Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Sztuczna inteligencja w rekrutacji i planowaniu kariery

float_intro: images-old/2015/MatchBeta_2000_x_1316_-_Kopia.jpg

We współczesnym świecie biznesu i ekonomii sukces odnoszą firmy, które potrafią znaleźć, zatrzymać i dobrze wykorzystać potencjał pracowników. Znalezienie ludzi z odpowiednimi kwalifikacjami i potencjałem to duże wyzwanie. Pracodawcy coraz częściej wykorzystują różne technologie oparte na najnowszych badaniach psychologicznych, by znaleźć utalentowanych pracowników. Takim narzędziem jest MatchBeta, system sztucznej inteligencji, stworzony przez firmę doradczą PwC we współpracy z Centrum Innowacji Uniwersytetu SWPS.

M.A.I.A. – sztuczna inteligencja w procesie rekrutacji

Projekt MatchBeta jest rodzajem innowacji społecznej, która ma wesprzeć pracodawców w szukaniu talentów dopasowanych do ich firm i wymagań na danym stanowisku, a młodym ludziom pomoże w określeniu właściwej ścieżki kariery.

Sercem MatchBeta jest system sztucznej inteligencji, czyli efekt współpracy ekspertów z zespołu Data Analytics PwC oraz Centrum Innowacji Uniwersytetu SWPS – o nazwie M.A.I.A. (Matching Artificial Intelligence Assistant).

– Rynek pracy w ciągu ostatnich kilku lat zmienił się diametralnie. W związku z transformacją cyfrową pojawiło się wiele nowych zawodów, a pokolenie millenialsów, które już teraz na świecie stanowi niemal połowę pracowników, jest o wiele bardziej wymagające w stosunku do rodzaju i formy zatrudnienia niż ich starsi koledzy. Na pracodawcach wymusza to dostosowanie się do nowych reguł gry, ponieważ dotychczasowe metody rekrutacji okazują się coraz mniej efektywne – mówi Adam Krasoń, prezes firmy doradczej PwC.

Projekt MatchBeta to odpowiedź na rosnącą potrzebę zbliżenia pracodawców i potencjalnych pracowników poprzez dopasowanie ich kompetencji i oczekiwań już na pierwszym etapie relacji. Intuicja i doświadczenie rekruterów zostaje w tym wypadku wsparta precyzyjnym systemem sztucznej inteligencji. W późniejszym etapie dla młodych oznacza to przede wszystkim większą satysfakcję z wykonywanych obowiązków już po zatrudnieniu i łatwiejsze odnalezienie się w firmie. Z kolei dla pracodawców – zmotywowanych pracowników, którzy dobrze czują się w swoim miejscu pracy, odpowiadającym ich oczekiwaniom.

Ewa Zmysłowska, dyrektor działu kapitału ludzkiego w PwC

Testy psychologiczne dla pracowników, pracodawców oraz studentów

Punktem wyjścia do stworzenia systemu M.A.I.A. było opracowanie przez ekspertów z Centrum Innowacji Uniwersytetu SWPS specjalistycznych testów, które w trakcie trwania programu MatchBeta będą wypełniali zarówno doświadczeni pracownicy, jak i pracodawcy oraz studenci. Respondenci odpowiedzą m.in. na pytania związane z preferowanym środowiskiem pracy czy obszarem zainteresowań.

– Konstrukcja prawdziwego testu psychologicznego, a nie psychozabawy czy quizu, to proces żmudny i wieloetapowy. Stworzyliśmy startową wersję testu, teraz czas na zbieranie danych. Im więcej pracowników oraz absolwentów uda nam się przebadać, tym nasze wnioskowania będą dokładniejsze. W kolejnych etapach planujemy opracowanie norm do testu, tak aby każdy mógł porównać swój wynik z wynikami rówieśników czy osób pracujących na podobnych stanowiskach, co pomoże w określeniu swoich mocniejszych i słabszych stron – mówi dr Magdalena Kaczmarek z Centrum Innowacji Uniwersytetu SWPS w Warszawie.

Idealnie dopasowany pracownik

Projekt MatchBeta dopiero startuje – jest otwarty i dostępny dla pracowników, studentów oraz pracodawców. Niezwykle ważne jest pozyskanie jak największej liczby wypełnionych testów, na tym etapie przede wszystkim od pracowników z kilkuletnim doświadczeniem. Dzięki nim system nauczy się zależności pomiędzy osobami a zawodami oraz poziomem satysfakcji z wykonywanej pracy, poznając skomplikowane reguły.

W dalszej kolejności na podstawie analizy psychometrycznej M.A.I.A. stworzy precyzyjne profile behawioralno-zawodowe i będzie w stanie podpowiedzieć, do jakiego zawodu dana osoba ma największe predyspozycje. Na podstawie testów wypełnionych przez pracodawców aplikacja będzie mogła od razu zaproponować firmie najbardziej „dopasowanego” (do stanowiska i kultury organizacyjnej) pracownika.

– Projekt MatchBeta, którego elementem jest M.A.I.A., to połączenie psychologii i preferencji zawodowych określonych w sposób analityczny – przez dane. Sztuczna inteligencja automatycznie uczy się i wyciąga wnioski. M.A.I.A. nie tylko sugeruje studentom odpowiedni dla nich zawód, lecz także pomaga profesjonalistom planować dalsze kroki kariery. Dokonuje także preselekcji kandydatów, usprawniając pracę rekruterów – podsumowuje Mariusz Śpiewak, partner w PwC, lider zespołu Data Analytics.

Baza wiedzy dla szukających pracy 

System M.A.I.A. to tylko jedna z części nowego projektu PwC MatchBeta. Docelowo, na stronie internetowej www.matchbeta.pl znajdzie się rozbudowana Karieroteka, w przystępny sposób prezentująca definicje nowych zawodów. Dla młodych ludzi to szansa na poznanie interesujących ich zawodów oraz poznanie opinii pracowników, którzy już je wykonują. Pracodawcy dzięki Karierotece mogą promować wybrane przez siebie zawody, budując wśród potencjalnych kandydatów do pracy większą świadomość odnośnie do kompetencji i oczekiwań.

W końcowym etapie I edycji MatchBeta zaplanowane są także spotkania stażystów z pracodawcami, w trakcie których prowadzone będą m.in. warsztaty związane z projektami społecznymi.