Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Storytelling w muzyce. Hip-hop a leczenie depresji

float_intro: images-old/2015/music_man_2000-1316.jpg

Ludzie opowiadają sobie historie od co najmniej 100 000 lat. Dobre opowieści działają na wyobraźnię i pobudzają emocje. Budują relacje. Wiedzą o tym również specjaliści od marketingu, którzy potencjał tkwiący w storytellingu wykorzystują do tworzenia więzi klienta z marką. O tym, jak kreować porywającą historię marki na rynku muzycznym opowiedzą podczas warsztatu dr Michał Lutostański, socjolog, ekspert Uniwersytetu SWPS oraz Tomasz Kleyff „CNE”, raper i dziennikarz. W trakcie panelu dyskusyjnego psycholog dr Magdalena Nowicka i zaproszeni artyści hip-hopowi zastanowią się nad… leczniczą mocą słowa, a konkretnie wykorzystaniem hip-hopu w terapii depresji.

Spotkania odbędą się podczas Europejskich Targów Muzycznych Co Jest Grane 24, najważniejszego i największego w Polsce spotkania branży muzycznej. Wstęp na targi i spotkania jest wolny.

Już wkrótce na naszym Instagram Stories będzie można zdobyć bilety na koncerty odbywające się w ramach targów.

spotkanie

listopad11-12 2017

Warszawa

 

Warsztat

Storytelling w muzyce, czyli jak opowiedzieć artystę

BrainJuicer jest uznawana za jedną z najbardziej innowacyjnych firm badawczych na świecie. I najbardziej doświadczoną – od wielu lat doradza markom, jak tworzyć skuteczne strategie rozwoju. W wydanym niedawno mikropodręczniku „Five things every modern marketer knows about famous, 5-star marketing” BrainJuicer uchylił rąbka tajemnicy i opisał 5 zasad nowoczesnego marketingu:

Czy firmy są w stanie osiągnąć duży sukces, także na rynku muzycznym, wcielając w życie poniższe zasady? 

Krok 1: Opowiedz wiarygodną i ważną dla odbiorców historię, bo każdy, jak dziecko, lubi słuchać opowieści.

Krok 2: Opowiedz tę historię, odwołując się do emocji, bo to one pierwsze dochodzą do głosu, nie rozum. Trafiaj w serce!

Krok 3: Baw się, tworząc historię, a odbiorcy będą bawić się z tobą.

Krok 4: Odwołuj się do uniwersalnych prawd. I staraj się mówić do wielu, a nie do wybranych.

Krok 5: Stale angażuj konsumentów. Są jak dzieci: chcą, żeby zajmować się nimi cały czas.

258 Lutostanski Michal

dr Michał Lutostański – socjolog, ekspert Uniwersytetu SWPS. Autor książki „Brzydkie słowa, brudny dźwięk. Muzyka jako przekaz kształtujący styl życia subkultur młodzieżowych”. Członek zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Od 9 lat związany z badaniami marketingowymi w Polsce. Obecnie jako Client Director w Kantar Millward Brown zajmuje się badaniami reklam, innowacji oraz projektami strategicznymi dla wielu marek. Wykłada na studiach podyplomowych SGH „Zarządzanie marką” oraz „Zarządzanie na rynku dóbr i marek luksusowych”.

258 kleyff

Tomasz Kleyff „CNE” – polski raper, konferansjer, dziennikarz, producent i prezenter telewizyjny. Pojawił się na polskiej scenie muzycznej już w 1998 r. Rozpoczął wtedy współpracę z Wujkiem Samo Zło i Dj Feel –X’em. Konsekwencją tych działań był stworzenie hiphopowego składu Baku Baku z zespołem Kaliber 44. Miał duży wpływ na popularyzację freestyle’u w Polsce – razem z Gibon Skład (Tede, Borixon, WSZ) wygrał najsłynniejszą polską bitwę freestylową. Prowadził telewizyjne programy muzyczne – Megazin, Rap Kanciapa, Tramwajówka. Oprócz tego konferansjer na wielu imprezach i wydarzeniach, producent i współtwórca licznych programów np. „Na językach”. Był dyrektorem stacji HIP HOP TV.

Panel dyskusyjny

Słowa jak instrukcja obsługi bólu | Prowadzenie: Andrzej Cała (Vice); goście: Ten Typ Mes (muzyk), Eldo (muzyk), dr Magdalena Nowicka (Uniwersytet SWPS)

Specjaliści z Cambridge University donoszą: hip-hop może być pomocny w leczeniu depresji. Pozwala uwolnić trudne emocje, przeżyć katharsis, znaleźć sposób na poradzenie sobie na życiowych zakrętach. Hip-hopowe teksty opowiadają zwykle o tematach trudnych, krzywdach i bolesnych emocjach. Słuchacz musi się z nimi skonfrontować i spojrzeć w głąb siebie. Dzięki temu pogłębia się jego samoświadomość, nierzadko zaczyna czuć swoją sprawczość. Bo wbrew pozorom hip-hopowe teksty nie skupiają się jedynie na prostej konstatacji: „jak tutaj źle, nic nie ma sensu”. Niosą także pozytywny przekaz: znalezienie nowego sensu życia jest możliwe. Co na temat wykorzystania hip-hopu w leczeniu zaburzeń psychicznych mają do powiedzenia artyści i psychologowie?

258 magdalena nowicka

dr Magdalena Nowicka – psycholog, psychoterapeuta. Zajmuje się psychologią różnic indywidualnych oraz psychometrią. Naukowo interesuje się zagadnieniami związanymi z regulacją afektywną – bada, w jaki sposób ludzie wpływają na swój nastrój oraz jakie są uwarunkowania skuteczności różnych zabiegów regulacyjnych. Autorka i współautorka artykułów naukowych poświęconych dynamice nastroju, depresji oraz schizofrenii. Jest asystentem redakcji „Studiów Psychologicznych”.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii różnic indywidualnych, psychometrii i wywiadu psychologicznego.

Termin i miejsce

11 – 12 listopada 2017 r. (sobota)

  • Panel dyskusyjny: 11 listopada 2017 r., godz. 16.00, Sala Mikołajskiej w PKiN
  • Warsztat: 12 listopada 2017 r., godz. 12.00, Sala Tierieszkowej w PKiN

Pałac Kultury i Nauki, Plac Defilad 1, Warszawa