Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
zajęcia realizowane:
forma zajęć:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Grafika: Portfolio 2022. Design widziany oczami studentów grafiki

udostępnij artykuł
Grafika: Portfolio 2022. Design widziany oczami studentów grafiki
Zdjęcie: © Grzegorz Lityński
float_intro: images/ZDJECIA/konferencje/Bckgrgrafika_portfolio.jpg

Rozpoczynamy czwartą edycję projektu Grafika: Portfolio, czyli cykl spotkań, podczas których studenci Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu prezentują swoje dokonania projektowe. Ze względu na sytuację epidemiczną pierwsze spotkanie odbędzie się w formule online.

Wydarzenie odbywa się pod patronatem Strefy Designu.

20 stycznia 2022
18.00
online

Harmonogram

  • czwartek, 20 stycznia, godz. 18.00 – transmisja online
  • czwartek, 10 marca, godz. 18.00

Idea projektu

W dzisiejszym świecie design coraz częściej i szerzej pojawia się w rozmaitych inicjatywach. Nie ma dnia, abyśmy nie usłyszeli, że coś, co ma design w nazwie, właśnie znajdzie kolejną realizację w postacią wystawy, festiwalu, konkursu, galerii, konferencji, debaty, konferencji itd. Jest modny, pożądany, potrzebny, a także różnie pojmowany. Pewnie tak zostanie. Tym bardziej motywuje nas to do kontynuacji już 4. edycji projektu Grafika: Portfolio, w którym prezentujemy nasze perspektywy rozumienia designu. Chcemy przekonywać, że design jest wyzwaniem – zarówno dla projektantów, jak i użytkowników, że wymaga od obu stron kreatywności i świadomości własnych wyborów.

Nie bez powodu przekonujemy naszych partnerów branżowych i kandydatów na studia, że studiów graficznych nie sposób zamknąć w sztywnych ramach procedur wizualizacyjnych, w obrębie techniki i technologii. Studia projektowe mają kształcić sprawnych projektantów wyposażonych w wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do rozwiązywania problemów; mają również dostarczać użytecznych i pożądanych społecznie rozwiązań. Bo projektowanie zawsze powinno być dla ludzi, z ludźmi i o ludziach. Deklaratywny obraz studiów graficznych i roli projektanta we współczesnej rzeczywistości społecznej jest prosty do zdefiniowania, ale trudny do udowodnienia i utrzymania. Dlatego powstał projekt Grafika: Portfolio, w ramach którego:

  • prezentując dokonania projektowe naszych studentów, wyjaśniamy i pokazujemy, na czym polega rola projektanta komunikacji wizualnej,
  • przedstawiamy spektrum rosnących dziś możliwości zastosowań graficznych i projektowych w obrębie komunikacji wizualnej,
  • wrocławskiemu środowisku kreatywnemu prezentujemy twórczość naszych studentów. Chcemy w ten sposób rozwijać środowisko przez wymianę doświadczeń, dyskusję o dokonaniach projektowych, a także otrzymywać rzetelny feedback.

Podczas kolejnych spotkań będziemy się poruszać w różnych obszarach i problemach designu, od dyskursów wizualnych do projektowania tożsamości, procesów, usług itp. Wszystkie projekty łączy jedno – myślenie projektowe.

Pierwsze spotkanie 20 stycznia 2022 r. – online, godz.18.00

Będzie ono transmitowane na kanale YouTube Grafiki Uniwersytetu SWPS. Po kolei prelegenci zaprezentują fragment swojego dorobku projektowego. Wydarzenie będzie moderowane przez dr Dorotę Płuchowską oraz dr. Mariusza Wszołka, którzy przedstawią prelegentów oraz – po każdym wystąpieniu – zadadzą im wybrane z czatu pytania od uczestników.

Aby pozostawać na bieżąco z informacjami, dołącz do wydarzenia na Facebooku

Moderatorzy:

dr Dorota Płuchowska

dr Dorota Płuchowska – politolog, socjolog, z wyboru komunikolog. W Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS oraz w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi zajęcia z zakresu teorii systemów społecznych, praktyki procesów grupowych i projektowych oraz doradztwa communication design. Interesuje się koncepcjami społeczeństwa i zmiany społecznej. Zajmuje się projektowaniem komunikacji grup, zespołów i organizacji, w paradygmacie systemowym i według koncepcji turkusowej zmiany. Specjalizuje się w metodologiach pracy projektowej, ich optymalizacji przez algorytmizację procesów diagnostycznych, systemowe i zrównoważone myślenie projektowe, zarządzanie wiedzą, interdyscyplinarnością, interkulturowością. Autorka licznych warsztatów interdyscyplinarnych i interkulturowych.

Wszołek

dr Mariusz Wszołek – kierownik Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS, zastępca dyrektora Instytutu Projektowania. W pracy naukowej zajmuje się głównie reklamą, ze szczególnym uwzględnieniem dyferencji rynkowych oraz mechanizmów działania reklamy w kontekście komunikacyjnym. Ponadto zajmuje się projektowaniem komunikacji (w tym design thinking, human centered design, corporate identity), dyskursami wizualnymi i teorią społeczeństwa i komunikacji. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z kreacji, communication design, designu opakowań, corporate identity, reklamy społecznej i teorii i praktyki designu. Redaktor serii wydawniczej projektowanie komunikacji w instytucie dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego.

Program

Czyja jest strefa studenta?

O refleksyjnym procesie powstawania strefy studenta na Uniwersytecie SWPS oraz o problemach, których nie ma, gdy ich nikt nie widzi.

258 Jakub Szeredi

Jakub Szeredi – każdy z nas jest projektantem na swój sposób. Ja dążę do bycia świadomie praktykującym.

 

O linorycie, który trafił na wieszak

Jedyną stałą rzeczą jest zmiana – czyli o ilości i jakości doświadczeń płynących z prowadzenia własnej marki.

Basia Lewandowska

Basia Lewandowska – studentka grafiki znana jako dziewczyna w kręconych włosach. Uzależniona od zachodów słońca. pracując godzinami przy komputerze, często odbiega myślami, by zatrzymać się nad brzegiem morza…

 

Obraz kontra słowo

O błędnym myśleniu, czyli zapominaniu o słowach na rzecz obrazów i stawianiu w kontrze tych dwóch ściśle związanych ze sobą kodów komunikacyjnych.

Zuzanna Zysiek

Zuzanna Zysiek – studentka grafiki, od kilku lat zaintrygowana słowami oraz światem, który kreują. Najpierw kopała piłkę do bramki, potem starała się zgłębić 3 języki obce, a dziś próbuje być projektantką.

 

Food Design, czyli połączenie pasji z zawodem

O food designie i o tym, jak wygląda moja droga do tego, by (może) zostać food designerką.

Weronika Fronia

Weronika Fronia – zafascynowana jedzeniem i wszystkim, co dzieje się wokół niego. Zorganizowany umysł z tlącą się kreatywną duszą.

 

Projektowanie z duszą

Projektowanie to określony proces, dążący do wprowadzenia zmiany. Grafika jest narzędziem do tworzenia wypowiedzi wizualnych, które będą te zmiany napędzać.

258 Aleksandra Wawrzyniak

Aleksandra Wawrzyniak  – wrocławianka od dwóch pokoleń, pokonała wyzwania studiów za granicą i wyszła o sto lat starsza. Otwarta, zaradna, krytyczna. Interesują ją projekty, które odzwierciedlają jej wartości. Bliskie jej kwestie to inkluzywność, transparentność i dobro dla środowiska.

 

Od rzeczy funkcjonalnych po „ładne"… a najlepiej oba

Często się śmieję, że 70 proc. pracy grafika to klepanie w Wordzie i to właśnie tam powstają najbardziej niezwykle pomysły. Opowiem o projektowaniu dla korporacji oraz dla społeczeństwa – no i o projektowaniu rzeczy „ładnych”.

Michał Hadzik

Michał Hadzik – bardziej grafik niż komunikant, ale na pewno teoretyk i bajarz.

 

Organizator

grafika

Kontakt

Anna Murzyn-Romańczuk, specjalista ds. marketingu i PR
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. kom. +48 785 202 527