi je odnaleźć - tak twórcy Photona przybliżają dzieciom jego historię. Edukacyjny robot zaprojektowany przez specjalistów od grywalizacji i user experience wspiera młodych użytkowników w nauce nowych technologii. Psychologowie z Uniwersytetu SWPS zadbali o to, żeby robot, obok umiejętności technologicznych, stymulował rozwój społeczny i emocjonalny dzieci.

Photon łączy nowe technologie z psychologią

Czasy, gdy młodzi ludzie spędzali lekcje informatyki przed komputerem stacjonarnym minęły. - O tym, jak młodzi kochają gry komputerowe, wie prawie każdy rodzic - tłumaczy Marcin Joka, CEO Photon Entertainment. - Chcieliśmy, aby aplikacja poprzez zabawę i rywalizację pomagała najmłodszym nauczyć się logicznego myślenia, podstaw programowania. Zastosowaliśmy techniki grywalizacji, by motywować dzieci do pokonywania kolejnych zadań i zdobywania wiedzy. Dodatkowo wykorzystaliśmy elementy znane z gier RPG, aby każdy mógł dostosować robota do swojego gustu.

Photon łączy nowe technologie z psychologią. Dzieci bawiąc się z nim korzystają z aplikacji zawierającej ścieżkę fabularną, opracowaną wspólnie z psychologami z Uniwersytetu SWPS. - Chcieliśmy żeby obok treningu poznawczego robot wpływał pozytywnie na rozwój psychospołeczny dzieci. Uczył rozumieć emocje, także te nie zawsze pozytywne, podejmować decyzje czy nawiązywać współpracę z otoczeniem - mówi Katarzyna Żukowska, psycholog nowych technologii z Uniwersytetu SWPS.

Zadaniem naukowców było zaadaptować w taki sposób opowieści i treści zadań, aby oprócz nauki kompetencji technicznych związanych z programowaniem, logicznym myśleniem i rozumieniem świata, dzieci poznawały podstawy zachowań prospołecznych i komunikacji międzyludzkiej. Photon pomaga też w zdobyciu umiejętności radzenia sobie z emocjami - niekoniecznie pozytywnymi.

Dodatkowo użytkownicy bawią się z robotem w świecie rzeczywistym, a zadania realizowane są nie tylko na ekranie tableta czy smartfona. Niektóre wyzwania wymagają pomocy rodzica. Zespół psychologów rozwija także w aplikacji funkcje monitorowania postępów użytkowników i wzmacniania ich umiejętności poznawczych takich jak trening pamięci krótkotrwałej.

Photon odpowiada na zmieniające się warunki społeczne i gospodarcze, w których niezwykle ważne są zdolności logicznego myślenia oraz umiejętności związane z przestrzenią wirtualną i programowaniem. Każda interakcja człowieka z maszyną, już w fazie projektowania wymaga jednak zapanowania nad tym, w jaki sposób wpływa ona na młodych ludzi. Jest to szczególnie ważne w kontekście zabawek dla dzieci, których twórcy muszą zapewniać komponent edukacyjny oraz rozwojowy. - Skoro nie jesteśmy w stanie uniknąć kontaktu z nowoczesnymi technologiami, powinniśmy wykorzystać je na swoją korzyść przy wsparciu wiedzy psychologicznej. Photon specjalnie jest zaprojektowany tak, aby był robotem edukacyjnym, który wpływa również na właściwy rozwój społeczny dziecka - podsumowuje Krzysztof Rzeńca, psycholog z Uniwersytetu SWPS.

cp logo   Źródło: www.centrumprasowe.swps.pl

Projekt Photon - kto za tym stoi?

Producentem robota edukacyjnego jest Photon Entertainment, a Uniwersytet SWPS pełni funkcję partnera merytorycznego. Robot w wersji edukacyjnej trafi do polskich szkół już od września, a klienci indywidualni będą mogli zakupić swojego robota już w grudniu.

Firma Photon Entertainment została stworzona przez Marcina Joka, Krzysztofa Dziemiańczuka, Michała Boguckiego, Macieja Kopczyńskiego oraz Michała Grześ, czterech studentów oraz nauczyciela akademickiego Politechniki Białostockiej. Członkowie firmy posiadają duże doświadczenie i wiedzę w dziedzinie robotyki oraz informatyki. Otrzymali wiele nagród i wyróżnień na arenie zarówno krajowej jak i międzynarodowej. Ich prace zostały docenione m.in. w konkursach organizowanych przez firmy Microsoft czy Phillips. Zostali docenieni w programie „Generacja Przyszłości”. Są członkami Top500Innovators, jak również występują na liście New Europe 100 – liście 100 najprężniej rozwijających się innowatorów Europy Środkowo-Wschodniej. Michał Grześ pracował jako koordynator Łazika Marsjańskiego Hyperion2, który wygrał międzynarodowe zawody University Rover Challenge 2014 oraz 2013. CEO firmy Marcin Joka, został nominowany w plebiscycie MIT Innovators under 35.

Z ramienia Uniwersytetu SWPS nad aplikacją pracował zespół psychologów, ekspertów z Centrum Współpracy z Biznesem oraz StresLabu w składzie: Katarzyna Żukowska, Krzysztof Rzeńca oraz Natalia  Michalak.