Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

8. Edycja kampanii Twarze depresji

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/depresja_poporodowa.jpg

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) co dziesiąta matka zmaga się z depresją poporodową. Z okazji Ogólnopolskiego Dnia Walki z Depresją rusza ósma edycja kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”, która po raz drugi poświęcona jest depresji poporodowej. Akcja ma zwrócić uwagę Polaków na problemy kobiet zmagających się z tą chorobą i przełamać związane z nią stereotypy.

Patronem kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” jest Uniwersytet SWPS.

  22 lutego
 12.00
 Warszawa

Depresja to choroba, którą trzeba leczyć

W Ogólnopolskim Dniu Walki z Depresją rusza 8. edycja kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” tym razem po raz drugi poświęcona depresji poporodowej. Wracamy do tego problemu, ponieważ od 1 stycznia w całej Polsce obowiązują nowe standardy, dzięki którym każda ciężarna kobieta będzie miała zapewnione badanie przesiewowe określające ryzyko depresji. Zdrowie psychiczne pacjentek będzie sprawdzane w pierwszym trymestrze ciąży, na miesiąc przed porodem i miesiąc po urodzeniu dziecka, ponieważ w tym okresie depresja poporodowa daje o sobie znać najczęściej.

Ambasadorki kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” przypominają, że depresja jest chorobą, którą trzeba leczyć. Twarzami 8. edycji kampanii są:

  • Anna Wyszkoni – piosenkarka
  • Ewa Błaszczyk – aktorka
  • Beata Chmielowska-Olech – prezenterka „Teleexpresu” TVP1
  • Małgorzata Wiśniewska – dziennikarka zajmująca się tematami medycznymi
  • Aleksandra Kostka – prezenterka „Pytania na śniadanie” TVP2 i prognozy pogody
  • Anna Hałas-Michalska – dziennikarka „Wydarzeń” Polsat i prezenterka Polsat News
  • Marta Budzyńska-Giersz – dziennikarka Polsat News
  • Anna Morawska-Borowiec – dziennikarka „Panoramy” TVP2, autorka książek „Depresja poporodowa” i „Twarze depresji”, pomysłodawczyni kampanii o tym samym tytule

Konferencja prasowa

W konferencji prasowej 22 lutego 2019 r. o godz. 12.00 na Uniwersytecie SWPS wezmą udział:

  • prof. Łukasz Szumowski – Minister Zdrowia w roli ambasadora honorowego
  • prof. Piotr Gałecki – Krajowy konsultant w Dziedzinie Psychiatrii w roli ambasadora honorowego
  • prof. Agata Szulc – prezes Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego w roli ambasadora honorowego
  • Renata Szredzińska – koordynatorka programu „Dobry Rodzic” prowadzonego dla kobiet cierpiących na depresję poporodową w Fundacji „Dajemy Dzieciom Siłę” (współorganizator kampanii)
  • Beata Chmielowska-Olech – dziennikarka „Teleexpresu” TVP1, ambasadorka kampanii
  • Małgorzata Wiśniewska – dziennikarka „Wiadomości” TVP1, ambasadorka kampanii
  • Aleksandra Kostka – dziennikarka TVP2 m.in. „Pytanie na śniadanie”, ambasadorka kampanii
  • Anna Hałas-Michalska – dziennikarka Polsat News, ambasadorka kampanii
  • Marta Budzyńska-Giersz – dziennikarka Polsat News, ambasadorka kampanii

Na koniec konferencji przewidziany jest czas na zadanie prelegentom pytań.

Kampania „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” składa się z następujących elementów:

  • konferencja prasowa z udziałem ambasadorów, patronów honorowych i organizatorów 22 lutego 2019 r., Uniwersytet SWPS w Warszawie, ul. Chodakowska 19/31, sala S304
  • spot telewizyjny emitowany przez 2 tygodnie m.in. w TVP
  • spot radiowy emitowany przez 2 tygodnie m.in. w Polskim Radiu
  • dwutygodniowa kampania bilbordowa od 15 lutego 2019 r.
  • strona internetowa www.twarzedepresji.pl, na której znajdują się najważniejsze informacje dotyczące leczenia depresji oraz tego gdzie szukać pomocy
  • fanpage kampanii na Facebooku
  • książka Anny Morawskiej pt. „Depresja poporodowa”, w której osoby znane i zupełnie nieznane opowiadają, jak walczył i uporały się z tą chorobą

Organizatorzy

billboard twarze depresji 8 edycja

Organizatorzy

  • Fundacja „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”
  • Fundacja „Dajemy Dzieciom Siłę”
  • Fundacja „Rodzić po Ludzku”

Patroni honorowi

  • Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii
  • Polskie Towarzystwo Psychiatryczne

Patroni

  • Uniwersytet SWPS
  • Wydawnictwo Świat Książki
  • firma AMS

Termin i miejsce

Konferencja prasowa rozpoczynająca kampanię odbędzie się 22 lutego 2019 r. (piątek), godz. 12.00

Uniwersytet SWPS, ul. Chodakowska 19/31, Warszawa, sala S304