Drzwi Otwarte we Wrocławiu
Wybór studiów wyższych nie jest zadaniem łatwym. Decyzja ta jest jedną z ważniejszych, jakie przychodzi nam podjąć w życiu, bo jej konsekwencje mają wpływ na nasz dalszy rozwój oraz przyszłą karierę. Jak zatem wybrać, kiedy rynek uczelni wyższych przepełniony jest licznymi i różnorodnym ofertami? Mądrze. Wybór ten nie powinien być przypadkowy ani oparty na powierzchownej analizie informacji. Na Uniwersytecie SWPS uważamy, że warto się poznać i porozmawiać, dlatego zapraszamy na Drzwi Otwarte, które odbędą się 7 lipca.
Poza szczegółowymi informacjami na temat studiów na kierunkach: grafika, dziennikarstwo i komunikacja społeczna, komunikacja i media, prawo oraz psychologia, uczestnicy lipcowych Drzwi Otwartych będą mieli okazję do zapoznania się z infrastrukturą uczelni – salami wykładowymi, aulami, strefą studenta – a także do porozmawiania ze studentami i wykładowcami. Przyszli studenci będą mogli również wziąć udział w warsztatach i wykładach kierunkowych, prowadzonych przez kadrę Uniwersytetu SWPS.
Osoby zdecydowane będą mogły złożyć dokumenty w Biurze Rekrutacji, które czynne będzie w godz. 10.00-15.00. Zapraszamy do zapisywania się za pomocą formularza zgłoszeniowego.
Program
10.00-11.45 – prezentacja oferty edukacyjnej | sala 127
- informacje o II Wydziale Psychologii i kierunku psychologia
dr hab. Katarzyna Byrka, prof. Uniwersytetu SWPS, Dziekan II Wydziału Psychologii we Wrocławiu - informacje o Wydziale Prawa i Komunikacji Społecznej i kierunku prawo
dr hab. Monika Lewandowicz-Machnikowska, prof. Uniwersytetu SWPS, Dziekan Wydziału Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu - informacje o kierunku grafika
dr Mariusz Wszołek, Katedra Grafiki - informacje o kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna ze specjalnościami branding-reklama-public relations, digital i social media oraz o specjalności kreowanie mediów i employer branding
dr Karina Stasiuk-Krajewska, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej
Po części prezentacyjnej zapraszamy do rozmów z wykładowcami i studentami reprezentującymi poszczególne kierunki, a także do odwiedzenia stoisk informacyjnych:
- Biura Rekrutacji - informacje o zasadach rekrutacji i formalności
– Marina Boichuk - Dziekanatu - informacje o zasadach studiowania, stypendiach i świadczeniach dla osób z niepełnosprawnością
– Małgorzata Dziedzic - Biura Karier - informacje o ofercie staży, praktyk, szkoleń
– Adriana Andrzejewska, Biuro Karier - Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń we Wrocławiu - informacje o ofercie studiów podyplomowych
11.45-12.15 – zwiedzanie uczelni
12.15-12.30 – przerwa
12.30-14.00 – warsztaty i wykłady kierunkowe
- Psychologia - sala 110 – wykład Skuteczna motywacja - jak osiągnąć cel?
– mgr Anna Bróż - Prawo - sala 109 – wykład Nie tylko sędzia, adwokat, prokurator... – dlaczego warto studiować prawo, co robić po studiach prawniczych
– dr hab. Monika Lewandowicz-Machnikowska, prof. Uniwersytetu SWPS - Grafika - sala 108 – wykład Jak popsuliśmy grafikę i projektowanie? O zrównoważonym projektowaniu
– dr Mariusz Wszołek - Dziennikarstwo i komunikacja społeczna | Kreowanie mediów | Employer Branding - sala 107 – warsztat Branding - Skąd się biorą silne marki (?)
– mgr Michał Ulidis
Opisy warsztatów i wykładów
Skuteczna motywacja - jak osiągnąć cel?
sala 110 - limit miejsc na wykład został wyczerpany
Spotkanie, podczas którego porozmawiamy o tym, jak znaleźć w sobie zapał do działania. Zastanowimy się nad tym, jaki wpływ na naszą motywację mają cele, które sobie stawiamy i jakie znaczenie w drodze do sukcesu odgrywa nasza wyobraźnia. Wspólnie przećwiczymy techniki podtrzymywania motywacji i poszukamy skutecznych sposobów na realizację naszych marzeń i planów.
mgr Anna Bróż - psycholog. Absolwentka II Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Od siedmiu lat jest trenerem młodych liderów w organizacji pozarządowej, od trzech prowadzi spotkania dla uczniów w ramach Strefy Młodzieży. Interesuje się wspieraniem rozwoju osobistego i psychologią społeczną, a zwłaszcza zagadnieniami aktywności obywatelskiej oraz tym, jak człowiek i miasto wpływają na siebie wzajemnie. Uwielbia podróżować z plecakiem, odkrywać nowe kultury, krajobrazy i smaki.
Nie tylko sędzia, adwokat, prokurator... – dlaczego warto studiować prawo, co robić po studiach prawniczych
sala 109
Wykład na temat możliwości kariery prawniczej ma pomóc słuchaczom odpowiedzieć na kilka zasadniczych pytań, między innymi: Kim jest prawnik? Czy prawnik to tylko sędzia, adwokat bądź komornik? Jak odnaleźć się na rynku pracy, gdy nie chce się nosić togi? Wielu licealistów (a nawet studentów prawa!) sądzi, że studia prawnicze mogą być początkiem wyłącznie tradycyjnej kariery, połączonej z odbywaniem aplikacji i zdawaniem egzaminów zawodowych. Tymczasem kierunek „prawo” daje znacznie więcej możliwości rozwoju i w zasadzie tylko od prawnika zależy, czy obierze ścieżkę klasyczną, czy też spróbuje swych sił w biznesie, urzędach czy organizacjach pozarządowych. Warto pamiętać, że ten kierunek studiów to nie tylko nauka na pamięć stosów kodeksów, a raczej świetna możliwość na poszerzenie wiedzy ogólnej i zyskania nowych umiejętności, które przydadzą się w świecie, w którym wiele informacji zapisanych jest małym druczkiem – na które każdy (a nie tylko prawnik) powinien zwracać uwagę!
dr hab. Monika Lewandowicz-Machnikowska, prof. Uniwersytetu SWPS – pracownik akademicki, obecnie Dziekan Wydziału Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu ukończyła aplikację sędziowską, jest radcą prawnym i członkiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu. Specjalizuje się w prawie pracy, w szczególności w zagadnieniach dotyczących ochrony konkurencji w stosunkach pracy, a ponadto współczesnych zagrożeniach psychospołecznych w środowisku pracy.
Jak popsuliśmy grafikę i projektowanie? O zrównoważonym projektowaniu
sala 108 - limit miejsc na wykład został wyczerpany
Współczesna praktyka projektowa może niepokoić — całkowity zwrot w stronę technologii, wirtualizacja społeczeństwa i szerokokontekstowe wykluczenia, każą szukać innego podejścia do projektowania — być może nowe projektowanie powinno zwrócić się w stronę tradycyjnych idei? A może tradycyjne idee nigdy nie straciły na aktualności? Jedno jest pewne — czeka nas zmiana i my sami zadecydujemy, jaka ona będzie.
dr Mariusz Wszołek - projektant i wykładowca w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS. W pracy naukowej zajmuje się głównie reklamą, ze szczególnym uwzględnieniem dyferencji rynkowych oraz mechanizmów działania reklamy w kontekście komunikacyjnym. Ponadto zajmuje się projektowaniem komunikacji (w tym design thinking, human centered design, corporate identity), dyskursami wizualnymi i teorią społeczeństwa i komunikacji. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z kreacji, communication design, designu opakowań, corporate identity, reklamy społecznej i teorii i praktyki designu. Redaktor serii wydawniczej Projektowanie komunikacji w instytucie dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego.
Branding - Skąd się biorą silne marki (?)
sala 107 - limit miejsc na wykład został wyczerpany
Warsztat dotyczyć będzie brandingu - projektowania marki i zarządzania jej komunikacją. Do niedawna o przewadze konkurencyjnej decydowała funkcjonalność: jakość, cena, walory użytkowe, siła wpływów. Dziś liczą się głównie uczucia i emocje. Szanse na wygraną ma naprawdę tylko ten, kto jest potrzebny”. Tak twierdził Wally Olins, jeden z klasyków współczesnego myślenia o marce, jej wizerunku i komunikacji. I wiecie co? Ma rację. Jego słowa pozostają aktualne w odniesieniu również do naszej rzeczywistości rynkowej, oddają jej dynamikę i szorstkie reguły, które sprawiają, że aby przetrwać na dłuższą metę należy wyróżnić się z tłumu - wykształcić tożsamość konkurencyjną, nawiązać emocjonalną więź z klientem. Czym zatem jest brand, jak go efektywnie komunikować, jak nie popaść w nijakości? O tym właśnie będziemy rozmawiać (- a jest o czym).
mgr Michał Ulidis - wykładowca Uniwersytetu SWPS oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Zawodowo od lat związany m.in. z agencją brandingową MorrisMarlowe, gdzie zajmuje się strategią marki. Prowadził liczne projekty z zakresu brandingu, planowania strategicznego, czy komunikacji marki. Autor i współautor kilkunastu publikacji poruszających tematykę szeroko pojętej komunikacji społecznej, badań empirycznych oraz brandingu.
Psychologia, prawo - studia jednolite magisterskie
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, grafika, psychologia - studia I stopnia
Komunikacja wizualna, kreowanie mediów, psychologia - studia II stopnia
29 kierunków studiów podyplomowych oraz studia doktoranckie
Sprawdź ofertę studiów Uniwersytetu SWPS we Wrocłwiu »
Termin i miejsce
7 lipca 2018 r. godz. 10.00-14.00
Uniwersytet SWPS
Filia we Wrocławiu
ul. Ostrowskiego 30b
53-238 Wrocław
Kontakt
Iga Lewicka
Specjalista ds. Marketingu i PR
Koordynator Projektu Strefa Młodzieży
tel. 71 750 72 50 | tel. kom. +48 785 202 527
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.