Konferencja WCF Davos – o innowacjach w biznesie
Innowacje i biznes oparty o ideę Human Centered Design to główne tematy specjalnej edycji konferencji World Communication Forum Davos w Łodzi. W wydarzeniu wezmą udział eksperci, praktycy i naukowcy, z całego świata, na co dzień zajmujący się projektowaniem i wdrażaniem innowacyjnych produktów i usług. O kreatywnym kodowaniu i jego znaczeniu dla sztuki i designu oraz projektowaniu interakcji człowiek–komputer opowie Wiesław Bartkowski, wykładowca w School of Ideas i School of Form, kierownik i współautor programu pierwszych w Polsce podyplomowych studiów Creative Coding.
Dla osób, które chcą wziąć udział w wydarzeniu, mamy cztery bezpłatne wejściówki. Aby je otrzymać, należy na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. przesłać krótkie uzasadnienie, dlaczego Pan/Pani chce uczestniczyć w konferencji. Pojedyncze wejściówki otrzymają pierwsze cztery osoby, które udzielą najlepszych odpowiedzi.
Uwaga! Osoby zainteresowane wolontariatem podczas World Communication Forum Davos prosimy o kontakt e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
konferencja
październik
10-11 2016
Łódź
Łączenie świata bitów i atomów poprzez kreatywne kodowanie
W trakcie wystąpienia „Connecting bits and atoms through art, code and design” Wiesław Bartkowski opowie o tym, jak wykorzystać kreatywne kodowanie (creative coding) w sztuce i designie. W tym ujęciu kod staje się podstawowym narzędziem pracy dla artystów, designerów, zastępując czy uzupełniając tradycyjne środki twórcze i jednocześnie otwierając nowe pole do eksperymentów.
W oparciu o badania prof. Hiroshi Ishii przybliży także ideę tworzenia naturalnych, niezauważalnych interfejsów pomiędzy ludźmi, informacją cyfrową a otaczającym środowiskiem. Wspomni przy tym o poznawczej roli naszej cielesności i wadze kontekstu społecznego oraz ich znaczeniu dla projektowania interakcji. Będzie mowa również o odejściu od projektowania wyłącznie na ekrany, o inteligentnych przedmiotach – obiektach reagujących na bodźce płynące z otoczenia: ruch, światło, dźwięk, dotyk, ciepło. To jednocześnie przedmioty, które są w stanie porozumiewać się z człowiekiem , dostosowywać się do jego potrzeb i prowokować do określonego działania, pozostając przy tym harmonijnie wkomponowanymi w otaczające środowisko.
Termin prelekcji: 10 października 2016 r., godz. 12.00-12.50
O prelegencie
Wiesław Bartkowski – projektant interakcji i badacz systemów złożonych. Działa na pograniczu informatyki, nauk społecznych i designu. Wykładowca Uniwersytetu SWPS, gdzie stworzył specjalność „Projektowanie Interakcji Człowiek – Technologia” oraz School of Form, w której pokazuje projektantom nowy rodzaj tworzywa, jakim jest połączenie kodu z elektroniką. Należy do kadry School of Ideas, nowoczesnego kierunku poświęconego projektowaniu innowacji. Pasjonat dzielenia się umiejętnością programowania. Naukowo zajmuje się complex systems. Symuluje komputerowo i analizuje systemy techno-społeczne. Realizował badania m.in. w programie „Future and emerging technologies”.
Zobacz również: studia na kierunku School of Ideas »
Innowacje w biznesie a Human Centered Design
Zgodnie z ideą Human Centered Design najważniejsze w innowacyjnym biznesie jest wyszukiwanie niezdefiniowanych potrzeb konsumentów, a następnie projektowanie takich rozwiązań, które będą w stanie je zaspokoić oraz odnieść rynkowy sukces.
O tym, jak stworzyć produkt lub usługę w oparciu o Human Centered Design opowiedzą przedstawiciele firm, którym udało się trafnie zdiagnozować oczekiwania rynku i wdrożyć innowacyjne rozwiązania. Podczas dwudniowej konferencji wystąpią m.in.: Jenn Maer (IDEO), Johan Adda (former Apple), Willy Lai (former Head of UX & Design for Music w Samsungu), Sean Gardner (Huffington Post), Franky Saegerman (NATO).
Nie zabraknie także polskich akcentów – wśród przedstawicieli rodzimych firm, które odniosły międzynarodowy sukces, znajdą się: Mick Griffin, Chief Revenue Officer w Brand24, Filip Miłoszewski, szef Listonic, firmy, do której należy popularna aplikacja umożliwiająca zakupy, Rafał Brzoska, twórca InPost, Dymitr Romanowski z The Story, wyłącznego partnera WCF Davos w Polsce.
Organizatorem konferencji jest szwajcarskie stowarzyszenie World Communication Forum Association Davos. Jego celem jest budowa międzynarodowej społeczności ekspertów zawodowo zajmujących się mediami, komunikacją, brandingiem, public relations, projektowaniem innowacyjnych produktów i usług. W tym roku po raz pierwszy konferencja odbywa się w Polsce, w Łodzi.
Szczegółowy program konferencji i formularz rejestracyjny są dostępne na stronie WCF Davos »
Termin i miejsce
10-11 października 2016 r.
Hotel Andel's Łódź
ul. Ogrodowa 17