Kindermarketing, czyli jak reklama wpływa na dzieci
Uśmiechnięte twarze rówieśników, zachęcająca muzyka, niesamowite przygody – twórcy reklam doskonale wiedzą, jak przyciągnąć uwagę małych konsumentów. Z kolei przed rodzicami stoi ogromne wyzwanie, bo z jednej strony sami nie są wolni od perswazji ukrytej w reklamie, z drugiej – chcą chronić pociechy przed zachłyśnięciem się konsumpcyjnym stylem życia. Czym jest zatem kindermarketing? Jak wychowywać małego konsumenta? W jaki sposób działa reklama? O tym porozmawiamy w trakcie wykładu i warsztatu w październikowej Strefie Rodzica.
Strefa Rodzica jest częścią projektu Strefa Psyche, który jest współfinansowany ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Wstęp wolny po wcześniejszym wypełnieniu formularza zgłoszeniowego»
Wykład
Kindermarketing – co psychologia wie o konsumencie wrażliwym?
Dzieci stają się konsumentami na podobieństwo swoich rodziców. Mechanizmy ich funkcjonowania w kulturze konsumpcyjnej są jednak inne niż u dorosłych. Na pewnym etapie rozwoju nie potrafią odróżnić reklamy od rzeczywistości, a gdy rodzice nie zgadzają się na kolejną zachciankę, zaczynają marudzić – a nuż rodzic skruszeje.
Czy dziecko ma jednak prawo wydawać pieniądze bez zastanowienia? Jak sobie radzić w sytuacjach, gdy nasza pociecha wymusza zakupy płaczem lub krzykiem? Zapraszamy na październikowy wykład w ramach Strefy Rodzica, podczas którego prof. Aleksandra Jasielska przedstawi psychologiczny portret małego konsumenta.
Termin i miejsce
26 października 2016 r., godz. 17.30, sala 001
Uniwersytet SWPS w Poznaniu, ul. Kutrzeby 10
O prelegentce
dr hab. Aleksandra Jasielska, prof. UAM– psycholog, samodzielny pracownik naukowy, adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jej zainteresowania badawcze dotyczą potocznego rozumienia emocji oraz psychologii reklamy ze szczególnym uwzględnieniem konsumentów podatnych na zranienie, w związku z czym zajmuje się problematyką kindermarketingu w ujęciu psychologicznym. Prowadzi szkolenia i warsztaty umiejętności dotyczące sfery poznawczej, grupy rozwoju osobistego dla dorosłych i młodzieży oraz spotkania indywidualne.
Warsztat
Idee na sprzedaż, czyli słów kilka o marketingu i reklamie społecznej
Czym jest reklama i w jaki sposób na nas działa? Jakie zabiegi stosują twórcy reklam społecznych i komercyjnych, aby przyciągnąć uwagę konsumentów? Czy przekaz reklamowy może skłonić do zmiany postawy lub zachowania? Na te i inne pytania odpowie dr Krzysztof Kuźmicz, pedagog medialny.
Termin i miejsce
26 października, godz. 19.00, sala 306
Uniwersytet SWPS w Poznaniu
ul. gen. T. Kutrzeby 10
O prelegencie
dr Krzysztof Kuźmicz – pedagog medialny, certyfikowany tutor, dziennikarz i animator kultury, specjalizuje się w nowoczesnej komunikacji marketingowej i medialnej. Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, specjalność pedagogika medialna. Jego zainteresowania badawcze obejmują psychologię i pedagogikę mediów, media i komunikację społeczną, nowe media, media interaktywne i społecznościowe, reklamę i marketing, PR i kreowanie wizerunku, organizację i zarządzanie mediami, e-learning, m-learning, b-learning, u-learning, dziennikarstwo muzyczne i kulturę popularną.
Kontakt
Katarzyna Ksenicz
Koordynator Strefy Rodzica w Poznaniu
tel. 667 520 023
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strefa Rodzica to projekt Uniwersytetu SWPS, w którym na pierwszym miejscu stawiamy dzieci i rodziców. Chcemy odpowiedzieć na pytania i rozwiać wątpliwości, które pojawiają się w procesie wychowania.