Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Zachowania seksualne dzieci i młodzieży

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/kissing_couple_2000_1316.jpg

O tym, że dzieci są istotami obdarzonymi seksualnością, wie coraz więcej rodziców, opiekunów i nauczycieli. Mimo to seksualność dzieci i młodzieży ciągle pozostaje tematem tabu. Ten stan rzeczy może zmienić rzetelna edukacja seksualna w szkołach. Wielu osobom wprowadzenie takiego przedmiotu do szkolnego kanonu wydaje się niedopuszczalne – ze względu na rzekomą deprawację niedorosłych. Czas na zweryfikowanie stereotypów dotyczących zachowań seksualnych dzieci i młodzieży – temu ma służyć warsztat i wykład seksuolog i psycholog Izabeli Jąderek w grudniowej Strefie Rodzica.

Wstęp wolny! Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy »

Strefa Rodzica jest częścią projektu Strefa Psyche, który jest współfinansowany ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Wykład

Edukacja seksualna a seksualizacja. O tym, czym jest rzetelna edukacja seksualna i dlaczego nie należy wierzyć w manipulację

Przeciwnicy edukacji seksualnej często nazywają zajęcia w ramach tego przedmiotu seksualizacją albo deprawowaniem młodzieży. Taki przekaz nie pomaga w podjęciu decyzji o jej prowadzeniu ani rodzicom, ani nauczycielom, czy dyrekcji placówek. Szkodzi jednak najbardziej dzieciom i młodzieży.

Podczas wykładu zostaną omówione elementy edukacji seksualnej oraz treści, które powinny znaleźć się podczas takich zajęć. Przedstawiony zostanie także sposób konstruowania medialnego przekazu przez przeciwników takich zajęć.

Uczestnicy wykładu porozmawiają o tym, czym w istocie jest seksualizacja. Poznają również podstawowe błędy merytoryczne pojawiające się w podręcznikach do wychowania do życia w rodzinie.

Termin i miejsce

7 grudnia 2016 r., godz. 17.00
Uniwersytet SWPS, ul. Chodakowska 19/31, Aula 214 im. T. Tomaszewskiego

Warsztat 

Erotyzm i zachowania seksualne młodzieży. Jak rozpoznać, które z zachowań seksualnych dziecka jest normie, a którym należy się niepokoić?

Czy można konkretnie określić, kiedy następuje etap, w którym dziecko zaczyna interesować się zachowaniami seksualnymi? Czy jest mniej bądź bardziej odpowiedni wiek na zainteresowania erotyczne? Jak zdefiniować normę seksualną? To pytania, na które odpowiedzi poszukamy w trakcie warsztatu.

Wspólnie zastanowimy się także, które zachowania dziecka powinny budzić niepokój opiekuna, oraz jaki wpływ na zachowania seksualne ma socjalizacja. Porozmawiamy o tym, jaką rolę o w rozwoju psychoseksualnym dzieci odgrywają rodzice. Uczestnicy będą mieli okazję, aby zweryfikować swoje informacje o seksualnych zachowaniach dzieci i dowiedzieć się, jak reagować zarówno w przypadku zachowań, które mieszczą się w normie, jak i tych, które od niej odbiegają.

Termin i miejsce

7 grudnia 2016 r., godz. 18.45, limit miejsc – 30 osób 
Uniwersytet SWPS, ul. Chodakowska 19/31, S203

Prelegentka

 

258 Izabela jaderek

Izabela Jąderek – psycholog, seksuolog. Wykładowca i doktorantka Uniwersytetu SWPS. Edukatorka seksualna, polsko-angielski trener umiejętności psychospołecznych (National Open College w Wielkiej Brytanii). Na co dzień zajmuje się poradnictwem psychologicznym i seksuologicznym, współpracuje z organizacjami pozarządowymi (Fundacja Promocji Zdrowia Seksualnego, Fundacja Trans-Fuzja, Stowarzyszenie Akceptacja), działając na rzecz upowszechniania wiedzy z zakresu zdrowia seksualnego i psychicznego, wiedzy o znaczeniu seksualności i wspieraniem osób narażonych na wykluczenia społeczne.

Termin i miejsce 

7 grudnia 2016 r. 

Uniwersytet SWPS w Warszawie
ul. Chodakowska 19/31

Kontakt 

Justyna Bobko
Koordynator Strefy Rodzica w Warszawie

tel. 22 517 98 18
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

strefa rodzica logo3Strefa Rodzica to projekt Uniwersytetu SWPS, w którym na pierwszym miejscu stawiamy dzieci i rodziców. Chcemy odpowiedzieć na pytania i rozwiać wątpliwości, które pojawiają się w procesie wychowania.