Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Uniwersytet SWPS „Top Marką” wśród prywatnych uczelni w Polsce

float_intro: images-old/2015/Nagrody/Front_SWPS_2_top_marka.jpg

W największym na polskim rynku rankingu medialności brandów „Top Marka” sporządzonym przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” Uniwersytet SWPS zajął wysokie 6. miejsce w kategorii uczelni wyższych w Polsce, wyprzedzając czołowe państwowe uniwersytety i politechniki. Co więcej, jesteśmy jedyną uczelnią niepubliczną w tym zestawieniu. Niezmiernie się cieszymy, że badania naszych naukowców oraz działania w mediach tradycyjnych, elektronicznych i social mediach, realizujące naszą misję popularyzacji wiedzy i nauki, budzą nieustające zainteresowanie.

Najsilniejsza marka w mediach wśród uczelni niepublicznych

Wizerunek marki w mediach to jeden z kluczowych elementów pozwalających ocenić jej potencjał, wartość i siłę. – Siła oddziaływania marki Uniwersytetu SWPS w mediach to przede wszystkim efekt zaangażowania naszych naukowców i ich gotowości do tego, by każdego dnia dzielić się rzetelną wiedzą poza murami naszej uczelni w relacji z redakcjami oraz w ramach autorskich projektów we własnych kanałach uczelni – zaznacza Marta Komor, dyrektor Działu Komunikacji i Obsługi naszego Uniwersytetu, i dodaje: – Dzięki ścisłej współpracy z Centrum Prasowym uczelni nasi eksperci i ekspertki  codziennie komentują rzeczywistość społeczno-polityczną i objaśniają wyniki najnowszych badań w czołowych mediach opiniotwórczych i branżowych.

Inspirujemy wiedzą ekspercką

Dzielimy się wiedzą zarówno w murach naszej uczelni, jak i za pośrednictwem internetu i nowych technologii. Tworzymy własne portale, które kolejno dołączają do liderów opinii w poszczególnych kategoriach tematycznych. Realizujemy spotkania online, przygotowujemy materiały wideo w serwisie YouTube i audio – w serwisach podcastowych, prowadzimy blogi popularno-naukowe dla wszystkich zainteresowanych wiedzą o człowieku i społeczeństwie, psychologią, prawemzarządzaniem, a także najnowszymi trendami w kulturzedesignie. Jesteśmy pierwszą uczelnią na świecie, która rozpoczęła popularyzację nauki w formie podcastów w międzynarodowym serwisie Spotify. Obecnie znajdujemy się w ścisłej czołówce najpopularniejszych twórców w kraju publikujących na tej platformie. O jakości i wartości materiałów umieszczanych na naszych portalach oraz w mediach lokalnych i ogólnopolskich świadczy nie tylko stale rosnące grono naszych odbiorców, lecz także nagrody branżowe. „Top Marka” 2020 jest jedną z nich

– Potrzeba popularyzacji nauki jest wpisana w DNA naszych pracowników i studentów, dzięki czemu możemy stale rozwijać nasze projekty wielokanałowych platform komunikacyjnych, docierać do wszystkich osób zainteresowanych rozwojem w dziedzinach, w których się specjalizujemy, oraz inspirować ekspercką wiedzą media i ich odbiorców w Polsce i na świecie – stwierdza Marta Komor.

Dzięki ścisłej współpracy z Centrum Prasowym uczelni nasi eksperci i ekspertki codziennie komentują rzeczywistość społeczno-polityczną i objaśniają wyniki najnowszych badań w czołowych mediach opiniotwórczych i branżowych. We współpracy z działem Marketingu i Sprzedaży prowadzą wykłady otwarte w ramach konsekwentnie rozwijanych na przestrzeni lat kanałów uczelnianych na platformie YouTube, podcastów w serwisach streamingowych i artykułów eksperckich na blogach popularno-naukowych.

Marta Komor, dyrektor Działu Komunikacji i Obsługi Uniwersytetu SWPS

 

„Top Marka” – brandy z najlepszym wizerunkiem w Polsce

Na potrzeby raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social mediów opublikowane w okresie od 1 lipca 2019 r. do 30 czerwca 2020 r. – łącznie ponad 97 mln informacji: 2 mln tekstów prasowych, 15 mln internetowych i 80 mln postów w mediach społecznościowych. W każdej z 50 branż wyłoniono 10 brandów, o których wzmiankowano w mediach najwięcej. W kolejnym etapie szczegółowo przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki, biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki (liczba publikacji, impact oraz wskaźnik sentymentu), decydujące o sile marki. Przekaz na ich temat został poddany również ocenie jakościowej – pozytywny wydźwięk informacji zwiększał siłę medialną marki. Wartością decydującą o miejscu brandu w rankingu jest niezmiennie siła marki. Dzięki „Top Marce” czytelnicy, którymi są m.in. przedstawiciele opiniotwórczych środowisk i ludzie odpowiedzialni za wizerunek, uzyskują szeroką i inspirującą wiedzę o rynku i efektywności działań z zakresu public relations.

Prestiżowy ranking „Top Marka” już od 13 lat tworzy magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. „Uczelnie wyższe” to kategoria, która pojawiła się w zestawieniu po raz pierwszy. W tej branży zwycięzcą został Uniwersytet Warszawski.