Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Przygody Umysłu

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/learning_adventures.png

konferencja naukowa

Przygody Umysłu

 

 

 

 

 

 

 

Organizatorzy: Centrum Nauki Kopernik, New York Hall of Science i Uniwersytet SWPS

 

We współczesnym świecie żyjemy rozdarci między wiarą w moc przedmiotów a poczuciem sprawczości, jaką daje nam kontakt z ekranem dotykowym. Wiele doświadczeń i eksperymentów, którym w przeszłości towarzyszył fizyczny kontakt z teleskopem, probówką czy pochylnią, poznajemy dziś za pomocą tekstu, obrazków bądź rzeczywistości wirtualnej. Na uczenie się przeznaczamy coraz więcej czasu, jednak w coraz mniejszej mierze chcemy go poświęcać na zmagania z materialnością świata. Jak wykorzystać potencjał nauki i technologii z korzyścią dla społeczeństwa? Podczas konferencji Przygody umysłu skupimy się na sprawach związanych z mocą i niemocą przedmiotów, takich jak pomoce naukowe i nowe technologie, w kontekście uczenia się.

Konferencja odbędzie się w języku angielskim.

21-22 listopada
8.30-22.00
Warszawa

(Nie)moc przedmiotów a proces nauczania

We współczesnym świecie żyjemy rozdarci między wiarą w moc przedmiotów a poczuciem sprawczości, jakie daje nam kontakt z dotykowym ekranem. Wiele doświadczeń i eksperymentów, którym w przeszłości towarzyszył fizyczny kontakt z teleskopem, probówką czy pochylnią, poznajemy dziś za pomocą tekstu, obrazków bądź rzeczywistości wirtualnej. Na uczenie się przeznaczamy coraz więcej czasu, jednak w coraz mniejszej mierze chcemy go poświęcać na zmagania z materialnością świata. Ze swej natury niewirtualny, świat stawia przed nami bardzo materialne wyzwania: zniszczenie planety, globalne ocieplenie, trudne do przewidzenia skutki rozwoju nauki i nowych technologii. Jak wykorzystać potencjał nauki i technologii z korzyścią dla społeczeństwa? Czy do rozwiązania wszelkich współczesnych problemów wystarczy biegłość poruszania się w przestrzeni kodów i programów? Na ile ważny w uczeniu się jest kontakt z materią i konstruowanie wiedzy w oparciu o fizyczne doświadczanie świata?

Czy przedmioty mające uczyć dzieci nowych, ważnych umiejętności spełniają swoje funkcje? Czy możemy być spokojni o przyszłość dzisiejszych uczniów? Czy dobra pomoc naukowa wystarczy, by poprowadzić świetne zajęcia? Czy nauczyciel chemii dysponujący wyłącznie słowami, kredą i tablicą ma szansę głęboko zainteresować uczniów przedmiotem, którego uczy?

Wytwory ludzkie nie mają neutralnego charakteru. Wpisane są w nie wartości, cele, koncepcje użytkowe, a także wyobrażona postać użytkownika, któremu przypisuje się konkretne cechy. Jakie założenia dotyczące przyszłego użytkownika – jego płci, kompetencji oraz sposobu korzystania z pomocy naukowych przyświecają projektantom rozwiązań edukacyjnych – przedmiotów mających wspierać procesy nauczania i uczenia się? Czy wprowadzanie do edukacji pomocy wykorzystujących nowe technologie wzmacnia społeczne podziały, czy wyrównuje szanse?

Krótko mówiąc: co wiemy o mocy (lub niemocy) przedmiotów w kontekście uczenia się?

Program konferencji organizowanej przez Centrum Nauki Kopernik, New York Hall of Science oraz Uniwersytet SWPS w Warszawie obejmuje wystąpienia prelegentów oraz BADNIGHT! – imprezę, w trakcie której naukowcy z godnością opowiadają o swoich inspirujących niepowodzeniach.

Adresaci

Naukowcy, badacze, przedstawiciele centrów naukowych, specjaliści R&D, nauczyciele, edukatorzy, studenci i wszystkie osoby zainteresowane innowacyjnymi badaniami nad procesem uczenia się.

Goście Specjalni

prof. Manu Kapur - ETH Zurych, Szwajcaria

Specjalista w dziedzinie nauk o uczeniu się. Opowie o produktywnym niepowodzeniu, czyli roli błędów w uczeniu się i ich wpływie na projektowanie.

prof. Ricardo Nemirovsky

Projektant i autor pionierskich badań nad ucieleśnionym charakterem poznania i rolą artefaktów w procesie uczenia się. Wygłosi wykład na temat relacji między poznaniem a emocjami.

dr Estrid Sørensen - Uniwersytet Ruhry, Bochum, Niemcy

Wykładowczyni Psychologii Kultury i Antropologii Wiedzy na Uniwersytecie Ruhry, autorka pracy „Materiality of Learning: Technology and Knowledge in Educational Practice”. Przybliży problem materialności.

Program konferencji »

Prelegenci

258 Margaret Honey

 

Margaret Honey

Dyrektor Naczelna New York Hall of Science

258 Robert Firmhofer

 

Robert Firmhofer

Współzałożyciel i Dyrektor Naczelny Centrum Nauki Kopernik w Warszawie

Rada naukowa

Centrum Nauki Kopernik »

  • dr Ilona Iłowiecka-Tańska - Przewodnicząca konferencji
  • dr Irena Cieślińska - Dyrektor programowy Centrum Nauki Kopernik
  • dr Aleksandra Wójcik-Głodowska - Zastepca Dyrektora Programowego ds. innowacji

New York Hall of Science »

  • Harouna Ba, Ph.D. - Director of SciPlay
  • Stephen Uzzo, Ph.D. - Chief Scientist
  • James Liu, Ph.D. - Research Associate
  • Ms. Dorothy Bennet - Director of Creative Pedagogy

Uniwersytet SWPS »

  • prof. dr. hab. Grzegorz Sędek - Prorektor ds. nauki
  • dr Dariusz Kowalski - wykładowca na Uniwersytecie SWPS

Call for Papers

Zakres tematyczny wystąpień:

  • (Nie)moc przedmiotów: wirtualne a realne.
    Na czym polega różnica między materialnymi a wirtualnymi pomocami naukowymi, mającymi ułatwiać młodym ludziom odkrywanie świata i zdobywanie wiedzy naukowej?
  • Technologia dla każdego ucznia.
    Kupić, rozdać i co dalej? Jakie wyzwania stawiają nowoczesne pomoce edukacyjne – zestawy, mikrokontrolery, zabawki – przed rodzicami, nauczycielami i osobami uczącymi się?
  • Inteligencja przedmiotów.
    W jaki sposób i dla kogo projektowane są pomoce naukowe? Kiedy projektowanie pomocy naukowych rozwija wiedzę o uczeniu się?
  • Czy można uczyć się bez wysiłku?
    Co obiecują dzieciom i dorosłym przedmioty – nowoczesne zabawki, gry, roboty edukacyjne?
  • Większa kreatywność dzięki zabawie z kostką?
    Gdzie przebiegają etyczne granice obietnic w narracjach o pomocach naukowych i zabawkach edukacyjnych?

 

Zgłoszenia

Uczestnictwo czynne

10 lipca 2019 r.
— ostateczny termin nadsyłania abstraktów do wystąpień i posterów
(Formularz zgłoszeniowy)

30 lipca 2019 r.
— ogłoszenie listy zakwalifikowanych prelegentów

Uczestnictwo bierne

31 października 2019 r. lub do wyczerpania limitu miejsc
— zamknięcie rejestracji na konferencję
(Formularz zgłoszeniowy)

Opłaty

Koszt rejestracji do 8 sierpnia

  • Standardowa opłata – 550 PLN | 150 USD | 130 EUR
  • Opłata (doktoranci i studenci) – 380 PLN | 100 USD | 90 EURO

Koszt rejestracji po 9 sierpnia

  • Standardowa opłata – 750 PLN | 200 USD | 180 EUR
  • Opłata (doktoranci i studenci) – 500 PLN | 140 USD |  120 EUR

Więcej informacji o wymaganiach dotyczących prac, zapisach i opłatach »

Termin i miejsce konferencji

21-22 listopada 2019 r.
Centrum Nauki Kopernik
Wybrzeże Kościuszkowskie 20, 00-390 Warszawa

Kontakt

e-mail:[email protected]