Dla kogo?
- Dla osób zainteresowanych zagadnieniami związanymi z nauczaniem języka angielskiego, zarówno w systemie oświaty publicznej, niepublicznej i prywatnym szkolnictwie językowym.
Kontakt
- Aleksandra Żach, tel. 723 331 565
- Alina Nohorna, tel. 723 331 639
- Weekendowy telefon dyżurny 22 517 98 49
- e-mail: [email protected]
Kwalifikacyjno–metodyczne studia
nauczania języka angielskiego
- Rekrutacja zakończona.
Zajęcia będą prowadzone online lub w formie hybrydowej (online lub offline).
O studiach
"Zapraszamy osoby zainteresowane zagadnieniami związanymi z nauczaniem języka angielskiego, zarówno w systemie oświaty publicznej, niepublicznej, prywatnym szkolnictwie językowym jak i na korepetycjach. Tematyka zajęć koncentruje się wokół szeroko rozumianych procesów psychologicznych, pedagogicznych i glottodydaktycznych zachodzących podczas nauczania/uczenia się języka obcego.
Zajęcia prowadzone są przez zespół wybranych specjalistów, będących zarówno teoretykami i praktykami. Ukończenie studiów daje uprawnienia pedagogiczno-metodyczne do nauczania języka angielskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej (z dyplomem magistra) (w połączeniu z odpowiednim certyfikatem językowym).)."
dr hab. Jarosław Krajka
dr Agnieszka Gadomska, kierownik merytoryczny kierunku
Adresaci
absolwenci następujących studiów magisterskich:
1. o specjalności innej niż filologia angielska legitymujący się poświadczeniem kwalifikacji językowych wymaganych prawem, zainteresowani uzyskaniem pełnych uprawnień do nauczania języka angielskiego we wszelkich typach szkół i kursów:
a) Certificate in Advanced English (CAE), funkcjonujący również pod nazwą Cambridge English: Advanced – ocena A, B lub C, Cambridge Assessment English (dawniej Cambridge English Language Assessment oraz University
of Cambridge ESOL Examinations),
b) International English Language Testing System (IELTS) – z wynikiem 6,5–7,0 pkt, Cambridge Assessment English (dawniej Cambridge English Language Assessment oraz University of Cambridge ESOL Examinations), British Council, IDP IELTS Australia,
c) Aptis (w wersji General lub for Teachers) – z wynikiem ogólnym C, w wersji pełnej 5-modułowej, komputerowej,
certyfikowanej przez British Council,
d) Aptis (w wersji Advanced) – z wynikiem ogólnym C1, w wersji pełnej 5-modułowej, komputerowej, certyfikowanej przez British Council,
e) Test of English as a Foreign Language (TOEFL) – Educational Testing Service (ETS):
– wersja iBT (internetowa) – z wynikiem całkowitym minimum 87 pkt,
– wersja CBT (komputerowa) – minimum 213 pkt i dodatkowo minimum 4,5 pkt z pracy pisemnej – TWE oraz
minimum 50 pkt z egzaminu ustnego – TSE,
– wersja PBT (tradycyjna) – minimum 550 pkt i dodatkowo minimum 4,5 pkt z pracy pisemnej – TWE oraz
minimum 50 pkt z egzaminu ustnego – TSE,
f) City & Guilds Level 2 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Expert (C1) 500/1766/4 funkcjonujący również pod nazwą City & Guilds International ESOL (IESOL) – poziom „Expert” łącznie z City
& Guilds Level 2 Certificate in ESOL International (Spoken) Expert (C1) 500/1768/8 funkcjonującym również pod nazwą City & Guilds International Spoken ESOL (ISESOL) – poziom „Expert”,
g) Pearson Test of English General (dawniej London Tests of English) Level 4; Edexcel Level 2 Certificate in ESOL International – ocena Pass, Merit, Distinction, Pearson Edexcel,
h) Pearson Test of English Academic – z wynikiem 76–84 pkt, Pearson Edexcel,
i) JETSET Level 6 – ocena Pass, Merit, Distinction; Pearson LCCI Level 2 Certificate in ESOL International
(LCCI IQ),
j) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc English C1
2. o specjalności innej niż filologia angielska nieposiadający odpowiedniego certyfikatu językowego, a zainteresowani uzyskaniem pełnych uprawnień do nauczania języka angielskiego we wszelkich typach szkół i kursów, pod warunkiem samodzielnego uzyskania poświadczenia wymaganych prawem kwalifikacji językowych określonych w punkcie 1 powyżej;
3. o specjalności innej niż filologia angielska nieposiadający odpowiedniego certyfikatu językowego, zainteresowani uzyskaniem wiedzy i umiejętności pedagogiczno-metodycznych nauczania języka angielskiego, nie planujący nauczania w systemie oświaty;
4. filologicznych (filologia angielska lub lingwistyka stosowana w zakresie języka angielskiego) nieposiadający uprawnień do nauczania (np. absolwenci specjalizacji biznesowej, translatorycznej czy kulturoznawczej), zainteresowani uzyskaniem uprawnień do nauczania języka angielskiego;
5. filologicznych (filologia angielska lub lingwistyka stosowana w zakresie języka angielskiego) posiadający pełne uprawnienia do nauczania, a zainteresowani podniesieniem poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu dydaktyki ogólnej, metodyki nauczania, pedagogiki, psychologii, emisji głosu i technologii informacyjnej w nauczaniu.
Cel
przygotowanie pedagogiczno-metodyczne do nauczania języka angielskiego, przekazanie wiedzy i umiejętności praktycznych z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki ogólnej, metodyki nauczania i technologii informacyjnej, przekazanie umiejętności obserwacji, analizy, planowania i prowadzenia procesu dydaktycznego, słuchacz uzyska uprawnienia do nauczania języka angielskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej (z dyplomem magistra) (w połączeniu z poświadczeniem kwalifikacji językowych przewidzianym przepisami).
Warunki zaliczenia
- minimum 80% obecności na zajęciach,
- zaliczenie wszystkich zajęć w ramach studiów,
- projekt własny i praktyki.
Dokument ukończenia studiów
absolwenci otrzymują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Uniwersytecie SWPS.
Dyplom poświadcza posiadanie przygotowania pedagogiczno-metodycznego do nauczania języka angielskiego i w połączeniu z poświadczeniem kwalifikacji językowych (dyplom magisterski filologii angielskiej lub lingwistyki stosowanej, lub certyfikat językowy przewidziany stosownymi przepisami) daje uprawnienia do nauczania języka angielskiego w określonych typach szkół.
Program
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Organizacja i tematyka zajęć
Program obejmuje 390 godzin zajęć dydaktycznych, realizowanych w formie interaktywnych wykładów, seminariów, ćwiczeń i zajęć e-learningowych oraz 150 godzin praktyk pedagogicznych. W razie potrzeby jesteśmy gotowi do prowadzenia zajęć w trybie online.
Program studiów podyplomowych realizuje wytyczne określone w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Tematyka zajęć określona przez ww. rozporządzenie obejmuje następujące zakresy:
- psychologia – podstawowe pojęcia psychologii, psychologia procesu uczenia się, psychologia osobowości i różnic indywidualnych, radzenie sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym, zapobieganie konfliktom i ich rozwiązywanie, różnice indywidualne w procesie uczenia się języka obcego;
- pedagogika – wybrane aspekty teoretyczne, współczesne tendencje w europejskiej polityce oświatowej, diagnoza pedagogiczna, problemy wychowawcze we współczesnej szkole, rozwój zawodowy nauczyciela, przeciwdziałanie niepowodzeniom szkolnym, praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, indywidualizacja pracy na lekcji, podstawowe zagadnienia prawne w oświacie;
- dydaktyka przedmiotowa – teorie uczenia się i nauczania języków obcych, techniki nauczania sprawności językowych, techniki nauczania elementów języka, integracja międzyprzedmiotowa, rozwijanie kompetencji interkulturowej, autonomia ucznia i strategie uczenia się, kompetencje merytoryczne i dydaktyczne nauczyciela, ocena osiągnięć ucznia, obserwacja lekcji, planowanie kursu i lekcji, analiza i opracowanie materiałów dydaktycznych;
- podstawy dydaktyki i emisja głosu – technologia informacyjna, BHP i Pierwsza Pomoc, porozumiewanie się w celach dydaktycznych, poprawność językowa, środki dydaktyczne;
- praktyki pedagogiczne – praktyka obserwacyjna, praktyka metodyczna.
Kadra
Rekrutacja
REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE:
Rekrutacja na studia podyplomowe wymaga wypełnienia internetowego formularza zgłoszeniowego. Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń zastrzega możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
Vademecum dla kandydata na studia podyplomowe
Baza wiedzy dla kandydata na studia podyplomowe
Dokumenty do pobrania
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej ilości zgłoszeń.
Opłaty
Pożyczki na kształcenie-nieoprocentowana pomoc zwrotna
Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe. Szczegółowe informacje: www.inwestujwrozwoj.pl
Poniższe informacje dotyczą studiów 3-semestralnych: w roku akademickim 2023/2024
(2 semestry) i w roku 2024/2025 (1 semestr).
za 1 i 2 semestr roku akademickiego 2023/2024 | |
---|---|
10 rat | 480 zł |
2 raty | 2250 zł |
1 rata | 4200 zł |
za 3 semestr roku akademickiego 2024/2025 | |
10 rat** |
480 zł** |
2 raty* |
2250 zł* |
1 rata | 2100 zł |
Łączny koszt studiów w ciągu 3 semestrów:
przy wyborze systemu 10 rat/rok akademicki: 7200 zł (łącznie 15 rat po 480 zł)
przy wyborze systemu 2 rat/rok akademicki: 6750 zł (łącznie 3 raty po 2250 zł)
przy wyborze systemu 1 raty/rok akademicki: 6300 zł (4200 zł w pierwszym roku akademickim nauki + 2100 zł w drugim roku akademickim nauki)
* tylko 1 rata płatna w semestrze zimowym kolejnego roku akademickiego w terminie do 05 października 2024 roku
** tylko 5 rat płatnych w semestrze zimowym kolejnego roku akademickiego w terminach od 05 października 2024 roku do 05 lutego 2025 roku włącznie
Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (absolwent płaci 0 zł)
Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni.
Na 7 dni przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.