Strategia w dobie hiperkonkurencji i permanentnej zmiany
„Firma bez strategii to jak okręt bez kapitana” – mówią jedni. „Strategia? To tylko zbiór nikomu niepotrzebnych zasad!” – powtarzają drudzy. Kto ma rację? Czym w istocie jest strategia firmy? Kompasem nadającym kierunek przedsiębiorstwu czy raczej balastem? Jak ją skutecznie wdrożyć? To pytania nurtujące zapewne wielu menedżerów i liderów, a odpowiedzi na nie poszukamy już 3 października w Strefie Zarządzania podczas spotkania z Przemysławem Powalaczem, prezesem zarządu Geberit Polska i wykładowcą kierunku Zarządzanie i przywództwo.
Wstęp wolny. Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy »
Podczas cyklicznych, otwartych spotkań w ramach Strefy Zarządzania przedsiębiorcy, menedżerowie średniego i wyższego szczebla, psychologowie biznesu, innowatorzy i liderzy zmian dzielą się wiedzą, zawodowym doświadczeniem i dobrymi praktykami.
Zarządzanie i przywództwo - studia I stopnia | Zarządzanie i przywództwo - studia II stopnia
O wykładzie
Strategia w czasach hiperkonkurencji
Czym tak naprawdę jest strategia? To realizacja misji i celów przedsiębiorstwa. Pozwala z wyprzedzeniem planować działania i być zawsze krok przed konkurencją. Wyznacza kierunek, w którym zmierza firma. Dzięki niej liderzy wiedzą, jakie rozwiązania należy przyjąć, by osiągnąć zamierzone cele. To teoria, zaś w praktyce ta niewinnie brzmiąca definicja spotyka się w firmach z różnymi, często skrajnymi reakcjami. Jedni dystansują się wobec strategii, opatrując ją ironicznymi, a nawet prześmiewczymi komentarzami. Inni traktują ją wręcz jak fetysz i wszelką krytykę odbierają jak zamach na wartości firmy.
A tymczasem rozwój technologii informacyjnych, który dokonał się w ciągu ostatnich 20 lat na niespotykaną wcześniej skalę, sprawia, że firmy nie mogą już dłużej ignorować jej istnienia – jeśli chcą być innowacyjne i mieć przewagę konkurencyjną na rynku. W tym kontekście menedżerzy muszą poszukać odpowiedzi na kilka kluczowych pytań: Czym jest strategia? Jakie czynniki należy uwzględnić, opracowując odpowiedzialną a zarazem wizjonerską strategię firmy? Jak ją wdrożyć w organizacji i kto powinien być odpowiedzialny za ten proces? Jak sprawić, aby wszyscy pracownicy w równym stopniu zaangażowali się w upowszechnianie strategii w firmie?
Spotkanie z Przemysławem Powalaczem to znakomita okazja, aby znaleźć odpowiedzi na wiele pytań dotyczących budowania i wdrażania strategii w firmach, dla których hiperkonkurencja i funkcjonowanie w warunkach ciągłej zmiany to nie majaki z odległej przyszłości, lecz codzienność.
Prelegent
Przemysław Powalacz
Prezes zarządu Geberit Polska od kwietnia 2015 r., kiedy to koncern Geberit przejął Grupę Sanitec. W latach 2008 – 2015 prezes zarządu Sanitec Koło oraz Senior Vice President Grupy Sanitec odpowiedzialny za region CEE, także Rosję i Ukrainę. W latach 2004 – 2008 odpowiedzialny za marketing i sprzedaż w regionie CEE w Sanitec Koło. Karierę rozpoczynał w 1997 roku w sektorze usług i doradztwa marketingowego, najpierw w Polsce, następnie w Niemczech. Członek kilku rad nadzorczych, m.in. w OTCF S.A (właściciel marki 4F). Członek Rady Doradczej przy Międzynarodowym Centrum Zarządzania UW. Wykładowca Uniwersytetu SWPS. Od 2014 mentor w Akademii Przywództwa Liderów Oświaty. Prowadzi indywidualne praktyki mentorskie w obszarze przywództwa, strategii i zarządzania. Członek zarządu Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej. Absolwent SGH oraz programu MBA UW & University of Illinois. Ukończył także kilka programów menedżerskich w INSEAD, London Business School, HEC oraz Harvard Business School.
3 października 2017 r., godz. 18.00, sala S303
Uniwersytet SWPS w Warszawie, ul. Chodakowska 19/31