Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Szukasz studiów? Wybierz tematykę:

Szukasz studiów?

Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu

Katedra kształci w zakresie dziennikarstwa i szeroko rozumianej komunikacji wizerunkowej: brandingu i public relations oraz kreowania mediów (w obszarze creative industries). Programy studiów obejmują zajęcia warsztatowe między innymi z zakresu kreatywnego pisania dla mediów, dziennikarstwa radiowego, telewizyjnego i online oraz kreowania i zarządzania wizerunkiem marek i podmiotów.

W katedrze prowadzone są badania przede wszystkim z zakresu teorii komunikacji, etyki i aksjologii mediów, public relations i brandingu, medializacji i kultury popularnej.

Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu Uniwersytet SWPS

Dydaktyka

Katedra prowadzi studia na poziomie licencjackim i magisterskim (studia I i II stopnia). Kształci w zakresie dziennikarstwa i szeroko rozumianej komunikacji wizerunkowej: brandingu, public relations, digital i social media oraz kreowania mediów.

Badania jakościowe oferowanych programów studiów

Zakończyliśmy właśnie analizę wyników badania jakościowego, którym poddaliśmy studentów dziennikarstwa i kreowania mediów na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Chcieliśmy dowiedzieć się, co uznają oni za największą wartość swojego studiowania, czym ich zdaniem wyróżniają się studia na tle innych, co się podoba, a co wymagałoby jeszcze korekty. Z satysfakcją stwierdziliśmy, że przytłaczająca większość opinii o studiach jest pozytywna.

Uczestnicy badania spontanicznie podkreślali zorientowanie studiów na rynek, jego aktualne realia i wymagania oraz praktyczny wymiar prowadzonych zajęć. Warsztatowy i nastawiony na przekazanie konkretnych kompetencji charakter zajęć stanowi też największą zaletę studiów i odróżnia jej, zdaniem studentów, od ofert innych uczelni.

Zdaniem studentów studia na Uniwersytecie SWPS to unikatowe podejście prowadzących (przede wszystkim ich brak zadęcia oraz niebanalne podejście), indywidualne traktowanie studentów oraz silne i partnerskie relacje z kadrą wykładowców.

Opinie studentów

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna:

  • „Fakt, że jest dużo praktyki, rzeczy które rzeczywiście mogą nam się przydać w dalszym życiu, nie tylko sucha teoria, której trzeba się wykuć na pamięć”.
  • „Nie ma typowo szkolno-uniwersyteckich limitów np w wymyślaniu czy w wypowiadaniu swojego zdania, ludzkie stosunki wykładowca-student”.
  • „Jak już zaznaczyłam w pierwszym pytaniu- dużo praktyki, czyli mniej gadania więcej robienia, z czym raczej nieczęsto można się spotkać na innych uczelniach”.

Kreowanie mediów:

  • „Ciekawe rozmowy z prowadzącymi, poznawanie branży kreatywnej od podszewki, kreatywna atmosfera.”
  • „Te studia dają przestrzeń do realizacji własnych pomysłów i projektów. SWPS jest bardziej otwarty niż inne uczelnie”.
  • „Inna, bardziej przyjazna forma relacji z wykładowcami i uczelnią ogółem w porównaniu do standardowych (stereotypowych) uniwersytetów”.
  • „Podejście prowadzących do studentów jak do ludzi a nie masy peseli na sali”.
  • „Poza tym, że udało się trafić do grupy studentów zaangażowanych i wymagających względem realizowanego programu zajęć (a to ważne, że niemal wszyscy są aktywni i chcą się dużo dowiedzieć), podobał mi się program studiów. To, w jaki sposób jest realizowany zależy w dużej mierze od prowadzących. Świetnym pomysłem jest uzupełnienie zajęć stricte z mediów czy brandingu, warsztatami i wykładami z wykładowcami z psychologii. Ujęcie tej perspektywy jest bardzo ważne w projektowaniu komunikacji”.

Wśród opinii negatywnych przewijała się jedna: zaczynanie zajęć o ósmej rano (chociaż tak naprawdę zdarza się to sporadycznie ;).

Nowe studio radiowe

studio radiowe swps wrocław Z satysfakcją informujemy, że uruchomione zostało nowe, doskonale wyposażone, studio radiowe i obróbki dźwięku, z którego korzystać będą studenci dziennikarstwa i kreowania mediów na wrocławskim Uniwersytecie SWPS. Wyposażenie studia umożliwi nie tylko prowadzenie warsztatów i laboratoriów radiowych, ale także prace nad profesjonalnym nagrywaniem i obróbką dźwięku, nagrywanie audycji, wywiadów, dźwiękowych reklam i promosów, pracę nad zagadnieniami brandingu dźwiękowego.

I wiele innych warsztatów dźwiękowych – według pomysłów Prowadzących i Studentów.

Zespół

prof. dr hab.
Igor Borkowski
zobacz biogram
Bromski, Kamil
Etatowy
Tak
Specjalizacja
Badacz marketingu i komunikacji marek
Biogram
Tak
Tytuł
dr
Imię i nazwisko
Kamil Bromski
Miasto
wroclaw
Dyscyplina
nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Prawa i Komunikacji Spo\u0142ecznej we Wroc\u0142awiu","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Katedrze
{"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
Wydział
Array
Funkcja w Instytucie
[]
Funkcja w Centrum
[]
dr Kamil Bromskibadacz marketingu i komunikacji marek
Dysiewicz, Kamil
Etatowy
Tak
Biogram
Nie
Tytuł
mgr
Imię i nazwisko
Kamil Dysiewicz
Miasto
wroclaw
Stanowisko
asystent
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Prawa i Komunikacji Spo\u0142ecznej we Wroc\u0142awiu","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Katedrze
{"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
Wydział
Array
Funkcja w Instytucie
[]
Funkcja w Centrum
[]
mgr Kamil Dysiewicz
Garbicz-Stodolna, Dorota
Etatowy
Tak
Biogram
Nie
Tytuł
mgr
Imię i nazwisko
Dorota Garbicz-Stodolna
Miasto
wroclaw
Dyscyplina
nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
Stanowisko
asystent
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Prawa i Komunikacji Spo\u0142ecznej we Wroc\u0142awiu","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Katedrze
{"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
Wydział
Array
Funkcja w Instytucie
[]
Funkcja w Centrum
[]
mgr Dorota Garbicz-Stodolna 
Młodzińska-Granek, Agnieszka
Etatowy
Tak
Biogram
Nie
Tytuł
dr
Imię i nazwisko
Agnieszka Młodzińska-Granek
Miasto
wroclaw
Dyscyplina
nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
Stanowisko
adiunkt
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Prawa i Komunikacji Spo\u0142ecznej we Wroc\u0142awiu","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Katedrze
{"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
Specjalizacja
badaczka nauk społecznych, ekspertka impact innovations
Wydział
Array
Funkcja w Instytucie
[]
Funkcja w Centrum
[]
dr Agnieszka Młodzińska-Granekbadaczka nauk społecznych, ekspertka impact innovations
Morozow, Iwona
Etatowy
Tak
Biogram
Tak
Tytuł
dr
Imię i nazwisko
Iwona Morozow
Miasto
wroclaw
Dyscyplina
nauki-o-kulturze-i-religii
Specjalizacja
Kulturoznawca, antropolog i filmoznawca
Stanowisko
adiunkt
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Prawa i Komunikacji Spo\u0142ecznej we Wroc\u0142awiu","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Katedrze
{"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Instytucie
{"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Humanistycznych","Nazwa odmieniona":""},"funkcja-w-instytucie1":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Spo\u0142ecznych","Nazwa odmieniona":""}}
Obszar zainteresowania
kulturoznawstwo
Wydział
Array
Instytut
Array
Funkcja w Centrum
[]
dr Iwona Morozowkulturoznawca, antropolog, filmoznawca
Motriuk, Rafał
Etatowy
Tak
Biogram
Tak
Tytuł
mgr
Imię i nazwisko
Rafał Motriuk
Miasto
wroclaw
Dyscyplina
nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
Specjalizacja
Dziennikarz naukowy, gospodarczy i międzynarodowy, anglista
Stanowisko
asystent
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Prawa i Komunikacji Spo\u0142ecznej we Wroc\u0142awiu","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Katedrze
{"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
Wydział
Array
Funkcja w Instytucie
[]
Funkcja w Centrum
[]
mgr Rafał Motriukdziennikarz, konsultant ds. komunikacji, trener biznesu
Obszarny, Magdalena
Etatowy
Tak
Biogram
Tak
Tytuł
mgr
Imię i nazwisko
Magdalena Obszarny
Miasto
wroclaw
Dyscyplina
nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
Specjalizacja
Dziennikarka, prezenterka telewizyjna
Stanowisko
asystent
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Prawa i Komunikacji Spo\u0142ecznej we Wroc\u0142awiu","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Katedrze
{"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
Wydział
Array
Funkcja w Instytucie
[]
Funkcja w Centrum
[]
mgr Magdalena Obszarnymedioznawca, dziennikarka
Stasiuk-Krajewska, Karina
Etatowy
Tak
Biogram
Tak
Tytuł
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
Imię i nazwisko
Karina Stasiuk-Krajewska
Miasto
wroclaw
Dyscyplina
nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
Specjalizacja
Medioznawca, teoretyk komunikacji, etyk komunikacji profesjonalnej
Stanowisko
profesor uczelni
Funkcja w Instytucie
{"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Spo\u0142ecznych","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Prawa i Komunikacji Spo\u0142ecznej we Wroc\u0142awiu","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Katedrze
{"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
Instytut
Instytut Nauk Społecznych
Obszar zainteresowania
specjalista-ds-wizerunku
Wydział
Array
Funkcja w Centrum
[]
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS Karina Stasiuk-Krajewskamedioznawca, teoretyk komunikacji, etyk komunikacji profesjonalnej
Wieczorek, Iwo
Etatowy
Tak
Specjalizacja
creative manager, social media expert
Biogram
Nie
Tytuł
mgr
Imię i nazwisko
Iwo Wieczorek
Miasto
wroclaw
Stanowisko
asystent
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Prawa i Komunikacji Spo\u0142ecznej we Wroc\u0142awiu","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Katedrze
{"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
Wydział
Array
Funkcja w Instytucie
[]
Funkcja w Centrum
[]
mgr Iwo Wieczorekcreative manager, social media expert
Wołodźko, Tomasz
Etatowy
Tak
Biogram
Tak
Tytuł
mgr
Imię i nazwisko
Tomasz Wołodźko
Miasto
wroclaw
Dyscyplina
nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
Specjalizacja
Medioznawca, dziennikarz radiowy
Stanowisko
asystent
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Prawa i Komunikacji Spo\u0142ecznej we Wroc\u0142awiu","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Katedrze
{"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
Wydział
Array
Funkcja w Instytucie
[]
Funkcja w Centrum
[]
mgr Tomasz Wołodźkomedioznawca, dziennikarz

Współpracownicy
dydaktyczni 2023/2024

  • red. Monika Nowak – menedżer, broker innowacji
  • red. Tomasz Patora – dziennikarz śledczy
  • red. Miłosława Bożek – dziennikarka radiowa, podcasterka
  • red. Marcin Gigołła – dziennikarz, redaktor
  • dr Grzegorz Fortuna – filmoznawca, krytyk filmowy, dystrybutor filmowy, dyrektor festiwalu filmowego
  • dr Dominik Lewiński – wykładowca akademicki, medioznawca
  • dr Anna Przyborska-Borkowicz – kulturoznawczyni, pedagożka
  • dr Michał Rydlewski – medioznawca, antropolog kultury
  • dr Małgorzata Sztylińska-Kaczyńska – wykładowczyni akademicka, blogerka
  • dr Anna Wiatr – socjolożka, badaczka jakościowa, reportażystka, felietonistka
  • dr Robert Zontek – wykładowca akademicki, filmoznawca
  • mgr Stefan Augustyn – rzecznik prasowy, PR&Communication Manager
  • dr Dorota Dyksik – wykładowczyni akademicka, medioznawczyni, działaczka NGO
  • mgr inż. Sebastian Bykowski – specjalista monitoringu mediów i ewaluacji komunikacji
  • mgr Jakub Fajfrowski – założyciel September Events i September PR
  • mgr Konrad Fuławka – Innovation Operational Officer w Nokia
  • mgr inż. Marcin Goleń – fotografik
  • mgr Krzysztof Jagiełka – UX-designer
  • dr Dawid Junke – kulturoznawca, badacz kultury popularnej
  • mgr Ewelina Kordiak-Gołębska – neurologopedka, specjalistka w zakresie emisji i higieny głosy
  • mgr Beata Kierzkowska-Redźko – commercial director, specjalistka w zakresie marketingu
  • mgr Piotr Łęgowski – specjalista digital marketingu, social mediów, content marketingu
  • mgr Renata Makuszak-Krzyżaniak – graficzka komputerowa, redaktorka
  • mgr inż. Janusz Magoński – product designer
  • red. Marek Obszarny – dziennikarz radiowy
  • red. Katarzyna Pawlak-Lisiak – dziennikarka radiowa, rzeczniczka prasowa
  • mgr Katarzyna Sowicka – specjalistka content marketingu
  • mgr Magdalena Szott – specjalistka w zakresie marketingu
  • mgr Dawid Tymiński – influencer
  • mgr Krzysztof Waraksa – konsultant w obszarze strategii marki i designu
  • dr Agata Anacik-Kryza – socjolożka i antropolożka kultury
  • dr Krzysztof Flasiński – badacz zastosowań big data
  • mgr Rafał Węgrzyn – UX/UI Trainer
  • dr hab. Jarosław Orzechowski, prof. SWPS – psycholog
  • mgr Anna Szalwa – projektantka intermedialna
  • mgr Łukasz Grynda – motion designer
  • mgr inż Patrycja Radek – brokerka innowacji
  • mgr Martyna Mrozek – projektantka produktów cyfrowych

Działalność studencka

W Katedrze działają koła naukowe oraz organizacje studenckie skupione wokół tematyki komunikacji oraz działaności medialnej.

Koło naukowe ant_y

Celem działalności koła jest nabywanie wiedzy z zakresu komunikacji, diagnozowanie problemów funkcjonujących w społeczeństwie i próba ich rozwiązania. To również działalność ogólnokreatywna, od tworzenia projektów badawczych i naukowych do kreatywnych działań medialnych.„ant_Y jest kołem naukowym, niemającym większych osiągnięć w żadnej dziedzinie (bez przesady - komentarz dyrekcji), ale lubi włazić tam, gdzie najbardziej swędzi. Dlatego też utożsamiamy się z mrówkami. Są małe i czasem denerwują, ale na dłuższą metę przynoszą dużo korzyści. Przynajmniej tak sobie wmawiamy…” Członkowie koła są aktywni na polu badawczym i organizacyjnym, biorą udział w konferencjach naukowych oraz służą pomocą w formułowaniu metodologii prac dyplomowych oraz przeprowadzaniu badań.

Wybrane projekty:

1. Projekt wieloetapowych badań użytkowników przystanków miejskich dla Nokii i miasta Wrocław „Ant_y odpowiedzialne jest za całą metodologię badań pod kątem tego, jak zachowują się ludzie na przystankach, jakie są ich potrzeby i jakie można wydusić z tego insighty więc: robimy analizę przepływu ludzi na/wokół wybranych przystanków na podstawie zapisów z monitoringu miejskiego, do tego KAD, focusy, wywiady pogłębione, obserwacje jak ludzie użytkują ekrany w przestrzeni publicznej, jak zachowuja się zamawiając rzeczy w mcdonaldzie, kupując bilet w mpk, korzystając z planszy interaktywnych w hydropolis i w każdym innym miejscu, gdzie można zaobserwować kontakt człeka z technologią audiowizualną itd.” - mówią członkowie Koła.

2. Projekt konstruowania atrakcyjności wśród użytkowników aplikacji Tinder.

3. Szkolenie z obsługi google drive dla członków Kół Naukowych.

4. Organizacja cotygodniowych spotkań, dyskusji, konsultacji badawczych, wykładów dla członków koła, m.in. "Wprowadzenia do statystyki" - Łukasz Stecko, doktorant Psychologi UW; projekt badań witryn sklepowych dla Koła Naukowego PO CO TO; "O użytkownikach przeglądarki" - wystąpienie Joanna Czajka, Marta Zagdańska.

Głównym projektem koła jest Wałcorw – to też jest Wrocław. Wałcorw dotyczy estetycznie zdegradowanych przestrzeni Wrocławia. Głównym założeniem jest fakt, że miejsca estetycznie zdegradowane i 'wykluczone' społecznie wypełniają tkankę miejską ścisłego centrum. Celem projektu jest zwrócenie uwagi na zaburzenie i praktyczne pozbawienie funkcjonalności poszczególnych przestrzeni w ramach architektonicznego pejzażu Wrocławia. Aplikując zarówno metody ilościowe jak i jakościowe, projekt ma na celu zbadanie jak uczestnicy i mieszkańcy wspomnianych zespołów mieszkalnych konstruują swoje funkcjonowanie w nich. Rezultatem naszych działań będzie zorganizowanie konferencji z udziałem ekspertów m.in. od urbanistyki oraz zaprojektowanie przewodnika po owych 'zdegradowanych' miejscach. Fotografie są wizualną manifestacją badanych sieci obiektów. Efektem realizacji projektu była publikacja broszury oraz liczne prezentacje wyników badań, na przykład na konferencjach naukowych, seminariach poświęconych wizerunkowi miast i innych wydarzeniach. Więcej: https://www.facebook.com/walcorw?ref=br_rs

Miejscówka to projekt mający na celu zdiagnozowanie potrzeb młodzieży szkolnej oraz zaprojektowanie i zrealizowanie tzw. „miejscówki” – czyli przestrzeni, gdzie młodzież ta będzie czuła się dobrze i zyska możliwość samorealizacji. W tej chwili odbyły się już warsztaty z młodymi ludźmi, finalizowany jest projekt miejscówki (we współpracy ze Stowarzyszeniem „Tratwa” i Kołem naukowym Humanizacja Środowiska Miejskiego z Politechniki Wrocławskiej), zbliżamy się do fazy realizacji, czyli budowania.

Na podobnych założeniach oparty jest projekt, którego beneficjentem mają być dzieci – tym razem chodzi o niestandardowy i odpowiadający ich potrzebom plac zabaw. Ten projekt jest w fazie badań i działań projektowych (także z koleżankami i kolegami z PWr).

Koło regularnie angażuje się też w niecykliczne wykłady i warsztaty/ćwiczenia z okolic komunikacji; socjologii itp., prowadzi badania z zakresu socjologii medycyny (projekt w fazie początkowej, ale bardzo obiecujący!) i czasami prowadzi prace projektowo-brandingowe (na przykład współpraca przy projekcie książki Katarzyny Gubały, Faceci z sieci, Czarna Owca).

Opiekunem koła jest dr Dominik Lewiński.

Telewizja studencka Tygiel

Telewizję studencką Tygiel tworzy grupa 26 młodych ludzi. Projektem opiekuje się dziennikarka Magdalena Obszarny. Obejrzyj tutaj 🡒Nasza telewizja powoli staje się rozpoznawalną lokalnie marką relacjonującą najważniejsze wydarzenia na Uniwersytecie SWPS oraz we Wrocławiu. Telewizja studencka TYGIEL to przestrzeń otwarta dla kreatywnych młodych twórców, którzy dopiero zdobywają swoje doświadczenie telewizyjne.dr hab. dr Karina Staisuk-Krajewska, prof. Uniwersytetu SWPS

Koło naukowe „Po co to”

PO CO zadawać pytania? PO CO szukać odpowiedzi? Czy poprzez pytanie można zmotywować kogoś do refleksji? Jak je zadać aby wywołać dialog? Czy sama dyskusja może być wartościowa? Kiedy pytać dociekliwie, kiedy prowokacyjnie, a kiedy w sposób szczegółowy? Czy zadawanie pytań prowadzi do poznania innego punktu widzenia? Czy wiedza to doświadczenie? Czy efektywne rozwiązanie musi być kreatywne? Czy każda odpowiedź niesie za sobą kolejne pytanie?

CO TO Brand? PO CO branding? PO CO TO

Opiekunem koła jest Michał Ulidis.

pocoto logo v2

Aktualne projekty:

  • projektowanie przystanków dla Nokii,
  • branding dla tv studenckiej (obecnie Tygiel),
  • branding dla koła sport study (w toku),
  • branding dla projektu cyklicznych imprez muzycznych (z gatunku trance), w toku,
  • branding dla zewnętrznej firmy holdingowej (grupa zamknięta), w toku,
  • zrealizowana wystawa PO CO TEN WERNISAŻ,
  • projekt informatora oraz layout strony dla nowych studentów z wykorzystaniem technik card sorting, design thinking oraz dobrych praktyk webdesignu. Projekt ma docelowo dostarczyć kandydatom i nowym studentom informacje o Uniwersytecie SWPS, w taki sposób, aby jak najbardziej zminimalizować lęk, który wytwarza się u młodych ludziach pomiędzy etapem rekrutacji a decyzją o przyjęciu na studia i faktycznym rozpoczęciem nauki (w toku).

„Pismo Prywatne”

pismo prywatne wwwTo kolejna inicjatywa studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu.

Pomysł na stworzenie „Pisma Prywatnego” narodził się podczas warsztatu dziennikarskiego. Szybko spodobało nam się realizowanie projektu gazety w ramach zajęć. Zorganizowaliśmy pierwsze spotkanie. Później drugie i nim zdążyliśmy zauważyć, temat pochłonął nas bez reszty. Każde z nas poświęciło na zebrania wolne środowe popołudnia. Projekt wdarł się pomiędzy nasze relacje, rozmawialiśmy o nim coraz więcej, dzieliliśmy się każdą myślą i pomysłem.

Z pomocą naszego opiekuna – redaktora Tomasza Wołodźko – budowaliśmy fundamenty tej działalności. „Pismo Prywatne” to dla nas sposób na pokazanie Wam, że SWPS to styl bycia i sposób patrzenia na świat, niebanalne pomysły i ciekawe osobowości.

Dziś poświęcamy tej inicjatywie każdą chwilę – jesteśmy w stałym kontakcie, a działania planujemy z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Chcemy, aby to, co robimy, również dla Was było źródłem pozytywnego nastawienia” – mówi Jowita Pietroń, koordynatorka projektu.

Co dwa tygodnie świeże informacje, interesująca publicystyka, ciekawe opinie, niebanalne rozmowy. Lektura obowiązkowa! pismoprywatne.pl

Opiekunem inicjatywy jest dr Iwona Morozow.

Najważniejsze wydarzenia

Wykład – dyskusja – awantura. Nowy cykl spotkań z naszymi wykładowcami

W styczniu 2018 r. rozpoczęliśmy nowy cykl spotkań, podczas których Pracownicy i Współpracownicy Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu dyskutują o interesujących zagadnieniach związanych z branżami kreatywnymi, współczesnymi mediami, brandingiem i komunikacją.

Ideą wydarzenia, organizowanego wspólnie z Etno Cafe, Barbarą oraz Fundacją Król i Smok, jest nieformalna dyskusja a czasami ostry spór między tymi, którzy wzajemnie się szanują lubią, choć niekoniecznie zgadzają. Połączenie ciekawych tematów oraz niebanalnych osobowości naszych Wykładowców daje mieszankę wybuchową. Nic dziwnego, że zainteresowana publiczność czasami nie mieści się w przestronnych salach Barbary.

Zachęcamy do obejrzenia materiałów video – zobaczycie dokładnie, na czym polega wyjątkowa atmosfera naszych studiów i partnerska relacja Wykładowca-Student. Po debacie publiczność głosuje na zwycięzcę, poprzez dobrowolne datki do puszek Fundacji Król i Smok.

Do tej pory awanturowali się:

- Dominik Lewiński i Maurycy Graszewicz (o social mediach)
- Michał Ulidis i Szymon Sikorski (o to, czy technologia zabije kreatywność)
- Iwona Morozow i Julian Jeliński (o przewagę kina hollywoodzkiego nad europejskim lub odwrotnie)
- Szymon Sikorski i Dominik Lewiński (przed wakacjami – o sensie podróżowania)

O employer brandingu w Empiku

Po wakacjach Uniwersytet SWPS we Wrocławiu uruchamia unikatowe studia z obszaru Employer Brandingu, czyli zarządzania wizerunkiem marki jako pracodawcy. W związku z tym 24 kwietnia zaprosiliśmy wszystkich zainteresowanych na spotkanie z Szymonem Sikorskim prezesem zarządu i strategiem w Agencji PR Publicon oraz Pauliną Laufer-Orłowską, PR Manager w Publiconie.

O employer brandingu w Empiku

Mówiono między innymi o tym, jak stać się „pracodawcą z wyboru”. By osiągnąć ten cel, czyli zatrzymać wartościowych pracowników i przyciągnąć nowych specjalistów, firmy podejmują wiele różnorodnych działań z zakresu employer brandingu. Wśród nich jest efektywna komunikacja wewnętrzna. Jak sprawić, aby nie była tubą propagandową, lecz opierała się na dwustronnej wymianie informacji? Jak budować efektywną strategię komunikacyjną w obrębie organizacji?

Tego dotyczyło, cieszące się ogromnym zainteresowaniem, spotkanie.

O wrocławskich osiedlach wspólnie z „Gazetą Wyborczą”

Karina Stasiuk-Krajewska oraz Michał Ulidis podjęli się współpracy z „Gazetą Wyborczą” w ramach akcji „Wyborcza na osiedla”. Ideą akcji jest poznania opinii i problemów mieszkańców największych osiedli wrocławskich co za tym idzie – zdiagnozowanie sytuacji w mieście, widzianej oczami jego mieszkańców.

W ramach akcji Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej opracowała metodologię oraz przeprowadzi badania wśród radnych wrocławskich Rad Osiedli.

Nocny maraton idei za nami – podsumowanie konferencji Zawartości

W nocy z 6 na 7 kwietnia we wrocławskiej filii Uniwersytetu SWPS odbył się pierwszy nocny maraton idei – Zawartości. Konferencja składała się z 18 dyskusji tematycznych, w których zabrało głos aż 73 prelegentów. W rozmowach, podzielonych na cztery główne nurty – Ludzie, Miasto, Praca, Świat – uczestniczyło 475 osób.

Tegoroczne Zawartości to już druga konferencja z cyklu, która rokrocznie przyciąga osoby ciekawe i żądne wiedzy, ludzi biznesu i pracowników branży kreatywnej, chcących podzielić się swoim zdaniem o dzisiejszym świecie, a przy tym poznać trendy i wytyczne, które kształtują sposób, w jaki się komunikujemy.

W gronie aż 73 ekspertów – teoretyków i praktyków, przedstawicieli środowisk nauki, biznesu i polityki, a także liderów opinii – szukaliśmy odpowiedzi na to, co może wydarzyć się w przyszłości i jaki mamy na to wpływ. Podczas 18 paneli odbywających się w godzinach wieczornych – od 19.00 do 3.00 nad ranem – nie zabrakło tematów, takich jak: Wrocław, architektura, moda, otwartość i tolerancja, przyszłość pracy, roboty i automatyzacja, media czy PR i marketing.

Wśród zaproszonych gości były takie znane osoby, jak: Zbigniew Maćków, Jerzy Michalak, Aleksandra Trapp, Paulina Basta, Katarzyna Barczyk, Piotr Szymański i wielu innych. Pełna lista prelegentów dostępna jest na stronie wydarzenia: www.zawartosci.com.

Nowa formuła Zawartości – w nocy z piątku na sobotę – okazała się strzałem w dziesiątkę, o czym świadczy zarówno zainteresowanie wydarzeniem, które obserwowaliśmy jeszcze przed konferencją, jak i duża frekwencja pomimo późnych godzin wieczornych – tłumaczy Katarzyna Pastuszka, współorganizatorka konferencji. Jak dodaje, pracując nad nową formułą Zawartości, zależało nam na tym, aby stworzyć przestrzeń dla ludzi ciekawych świata, dla tych, którzy nie są obojętni na to, co się dzieje wokół nas, i którzy chcą dyskutować o rzeczach ważnych.

To wydarzenie lokuje się w coraz istotniejszym obecnie obszarze styku nauki i biznesu. Jego wyjątkowość polega jednak na tym, że nie będziemy – jak to się dzieje najczęściej – mówić o nauce z perspektywy biznesowej. Wręcz przeciwnie – popatrzymy na zmiany na współczesnych rynkach z perspektywy refleksji naukowej. Sądzę, że taka perspektywa będzie inspirująca dla obu stron debaty – dodaje Karina Stasiuk-Krajewska z Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, współorganizatorka debaty.

Sukces wydarzenia potwierdza zarówno potrzebę, jak i istnienie przestrzeni do organizowania tego typu spotkań, nie tylko na wrocławskim rynku, ale i w całej Polsce. Organizatorzy konferencji – Uniwersytet SWPS oraz agencja Publicon – już dziś zapowiadają realizację kolejnej edycji, która prawdopodobnie odbędzie się jesienią.
Katarzyna Pastuszka

Spotkania z nauką: media – marka – kreatywność

Za nami kolejne wydarzenie z cyklu Marka – Media – Kreatywność, w ramach którego zaprosiliśmy na warsztaty i spotkania poświęcone szeroko rozumianym branżom kreatywnym. Tym razem tematyka warsztatów związana była z kreowaniem marki i komunikacji, employer brandingiem oraz digital mediami. Zwróciliśmy szczególną uwagę na kwestie związane z brandingiem (Maurycy Graszewicz), personal brandingiem, czyli kreowaniem marki własnej (Filip Mecner), budowaniem relacji z klientem (Mchał Grala) oraz employer brandingiem, czyli budowaniem marki pracodawcy (Szymon Sikorski). Nie zabrakło warsztatów dotyczących profesjonalnego wykorzystania narzędzi audiowizualnych w Internecie (Kasia Pawlak, Wojciech Wieman, Piotr Radziemski). Nowością były warsztaty odnoszące się do projektowania produktów i usług (Michał Ulidis), także z wykorzystaniem metody Design Thinking (Patrycja Radek, Joanna Szustakiewicz).

Na zakończenie zaprosiliśmy na tradycyjne już spotkanie i dyskusję z Jarosławem Kuźniarem.

El Clasico na Uniwersytecie SWPS

Tym razem zaprosiliśmy na Uczelnią wszystkich tych, którzy interesują się sportem – zarówno w kontekście dziennikarskim, jak i wizerunkowym. Nasi Studenci oraz zaproszeni Goście mieli okazję wspólnie oglądać transmisję meczu FC Barcelona i Real Madryt z Camp Nou.

el clasico3

Wcześniej jednak uczestniczyliśmy w prezentacjach i dyskusjach. Pracę spikera sportowego prezentował Andrzej Gliniak (spiker Śląska Wrocław), o finansowej stronie futbolu opowiadał Adam Pawlukiewicz z Pentagon Research, a w klasycznym spotkaniu o piłce nożnej uczestniczyli Artur Brzozowski (Gazeta Wyborcza), Andrzej Ostrowski (Dolnośląska Szkoła Wyższa) i Jakub Guder (Gazeta Wrocławska).Organizatorem było powstające właśnie w Katedrze koła naukowe Sport Study

Uczestnicy spotkania otrzymali pierwsze egzemplarze gazetki sportowej SWooPS, którą wydają nasi Studenci pod opieką Adama Pawlukiewicza i Tomasza Wołodźki.

Kongres rowerowy we Wrocławiu

Już po raz drugi Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej współpracuje przy organizacji Dolnośląskiego Festiwalu Rowerowego, który odbył się w dniach 20-21 maja 2018. W tym roku, w ramach sesji naukowej prezentowali się Pracownicy, Współpracownicy oraz Studenci Wydziału wrocławskiego. Organizatorem i inicjatorem przedsięwzięcia jest red. Tomasz Wołodźko z Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.

Kongres Rowerowy, który organizuje Uniwersytet SWPS w ramach Festiwalu, to jedno z wiodących wydarzeń Dolnośląskiego Festiwalu Rowerowego. Wśród tegorocznych prelegentów znaleźli się także wykładowcy z Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, którzy opowiedzieli o różnorodnych aspektach wpływu rowerów na społeczną aktywność. Do dyskusji zostali zaproszeni pasjonaci rowerów, zawodowi kolarze, trenerzy, psychologowie sportu, pracownicy naukowo-dydaktyczni uczelni wyższych, medioznawcy, prawnicy i filozofowie.

– Dolnośląski Festiwal Rowerowy to połączenie targów turystyczno-branżowych, kongresu rowerowego oraz sportowych atrakcji. Po raz pierwszy, w ramach kongresu bierzemy „na warsztat” kolarstwo, cyklistów i rowery jako nieodłączne elementy naszej codzienności. Sprawdzimy w praktyce, dlaczego „rower to jest świat”, a wszystko to m.in. dzięki fantastycznym prelegentom zaproszonym do współpracy przez Uniwersytet SWPS, Filię we Wrocławiu. Bądźcie z nami i odwiedźcie wrocławską Halę Stulecia w przedostatni weekend maja – mówi Rafał Jurkowlaniec, prezes Dolnośląskiego Związku Kolarskiego.

Wernisaż fotografii reportażowej „Proces”

Zapraszamy do oglądania wystawy Mateusza Starowicza, studenta kreowania mediów na Uniwersytecie SWPS.

starowicz2

Wernisaż wystawy odbył się 20 kwietnia, sam Autor tak mówi o idei swoich zdjęć: Proces jest w każdym z nas, zarówno proces edukacji, dojrzewania jak i dążenia do samodzielności, proces, w którym stajemy się częścią życia społecznego. W przypadku osób poruszających się na wózku proces wydłuża się o dodatkowe aspekty przez to, w jakiej sytuacji stawiani są oni przez życie. Dążenie do samodzielności pogłębia się o pracę nad swoją kondycją fizyczną i psychiczną oraz dojrzewaniem w nowej sytuacji. Edukacja poprzez poznanie swojego ciała na nowo pozwala zrozumieć jak ono działa i funkcjonuje. Cały ten proces to seria starań, poświęceń i wysiłku, jakie trzeba włożyć w to, aby stać się „specjalistą” swojego życia.

W procesie aktywnej rehabilitacji osoby niepełnosprawne przechodzą drogę poprawienia, nie tylko swojej fizycznej kondycji, ale i zyskania motywacji do dalszego rozwoju.

Po Co Ten Wernisaż – wystawa prac koła brandingowego

Kolejna wystawa prezentowała prace powstałe w ramach działalności koła naukowego oraz zajęć brandingowych. Organizatorem wydarzenia było koła naukowe PO CO TO, działające pod opieką Michała Ulidisa.

Branding, design, fotografia – to zakres tematyczny prezentowanych prac. Ich autorami byli członkowie koła brandingowego PO CO TO oraz studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej i kreowania mediów na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Na wernisażu można było zobaczyć to, czym studenci zajmują się na zajęciach: budowanie świadomości marki, komunikacja i identyfikacja wizualna, a także rebranding – jak w przypadku marki Sonko, której założenia poddano krytycznej analizie.

Praca „Dave – personalny przewodnik” przedstawiała projekt aplikacji, idealnej dla mieszkańców miast, którzy lubią korzystać z ich atrakcji. Zawarta w niej mapa miejsc, wydarzeń i autorskich projektów pozwala sprawniej poruszać się po aglomeracji.

Autorzy pracy „Generation XYZ” przekonywali, że komunikacja może przebiegać w wielu kanałach, a moda jest jednym z nich. Pokolenie X raczej gustuje w klasyce i stonowanych kolorach. Pokolenie Z to krzykliwe i wyraziste odcienie pomarańczu i żółci, bo jak podkreślają autorki pracy: „krzykliwi i wyraziści są ludzie urodzeni po dwutysięcznym roku”. A to zaledwie część prac, które można było obejrzeć podczas wernisażu we wrocławskiej Uczelni. Warto było także spotkać Autorki i Autorów prac, by podyskutować z Nimi o ich założenia kreatywnych i projektowych.

Poza Pozą – wernisaż „Pisma Prywatnego”

30 listopada zainaugurowaliśmy działalność naszej galerii. Pismo prywatne, wydawane na Wydziale Prawa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu zorganizowało wernisaż wystawy Magdaleny Banaś, studentki wrocławskiej ASP, zatytułowany „Poza Pozą”. Dodatkowo osoby pozujące Artystce opowiedziały o swojej pracy reporterkom i reporterom „Pisma Prywatnego”, powstałe wywiady zostały opublikowane w dniu wernisażu.

O wystawie opowiada Alicja Regiewicz, redaktor naczelna „Pisma Prywatnego”: – To wydarzenie odsłania kulisy pracy modeli na wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych, a także choć na chwilę stawia życie tych ludzi w centrum zainteresowania. Dzięki wywiadom możemy poznać specyfikę tego „niewidzialnego” zawodu z punktu widzenia samej osoby pozującej. Prace rysunkowe pozwalają nabrać dystansu i przedstawić modeli z perspektywy studenta realizującego program studiów. Możemy także docenić warstwę artystyczną i efekty tych „zwykłych ćwiczeń” na ASP.

Prof. Jerzy Olek w konfrontacji z modą

24 listopada o historii mody i jej fotografowania opowiadał licznie zgromadzonej publiczności wybitny artysta i teoretyk fotografii, pracownik Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Spotkanie cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem.

Bogato ilustrowany wykład zapoznał słuchaczy z szaleństwami mody w różnych epokach, a także z pracą najwybitniejszych modowych fotografów – takich, którzy wypracowali swój rozpoznawalny styl i stali się gwiazdami tego trudnego rynku. Wykład wzbogaciło kilkaset fotografii z autorskiej kolekcji Profesora.

– Moda jest ważnym i ciekawym fenomenem współczesnej kultury oraz istotnym elementem tzw. przemysłów kultury. Ma istotne znaczenie dla współczesnego dziennikarstwa (tzw. dziennikarstwo modowe), a także dla kreowania i komunikowania marek. Nie da się jednak ani pisać o modzie, ani kreować marek modowych, nie znając historii tego zjawiska – podkreśla dr Karina Stasiuk-Krajewska, kierownik Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.

Niedługo planujemy kolejne spotkanie, ponieważ nie wszystko udało się powiedzieć w tak krótkim czasie.

Po co ten wernisaż – wystawa prac studentów

Identyfikacja wizualna marki spójna z jej wartościami, aplikacja, dzięki której można stworzyć mapę swoich ulubionych miejsc, wydarzeń i autorskich projektów, czy fotograficzny zapis codzienności – to tylko niektóre z prac prezentowanych podczas wernisażu wystawy o przewrotnym tytule „PO CO TEN WERNISAŻ?”.

Wydarzenie odbędzie się 8 marca 2018 r. we wrocławskiej filii Uniwersytetu SWPS. Organizatorem wydarzenia jest koło brandingowe PO CO TO.

Więcej informacji o wydarzeniu »

Social media i branding – warsztaty dla licealistów we Wrocławiu

21 lutego zaprosiliśmy w mury naszej Uczelni licealistów. Podczas cyklu warsztatów, prowadzonych przez pracowników, współpracowników i studentów kierunków: dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz kreowanie mediów koncentrowaliśmy się na tym, czego dotyczyć będzie nasza nowa oferta studiów w przyszłym roku akademickim: social i digital mediach oraz brandingu, reklamie i PR.

Paulina Kaleta zastanawiała się razem z uczestnikami warsztatu, dlaczego jest tak, że kryzysy w social mediach wybuchają zawsze w weekendy oraz ćwiczyła metody zarządzania tymi kryzysami, Michał Ulidis analizował, wspólnie z uczestnikami, DNA silnych marek.

Tradycyjnie tez rozwijaliśmy kompetencje związane z kreatywnością (kreatywną komunikacją), tym razem w obszarze kreacji dźwiękowej na potrzeby marek i mediów (red. Tomasz Wołodźko) oraz scenopisarstwa, filmowego i reklamowego (dr Iwona Morozow). Nie zabrakło okazji do ćwiczenia i doskonalenia umiejętności autoprezentacji i wystąpień przed kamerą (wspólnie z red. Magdą Pawlinow).

W przerwie uczestnicy mogli obejrzeć (wraz z przewodnikami – autorami projektów) wystawę prac koła naukowego POCOTO.

NAsi studenci na konferencji „JAK SPRAWIĆ, ŻEBY LUDZIE CZYTALI”

Z satysfakcją informujemy, że studenci Kreowania mediów zaangażowali się w konferencję uczniów i nauczycieli klas medialnych, poligrafii cyfrowej i reklamy „Jak sprawić, aby ludzie czytali”, która odbędzie się 11 grudnia 2017 roku w Oławie. Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu objął wydarzenie patronatem naukowym.

W ramach konferencji Paulina Kaleta i Aleksandra Kiełtyka poprowadzą warsztat z Creative Writing (Jeżeli uważacie, że bycie dobrym pisarzem opiera się w 100 proc. na talencie, to jesteście w błędzie. Czym właściwie jest creative writing? Jak otworzyć umysł i pisać kreatywnie? W jaki sposób powstają teksty niepospolite i łamiące schematy? - piszą aturoki); a Mateusz Starowicz zapozna słuchaczy z metodą Design Thinking

(Design thinking to innowacyjna metoda projektowa opierająca się na głębokim zrozumieniu problemów oraz potrzeb użytkowników. Zakłada ona pełną koncentrację na użytkowniku w procesie projektowym, skupiając się na zrozumieniu jego uświadomionych oraz nieuświadomionych potrzeb. Podczas warsztatu będziemy uczyć się rozwiązywania konkretnych problemów z zastosowaniem tej nowatorskiej i kreatywnej metody - pisze autor).

Szczegóły wydarzenia znajdują się tutaj: http://konferencjaolawa2017.pl/

Nagroda dla red. Magdy Pawlinow

Fotografia zatytułowana OTO ON red. Magdy Pawlinow została nagrodzona w największym w 2017 roku otwartym międzynarodowym konkursie fotograficznym CEWE Photo Award "Our world is beautiful".

Do konkursu zgłoszono ponad 183,000 zdjęć. Wśród jurorów znaleźli się wybitni europejscy fotograficy, wśród nich Ole Jørgen Liodden i Micha Pawlitzki, a także Andreas J. Mueller - dyrektor Niemieckiego Muzeum Fotografii w Lipsku, Ewald Schmelz - prezydent Austriackiego Stowarzyszenia Fotograficznego i Wolfgang Heinen - redaktor naczelny magazynów fotograficznych PHOTO PRESSE.

Zdjęcia to wielka pasja Magdy. Najchętniej fotografuje przyrodę, szczególnie w skali macro. Nie poprawia swoich zdjęć w programach graficznych. Wyróżniony mak powstał w czerwcu ubiegłego roku na makowym polu pod Wrocławiem. Nie przez przypadek, fotografka dokładnie wiedziała jaki efekt chce uzyskać zanim nacisnęła spust migawki aparatu.

To nie pierwsza nagroda naszego wykładowcy. W październiku ubiegłego roku zdjęciem walczących żubrów ROGATE CIAŁA I DUSZE wygrała ogólnopolski konkurs EMPIK FOTO w kategorii Natura. W maju tego roku jej fotografia rzekotki drzewnej ZIELONO MI została finalistką konkursu "Makroświat w moim ogrodzie" portalu fotograficznego SZEROKI KADR.

Konferencja o dziennikarstwie i blogowaniu

28 i 29 września, na wrocławskim Wydziale Prawa i Komunikacji Uniwersytetu SWPS, odbyła się ogólnopolska konferencja „Dziennikarz, mediaworker czy influencer? O problemach dziennikarskiej profesji w mediach zdigitalizowanych”. Konferencja podzielona była na część naukową, praktyczną oraz warsztaty, dając tym samym możliwość skonfrontowania wielu głosów na temat tzw. dziennikarstwa przyszłości.

W części naukowej poruszano tematy dziennikarstwa internetowego, polaryzacji dyskursu i coraz trudniejszej do określenia roli dziennikarza w zdigitalizowanym świecie. Obecność naukowców specjalizujących się w różnych dziedzinach pozwoliła na kompleksowe przyjrzenie się tematowi i dała początek dyskusjom, które kontynuowane były długo po zakończeniu oficjalnych paneli.

W części praktycznej mogliśmy dowiedzieć się, jak walczyć z pseudonauką i skupić na rzetelnym publikowaniu treści (Crazy Nauka), przekazać prawnicze treści w prosty sposób (Lookreatywni), a także jak po prostu robić swoje (Piotr Kędzierski). Część ta zakończyła się debatą „Blogowanie lifestylowe. Jak i po co?" prowadzoną przez red. Tomasza Wołodźkę (Eska Wrocław, Uniwersytet SWPS), w której udział wzięli blogerzy i vlogerzy – FlowMummy, Oczekując, Mataja, Radzka i Secondhand Dandy. Debata pozwoliła na skonfrontowanie świata dziennikarskiego i blogerskiego, prowadząc do merytorycznej dyskusji i dając możliwość uzupełnienia wniosków wyciągniętych z poprzednich wystąpień.

Kończące wydarzenie warsztaty, zorganizowane we współpracy z grupą Onet, dały możliwość praktycznego przećwiczenia umiejętności potrzebnych w działalności internetowej. Uczestnicy dowiedzieli się jak budować skuteczną komunikację na kanale YouTube i radzić sobie z demokratyzacją mediów na warsztacie prowadzonym przez Jakuba Jankowskiego (Matura To Bzdura, Nokaut.Tv), a wiedzę o nadawcy, odbiorcy, tematach i skuteczności pisania bloga przekazał Piotr Kozanecki (Onet, RASP).

Dzięki połączeniu sesji naukowych, praktycznych oraz warsztatów, konferencja „Dziennikarz, mediaworker czy influencer?” umożliwiła spotkanie osób często mających odmienne opinie i doświadczenia, co doprowadziło do gorących, ale zawsze merytorycznych dyskusji, które stanowiły doskonałe uzupełnienie wydarzenia.

Fotorelacja dostępna tutaj 🡒

Studia podyplomowe Digital Media

Z satysfakcją informujemy, że do oferty studiów podyplomowych Uniwersytetu SWPS wszedł nowy kierunek – Digital Media, przygotowany przez zespól wrocławskiego dziennikarstwa pod kierunkiem dr Kariny Stasiuk-Krajewskiej, we współpracy z RAS Polska i ONETEM.

Adresatami studiów są osoby aktywne zawodowo w środowisku medialnym, którzy w swojej codziennej pracy stają przed wyzwaniami związanymi z postępującą digitalizacją mediów. W tym zwłaszcza dziennikarze, redaktorzy, realizatorzy, prezenterzy, zarządzający mediami, brokerzy informacji, big data journalists, wydawcy serwisów informacyjnych, dyrektorzy programowi, producenci medialni – osoby odpowiedzialne za budowanie wizerunku mediów i contentu – content managerowie, social media managerowie, brand managerowie, media plannerzy

Studia mają formę intensywnego rocznego kursu, złożonego z zajęć warsztatowych prowadzonych przez doświadczanych praktyków z ONETU, a głównym ich celem jest przygotowanie słuchaczy do pracy w sektorze mediów zdygitalizowanych.Zajęcia będą odbywały się w Warszawie.

Więcej szczegółów tutaj: https://www.swps.pl/oferta/warszawa/podyplomowe/informatyka-nowe-technologie/digital-media


marka-media-kreatywnosc

Marka – media – kreatywność, vol. 2

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się drugie z cyklu spotkań Marka-Media-Kreatywność, organizowane przez zespół dziennikarstwa i kreowania mediów. W ramach wydarzenia można było uczestniczyć w warsztatach dotyczących szeroko rozumianego obszaru sektorów kreatywnych, zwłaszcza zaś budowania wizerunku i marki w kontekście mediów.

Warsztat Michała Ulidisa dotyczył brandingu. „Do niedawna o przewadze konkurencyjnej decydowała funkcjonalność: jakość, cena, walory użytkowe, siła wpływów. Dziś liczą się głównie uczucia i emocje. Szanse na wygraną ma naprawdę tylko ten, kto jest potrzebny”. Tak twierdził Wally Olins, jeden z klasyków współczesnego myślenia o marce, jej wizerunku i komunikacji. Ma rację. Jego słowa pozostają aktualne w odniesieniu również do naszej rzeczywistości rynkowej, oddają jej dynamikę i szorstkie reguły, które sprawiają, że aby przetrwać na dłuższą metę należy wyróżnić się z tłumu - wykształcić tożsamość konkurencyjną, nawiązać emocjonalną więź z klientem. Czym zatem jest brand, jak go efektywnie komunikować, jak nie popaść w nijakości? O tym właśnie rozmawialiśmy” – mówił Prowadzący.

Tomasz Wołodźko zapowiadał swój warsztat tak: „To wcale nie jest takie pewne, że najcelniej komunikujemy obrazem. To niewykluczone, że po erze dominacji kultury wizualnej nadejdzie czas przewagi dźwięku, smaku lub zapachu. Więcej pożytku czerpiemy ze słuchania niż z mówienia. 90-minutowy warsztat poświęcimy podstawowym technikom słuchania i słyszenia oraz wywoływaniu emocji za pomocą dźwięków. U innych i u siebie :)” W opinii uczestników, teza prowadzącego całkowicie się potwierdziła.

Szymon Sikorski zastanawiał się z uczestnikami warsztatu nad tym, jak budować swój wizerunek jako biznesmena na rynku polskim? Jak narzędzia personal brandingu są przydatne, a jakich lepiej unikać, jeśli chcesz być postrzegany jako wiarygodny partner biznesowy? Jakie są najczęstsze błędy i pułapki? I dlaczego to jest takie trudne…

Na zakończenie wydarzenie uczestnicy mieli okazje porozmawiać z Michałem Polem o tym dlaczego dziennikarz w dzisiejszych czasach jest skazany na multimedialność i budowanie własnej mocnej marki w mediach społecznościowych. Dlaczego jest to istotne zarówno dla niego jak i jego pracodawcy? Jak używać kanałów takich jak Twitter, Facebook, Snapchat, Instagram, YouTube; jak współpracować z reklamodawcami? Spotkanie zakończyło się po godzinie 20.00, musiało być naprawdę ciekawe. Na kolejną edycję zapraszamy za rok!

Więcej informacji >>

Kongres rowerowy z Uniwersytetem SWPS

Z satysfakcją informujemy, że Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej współuczestniczy w organizacji Dolnośląskiego Kongresu Rowerowego we Wrocławiu. Jednym z organizatorów jest red. Tomasz Wołodźko, a podczas panelu konferencyjnego zaprezentują się pracownicy i studenci Instytutu. Poza tym wiele innych atrakcji rowerowych.

Sczegóły znajdują się tutaj: https://www.swps.pl/wroclaw/aktualnosci/15690-bike-kongres

Warsztat z projektowania produktów i usług – dodatkowe zajęcia dla studentów

Tematyka warsztatów dotyczy poszczególnych etapów wdrażania metodologii Design Thinking w kontekście projektowania nowego produktu/usługi (Empatyzacja / Definiowanie Problemu / Ideacja / Prototypowanie / Testowanie prototypu). Podczas zajęć akcent położony jest zarówno na perspektywę komunikacyjno-wizerunkową produktu jako marki, jak i na wymiary rynkowy i technologiczny, w których produkt będzie funkcjonował. Oprócz różnych podejść do procesu projektowego, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. designu perswazyjnego oraz faz cyklu życia produktu położymy nacisk na uchwycenie wagi i roli użytkownika w procesie projektowania.

Design produktu/usługi to kompleksowy proces diagnostyki, rozumienia i rozwiązywania problemów konkretnych osób. Projektowanie zakładać musi zatem orientację na użytkownika - Jego emocje (zarówno te negatywne jak i pozytywne), potrzeby, aspiracje, pragnienia. Produkty o długim cyklu życia, marki kultowe to strategicznie planowane, efektywnie komunikowane i empirycznie podbudowane projekty, które nie boją się konfrontacji z rzeczywistością, przeciwnie - czerpią z niej feedback dla dalszego rozwoju, „uczą się" od niej bycia lepszym, konkurencyjnym, wartościowym. Dziś wszystko może uchodzić za produkt, ponieważ wszystko prędzej czy później podlega urynkowienia, dlatego szczególnie istotną kompetencją w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej, jest design adekwatnych i spójnych rozwiązań, które zyskują aprobatę klientów docelowych. W toku warsztatów skupiamy się na najważniejszych etapach procesu projektowania produktu/usługi: diagnostyce, kreacji, prototypowaniu i implementacji, w tym również na brandingu oraz zarządzanie komunikacją nowopowstałego produktu/usługi. Równocześnie uczestnicy poznają oraz mają okazję wypróbować wybrane metody zarządzania procesem projektowania.

Warsztaty prowadzi mgr Michał Ulidis, projekty realizowane będą wspólnie a agencją Effectica.

Digital Media Campus Day


Przenoszenie się mediów do internetu jest w tej chwili faktem. Bez warsztatowych kompetencji dotyczących tego, jakie są cechy specyficzne pracy dziennikarskiej w internecie, jak wizualizować dane, jak budować swój własny wizerunek w mediach i wreszcie jak na tym wszystkim zarobić trudno przetrwać na współczesnym rynku medialnym.

O tym wszystkim dyskutowano podczas Digital Media Campus Day, który odbył się 16 marca we Wrocławiu. Organizatorem wydarzenia byli Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej (Uniwersytet SWPS, Filia we Wrocławiu) oraz Grupa ONET.

Aleksandra Karasińka mówiła o fake newsach, Maciej Kabroński przedstawiał rolę obrazu w dziennikarstwie internetowym, Wojciech Wieman radził, jak zostać gwiazdą You Tube’a, a Grzegorz Strzelec – jak zarobić pierwszy miliard (!) w internecie.

Spotkanie w marcu inaugurowało szerszą współpracę z grupą Onet, której ważnym elementem jest też moduł patronacki, dotyczący dziennikarstwa internetowego i Digital Mediów, realizowany we współpracy z Grupą Onet. Wśród prowadzących zajęcia w ramach tego modułu znajdują się między innym Maciej Kabroński, Piotr Kozanecki, Monika Podyma-Rabiega, Jędrzej Trzciński i Wojciech Wieman.

Więcej informacji »

Warsztat ze Storytellingu – dodatkowe zajęcia dla studentów

„Storytelling – to warsztaty praktyczne dla Tych, którzy chcą nauczyć się, jak opowiedzieć historię. Ale historii nie opowiadamy tylko po to, by Słuchacza zachwycić, a gdy jest długa i nieco nudnawa - uśpić. Historię opowiadamy, by nas polubił. To znaczy, by polubił bohatera historii i chciał z nim być na dobre i na złe. A gdy bohaterem historii staje się Marka lub Produkt... Już wiesz, o czym można opowiadać historie i po co się to robi?”
(prowadzący dr hab. Igor Borkowski prof. Uniwersytetu SWPS)

Teskty studentów:

Cykl spotkań Hardcore Science

Z inicjatywy studentów i wykładowców rozpoczęliśmy cykl spotkań wykładowo-seminaryjnych Hardcore Science. Ideą cyklu jest prezentacja i dyskusja najnowszych teorii i trendów obecnych we współczesnych naukach społecznych i humanistycznych. W pierwszym cyklu seminariów (semestr letni roku akademickiego 2016/17) można było podyskutować z dr. Dominikiem Lewińskim (o konstruktywizmie), dr Kariną Stasiuk-Krajewską (o teorii krytycznej), dr. Maurycym Graszewiczem (o różnych teoretycznych ujęciach brandingu), z mgr. Michałem Ulidisem (o metodologiach badań społecznych), wreszcie z mgr. Tomaezm Wołodźką (o teorii i metodologii badania mediów).

Warsztaty dla Koła Kaukowego Brandico

11 kwietnia w siedzibie Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu odbył się cykl warsztatów dedykowanych kołu naukowemu Brandico działającemu na Uniwersytecie Wrocławskim. W ramach warsztatów dr Dominik Lewiński prezentował swoje refleksje dotyczące tzw. place brandingu. Mgr Michał Ulidis analizował i projektował. Natomiast dr Karina Stasiuk-Krajewska prezentowała analizę semiotyczną komunikacji witryn sklepowych w kontekście teorii polisemicznej kultury popularnej i dekodowania przeciwstawnego.

Było ciekawie i inspirująco. Miło nam było podzielić swoją wiedzą i doświadczeniem ;)

Bliżej praktyki – współpraca z agencją Publicon

Publicon to największa agencja public relations we Wrocławiu, pięciokrotnie nagradzana Złotym Spinaczem, najważniejszą branżową nagrodą polskiego PR (http://publicon.pl/). W trakcie dekady obecności na polskim rynku Publicon zrealizował szereg projektów dla podmiotów z branży deweloperskiej, usług dla biznesu, transportowej, marek z sektora FMCG oraz jednostek samorządowych.

Na studiach licencjackich Dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz studiach magisterskich Kreowanie mediów zrealizuje moduły z obszaru public relations – podstawowe i zaawansowane.

W ramach modułów odbywać się będą zajęcia wprowadzające w stosowanie nowoczesnych taktyk PR oraz budowania i realizowanie strategii public relations. W module zaawansowanym koncertować się będziemy na wybranych specjalistycznych obszarach PR – social media, zarządzaniu kryzysowym, relacjach z mediami , CSR itp.

„To tylko początek naszej współpracy. W przyszłości realizować będziemy dedykowany studentom SWPS moduł praktyk w Publicon oraz wspólne projekty angażujące studentów” - mówi dr Karina Stasiuk-Krajewska, dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz koordynatorka studiów Kreowanie mediów.

Kreowanie medió i dziennikarstwo – blisko praktyki i rynku

Z satysfakcją informujemy, że nawiązaliśmy współpracę dydaktyczną ze ważnymi na rynku creative industries podmiotami: Semiotic Solutions, LemonSky JWT oraz agencją Publicon.

Semiotc Solutions to agencja specjalizująca się w marketingu semiotycznym (semiotic marketing), od 2005 roku działając na licencji legendarnej brytyjskiej firmy Semiotic Solutions, tworzącej standardy zastosowania semiotyki w marketingu i komunikacji marki. Firma specjalizuje się w pozycjonowaniu kulturowym, insightach z kultury i dekodowaniu języka kategorii (więcej: http://semiotyka.com/ ). Na studiach magisterskich Kreowanie mediów jej twórcy poprowadzą szkolenie w ramach zajęć Semiotyka tekstu i obrazu.

LemonSky JWT, największa agencja kreatywna w Polsce, to agencja typu full service, oferująca usługi strategiczne, technologiczne i kreatywne. Łączą pasję do nowych technologii z innowacyjnym podejściem do komunikacji, wyznaczają trendy i są ważnym pracodawcą w obszarze creative sectors w Polsce.(więcej: https://www.jwt.com/pl/grouppoland/). Na studiach magisterskich Kreowanie mediów LemonSky JWT przygotowuje i realizuje moduł Social media – kreacja.

Agencja Publicon to największa agencja public relations we Wrocławiu, pięciokrotnie nagrodzona Złotym Spinaczem, najważniejszą branżową nagrodą polskiego PR (http://publicon.pl/). Na studiach licencjackich Dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz studiach magisterskich Kreowanie mediów zrealizuje moduły z obszaru public relations – podstawowe i zaawansowane.

Festiwal Dźwięków na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu

15 czerwca 2016 roku na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu mieliśmy okazję uczestniczyć w Festiwalu dźwięków, imprezie zorganizowanej przez Prowadzących zajęcia radiowe i dźwiękowe na Uniwersytecie SWPS oraz Studentów, którzy na te zajęcia uczęszczali i przygotowywali projekty.

Na spotkaniu zaprezentowano wyniki prac studentów I i III i roku dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Studenci pierwszego roku mieli za zadanie zaprezentować (w postaci pliku dźwiękowego) autorski projekt swojego radia, który przygotowali pod okiem red. Tomasza Wołodźki, red. Katarzyny Pawlak i red. Macieja Stajniaka z radia ESKA, współpracującego z Instytutem.

Studenci III roku przedstawili wyniki swojej pracy na zajęciach Laboratorium dźwięku, prowadzonych przez red. Kamila Wołkowksiego w profesjonalnym studiu obróbki dźwięku. W tym wypadku efektem pracy był radiowy promos uczelni.

Więcej szczegółów dotyczących wydarzenia znajdziecie tutaj:
http://pismoprywatne.pl/?p=1173

Dlaczego kupujemy – Paweł Tkaczyk gościem Dziennikarstwa i kreowania mediów

– Dobra marka to świetnie opowiedziana historia – przekonuje Paweł Tkaczyk, który od lat doradza firmom, jak budować fascynujące opowieści o ich produktach i usługach. Na spotkaniu 3 czerwca 2016 r. na wrocławskim wydziale Uniwersytetu SWPS mówił o dziwnych i niestandardowych zachowaniach konsumentów i wyjaśniał, dlaczego świadomość tych nietypowych zachowań jest tak ważna w kreowaniu silnej marki.

Na nasyconym rynku trudno konkurować wyłącznie funkcjonalnością produktu. W momencie podejmowania decyzji przez klienta zasadnicza może okazać się dobra opowieść. Fascynująca, wciągająca, uwodząca, zapadająca w pamięć. Do skonstruowania takiej opowieści nieodzowna jest wiedza o zachowaniach konsumentów. A ci niejednokrotnie wymykają się schematom. Podczas wykładu Paweł Tkaczyk przeanalizował niestandardowe zachowania konsumentów, wskazując jednocześnie, jak tę wiedzę wykorzystać w tworzeniu skutecznego storytellingu, a w rezultacie w budowaniu silnej marki.

– Efektywne budowanie marki jest tym, czym zajmują się na naszej uczelni zarówno studenci studiów licencjackich dziennikarstwo i komunikacja społeczna, jak i magisterskich kreowanie mediów. Spotkanie na pewno będzie dla nich inspirujące – podkreśla dr Karina Stasiuk-Krajewska, dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej i promotor studiów Kreowanie mediów.

„Ile czasu potrzebuje kobieta, by spośród stosu pomidorów wybrać jeden do swojego koszyka, a w jakim czasie to samo zrobi mężczyzna? Dlaczego nie opłaca się otwierać lokalu przy witrynie banku i jak długo zajmuje nam zwolnienie kroku, gdy z parkingu rozpędzeni wchodzimy do galerii handlowej? O nietypowych zachowaniach konsumenckich i o tym, dlaczego kupujemy, opowiedział nam Paweł Tkaczyk – znawca grywazliacji i storytellingu, autor bloga poświęconego nowoczesnemu marketingowi oraz dwóch bestsellerowych książek: „Zakamarki marki” i „Grywalizacja” – podsumowuje spotkanie Jowita Pietroń, studentka dziennikarstwa oraz współzałożycielka i redaktorka Pism Prywatnego (http://pismoprywatne.pl/).

Jowita obiecuje niebawem wywiad z Pawłem Tkaczykiem. Czekamy z niecierpliwością.

Start-up we Wrocławiu

Instytut dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu był partnerem merytorycznym konferencji Startup: Wrocław, która odbyła się w dniach 24-25 maja 2016 roku we Wrocławskim Centrum Kongresowym – Hala Stulecia.

Organizatorami wydarzenia byli: Wrocław – miasto spotkań, ARAW, startup Wrocław i Wrocław.pl.

„Jak zbudować Polskę 4.0? Na to pytanie chcemy przede wszystkim odpowiedzieć w trakcie konferencji Startup Wrocław. Uważamy, że należy postawić na krajowy kapitał. Tylko takie działanie pozwoli efektywnie pomnażać polskie zasoby finansowe, społeczne, technologiczne i w zakresie edukacji. Ważnym elementem rozwoju polskich firm musi być impuls od rządu, który pobudzi je do rozwoju” – piszą na stronie WWW konferencji organizatorzy.

W dwudniowym wydarzeniu uczestniczyło ponad 25 prelegentów i niemal 1000 gości. Wśród prelegentów pierwszego dnia znaleźli się między innymi: Rafał Dutkiewicz, prezydent miasta Wrocławia; prof. Tomasz Arciszewski z George Mason University, Patrycja Zeszutek z Ministerstwa Rozwoju i Marek Ignor z Dolnośląskiego Funduszu Regionalnego. Dyskutowano o strategii systemowego rozwoju innowacji w Polsce, o finansowaniu innowacji oraz o roli inteligentnych miast (w tym zwłaszcza Wrocławia) jako inkubatorów innowacji.

Drugiego dnia można było posłuchać między innymi Szymona Sikorskiego z ARAW-u, Mariusza Gaska z Solid Solutions czy Piotra Szymańskiego z Politechniki Wrocławskiej. W panelach dyskusyjnych poruszano problemy związane z finansowaniem start-upów i ich rozwojem oraz prezentowano udane inicjatywy tego typu.

„Dyskutując o startu pach, trzeba zwrócić uwagę na kwestię do tej pory najczęściej pomijaną: że innowacyjność to nie tylko kwestia nowych technologii i wdrażania rozwiązań IT, ale to także szereg kompetencji miękkich, społecznych czy humanistycznych: zdolności do kreatywnego myślenia, pracy w grupie, myślenia projektowego. Dlatego tak ważne jest zderzanie różnych środowisk (studentów i biznesu) i różnych kompetencji (np. studentów z różnych obszarów i kierunków studiów) – mówiła podczas panelu dyskusyjnego dr Karina Stasiuk-Krajewska, dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu.

Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć tutaj »

Konferencję poprzedziły warsztaty BUS Workshop: nośniki informacji przyszłości. W ramach tego wydarzenia 6 par specjalista IT i artysta/performer pracowało nad rozwiązaniem komunikacyjnych problemów miasta – zaproponowaniem rozwiązań, które w przyszłości mogłyby być zastosowane w mieście 4.0

Uczestnicy warsztatu mieli za zadanie stworzyć/opracować/wymyślić innowacyjny nośnik informacji, z którego mogłyby w przyszłości korzystać samorządy, chcąc dotrzeć z informacją do użytkowników miasta, tj. mieszkańców, turystów, przedsiębiorców etc.

Dr Karina Stasiuk-Krajewska, wraz z Patrycją Radek z EIT+ i Wojciechem Wodo z Fundacji „Manus”, koordynowała pracę grupy oraz pełniła rolę eksperta w zakresie komunikacji społecznej. Wydarzenie dokumentowali studenci dziennikarstwa ze StudenTV.

O swoim mieście – seminarium o Wrocławiu

Co wyróżnia Wrocław wśród innych polskich aglomeracji? W jaki sposób kreować wizerunek Wrocławia? Jak wykorzystać potencjał Wrocławian do budowy marki ich miasta? To tylko niektóre z kwestii, które były omawiane w trakcie czwartej edycji seminarium „Nowy Wrocław” 22 kwietnia 2016 r.

Tym razem seminarium współorganizowane było przez Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Głównym organizatorem było Biuro Promocji Miasta Wrocławia.

Podczas seminarium i dyskusji zderzono trzy perspektywy: naukowo-badawczą; miejską i społecznościową. Wśród prelegentów znaleźli się: dr hab. Agnieszka Byrka, która, odwołując się do swoich badań, zastanawiała się nad tym, czy Wrocław jest miastem otwartym; Urszula Jagielnicka i Robert Gacek, którzy mówili o rowerowym Wrocławiu i Maja Zabokrzycka, która dzieliła się swoimi doświadczeniami z realizacji projektu Nadodrze.

Poza tym Szymon Sikorski o Wrocławiu jako smart city; Barbara Zielińska-Mordarska i Ewelina Bartoszewska-Kman o social mediach dla miasta oraz Ewa Kaucz o promocji gospodarczej Wrocławia.

Dla nas szczególnie ważna była prezentacja projektu Wałcorw Koła Naukowego a_nty oraz projektu humanizacji przestrzeni miejskiej zaprzyjaźnionego Koła Naukowego Humanizacja Środowiska Miejskiego z Politechniki Wrocławskiej.

Cykl będzie kontynuowany!

Jak dobrze sięzaprezentować przed kamerą – warsztaty z red. Magdaleną Pawlinow

Red. Magdalena Pawlinow z Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu gościła 19 kwietnia 2016 r. w zaprzyjaźnionym z naszą Uczelnią Empiku. Warsztaty dotyczyły autoprezentacji, pracy z kamerą i wystąpień publicznych.

Uczono się tego, jak zaprzyjaźnić się z kamerą i mikrofonem, czyli jak i co mówić, jak się zachować, czego unikać, żeby dobrze wypaść. Jak przygotować się do wejścia „na żywo”, poprowadzić program, zrobić dobry wywiad? W trakcie spotkania uczestnicy dowiedzieli się też, jak radzić sobie ze stresem w trudnych nieprzewidzianych sytuacjach przed kamerą.

Warsztaty, jak zwykle, były intensywne i inspirujące, choć dla niektórych nieco też stresujące. Ale zdobyte kompetencje na pewno przydadzą się w przyszłości!

Szkolenia dla studentów

Z przyjemnością informujemy, że jeszcze w bieżącym roku akademickim (2015/16) ruszą szkolenia dofinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego (Uniwersytet SWPS uzyskał w sumie dofinansowanie w kwocie 5 milionów złotych!).

Studenci dziennikarstwa będą mogli uczestniczyć w dwóch blokach zajęć, w ramach każdego bloku odbędzie się 40 godzin warsztatów dla małej 10-osobowej grupy, zajęcia projektowe pod okiem praktyka oraz wizyty studyjne u pracodawców.

Moduł pierwszy to projektowaniu produktu i usług.
Uczymy się: cyklu życia produktu, dyfuzji innowacji, relacji między perspektywą rynkową a konsumencką, rekonstrukcji usage&attitude, opracowywać insight konsumencki/produktowy/usługowy, wskazywać benefity racjonalne/emocjonalne.

Moduł drugi to Storytelling jako narzędzie komunikacji marki. Uczymy się używać narzędzi stroytellingu w kształtowaniu kultury organizacji, komunikacji reklamowej/wizerunkowej i adekwatnego stosowania storytellingu ze względu na tożsamość i osobowość marki.

Media – marka – kreatywność

Na czym polega specyfika studiów na dziennikarstwie i komunikacji społecznej i kreowaniu mediów na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu? Czego i jak można się tam nauczyć? Dlaczego są to studia inne niż inne? Osoby zainteresowane odpowiedzią na te pytania oraz poszerzeniem swoich kompetencji w obszarach związanych z creative industries uczestniczyły w spotkaniu zatytułowanym Marka – Media – Kreatywność, które odbyło się 18 marca 2016 roku w siedzibie Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu.

W programie były trzy bloki warsztatowe: dziennikarski, kreatywny i brandingowy. Warsztaty zgodzili się poprowadzić pracownicy i współpracownicy Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.

W ramach pierwszego bloku Kasia Pawlak z Eski mówiła o pracy z dźwiękiem i ćwiczyła z uczestnikami obróbkę dźwięku, Rafał Motriuk opowiadał o pop-nauce w mediach, Wojciech Cegielski o dziennikarzu na wojnie, a Igor Borkowski ćwiczył kreatywne pisanie (nie tylko dla dziennikarzy).

Na warsztatach w bloku drugim można było dowiedzieć się, jak zgłupieć, by stać się kreatywnym (Dominik Lewińki), nauczyć autoprezentacji przed kamerą (Magda Pawlinow) oraz podstaw przygotowania video dla sieci (Grzegorz Zięba, Ikona).

W ramach bloku trzeciego Maurycy Graszewicz i Michał Ulidis zastanawiali się, skąd się biorą silne marki, Marta Soja prowadziła warsztat z budowania swojej marki w social mediach, a Paweł Pawiński mówił o markach z osobowością. Na zakończenie Szymon Sikorski podzielił się swoimi kompetencjami i wiedzą w zakresie nowoczesnego public relations.

Dodatkowo można było spotkać się z zespołem ma pracowników, współpracowników i studentów dziennikarstwa i kreowania mediów, porozmawiać o studiach i Uczelni, zapytać o opinie.

O hejcie, marce osobistej i mediach w ogóle – spotkanie z Jarosławem Kuźniarem

Po raz kolejny odwiedził nas, na stałe współpracujący z Instytutem, red. Jarosław Kuźniar. Tym razem mowa była o mediach społecznościowych, wizerunku w sieci i hejcie.

Wszyscy doskonale wiemy, że Internet zrewolucjonizował ludzkie życie pod względem szybkości zdobywanych dzięki niemu informacji. Z czasem okazało się, że sieć posiada również ciemną stronę, do której m.in. należą zachowania jego użytkowników. W ostatnim czasie w przestrzeni Interentu roi się od tzw. hejterów, czyli od osób, które najczęściej anonimowo wyrażają swoje nieprzychylne i obraźliwe opinie na temat danego zjawiska lub drugiego człowieka, nie posiadając przy tym odpowiednich argumentów.kuźniar warsztat

Tematyka spotkania dotyczyła zarządzania swoim wizerunkiem we współczesnym środowisku medialnym. Jak radzić sobie z hejtem, jak reagować na kryzysy, jak monitorować swój wizerunek w sieci? – „Publiczna obecność dziennikarza, PRowca, studenta, to dziś nie jest łatwe zadanie. Wieczna ocena, permanentne niezadowolenie, głębokie podziały nie ułatwiają zadania. Spotkajmy się i porozmawiajmy o tym, jak można współcześnie dyskutować z klasą″ – mówi Jarosław Kuźniar.

O tym właśnie, jak sobie radzić z hejtem i hejterami, jak nie dać się sprowokować, jak reagować w sytuacjach skrajnych rozmawialiśmy na spotkaniu z Jarosławem Kuźniarem, które odbyło się 22 stycznia 2016 roku na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu.

Studenci wśród międzylatków – animatorium

Studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kreowania mediów współpracowali przy organizacji Festiwalu Edukacji Nieformalnej ANIMATORIUM. Wydarzenie odbyło się w dniach 20 – 21 listopada 2015 r. w Centrum Pracownia Projektów Międzykulturowych Zajezdnia (ul. Legnicka 65) we Wrocławiu. „Głównym celem festiwalu było spotkanie animatorów młodzieży - zawodowców i wolontariuszy, młodszych i starszych, doświadczonych i początkujących. Było to również spotkanie dorosłych z młodzieżą, umożliwiające wymianę doświadczeń oraz wzajemną inspirację.

Motywem wiodącym w tym roku było animowanie nastolatków. Sukcesy i porażki w pracy z młodzieżą tuż przed pełnoletniością. Co poza szkołą robi, a co mógłby robić 15-latek we Wrocławiu? Jakie są jego relacje ze światem dorosłych? Do kogo docieramy, a do kogo nie? Pokazywaliśmy to na przykładach realizowanych projektów i ich rezultatów” – czytamy na stronie organizatora, Dolnośląskiego Stowarzyszenia Tratwa

Nasi studenci prowadzili warsztaty (z myślenia kreatywnego, tworzenia wideo przy pomocy smartfona czy sztuki rapowania). Rozpoczęliśmy też realizację wspólnego projektu Miejscówka, którego ideą ma być zaprojektowanie i realizacja miejsca, w którym miedzylatkowie będą czuli się dobrze ( projekt realizowany jest wspólnie przez Koło naukowe a_nty z IDiKS i Koło Naukowa Humanizacji Środowiska Miejskiego z Politechniki Wrocławskiej).

Nasi studenci przygotowywali też relację filmową, tekstową i fotograficzną.
Więcej informacji »

Start-up – od pomysłu do realizacji

W dnia 8-9 października 2015 r. we wrocławskiej filii Uniwersytetu SWPS odbyło się pierwsze z cyklu spotkań Startup:share, organizowanego przez zespół pracowników, współpracowników i studentów specjalności kreowanie mediów oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Podczas dwóch intensywnych dni można było wysłuchać ponad 20 prelegentów oraz wziąć udział w warsztatach.

Pierwszego dnia posłuchaliśmy inspirujących historii wrocławskich startupów, poznaliśmy uwarunkowania prawne i organizacyjne działalności startupowej, dowiedzieliśmy się, skąd pozyskać fundusze i jak rozmawiać z klientami. W programie znalazły się prezentacje prawników, ekonomistów, przedstawicieli branży IT i branży kreatywnej, przedsiębiorców, menadżerów i ekspertów finansowych.

Na zakończenie panel dyskusyjny, który poprowadziła Magda Mazur-Milewska, organizatorka spotkań w branży IT oraz hackathonów (HackWro, Startup Weekend) i animatorka wrocławskiego środowiska startupowego.

W drugim dniu warsztaty, prowadzone przez praktyków: z promowania start-upów w social mediach (Marta Soja, Limango), video w sieci (Grzegorz Maj, Piotr Radziemski, Ikona) i crowdfundingu (Tomek Chołast, Zrzutka.pl).

Swoją widzą i doświadczeniami w obszarze działalności start-upowej podzielili się między innymi: Radek, Miszczak, Paweł Gołebski, Grzegorz Mąkosa, Maciej Oniszczuk, Michał Sadowski, Andrzej gruszka, Bogumiła Sobiczewska, Bartek Postek czy Magda Mazur Milewska. Mówiono o prawie, finansach, kontaktach z klientami, a przede wszystkim o pomysłach i wprowadzaniu ich w życie.

Więcej: www.startupshare.plwww.facebook.com/StartupShareWro

Na kolejną edycję, 2016, zapraszamy jeszcze przed wakacjami!