Co ma wspólnego miłość i projektowanie?
Czy można pokochać design? Zapewne — szczególnie ten mniej funkcjonalny, niezrównoważony i nierzadko nikomu niepotrzebny. A co z projektowaniem zorientowanym na człowieka i problemy współczesności? Ten mniej spektakularny, ale niezwykle istotny wymiar projektowania przybliżą dr Krzysztof Moszczyński i dr Mariusz Wszołek podczas wykładu z cyklu „Uniwersytet SWPS w Empiku”.
Wstęp wolny. Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.
spotkanie
luty14 2018
Wrocław
Projektowanie zorientowane na człowieka
„Wszystko zostało zaprojektowanie, ale niewiele rzeczy jest zaprojektowanych dobrze” – wydaje się, że Brain Reed trafił w sedno problemu. Otaczają nas rzeczy, które może i kuszą atrakcyjnym wyglądem, ale ich użytkowanie z czasem staje się koszmarem. Dlaczego?
W procesie projektowym nie uwzględniono potrzeb i oczekiwań człowieka. Wzięto pod uwagę to, co użytkownik myśli o produkcie, nie przeanalizowano jednak, w jaki sposób go użytkuje. Słowem, twórcy, świadomie bądź nie, pominęli perspektywę antropocentryczną. To niedopuszczalne w human centered design – projektowaniu zorientowanym na człowieka. Zgodnie z tą ideą przestrzeń publiczną, budynki i przedmioty codziennego użytku należy projektować tak, aby odpowiadały na rzeczywiste potrzeby użytkowników i jednocześnie ułatwiały nawiązywanie interakcji społecznych.
Jak w praktyce przebiega proces projektowania oparty na idei human centered design? – przekonajmy się podczas wykładu.
dr Krzysztof Moszczyński – projektant, wykładowca w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS. Zajmuje się wizualizacją danych, obrazowaniem procesów i projektowaniem wizerunku. Interesuje się graphic designem, designem opakowań, rozwojem systemów operacyjnych opartych o UNIX (np. MacOSX, Android), programowaniem w języku python. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu corporate design, interaction design, information design, web design, mobile design oraz systemu automatycznego składu tekstu LaTeX.
dr Mariusz Wszołek – projektant i wykładowca w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS. W pracy naukowej zajmuje się głównie reklamą, ze szczególnym uwzględnieniem dyferencji rynkowych oraz mechanizmów działania reklamy w kontekście komunikacyjnym. Zajmuje się także projektowaniem komunikacji (w tym design thinking, human centered design, corporate identity), dyskursami wizualnymi i teorią społeczeństwa i komunikacji. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z kreacji, communication design, designu opakowań, corporate identity, reklamy społecznej i teorii i praktyki designu. Redaktor serii wydawniczej „Projektowanie komunikacji” w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego.
Co miesiąc, na scenie głównej salonu Empik w Renomie odbywają się spotkania prowadzone przez studentów i wykładowców Uniwersytetu SWPS. Warsztaty i spotkania dotyczą wiedzy z zakresu takich dziedzin, jak: psychologia, dziennikarstwo, komunikacja wizualna czy projektowanie.
Termin i miejsce
14 lutego 2018 r. (środa), godz. 18.00 – 19.30
Empik CH. Renoma, ul. Świdnicka 40, scena
Kontakt
Marina Bojczuk
tel. 71 750 72 71
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.