Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Manipulacja konsumencka

float_intro: images-old/2015/zakupy.jpg

Jak działa manipulacja w reklamie? Jak się przed nią bronić? Czym są merchandising i branding sensoryczny? Jaki mają wpływ na nasze wybory konsumenckie? Odpowiedzi na te i inne pytania poznamy już 8 czerwca, podczas wydarzenia poświęconego zagadnieniu manipulacji konsumenckiej. Wykład i warsztaty organizowane są przez Koło Naukowe Psychologii Biznesu GROW, działające na Wydziale Zamiejscowym Uniwersytetu SWPS w Poznaniu.

8 czerwca
10.00-16.00
Poznań

O wykładzie

Wykład będzie poświęcony technikom, które są wykorzystywane przez sprzedawców, by osiągnąć jak największe zyski. Omówione zostaną zarówno te najbardziej podstawowe techniki, takie jak: wystrój sklepu, branding sensoryczny, relacje sprzedawca-klient, jak również wyrafinowane mechanizmy psychologiczne. Przedstawione zostaną wyniki najbardziej znanych badań oraz szereg własnych eksperymentów, dotyczących tematyki m.in efektu asymetrycznej dominacji, manipulacji ceną czy przekazu podprogowego. Przedstawiona zostanie metodologia prowadzenia badań w tym obszarze oraz spodziewane kierunki rozwoju. Podczas wykładu słuchacze będą zachęcani do udziału w dyskusji, której celem będzie wypracowanie stanowiska na temat możliwej obrony przed manipulacją konsumencką.

Celem warsztatu jest przybliżenie metod wypracowanych przez praktyków wywierania wpływu, a przede wszystkim zapoznanie z konkretnymi taktykami obrony przed manipulacją, czyli odpowiedź na pytanie – jak możemy zareagować na próbę manipulacji?

Program

10.00-10.30 – wprowadzenie, przedstawienie koła naukowego

10.30-12.00 – wykład mgr Macieja Kościelniaka "Manipulacje konsumenckie"

12.00-12.30 – przerwa

12.30-16.00 – warsztat z dr Wojciechem Laskowskim (ok 3 godziny + 30 minut przerwy w trakcie warsztatu)

Tematyka

  • Techniki nakłaniania: merchandising, branding sensoryczny, relacja klient - sprzedawca
  • Liczne eksperymenty badające wpływ reklamy
  • Obrona przed manipulacją konsumencką
  • Różnica między manipulacją a perswazją
  • Alternatywa wobec wpływu społecznego
  • Realizacja celów i zaspokajanie potrzeb bez odwoływania się do zjawiska wpływu społecznego
  • Model trzech sfer oddziaływania interpersonalnego
  • Cztery taktyki manipulacji procesem decyzyjnym
  • Taktyki manipulacji emocjonalnej: taktyki autoprezentacyjne i sekwencyjne
  • Manipulacja niewerbalna: 3 style gestykulacyjne
  • Sześć taktyk antymanipulacyjnych

Termin i miejsce

8 czerwca 2018r., godz. 10.00-16.00
Uniwersytet SWPS w Poznaniu
ul. T. Kutrzeby 10, Poznań, sala 001

Kontakt

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.