Rusza jesienna odsłona kampanii Praca? Lubię to!
Szukasz równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym? Marzysz o zawodzie zgodnym z twoim naturalnym potencjałem? I o pracodawcy, który tworzy społeczność szczęśliwych ludzi? Park technologiczny YouNick i Uniwersytet SWPS już po raz 5. zapraszają wszystkich szukających inspiracji zawodowych do udziału w jesiennej odsłonie kampanii społecznej „Praca? Lubię to!”. Swoją wiedzą i wieloletnim doświadczeniem podzielą się wybitni eksperci ze świata nauki i biznesu.
Wstęp na prelekcje i warsztaty jest bezpłatny pod warunkiem wcześniejszej rejestracji na stronie www.younick.pl/pracalubieto.
spotkanie
wrzesień
26 2016
Poznań
Moja praca – moja pasja
„Zacznij tam, gdzie jesteś. Użyj tego, co masz. Zrób, co możesz” – słowa Arhura Ashe, amerykańskiego tenisisty, chyba najlepiej oddają przesłanie trwającej od maja do listopada br. kampanii „Praca? Lubię to!”. Spotkania, adresowane głównie do uczniów, studentów, przedsiębiorców oraz pracowników wielkopolskich firm i instytucji, prowadzą praktycy, niezwykłe osobowości reprezentujące biznes i naukę oraz przedsiębiorcy.
O spotkaniu
Na najbliższym spotkaniu psycholog Ewelina Smoktunowicz opowie o wzajemnych relacjach między sferą pracy oraz domu/rodziny i pokaże, jak efektywnie znaleźć równowagę między tymi kluczowymi obszarami naszego codziennego życia.
Z kolei life coach Dorota Krajewska-Roszyk z Można.pl na przykładzie doświadczeń własnych oraz bohaterów książki, nad którą obecnie pracuje, udowodni, że możemy znacznie więcej, niż nam się wydaje. I że w każdej chwili można odmienić swoje życie i poszukać nowej drogi zawodowej.
Żywym przykładem na słuszność tej tezy będzie Marcin Adler, przedsiębiorca, inwestor i pracownik z wieloletnim doświadczeniem w biznesie. Dla uczestników wrześniowego wydarzenia przygotował krótką opowieść o nastoletnim czekoladożercy, który chciał pracować w banku i o bankowcu, który chciał mieć czekoladową firmę. A także o trudach bycia przedsiębiorcą oraz marzeniach i porażkach, które są nieodłączną częścią naszego życia.
O mądrym i efektywnym przywództwie w organizacji oraz pracodawcach, którzy potrafią tworzyć społeczności szczęśliwych ludzi opowie kolejny gość spotkania w YouNick – Bartek Janowicz, trener, konsultant i facylitator, twórca firmy Proinnovate. Jego zawodową pasją jest propagowanie wśród polskich przedsiębiorców niezwykle skutecznej metody zarządzania organizacją, tzw. lean leadership. Na jego prelekcję organizatorzy zapraszają szczególnie przedstawicieli firm, które aspirują do bycia prawdziwie innowacyjnymi we współczesnym, dynamicznie zmieniającym się świecie.
Spotkanie w Złotnikach zakończy wyjątkowa niespodzianka, przygotowana przez organizatorów kampanii i firmę Siła Bycia Sobą. Pierwsze 30 osób, które zapiszą się na wydarzenie, wezmą udział w warsztatach FRIS® „Bądź, kim miałeś być” (liczba miejsc na warsztaty jest ograniczona, decyduje kolejność zapisów).
Harmonogram
14.00-15.00 – Work-life balance – między pracą a życiem osobistym, Ewelina Smoktunowicz, Uniwersytet SWPS
15.00-16.00 – Weź karierę w swoje ręce, Dorota Krajewska-Roszyk, Można.pl
15.00-16.00 – Przedsiębiorca, czyli... kto?, Marcin Adler
16.00-17.00 – Dobry Pracodawca = społeczność szczęśliwych ludzi? O tym, jak firmy dbają o spełnienie się swoich pracowników, Bartek Janowicz, Proinnovate
17.30-19.30 – Bądź, kim miałeś być – warsztaty FRIS®, Małgorzata Józefa Podolecka, firma Siła Bycia Sobą
Praca? Lubię to!
Celem akcji jest rozpoczęcie konstruktywnej dyskusji o konieczności tworzenia w polskich firmach i instytucjach innowacyjnych miejsc pracy oraz pokazywanie pozytywnych wzorców, dotyczących zarówno tworzenia przyjaznych przestrzeni do pracy, jak i relacji międzyludzkich opartych na wzajemnym zrozumieniu, szacunku i życzliwości.
Program
Work-life balance – między pracą a życiem osobistym
Pełnienie kilku ról życiowych to obecnie codzienność wielu ludzi, niezależnie od tego, czy jest to podyktowane ekonomiczną koniecznością, czy potrzebą osobistego rozwoju. W rezultacie większość z nas próbuje się wywiązać z mnóstwa różnorodnych zadań a jednocześnie zachować równowagę praca-dom. Nie do końca jednak wiadomo, co właściwie oznacza równowaga między życiem zawodowym a osobistym. Kto za nią odpowiada: ja czy pracodawca?
Podczas spotkania Ewelina Smoktunowicz postara się rozwiać wiele wątpliwości wokół work-life balance, odpowiadając przy tym na pytania uczestników. Bez dawania łatwych recept, za to w oparciu o doniesienia naukowe.
Ewelina Smoktunowicz – zajmuje się psychologią zdrowia w pracy, a szczególnie wypaleniem zawodowym, stresem, zaangażowaniem w pracę i problemami wynikającymi z łączenia pracy zawodowej z życiem prywatnym (ang. work-life balance). Jest asystentem naukowym na Uniwersytecie SWPS, gdzie prowadzi badania pod kierunkiem dr. hab. Romana Cieślaka. Pisze pracę doktorską na temat wzajemnych relacji między sferą pracy oraz domu/rodziny. Naukowo interesuje ją rola pracy w życiu człowieka i wielozadaniowość we współczesnym świecie.
Weź karierę w swoje ręce
Dorota Krajewska-Roszyk opowie o swojej ścieżce zawodowej, która zaprowadziła ją do aktualnie wykonywanej pracy – life coacha. Prelegentka za cel postawiła sobie pokazać Polakom, że po prostu można. Można zmienić siebie i swoje życie zawodowe w każdym momencie tak, aby żyć i pracować z pasją. Uczestnicy spotkania będą mieli także okazję wysłuchania inspirujących historii ludzi, którzy podzielili się z nią kiedyś swoją wiedzą, doświadczeniem i energią do działania.
Dorota Krajewska-Roszyk – life coach, coach zmiany kariery, mentor biznesu. Przez wiele lat pracowała w bankowości, współpracując w tym czasie z około 300 przedsiębiorstwami: od światowych koncernów, przez duże polskie firmy po niewielkie, rodzinne biznesy. W pewnym momencie postanowiła radykalnie zmienić swoje życie zawodowe. Zainspirowana niezwykłymi historiami zawodowymi innych osób, zainicjowała projekt Można.pl, w ramach którego doradza innym, jak wziąć sprawy w swoje ręce i odnaleźć wymarzoną drogą zawodową.
Przedsiębiorca, czyli… kto?
Czy bycie przedsiębiorcą ma się we krwi? A może przedsiębiorczości można się nauczyć? Czy to, czym w życiu się zajmujemy, to efekt naszej pracy, wizji samych siebie, szczęścia, czy przeznaczenia? Odpowiedzi na te pytania poszuka Marcin Adler, przedsiębiorca, inwestor i pracownik z wieloletnim doświadczeniem w biznesie. Opowie o swojej zawodowej ścieżce, ciężkiej pracy, spełnianiu marzeń, ale też i o porażkach i toksycznych związkach. Słowem, będzie to krótka opowieść o nastoletnim „czekoladożercy”, który chciał pracować w banku i o bankowcu, który chciał mieć czekoladową firmę.
Marcin Adler – absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, dyrektor w międzynarodowym banku, pomysłodawca i współzałożyciel marki Chocolissimo, obecnie prywatny przedsiębiorca, inwestor i pracownik.
Dobry Pracodawca = społeczność szczęśliwych ludzi? O tym, jak firmy dbają o spełnienie się swoich pracowników
Podczas spotkania i Bartek Janowicz omówi krótko trendy w rozwoju firm i sposobach zarządzania nimi w kontekście zmian pokoleniowych oraz zmian wymuszanych przez technologię. Zaprezentuje także przypadki zarówno startupów, jak i dużych przedsiębiorstw, które dbają o tworzenie angażującego środowiska pracy.
Środowiska, w którym pracownicy mogą się realizować i być szczęśliwymi. Nawiąże również do badań opisujących najlepszych pracodawców oraz trendu powoływania osób odpowiedzialnych za szczęście pracowników i kulturę organizacyjną. Pokaże, że warto inwestować w szczęście i spełnienie pracowników, bo to wpływa na poziom zaangażowania i rezultaty firmy.
Bartek Janowicz – założyciel firmy Proinnovate, zajmującej się rozwojem przedsiębiorczości w firmach oraz zmianą kultury organizacyjnej na bardziej innowacyjną. Doradza korporacjom, jak działać szybko i zwinnie jak startupy, a startupom, jak sprawnie zarządzać firmą zupełnie jak w korporacjach.
Ma ponad 18-letnie doświadczenie w pracy jako trener, konsultant i facylitator pracy grup, 10-letnie doświadczenie jako ekspert ds. zarządzania i rozwoju ludzi w dużych organizacjach oraz ponad 3-letnie jako doradca dla startupów i małych firm. Jest ekspertem w metodzie Lean Startup, która pomaga w zweryfikowaniu potencjału pomysłu biznesowego. Dodatkowo od kilku miesięcy pełni rolę product ownera rozwijającego serwis DobryPracodawca.pl.
Bądź, kim miałeś być – warsztaty FRIS®
Podczas warsztatu uczestnicy poznają metodologię FRIS® i dokonają autodiagnozy swojego Stylu Myślenia i Działania. Dzięki udziałowi w zajęciach poczują, że mogą czerpać siłę ze swoich naturalnych predyspozycji oraz funkcjonować na co dzień z większą swobodą. Odkryją swój „stan flow” i przestaną przejmować się tym, co sprawia im trudność oraz uwolnią się mylnych wyobrażeń na swój temat. Po warsztatach będą również lepiej rozumieć innych ludzi, także tych, z którymi nie zawsze dobrze się dogadują.
Małgorzata Józefa Podolecka – właścicielka firmy SIŁA BYCIA SOBĄ, life coach, trener biznesu i rozwoju osobistego, certyfikowany trener FRIS®, ekspert na portalu Zmiany w Życiu, autorka bloga www.sensibla.pl. Ma za sobą 15 lat doświadczeń w zarządzaniu międzynarodowym. Mieszkała na Wyspach Normandzkich, w Londynie i w Moskwie. Prowadziła szkolenia w różnych miejscach na świecie, do Sycylii po Syberię. Jako life coach i trener specjalizuje się w temacie autentyczności i rozwoju ukierunkowanego na wyzwalanie naturalnego potencjału.
Organizator
Patronat honorowy
Prezydent Miasta Poznania
Patronat medialny
Dziennik Puls Biznesu
Portal Odpowiedzialnybiznes.pl
Dziennik regionalny Polska Głos Wielkopolski
Magazyn Strefa Biznesu
Gazeta i portal Naszemiasto.pl
Telewizja WTK
Portal Epoznan.pl
Termin i miejsce
26 września 2016 r.
Centrum Konferencyjne YouNick, Złotniki, Krzemowa 1
Do siedziby YouNick można dojechać z Poznania drogą krajową nr 11, zachodnią obwodnicą miasta lub autobusami linii 903, 832 i 904 oraz 905 komunikacji ZKP Suchy Las.