Rozwój u studentów i studentek kierunku psychologia oraz filologia angielska kompetencji oczekiwanych przez pracodawców

projekt Strukturalny
rozwój kompetencji Oczekiwanych przez Pracodawców
U studentów psychologii I FILOLOGII ANGIELSKIEJ w Warszawie


Okres realizacji projektu: 1 kwietnia 2016 r. – 31 stycznia 2019 r.
Celem projektu jest poprawa do I.2019 roku przygotowania 350 studentów i studentek kierunku Psychologia i Filologia angielska do wejścia na rynek pracy poprzez rozwój pożądanych przez pracodawców kompetencji zawodowych oraz kompetencji w zakresie przedsiębiorczości.
Cel zostanie osiągnięty poprzez wzbogacenie programu nauczania kierunków o dodatkowe zajęcia wspomagające umiejętności leczenia zaburzeń rozwoju dzieci, budowania relacji społecznych i potencjału osobistego, wykorzystywania wiedzy oraz metod psychologicznych w marketingu albo w reklamie oraz poprawiające zdolności przedsiębiorcze. Dzięki temu studenci zdobędą atuty zawodowe cenione w profesjach takich jak psychoterapeuci, psychologowie, superwizorzy czy specjaliści ds. marketingu oraz reklamy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zadania projektu
Zadania obejmą zajęcia dla studentów i studentek z kierunków Psychologia i Filologia angielska realizowanych na Wydziałach w siedzibie głównej USWPS w Warszawie.
Studenci przejdą kompleksową ścieżkę rozwoju zbudowaną z warsztatów, zadań projektowych, szkoleń certyfikowanych oraz wizyt studyjnych u pracodawców.
W ramach projektu wykonywane są następujące zadania:
- Zadanie 1 – Rozwój kompetencji zawodowych studentów/-ek psychologii z zakresu superwizji indywidualnej i grupowej.
- Zadanie 2 – Rozwój kompetencji zawodowych studentów/-ek psychologii z zakresu oceny poziomu umiejętności językowych i społecznych dzieci oraz planowania terapii behawioralnej.
- Zadanie 3 – Rozwój kompetencji zawodowych studentów/-ek psychologii dotyczących wspomagania procesu integracji i adaptacji uchodźców z państw spoza UE.
- Zadania 4 – Rozwój kompetencji zawodowych studentów/-ek psychologii z zakresu komunikacji marketingowej.
- Zadanie 5 – Rozwój kompetencji z zakresu przedsiębiorczości u studentów/-ek psychologii oraz filologii angielskiej.
- Zadanie 6 – Rozwój kompetencji zawodowych studentów/-ek filologii angielskiej z zakresu tłumaczeń konferencyjnych (symultanicznych).
- Zadanie 7 – Rozwój kompetencji zawodowych studentów/-ek filologii angielskiej z zakresu funkcjonowania w anglojęzycznym środowisku biznesowym.
- Zadanie 8 – Rozwój kompetencji zawodowych studentów/-ek filologii angielskiej z zakresu tłumaczeń audiowizualnych.
Projekt wychodzi naprzeciw oczekiwaniom studentów i pracodawców, którzy zgodnie zgłaszają potrzebę zwiększenia praktycznego przygotowania do zawodu i wzmocnienia umiejętności przedsiębiorczych. Wpływa na rozwój kompetencji studentów niezbędnych w przyszłym funkcjonowaniu na rynku pracy, co finalnie wzmocni ich atrakcyjność podczas starań o pracę i ograniczy zagrożenie bezrobociem obserwowanym wśród osób z wykształceniem wyższym.
Grupa docelowa projektu
Projekt skierowany jest do studentów/studentek 2 ostatnich semestrów:
- jednolitych studiów magisterskich na kierunku Psychologia Wydziału Psychologii SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego w Warszawie;
- studiów I stopnia na kierunku Psychologia Wydziału Psychologii SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego w Warszawie;
- studiów stacjonarnych na kierunku Filologia angielska Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego w Warszawie.
Finansowanie.
Projekt „Rozwój u studentów i studentek kierunku psychologia oraz filologia angielska kompetencji oczekiwanych przez pracodawców” jest realizowany w ramach Osi priorytetowej III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działania 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
Kontakt
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 61 271 1260