Wyróżnienie zdobyte w tym najbardziej rozpoznawalnym dla branży projektowej konkursie pozwala zwycięskim produktom na używanie symbolu Red Dot w materiałach marketingowych i promocyjnych – to już swoisty certyfikat jakości.
W 2020 r. przy wsparciu Uniwersytetu SWPS wzór sferycznej kuli imitującej galaktykę, na którym zasadza się innowacyjność produktu Icy Galaxy, został opatentowany na terenie Unii Europejskiej oraz w kilku krajach znajdujących się poza wspólnotą. Za wdrożenie produktu na rynek odpowiada Centrum Transferu Wiedzy Uniwersytetu SWPS, pełniące rolę pośrednika pomiędzy pracownikami naukowymi i studentami uczelni a rynkiem. Piotr Ciszek z Centrum Transferu Wiedzy, który koordynuje procesy wdrożeniowe dwóch wynalazków autorstwa Ladan Zadfar i Mohammada Farshada, uważa, że Icy Galaxy może zdobyć serca konsumentów z sektora kulinarnego, zwłaszcza koneserów unikalnych i pięknie podanych napojów.

Eksperci z Centrum Transferu Wiedzy Uniwersytetu SWPS zaczęli od sprawdzenia, czy można zabezpieczyć kształt i produkt. Następnie upewnili się, czy można chronić jego IP (prawa własności intelektualnej). Kolejnym krokiem było oszacowanie możliwości rynkowowych i skali działania konkurencji. Okazało się, że wynaleziono już mnóstwo kształtów bryłek schładzających napoje (od piramidek po czaszki), jednak projekty te skupiały się w większości na warstwie wizualnej, a nie – jak Icy Galaxy – na połączeniu estetyki z funkcjonalnością.
– Kluczowe z naszego punktu widzenia były dwie opcje: znaleźć kogoś, kto kupi od wynalazców licencję, czyli nabędzie prawo do używania tej silikonowej formy, albo skupić się na założeniu spółki i dokooptować do niej inwestorów. Nie było to łatwe. Musieliśmy opracować bardzo dokładny biznesplan – mówi Piotr Ciszek. – Zbudowaliśmy bazę kontaktów i przeprowadziliśmy pierwsze badania wartości produktu. Szukaliśmy również sposobu na to, by w interesujący sposób nakreślić historię powstania oraz fenomen Icy Galaxy – począwszy od pomysłu, a skończywszy na nagrodach, jakie produkt zdobył w międzynarodowych konkursach.
Pandemia koronawirusa spowolniła nieco proces przygotowań do wprowadzenia produktu projektantów ze School of Form na sklepowe półki. Obecnie Centrum Transferu Wiedzy prowadzi negocjacje dotyczące umowy współpracy z jednym z prywatnych inwestorów. Zainteresowanie Icy Galaxy jest duże: toczą się rozmowy m.in. z firmą Wedel, która entuzjastycznie podeszła do możliwości wprowadzenia i dystrybucji swojej czekolady w charakterystycznych „galaktycznych” formach.

Icy Galaxy ma szansę podbić nie tylko sektor hotelarstwa i gastronomii, lecz także wyposażenia wnętrz i akcesoriów AGD – Centrum Transferu Wiedzy nawiązało kontakty z liderami tego rynku. Wkrótce powstaną pierwsze prototypy produktu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Icy Galaxy pojawi się na rynku pod koniec przyszłego roku.
Piotr Ciszek – broker informacji w Centrum Transferu Wiedzy Uniwersytetu SWPS, psycholog organizacji pracy. Specjalizuje się w rozwoju modeli i strategii biznesowych, sprzedaży i marketingu, wartościowego rozwoju sieci kontaktów i łączenia ludzi, edukacji, rozwoju klasyfikacji zawodowych i kompetencji, zarządzania zasobami ludzkimi i ochrony własności intelektualnej.