Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Dzień z psychologią

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/wroclaw_hall_2000_1316.jpg

Czy można oswoić stres? Jak się uczyć, żeby się nauczyć i otrzymać pozytywne wyniki na egzaminach maturalnych? W jaki sposób rozwijać kreatywność i dobrze się przy tym bawić? Odpowiedzi na te pytania poznają uczestnicy Dnia z psychologią – wydarzenia przygotowanego z myślą o uczniach szkół średnich, którzy interesują się psychologią i chcą bliżej poznać różne aspekty tej fascynującej dziedziny wiedzy.

Wstęp wolny. Osoby zainteresowane udziałem wydarzeniu prosimy o przesłanie formularza zgłoszeniowego »

Dzień z psychologią

grudzień
15 2016

Wrocław

Dzień z psychologią na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu

Dla uczniów

Dzień z psychologią ma przede wszystkim pokazać praktyczny wymiar psychologii i jej zastosowanie w różnych dziedzinach codziennego życia. Wydarzenie jest także znakomitą okazją, aby uczniowie dowiedzieli się więcej na temat studiowania psychologii i możliwości, jakie daje ukończenie tego kierunku studiów. W programie spotkania są m.in. interaktywne spotkania poświęcone tematom bliskim uczniom, a szczególnie maturzystom, takie jak na przykład radzenie sobie ze stresem czy efektywne zarządzanie czasem. W przerwach pomiędzy zajęciami uczniowie mogą porozmawiać ze studentami i uzyskać więcej informacji o rekrutacji i przebiegu studiów, a także zwiedzić uczelnię i poznać jej infrastrukturę.

Dla nauczycieli

W programie Dnia z psychologią są również wydarzenia przygotowane z myślą o nauczycielach, którzy, w czasie gdy uczniowie będą korzystać z przygotowanych dla nich aktywności, mogą wziąć udział w ciekawych warsztatach dotyczących efektywnej komunikacji czy asertywności w pracy nauczyciela.

Harmonogram

9.30–11.00 – I blok – zajęcie prowadzone są równolegle

Spotkania interaktywne dla młodzieży:

Warsztat dla nauczycieli:

11.00–11.15 – przerwa

11.15–12.45 – II blok – zajęcie prowadzone są równolegle

Spotkania interaktywne dla młodzieży:

Warsztat dla nauczycieli:

12.45–13.00 – przerwa

13.00–14.30 – III blok – zajęcie prowadzone są równolegle

Spotkania interaktywne dla młodzieży:


Dni z kierunkiem to idealna okazja, by poznać Uniwersytet SWPS od środka, porozmawiać z wykładowcami i studentami oraz poszerzyć swoją praktyczną wiedzę i umiejętności. Serdecznie zapraszamy na bezpłatne wykłady i warsztaty.

Zobacz również: studia psychologiczne na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu »

 

DLA UCZNIÓW

Efektywne uczenie się

Jak się uczyć, żeby się nauczyć? – to pytanie, które zadaje sobie niejeden nastolatek-uczeń liceum. Podczas wykładu prowadzący wyjdą naprzeciw potrzebom licealistów i przekażą im wiedzę dotyczącą efektywnego uczenia się i wykorzystywania mnemotechnik. Uczestnicy dowiedzą się, co sprzyja zapamiętywaniu informacji oraz poznają sprawdzone sposoby przyswajania i kojarzenia faktów, m.in.: mapy myśli, syntetyzację czy wyolbrzymianie. Następnie zdobytą wiedzę wykorzystają w serii grupowych ćwiczeń.

Anna Lipnicka – studentka V roku psychologii na wrocławskim wydziale Uniwersytetu SWPS na specjalności psychologia biznesu. Od dwóch lat prowadzi warszaty w szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych (przeprowadziła ponad 200 warsztatów). Współautorka projektu „Cyberbullying” we Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego. Absolwentka szkoły trenerów biznesu „Moderator”. Ukończyła kurs „Edukatora antyprzemocowego”, zorganizowany przez Towarzystwo Rozwoju Rodziny we Wrocławiu, mentoring na Uniwersytecie SWPS „Coaching oraz rozwój umiejętności metod coachingowych w pracy z klientem” oraz szkolenie „Negocjacje – sztuka osiągania celów” organizowane przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu. Prowadzi prelekcje uświadamiające młodzież i dorosłych nt. zagrożeń w sieci (współpraca m.in. z Empikiem, Multikinem).

Efektywne zarządzanie czasem

Coraz więcej osób narzeka na permanentny brak czasu i nawał obowiązków, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Wielu po cichu marzy o tym, aby doba trwała 48 godzin. Niestety, czasu nie można nagiąć, ale – i to jest dobra wiadomość – można zmienić siebie oraz swoje nawyki. Kluczem jest dobra organizacja. O tym, jak najlepiej się zorganizować, pozbyć nawyków, które kradną czas i utrudniają pracę (np. ciągłe odświeżanie Facebooka), a także jak uczyć się, by się nauczyć i zdać maturę, porozmawiamy podczas spotkania.

Magdalena Duszyńska – studentka V roku psychologii na wrocławskim wydziale Uniwersytetu SWPS oraz absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim, specjalność: nauczyciel języka polskiego jako obcego. Ma trzyletnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów w szkołach podstawowych, gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych (przeprowadziła ponad 200 warsztatów). Prowadzi warsztaty psychologiczne z młodzieżą na tematy im bliskie m.in.: efektywne zarządzanie czasem, autoprezentacja, cyberbullying. Ukończyła kurs edukatora antyprzemocowego, zorganizowany przez Towarzystwo Rozwoju Rodziny we Wrocławiu.

Współautorka projektu „Cyberbullying” we Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego, absolwentka wrocławskiej szkoły dla trenerów biznesu „Moderator”. Prowadzi prelekcje uświadamiające młodzież i dorosłych nt. zagrożeń w sieci (współpraca m.in. z Empikiem, Multikinem).

Zadaniowe rozwiązywanie konfliktów

Konflikt jest naturalnym i nieuniknionym elementem życia społecznego. Niestety, czasem urasta do ogromnych rozmiarów, wydaje się nie mieć końca i, co gorsza, rozwiązania. Jak sobie więc z nim radzić? Konflikt warto potraktować jak zadanie, które należy wykonać krok po kroku. Przydatnym narzędziem jest tu parafraza, która pozwala zbliżyć zwaśnione strony. Uczestnicy spotkania dowiedzą się, jak ją stosować, by usłyszeć i zrozumieć drugiego człowieka. Będą mieli okazję poćwiczyć wyciszanie emocji i koncentrowanie się na sednie sporu, co pozwoli im w przyszłości traktować konflikty jako zadania i sprawnie je rozwiązywać.

Anna Bróż – studentka V roku psychologii biznesu na wrocławskim wydziale Uniwersytetu SWPS. Interesuje się psychologią społeczną, a zwłaszcza zagadnieniami aktywności obywatelskiej oraz tym, jak człowiek i miasto wpływają na siebie wzajemnie.

Jako instruktorka ZHP od czterech lat kształci i przygotowuje młodych ludzi do ról wolontariuszy i liderów. W ramach Strefy Młodzieży Uniwersytetu SWPS prowadzi spotkania dotyczące rozwiązywania konfliktów.

Stres – wróg czy sprzymierzeniec?

Życie obfituje w sytuacje wyzwalające podwyższony poziom napięcia emocjonalnego, czyli stres. Szkoła nie jest wyjątkiem – źródłem stresu może być: ciągłe ocenianie, wywierana presja, kontrola, rywalizacja, konflikty interpersonalne itp. Lekki poziom stresu sprzyja wydolności i skuteczności działania, ale jego nadmiar – poziom, czas trwania – staje się destrukcyjny. Podczas spotkania uczestnicy dowiedzą się więcej o psychologicznych uwarunkowaniach stresu, a także opanują techniki relaksacyjne, dzięki którym jego oswajanie będzie łatwiejsze, a szansa, że z wroga stanie się sprzymierzeńcem – większa. Tomasz Delikat – student V roku psychologii biznesu na wrocławskim wydziale Uniwersytetu SWPS. Interesują go różne obszary psychologii, ale większość z nich można zakwalifikować do psychologii społecznej i ekonomicznej. Pasjonat muzyki, w wolnych chwilach oddaje się tworzeniu elektronicznych bitów albo pokonuje dziesiątki kilometrów na swojej klasycznej 30-letniej kolarzówce.

Trening kreatywności

Kreatywności to zdolność tworzenia czegoś nowego i wartościowego (w stosunku do zastanej rzeczywistości). Człowiek kreatywny to taki, który jest w stanie generować pomysły zmieniające świat i poprawiające codzienne funkcjonowanie ludzi. Trening kreatywności ma na celu pobudzanie i rozwijanie zdolności generowania nowych i wartościowych pomysłów rozwiązywania problemów, a przy tym stanowi doskonała okazję do poznania siebie i możliwości swojego umysłu.

Uczestnicy warsztatu będą mieli szansę poćwiczyć płynność, giętkość i oryginalność myślenia, biorąc udział w wielu specjalnie dobranych ćwiczeniach i zadaniach, zarówno indywidualnych, jak i grupowych. Duża dynamika spotkania oraz ciekawe, często zaskakujące rozwiązania gwarantują dobrą zabawę oraz zastrzyk pozytywnej energii.

mgr Zofia Szynal – psycholog, absolwentka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Ukończyła studia podyplomowe „Praktyczna Diagnoza Psychologiczna” na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu oraz studia podyplomowe „Seksuologia kliniczna – opiniowanie, edukacja i terapia” na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Wiedzę z zakresu psychoterapii zdobywa w czteroletniej Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej pod kierownictwem dr Popiel i dr Pragłowskiej. Odbyła roczny staż w Centrum Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej, w ramach którego prowadziła diagnostykę, konsultacje psychologiczne oraz uczestniczyła w superwizjach grupowych.

DLA  NAUCZYCIELI

Efektywna komunikacja w pracy nauczyciela

Komunikujemy się od zawsze. Trudno wyobrazić sobie życie w społeczeństwie bez porozumiewania się. Jeszcze trudniej mówić o dobrej edukacji bez efektywnej komunikacji z uczniem. Jednak wraz z pojęciem komunikacja pojawiają się również trudności, błędy i bariery komunikacyjne. Wtedy efektywność komunikacji spada, a to może prowadzić do nieporozumień i konfliktów. Podczas warsztatu porozmawiamy o barierach komunikacyjnych i sposobach ich przezwyciężania, a także o dwóch modelach komunikacji międzyludzkiej: Analizie Transakcyjnej oraz modelu komunikacji Schulza von Thuna.

Trening asertywności

Asertywność kojarzona jest głównie ze słowem „nie”. To jednak nie wyczerpuje w pełni definicji tego słowa. Zachowanie asertywne to umiejętność wyrażania swojego zdania i obrony swoich praw przy jednoczesnym szacunku dla innych ludzi. To zachowanie, dzięki któremu osiągamy zamierzony cel bez wyrzutów sumienia i poczucia dyskomfortu.

mgr Kamil Zieliński – psycholog (absolwent Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu), certyfikowany trener i terapeuta EEG-Biofeedback. Współpracuje ze Strefą Młodzieży SWPS, prowadząc zajęcia psychologiczne dla uczniów szkół średnich. W Centrum Integralnego Wspierania Rozwoju współprowadzi zajęcia psychorozwojowe dla dzieci. Jego główne zainteresowania zawodowe to terapia EEG-Biofeedback, psychologia rozwojowa, wychowawcza oraz zaburzenia spektrum autyzmu.

Termin i miejsce

15 grudnia 2016 r., godz. 9.30–14.30

Uniwersytet SWPS, Filia we Wrocławiu
Ul. Ostrowskiego 30b

Kontakt

Iga Lewicka
Specjalista ds. marketingu i PR

tel. 71 750 72 51, kom. 785 202 527
e-mail: [email protected]

Zgłoszenia

Limit miejsc wyczerpany. Przyjmowanie zgłoszeń zostało zakończone.