
Profil naukowy
Filozof, kognitywista, muzykolog.
Zajmuje się psychologią i kognitywistyką muzyki, poznaniem ucieleśnionym, filozofią i psychologią wyobraźni. Naukowo interesuje się filozofią kognitywistyki, wyjaśnieniami mechanistycznymi w psychologii i neuronauce oraz filozofią umysłu.
Autor licznych publikacji, m.in.: „Reconsidering the Future of Embodied Music Cognition, Frontiers in Psychology” (2016), „Radical Embodied Neuroscience – How and Why? A commentary on: The Embodied Brain: Towards a radical embodied cognitive neuroscience, Frontiers in Human Neuroscience” (2015), „The Next Step: Mirror Neurons, Music and Mechanistic Explanation, Frontiers in Theoretical and Philosophical Psychology” (2015), „Music in the Flesh: Sense – making and Embodied Simulation in Musical Understanding, Psychomusicology: Music, Mind and Brain” (2014), Toward extended music cognition: commentary on „Music and cognitive extension”, Empirical Musicology Review (2015) oraz „Enactive Cognitive Science of Music: Background and Research Themes Constructivist Foundations” (2013).
Główny wykonawca projektu badawczego finansowanego ze środków NCN pt. „Embodied Music Cognition” oraz doktorant w projekcie „Cognitive Science in Search of Unity” realizowanego w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki. Laureat Nagrody Prezesa PAN w 2016 roku przyznawanej za wybitne osiągnięcia.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu kognitywistyki muzyki oraz formy eseju psychologicznego. Jest wykładowcą na studiach psychologicznych w języku angielskim.
Dla mediów