Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
zajęcia realizowane:
forma zajęć:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Czy granie w gry komputerowe poprawia nam umysł?

udostępnij artykuł
Czy granie w gry komputerowe poprawia nam umysł?

Gry komputerowe nie cieszą się dobrą reputacją, szczególnie wśród rodziców dorastających dzieci. Wynika to z przekonania, że gry mogą prowadzić do uzależnień lub agresywnych zachowań, co wciąż jednak jest tezą wywołującą kontrowersje wśród naukowców. Jednak w ostatnich latach postrzeganie gier w społeczeństwie się zmieniło, m.in. przez wielomiliardowy przemysł gier komputerowych, który generuje dobrze płatne miejsca pracy, a także rozwój e-sportu. Podczas swojego wykładu dr hab. Aneta Brzezicka, prof. Uniwersytetu SWPS zaprezentuje wyniki swoich badań, które pokazują potencjał gier komputerowych w zmienianiu sposobu działania niektórych funkcji mózgu.

Wykład organizowany przez Interdyscyplinarne Studia Doktoranckie Uniwersytetu SWPS jest częścią cyklu Wyzwania Humanistyki XXI wieku.

Z podowu pandemii COVID-19 w wydarzeniu uczestniczyć mogą jedynie doktoranci Interdyscyplinarnej Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu SWPS.

Wpływ gier wideo na funkcjonowanie poznawcze

W ostatnich latach gry komputerowe stały się jedną z dominujących form domowej rozrywki. Zmieniło się dziś postrzeganie gier, a intensywnie rozwijająca się domena e-sportu sprawiła, że zaczynamy patrzeć na nie nie tylko jako na sposób spędzania wolnego czasu, lecz także jako potencjalne zajęcie zawodowe.

Coraz więcej badań dotyczących gier skupia się nie na ich negatywnych aspektach (przede wszystkim potencjale uzależnienia), ale na możliwym pozytywnym wpływie na funkcjonowanie poznawcze.

Podczas swojego wykładu prof. Aneta Brzezicka omówi wyniki najnowszych badań prowadzonych w ramach Centrum Badań Neuropoznawczych Uniwersytetu SWPS, w których wzięli udział zarówno osoby długotrwale grające w gry komputerowe, jaki i wcześniej nie grające (badania treningowe z użyciem gier komputerowych jako narzędzi treningu). Obie linie badań dosyć spójnie pokazały potencjał gier komputerowych w obszarze zmian działania określonych funkcji umysłu.

Louise Ryan 258

Prelegent

dr hab. Aneta Brzezicka, prof. Uniwersytetu SWPS – Psycholog. Zajmuje się badaniem szeroko rozumianych zmian neuroplastycznych w populacjach osób wystawionych na działanie zmiennych modyfikujących zachowanie, szczególnie zaś działanie ważnych funkcji poznawczych (szczególnie pamięci roboczej). Jednym z ważnych tematów, nad którymi obecnie pracuje w ramach kierowanego przez nią Centrum Badań Neuropoznawczych jest także interakcja między mózgiem, mikrobiotą jelitową i funkcjonowaniem poznawczym. Oprócz tego analizuje dane pochodzące z rejestracji wewnątrzczaszkowych u pacjentów wykonujących zadania angażujące pamięć krótkotrwałą i roboczą. Dzięki tym unikatowym informacjom stara się zrozumieć elektrofizjologiczne podłoże zjawisk pamięciowych..

Większość z nas zna gry komputerowe jako formę rozrywki. Prof. Aneta Brzezicka zaprezentuje jednak interesujące badania przeprowadzone na Uniwersytecie SWPS, które wskazują, że gry komputerowe mogą potencjalnie zmienić sposób działania niektórych funkcji poznawczych w mózgu.

dr hab. Izabela Grabowska, prof. Uniwersytetu SWPS, kierownik Interdyscyplinarnej Szkoły Doktorskiej

 

Wyzwania humanistyki XXI wieku 

Wyzwania humanistyki XXI wieku to cykl wykładów prowadzonych przez wybitnych specjalistów z rożnych dziedzin mających związek z szeroko pojętą humanistyką. Prelekcje są organizowane głównie z myślą o uczestnikach Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich Uniwersytetu SWPS, jednakże mają formę otwartych spotkań, dostępnych dla wszystkich zainteresowanych. Po wykładzie doktoranci zasiadają z zaproszonymi gośćmi przy wspólnym stole. Nieformalna atmosfera sprzyja nieskrępowanej dyskusji oraz nawiązywaniu bezpośrednich kontaktów, które mogą w przyszłości zaowocować stażami naszych doktorantów w zagranicznych ośrodkach naukowych.

Kształcenie doktoranckie na Uniwersytecie SWPS

Studia doktoranckie na Uniwersytecie SWPS skierowane są zarówno do osób planujących karierę akademicką, jak tych, które doktorat traktują jako szansę rozwoju osobistego i element wspierający karierę zawodową. Interdyscyplinarny charakter studiów umożliwia realizację projektów z pogranicza różnych dyscyplin naukowych. Doktoranci współpracują z badaczami z najlepszych ośrodków w kraju i za granicą. Partnerskie relacje mistrz-uczeń gwarantują indywidualne podejście do każdego studenta i profesjonalne wsparcie merytoryczne.

Więcej o kształceniu doktoranckim »

Termin i miejsce

26 czerwca 2020 r., 17.00

Wydarzenie online skierowane do doktorantów Interdyscyplinarnej Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu SWPS

Organizator

  • Interdisciplinarna Szkoła Doktorska Uniwersytetu SWPS