Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Przygody Umysłu

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/learning_adventures.png

konferencja naukowa

Przygody Umysłu

 

 

 

 

 

 

 

Organizatorzy: Centrum Nauki Kopernik, New York Hall of Science i Uniwersytet SWPS

 

We współczesnym świecie żyjemy rozdarci między wiarą w moc przedmiotów a poczuciem sprawczości, jaką daje nam kontakt z ekranem dotykowym. Wiele doświadczeń i eksperymentów, którym w przeszłości towarzyszył fizyczny kontakt z teleskopem, probówką czy pochylnią, poznajemy dziś za pomocą tekstu, obrazków bądź rzeczywistości wirtualnej. Na uczenie się przeznaczamy coraz więcej czasu, jednak w coraz mniejszej mierze chcemy go poświęcać na zmagania z materialnością świata. Jak wykorzystać potencjał nauki i technologii z korzyścią dla społeczeństwa? Podczas konferencji Przygody umysłu skupimy się na sprawach związanych z mocą i niemocą przedmiotów, takich jak pomoce naukowe i nowe technologie, w kontekście uczenia się.

Konferencja odbędzie się w języku angielskim.

21-22 listopada
8.30-22.00
Warszawa

(Nie)moc przedmiotów a proces nauczania

We współczesnym świecie żyjemy rozdarci między wiarą w moc przedmiotów a poczuciem sprawczości, jakie daje nam kontakt z dotykowym ekranem. Wiele doświadczeń i eksperymentów, którym w przeszłości towarzyszył fizyczny kontakt z teleskopem, probówką czy pochylnią, poznajemy dziś za pomocą tekstu, obrazków bądź rzeczywistości wirtualnej. Na uczenie się przeznaczamy coraz więcej czasu, jednak w coraz mniejszej mierze chcemy go poświęcać na zmagania z materialnością świata. Ze swej natury niewirtualny, świat stawia przed nami bardzo materialne wyzwania: zniszczenie planety, globalne ocieplenie, trudne do przewidzenia skutki rozwoju nauki i nowych technologii. Jak wykorzystać potencjał nauki i technologii z korzyścią dla społeczeństwa? Czy do rozwiązania wszelkich współczesnych problemów wystarczy biegłość poruszania się w przestrzeni kodów i programów? Na ile ważny w uczeniu się jest kontakt z materią i konstruowanie wiedzy w oparciu o fizyczne doświadczanie świata?

Czy przedmioty mające uczyć dzieci nowych, ważnych umiejętności spełniają swoje funkcje? Czy możemy być spokojni o przyszłość dzisiejszych uczniów? Czy dobra pomoc naukowa wystarczy, by poprowadzić świetne zajęcia? Czy nauczyciel chemii dysponujący wyłącznie słowami, kredą i tablicą ma szansę głęboko zainteresować uczniów przedmiotem, którego uczy?

Wytwory ludzkie nie mają neutralnego charakteru. Wpisane są w nie wartości, cele, koncepcje użytkowe, a także wyobrażona postać użytkownika, któremu przypisuje się konkretne cechy. Jakie założenia dotyczące przyszłego użytkownika – jego płci, kompetencji oraz sposobu korzystania z pomocy naukowych przyświecają projektantom rozwiązań edukacyjnych – przedmiotów mających wspierać procesy nauczania i uczenia się? Czy wprowadzanie do edukacji pomocy wykorzystujących nowe technologie wzmacnia społeczne podziały, czy wyrównuje szanse?

Krótko mówiąc: co wiemy o mocy (lub niemocy) przedmiotów w kontekście uczenia się?

Program konferencji organizowanej przez Centrum Nauki Kopernik, New York Hall of Science oraz Uniwersytet SWPS w Warszawie obejmuje wystąpienia prelegentów oraz BADNIGHT! – imprezę, w trakcie której naukowcy z godnością opowiadają o swoich inspirujących niepowodzeniach.

Adresaci

Naukowcy, badacze, przedstawiciele centrów naukowych, specjaliści R&D, nauczyciele, edukatorzy, studenci i wszystkie osoby zainteresowane innowacyjnymi badaniami nad procesem uczenia się.

Goście Specjalni

prof. Manu Kapur - ETH Zurych, Szwajcaria

Specjalista w dziedzinie nauk o uczeniu się. Opowie o produktywnym niepowodzeniu, czyli roli błędów w uczeniu się i ich wpływie na projektowanie.

prof. Ricardo Nemirovsky

Projektant i autor pionierskich badań nad ucieleśnionym charakterem poznania i rolą artefaktów w procesie uczenia się. Wygłosi wykład na temat relacji między poznaniem a emocjami.

dr Estrid Sørensen - Uniwersytet Ruhry, Bochum, Niemcy

Wykładowczyni Psychologii Kultury i Antropologii Wiedzy na Uniwersytecie Ruhry, autorka pracy „Materiality of Learning: Technology and Knowledge in Educational Practice”. Przybliży problem materialności.

Program konferencji »

Prelegenci

258 Margaret Honey

 

Margaret Honey

Dyrektor Naczelna New York Hall of Science

258 Robert Firmhofer

 

Robert Firmhofer

Współzałożyciel i Dyrektor Naczelny Centrum Nauki Kopernik w Warszawie

Rada naukowa

Centrum Nauki Kopernik »

  • dr Ilona Iłowiecka-Tańska - Przewodnicząca konferencji
  • dr Irena Cieślińska - Dyrektor programowy Centrum Nauki Kopernik
  • dr Aleksandra Wójcik-Głodowska - Zastepca Dyrektora Programowego ds. innowacji

New York Hall of Science »

  • Harouna Ba, Ph.D. - Director of SciPlay
  • Stephen Uzzo, Ph.D. - Chief Scientist
  • James Liu, Ph.D. - Research Associate
  • Ms. Dorothy Bennet - Director of Creative Pedagogy

Uniwersytet SWPS »

  • prof. dr. hab. Grzegorz Sędek - Prorektor ds. nauki
  • dr Dariusz Kowalski - wykładowca na Uniwersytecie SWPS

Call for Papers

Zakres tematyczny wystąpień:

  • (Nie)moc przedmiotów: wirtualne a realne.
    Na czym polega różnica między materialnymi a wirtualnymi pomocami naukowymi, mającymi ułatwiać młodym ludziom odkrywanie świata i zdobywanie wiedzy naukowej?
  • Technologia dla każdego ucznia.
    Kupić, rozdać i co dalej? Jakie wyzwania stawiają nowoczesne pomoce edukacyjne – zestawy, mikrokontrolery, zabawki – przed rodzicami, nauczycielami i osobami uczącymi się?
  • Inteligencja przedmiotów.
    W jaki sposób i dla kogo projektowane są pomoce naukowe? Kiedy projektowanie pomocy naukowych rozwija wiedzę o uczeniu się?
  • Czy można uczyć się bez wysiłku?
    Co obiecują dzieciom i dorosłym przedmioty – nowoczesne zabawki, gry, roboty edukacyjne?
  • Większa kreatywność dzięki zabawie z kostką?
    Gdzie przebiegają etyczne granice obietnic w narracjach o pomocach naukowych i zabawkach edukacyjnych?

 

Zgłoszenia

Uczestnictwo czynne

10 lipca 2019 r.
— ostateczny termin nadsyłania abstraktów do wystąpień i posterów
(Formularz zgłoszeniowy)

30 lipca 2019 r.
— ogłoszenie listy zakwalifikowanych prelegentów

Uczestnictwo bierne

31 października 2019 r. lub do wyczerpania limitu miejsc
— zamknięcie rejestracji na konferencję
(Formularz zgłoszeniowy)

Opłaty

Koszt rejestracji do 8 sierpnia

  • Standardowa opłata – 550 PLN | 150 USD | 130 EUR
  • Opłata (doktoranci i studenci) – 380 PLN | 100 USD | 90 EURO

Koszt rejestracji po 9 sierpnia

  • Standardowa opłata – 750 PLN | 200 USD | 180 EUR
  • Opłata (doktoranci i studenci) – 500 PLN | 140 USD |  120 EUR

Więcej informacji o wymaganiach dotyczących prac, zapisach i opłatach »

Termin i miejsce konferencji

21-22 listopada 2019 r.
Centrum Nauki Kopernik
Wybrzeże Kościuszkowskie 20, 00-390 Warszawa

Kontakt

e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.