Pierwsza uczelnia w Audiotece
Czym jest pracoholizm, czy wiara faktyczynie czyni cuda, a może szczęście jest przereklamowane – to tylko niektóre z tematów poruszanych w audycjach udostępnianych przez Uniwersytet SWPS użytkownikom Audioteki. Jesteśmy pierwszą i jedyną uczelnią, która popularyzuje wiedzę na tej platformie. – Cieszy nas, że możemy dostarczać wiedzę i motywację nie tylko członkom naszego środowiska akademickiego, lecz także każdej osobie posiadającej dostęp do sieci – mówi Kinga Nowacka, dyrektor marketingu Uniwersytetu SWPS.
Nauka w Audiotece
W październiku 2016 roku Uniwersytet SWPS nawiązał współpracę z Audioteką, która jest liderem wśród serwisów z audiobookami na polskim rynku. Portal cieszy się bardzo dużą popularnością. Ma ponad 1 mln użytkowników. – Od ośmiu lat jest źródłem rozrywki i wzruszeń dla słuchaczy audiobooków. Stale szukamy nowych pomysłów na dogodzenie ich słuchowej wrażliwości, również w obszarze rozwoju osobistego – tłumaczy Marcin Beme, CEO Audioteki.
Jednym z owoców tych starań jest funkcja podcastów, która pojawiła się niedawno w aplikacjach Audioteki na iOS oraz Android. Chcąc trafić do jak najszerszego grona odbiorców, uczelnia zdecydowała się skorzystać z możliwości, jakie daje Audioteka, i zamieścić na portalu wykłady naukowców Uniwersytetu SWPS w postaci ogólnodostępnych plików audio.
Jestem przekonany, że cykl znakomitych wykładów i rozmów, jakie Uniwersytet SWPS zdecydował się udostępnić w formie podcastowych, cotygodniowych audycji słuchaczom Audioteki, będzie dla nich niepowtarzalnym, inspirującym źródłem refleksji nad człowiekiem.
Marcin Beme, CEO Audioteki
Dzielimy się wiedzą psychologiczną
W przeciągu ostatnich 3 miesięcy naszych audycji odsłuchano już 20 tysięcy razy. Wykłady pojawiają się w cotygodniowym cyklu – premiery zamieszczane są w każdy piątek.
Projekt realizowany jest w ramach Strefy Psyche Uniwersytetu SWPS, nowatorskiego przedsięwzięcia, którego celem jest popularyzowanie wiedzy psychologicznej na najwyższym merytorycznym poziomie oraz odkrywanie możliwości działania, jakie daje psychologia w różnych sferach życia prywatnego i zawodowego. Chcemy pokazywać praktyczne zastosowanie wiedzy psychologicznej nie tylko w sektorze pomocowym i terapeutycznym, lecz także w sektorze biznesowym oraz w zaawansowanych, nowoczesnych technologiach.
– Popularyzacja nauki to element misji Uniwersytetu SWPS – wyjaśnia Kinga Nowacka. – Chcemy w jak największym stopniu rozumieć potrzeby naszej społeczności i wychodzić im naprzeciw. Konsekwentnie rozwijamy nasze działania, wykorzystując do tego wszelkie możliwości, jakie dziś oferuje internet. Podcasty, dostępne także offline, to niezwykle wygodna dla odbiorców forma przyswajania treści, w pełni dostosowana do ich potrzeb.
Audioteka to nie wszystko
Audycje w Audiotece to nie jedyna forma popularyzacji nauki w sieci przez Uniwersytet SWPS. Dwa lata temu uczelnia uruchomiła kanał na YouTube, który szybko stał się najpopularniejszym i najlepiej ocenianym przez widzów kanałem uniwersyteckim w Polsce. Znajdziemy tam wykłady, rozmowy z inspirującymi ludźmi, relacje z festiwali oraz materiały o samej uczelni. Liczba wyświetleń opublikowanych przez nas materiałów edukacyjnych i naukowych niebawem przekroczy 2 miliony.
Kanał Uniwersytetu SWPS na YouTube jest jednym z ponad 50 kanałów komunikacji, które nasz uniwersytet prowadzi na 9 różnych platformach społecznościowych. Zapraszamy do zapoznania się z tym, co do tej pory opublikowaliśmy w Audiotece (podcasty dostępne są w aplikacjach mobilnych) i na kanale You Tube.